-
GAMEPOD.hu
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
VoidXs
nagyúr
válasz Tamoo #162301 üzenetére
Azért nem hallhattál róla, mert házimoziban szinte senki nem replikálta, leginkább azért, mert csak PC képes rá, és ott is veszítesz vele egy csatornát (az amúgy is kevésből), ha nem kevered össze a levágott mélyeket, hogy valamelyik kimeneten egy második proci vágja tovább. A csatornahack igazából ennyi, ha a beépített (amúgy fázishibás) crossoverre lenne építve, de körvonalakban a ReaPlugs crossoverrel (amit ide bevetnék, ha így használnám) is ugyanez:
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz python1 #162303 üzenetére
Hát ha jól értem és egyről beszélünk VoidXs-el, akkor a többi csatornáról levágott alsó frekiket nem az LFE-re tolod hanem egy külön szubra. Szóval van egy szub a levágott frekiknek meg egy külön az eredeti LFE csatornára amire nem teszel rá pluszban semmit.
Ha lenne most egy második szubom, az egyik surround back csatornát simán beáldoznám rá. (Hátul úgyis két bipól van egymáshoz túl közel, elég lenne egy is.)
[ Szerkesztve ]
-
VoidXs
nagyúr
válasz python1 #162303 üzenetére
Benne volt a hosszú írásban, egy lassabb, hagyományos hangú sub, amire a main-ek vágott mélyei kerülnek, lényegében kárpótol azért, ha az LFE gyorsasága miatt elvesznek többek közt a filmre kevert géphangok/járművek/mélyebb hangszerek hosszan kitartott mélyei. Egyszerűen lassú subokra keverik ezeket a stúdióban, ha hirtelen átvágod egy minőségi (nem házimozis) LFE-re, akkor tompulnak ezek a hangok, mert eleve halkabbra voltak véve a stúdió crossover subjainak zengése miatt. Ott a vágás szóba sem került. Természetesen lehet egy jó subból lassú darabot csinálni (generálni olyan konvolúciót), de ehhez annyi teljesítmény kell, amit összesen nem használ fel a teljes Audyssey vagy Dirac, így ez megint olyan dolog, amit kizárólag PC-n érsz el.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
VoidXs
nagyúr
válasz python1 #162306 üzenetére
Lenne .1, csak teljesen önmagában, nem vágsz rá (jellemzően még fázishibásan is) más csatornákról semmit. Azoknak lesz egy teljesen másik, különálló, lassabb, kisebb teljesítményű sub. Nálam például szumma 80 Watt jut nekik.
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
mettek
addikt
válasz VoidXs #162305 üzenetére
Vagy minőségi álló frontok kellenek és akkor nem kell levágni 80hz-en hanem lemehet ameddig tud. Nem?
Nekem legalábbis ezt ajánlották a stream audiosok hogy ha birja a cucc és nincs hatalmas akusztikai anomália akkor mehet a front large-ra. Pl az én platinum m40 frontjaimmal.
[ Szerkesztve ]
PSN: Mattacks87 Xbox ID: HUNgAlien
-
BBéci
titán
válasz python1 #162306 üzenetére
Ezt remek ötletnek tartom, évek óta gondolkozom azon, hogy ezt kellene valahogy megoldani.
Amennyire nem szerencsés az LFE jelét a frontsugárzókra keverni, hiszen azoknak megvan a saját 20 Hz-ig lemenő frekvencia-tartománya, az ugyanúgy zavarhatja az LFE megszólaltatását.(#162308) mettek
Kipróbáltam párszor és nem vált be. Már az AVR-re háruló plusz terhelés miatt sem.[ Szerkesztve ]
Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
nagyúr
Nem tudom, mit szóljak mint SVS4000-es tulaj, de reflexesről váltani ilyen zárt konstrukciójú subra, életem legjobb döntése volt. Röhögve leadja azokat a mélypokolból eredő basszusokat, amiket csak kívánhat az ember. Egy teljesen más dimenzió nyílt meg előttem, és sorra nézem meg újra a régebbi filmeket ezen ismét, mert így érdemes is. Konkrétan "lélegzik" tőle a nappali. Persze ez csak egy sarki bolti SVS SB4000-es sub... Nyilván ennél is van jobb, de az nem az én ligám. Én roppant boldog vagyok a fullextrás subommal.
~ B & B & L & N | Suomi Finland Perkele ~
-
alphamooncam
őstag
válasz VoidXs #162299 üzenetére
Köszi hogy leírtad (helyettem) .
Voltak benne új dolgok is de a nagyjával azért tisztában vagyok/voltam.
Egyébként meg Pro szériás JBL mélynyomóm van. [link]
Amire még kiváncsi lennék, hogy hallottál-e már tölcséres mélysugárzót, és ha igen mik a benyomásaid.
P.S.: Miből gondoltad, ezt az EQ dolgot a tranzienssel? Nem értem. Én nem emlékszem, hogy mégcsak hasonlóról is beszéltem volna.
Amivel "játszani" lehet, az a kompresszor ( Attack-Release) Pl. ez a VST.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz mettek #162308 üzenetére
Nekem a GS60-ak elég komoly mélyre képesek, viszont jelenlegi helyükön olyan beszakadás meg kiemelés van hogy borzalom. Muszáj vagyok vágni. Napokban megint azon gondolkoztam, hogy csak jó lenne megtámogatni őket egy sztereó végfokkal és lentebb engedni, valahogy összhangba hozni, de nincs az az EQ/korrekció ami nálam rendbetenné a frekimenetét. Így meg ott vannak a nagy dobozok aztán a két-két mélysugárzó kb. meg se mukkan a jelenlegi vágás mellett. A magas meg a mélyközép egy kis zárt kamrában van benne, a doboznak a bass reflex része nem is dolgozik. Pazarlás.
[ Szerkesztve ]
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz python1 #162317 üzenetére
Ha kiveszem a jumpert és rámérek vágás mellett úgy az elvileg informatív lenne...
(#162318) mettek: Ha újrakezdeném nem is ezeket venném ide hanem valami LCR-t. Teljesen fölösleges nekem ide a GS60. Sztereóra szerettem őket, csak a jelenlegi nappaliban az sajnos élvezhetetlen a klasszikus felállásban.
[ Szerkesztve ]
-
alphamooncam
őstag
válasz mettek #162318 üzenetére
Tökéletesen jól látod !
Hálóban ( pc ) a zenét is monósítom 80Hz alatt, azon egyszerű oknál fogva, mert így biztosan nem okoz fázishibát, és nem cseszi szét a sztereó képet.
Kizárólag hátránya van ráengedni a teljes frekvenciát, rákeverni az amúgy különálló LFE sávot, kivéve, ha nincs mélynyomód.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
alphamooncam
őstag
válasz VoidXs #162302 üzenetére
Ez nem tetszik.
Nem sok értelmét látom egy lassú zengetőnek? mélytartományban. Mi értelme van ennek?
Amiket itt összehuzogattál csatornákat, kapnak egyáltalán bármilyen 80Hz alatti hangot?
Ha meg kapnak, akkor meg összeadódnak.
Jó lesz az úgy? Meg ha jól látom nem külön mélynyomóra, hanem egyszerűen a frontra keverted vissza a többi csatornáról leválasztott mélyeket ????
Ez nekem nem bejön, hacsak nem találsz valamilyen eddig általam ismeretlen okot ami ezt így indokolná.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
python1
veterán
-
VoidXs
nagyúr
válasz mettek #162308 üzenetére
Persze, ez is opció, de ne egy csatornánként 30 Wattos AVR-ről hajtsd, azt végig limiterben fogja tartani. Volt, akinél végül így hagytam egy nagyon jó full Focal rendszert, mert bőven volt 30 Hz körülig szufla a frontokban, és erősítő is mögöttük, az a 10 Hz pedig nem éri meg a torzítást, amit a házimoziprocis kezelése okozna.
(#162315) alphamooncam: Hosszabban Garry tölcséreseket hallottam csak, kísérleti darabokat. Nem igazán állták meg a helyüket a saját árkategóriájukban, sokkal jobbak (reflexes Dynák) kerültek a helyükre. Ellenben egyszer koncerten hallottam Void high-endet, az maradandó élmény marad, nem ok nélkül ők a pro hangszórók prémium gyártói. Ebben a szegmensben viszont egész más szinten kell gondolkodni, egy olyan sub darabja 12-16 millió, a 8 kW-os erősítő, ami kell hozzá, még fele ennyi, és a Papp Lászlóba ebből pakoltak 12-t.
Tranzienst drasztikusan nem EQ-val tudsz befolyásolni, hanem konvolúcióval, amiben egy tetszőleges hangkaraktert szimulálhatsz, amennyiben az rosszabb a te hangszóród képességeinél.
(#162324) alphamooncam: Semmi más nincs azon a képen, csak egy hagyományos 80 Hz-es crossover, természetesen jó az úgy. Azért a frontra kever, mert azt szemlélteti, hogy hogyan lehet csatornaveszteség nélkül kivinni egy extra vágós láda csatornát, mégpedig valamelyik másik (jelen esetben két másik) útján, ami után utólag egy másik crossover (mondjuk MiniDSP) kerül.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
#09634560
törölt tag
válasz alphamooncam #162324 üzenetére
Pedig lenne benne fantázia.. akár ugy hogy monjuk 2 kimenetes AVR-nek egyik lenne LFE, másik pedig a hangfalak 80 Hz alatti frekije,,, magamban elgondolkodtam rajta, de ehez szoftveres támogatás kellene az avr-ban..
-
alphamooncam
őstag
válasz VoidXs #162326 üzenetére
Nem tudom, miért forszírozod ezt az EQ témát, amikor én nem arról beszéltem.
Azt reméltem Te legalább tudod, hogy mi a különbség egy EQ és egy kompresszor között.
Kompresszor funkcióit, hogyan viszed át egy konvolúciós szűrőbe?
Ha megmutatod hogyan lehet, és még működik is, megígérem hogy használni fogom.
Tranzienseket házimoziban én nem bántanám, nem látom sok értelmét, leginkább csak rontani lehet rajta.
Amennyiben hangkarakter beállításáról beszélünk, azt viszont kompresszorral/több kompresszorral és EQ/több EQ-val teszem, de azt sztereó rendszernél. ( kompresszor egyik hatása lehet, amellett hogy elértem azt a hangzást ami a célom volt, hogy a zene betompul, ilyenkor legegyszerűbb EQ-val visszaállítani azt az eredeti szintre )
EQ APO mintád, crossover:
Hogy valami jót is mondjak erről a konfigről... 80 (100-120)Hz alatt monósítani jó dolog, de ezzel kb. ki is merült hasznossága.
Előző hsz-ben már indokoltam, hogy miért felesleges, és káros ez a fajta beállítás, és szvsz ezt itt, ebben a formában nem kellene annyira terjeszteni.( Frontokra keverni a surround csatornákról levágott szubfrekvenciákat, amikor van külön mélynyomó, szvsz komoly hiba. Ha meg máshova lenne szükséges keverni, pl. másik szub csatornára akkor azt viszont jelezni kéne, de így ez inkább csak árt mint tanít )
[ Szerkesztve ]
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
alphamooncam
őstag
válasz #09634560 #162327 üzenetére
Alapvetés, hogy csak problémát okozhat a 100-120Hz alatti sok csatorna, amikor ebben a sávban már nincs is irányérzékelésünk.
Legegyszerűbb azt 100-120Hz alatt monósítani, nem pedig, minél több csatornára osztani hangokat, hátha majd jó ellendrukkere lesz a jobb front a bal hátsó sorroundnak. pl., a Te esetedben meg a két szub veszhet össze.
Minek bonyolítani?
[ Szerkesztve ]
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
python1
veterán
válasz alphamooncam #162328 üzenetére
Voidxs pont azt írta, hogy egy extra szub csatornára kellene keverni, mert így pontosabb, torzításmentesebb hangot kapunk, ami logikus, zenénél használják, és egyre több mozinál is láttam már ezt a megoldást csak nem tudtam hová tenni. A monósítás ebben az esetben jó, és használják is.
[ Szerkesztve ]
-
alphamooncam
őstag
válasz python1 #162330 üzenetére
Pont azt kifogásoltam, hogy az EQ APO-s fotón nem ez történt, és még csak nem is hivatkozott a szövegben, hogy ez csak demo, de nem az a helyes, hanem az...
Lehet csak tesztelni akarta a közösséget, ki érti hogy miről szól az ábra, ki veszi észre a hibát?!
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz alphamooncam #162331 üzenetére
Lehet hogy nem az volt a legszerencsésebb szemléltetés, de ne a hibát keresd benne mert csak a töredékét látod az EQ APO-s setupnak rajta, fennakadsz a részleteken.
Utólagos magyarázatával én értem mit akart mondani vele.
PC-n ugye csak 8 csatornád van, hogy viszel ki plusz egy (crossover) szubcsatornát anélkül hogy beáldoznál a 8-ból egy csatornát is, teszem azt egy surroundot. Másik csatorna jelén megteheted, csak utána egy külső crossoverrel megint szét kell választani amire pl. egy miniDSP képes.Vágsz teszem azt minden csatornát 80Hz alatt, azt "monósítod" és mondjuk visszarakod a centerre (alsó rész 80Hz alatt üres ugye mert levágtad). A center kimenet után raksz egy miniDSP-t ahol egy crossoverrel megint szétszeded külön kimenetre a 80Hz alatti és fölötti részt, megkapod a crossover szub csatornát meg a vágott center csatornát. LFE szub csatorna meg érintetlen és nincs rákeverve pluszba semmi.
[ Szerkesztve ]
-
alphamooncam
őstag
válasz Tamoo #162332 üzenetére
Jójó, utólagos magyarázattal már érthető, hogy hogyan lehet 8.1 csatornából 8.
1,5*csatornát csinálni külső eszközökkel.Az még mindíg nem világos számomra, hogy mi a célja a crossover szubcsatornának, mit nyerek vele? Meg ez mibe kerül?
Nem egyszerűbb felengedni a szubot, szóljon amennyire csak lehet? Minek ezt bonyolítani?
Az a problem a *.1,5 csatornával, hogy a váltások nem lesznek simák, és lehetnek olyan frekvenciák, amik egymás ellen, vagy dupla hangosan szólnak, tetőzve a az időzítési, fázis problémákkal.
Lelked rajta, csináld meg aztán számolj be róla. Sok sikert, remélem tényleg sikerül és élvezheted.
[ Szerkesztve ]
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz alphamooncam #162333 üzenetére
Az a célja, hogy az LFE szub csatorna érintetlen legyen egy villámgyors pontos szubbal, a crossover szub amire minden egyéb mély megy pedig esetlegesen """""lomhább""""" darab (vagy nem tudom minek nevezem, talán nem ez a legjobb szó) jobban igazodjon a frontokhoz illetve a filmek keveréséhez. Én így értettem. Nem tudom crossover szubnak mi lenne ideális, azért bennem is vannak még kérdőjelek bőven, de az alap elgondolás tetszik.
Szerintem én ha esetleg meg is próbálnám első körben, úgy csinálnám, hogy beáldoznám az egyik surround back csatornámat a crossover szubnak. Úgy egyszerűbb a dolog. Nem is kellene "csak" egy második szub hogy kipróbáljam.
[ Szerkesztve ]
-
alphamooncam
őstag
válasz Tamoo #162334 üzenetére
Ez az egész crossover, lomha szub egy nagy BS szerintem.
Ha van egy gyors, tranzienseket pontosan lekövetni képes szubom, akkor minek egy olyan másik szub mellé, ami meg nem képes mondjuk gyors szub 80Hz feletti tartományában lévő frekvenciák tranzienseit lekövetni, nem egyszerűbb felengedni a gyors szubot addig, aztán minden szépen el van intézve?
A demo EQ APO képnél a teljes 80Hz-alatti ( megjegyzem 120 Hz helyesebb lenne ) tartomány van ráengedve a frontokra ( feltételezve, hogy azt később levágják róla ) abból nem derül ki, hogy később co.szub milyen frekvenciasávért fog felelni, 20-120, vagy 80-120 ( ezek elméleti értékek a szemléltetés kedvéért ), mert nagyon nem mindegy.
Ha az előbbi, akkor még a fő szub tranzienseit is elrontja, ha utóbbi, akkor "csak" 80-120Hz közötti tartomány lesz fos.
Egyszerűen nem látom benne a logikát.
[ Szerkesztve ]
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz alphamooncam #162335 üzenetére
A lomhát csak én írtam extra idézőjelesen, nyilván nem akarok lomha szubot a rendszerbe.
Én perpillanat odáig látok, hogy legyen egy LFE meg legyen egy a levágott mélyekre. A lomha témát felejtsük el inkább, mert nem volt szerencsés megfogalmazás részemről, sejtettem is hogy egyből ki lesz ragadva.
A két külön dolgozó szub nem hiszem hogy nagyobb galibát okozna mintha egyre keversz rá mindent. De nem is elmélkedek ezen, meg kellene hallgatni meg mérni, aztán kiderül.
De nincs most fölös szubom a spájzban.[ Szerkesztve ]
-
alphamooncam
őstag
válasz Tamoo #162336 üzenetére
Nem Te beszéltél lassú szubról, csak átvetted Void szavait:
"
VoidXs
veteránBenne volt a hosszú írásban, egy lassabb, hagyományos hangú sub, amire a main-ek vágott mélyei kerülnek..."
Az pozitív, hogy levesszük a frontokról a terhet és monósítjuk, de nem látom be mi értelme van egy plusz, gyengébb minőségű szubnak.Kövezettek meg, de a logikát követve, tök feleslegesek házimozira az álló frontok...
[ Szerkesztve ]
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz alphamooncam #162337 üzenetére
Azt is úgy kell érteni, hogy pro szubokhoz képest lassabb. Házimozis szub.
Nálam tényleg fölösleges az álló. Akusztika miatt nem hagyhatom rajta a mélyet.
[ Szerkesztve ]
-
python1
veterán
válasz Tamoo #162338 üzenetére
Nem jó úton jártok.
A hangsugárzók fizikai méretei nem egyenlőek az átvitt frekvencia értékekkel, lehet 10 m-es a hangsugárzód.Mcintosh,mbl hasonló nagy márkák így dolgoznak, van egy külön extra csatorna a szub sugárzásnak, azért is vannak úgy kialakítva, hogy van vagy 20db mélysugárzó. Amit linkeltem Német mozit, ott ezt az eljárást alkalmazzák 32 szubcsatornával.
Én pontosan emiatt vettem a 4db minidsp-t.[ Szerkesztve ]
-
-
alphamooncam
őstag
válasz alphamooncam #162341 üzenetére
Ha a szubok fűzhetőségére gondolsz, akkor az enyém olyan, JBL LSR 310S. Nekem még csak egy van, de akármennyi ilyet tovább lehet fűzni, csak legyen elég lé...
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
Tamoo
MODERÁTOR
-
alphamooncam
őstag
válasz BBéci #162311 üzenetére
"Ezt remek ötletnek tartom, évek óta gondolkozom azon, hogy ezt kellene valahogy megoldani.
Amennyire nem szerencsés az LFE jelét a frontsugárzókra keverni, hiszen azoknak megvan a saját 20 Hz-ig lemenő frekvencia-tartománya, az ugyanúgy zavarhatja az LFE megszólaltatását."Van rá megoldás, pl. az én szubom is ilyen. JBL LSR310S.
Az egyik funkciója szerint bekötöd frontok helyére (XLR) egy-egyet. Magának levágja ami kell, ami meg nem kell, továbbküldi a frontra. Csak ezzel az a baj, hogy aktívnak kell lennie a frontoknak.
Meg szerintem nem szerencsés, mert nem véletlenül van külön LFE csatorna.
Ha nincs külön szub az a baj (nincs kihasználva az LFE csatorna), ha van, akkor meg az (összeveszhetnek a szub frekvenciákon, kioltások, kiemelések, fázisproblémák szóval nem jó ötlet) Szerintem.
[ Szerkesztve ]
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
VoidXs
nagyúr
válasz alphamooncam #162328 üzenetére
A kérdés ez volt: (#162315): Miből gondoltad ezt az EQ dolgot, a tranzienssel?
Azt hittem, tudod, mi az a phattening, ha már kompresszort használsz. Lényegében egy nagyon lassú attack és gyors release. Egy normális kompresszorban azért sokkal több dologgal lehet játszani, mint abban, amit mutattál, minimum a teljes ADSR-t lehet állítani. Kompresszort nyilván nem viszel át konvolúciós szűrőbe, csak EQ-t és konvolúciós szoftvertől függően limitert, de mint mondtam mindkettőre, egyik sem alkalmas tranzienst rontani.A rosszabb tranzienseknek fenntartott subnak pedig, mint mondtam, az a lényege, hogy ami nem impulzusszerű vagy nagy teljesítményű mély hang (vagyis LFE), azt szándékosan lassabb subokra keverik a main-ek alatt, mert azokkal jobb az összhang, ha eleve lassú mikrofont használtak (márpedig pl. beszédre szinte kizárólag azt használnak), és ezekkel lehet olyan tereket szimulálni mélytartományban, amit LFE-vel, főleg egy darabbal nem. Nézd meg a TRON End of the Line jelenetét, vagy a Point Break buliját, utóbbiban konkrétan meg sem szólal az LFE, ha nyitsz egy kivezérlésjelzőt, pont ezért.
Az utolsó bekezdésedre pedig elmondom akkor harmadszor is, hogy nem a frontokra mennek, mert a kimenet után rögtön van crossover a crossover subok és a frontok közt.
(#162331) alphamooncam: Még egyszer: annak nem monósítás a célja, két külön subra megy ki, az L/R utáni crossoverrel, külön vannak EQ-zva. Azon az ábrán nincs semmi hiba, de valóban jó tesztelése volt a közösségnek, mert negyedjére sem olvastad el.
(#162333) alphamooncam: Pont, hogy az LFE-re vágás okoz nagyon csúnya összeakadásokat, ha ugyanabból az effektből egy picit másképp van a vágott csatornákon. Márpedig a hangmérnökök, akiket ismerek, mindig teljesen függetlenül kevernek LFE-t. Ha véletlenül ugyanaz az effekt szól a main-ekből, az lehet, hogy szét van PEQ-zva, zengetve, stb, és már tönkre is tetted az impulzus komponensét, ha keresztezted őket egy subon. És ez már nem is az eredeti téma, ami miatt minden mozi crossover subokra épül, csak egy újabb, csak házimoziban tapasztalható, vágással bevezetett hiba.
(#162335) alphamooncam: Szép lenne nem ugyanazt a frekit használni az utólagos crossoverben, olyan hibát csak szándékosan lehet összehozni. Az egész crossover karakter is oda van igazítva a valóságban, hogy fázishelyes legyen, bár ez moziból kezd kiesni, miután az Atmos crossover subokat nagy teremben kötelező a hátsó sarkakban elhelyezni.
(#162344) alphamooncam: Igen, nem véletlenül van LFE, ahogy nem véletlenül van még nélküle is rengeteg mély a többin, beleértve a surroundokat is. Próbáld meg lejátszóból lenémítani az LFE-t, meglepődsz, hogy alig szűnnek majd meg hangok. Ugyanígy a legtöbb filmben, ha kiszólózod az LFE-t, néha zene alatt meg sem szólal. A JBL LSR egy zenés széria, ezáltal nincsnek felvonultatva LFE subok. Egy jobb házimozis darab szintjén vannak tranziensekben, de egy igazi LFE teljesen más szint. Azon hangszert meg sem hallasz, ezért kell mellé egy lomhább.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
alphamooncam
őstag
válasz VoidXs #162345 üzenetére
"A rosszabb tranzienseknek fenntartott subnak pedig, mint mondtam, az a lényege, hogy ami nem impulzusszerű vagy nagy teljesítményű mély hang (vagyis LFE), azt szándékosan lassabb subokra keverik a main-ek alatt, mert azokkal jobb az összhang, ha eleve lassú mikrofont használtak (márpedig pl. beszédre szinte kizárólag azt használnak)..."
Nehari ! Akkor most a beszédtartomány mettől-meddig terjed? Ha meg nem beszédre, akkor ezt meg csak valami spec igény indokolhatja.pl. Szőnyeghangok - vonós alapú háttér.Oda nem kell gyors tranziens ez igaz, de csak ezért kialakítani egy ilyen rendszert szerintem luxus, ha a főszub ezt egyébként meg tudná oldani.
"...és ezekkel lehet olyan tereket szimulálni mélytartományban, amit LFE-vel, főleg egy darabbal nem."
Miért nem lehet egy gyors szubbal ezt megoldani?! Fordítva, lassúval megérteném, de így?!"Az utolsó bekezdésedre pedig elmondom akkor harmadszor is, hogy nem a frontokra mennek, mert a kimenet után rögtön van crossover a crossover subok és a frontok közt."
"Pont, hogy az LFE-re vágás okoz nagyon csúnya összeakadásokat, ha ugyanabból az effektből egy picit másképp van a vágott csatornákon."
Ha el tudja végezni egy jó szub, akkor a crossover szub felesleges pénzkidobás, csak rontja a minőséget.
Kb. ugyanarról beszélünk más felfogásban. 120Hz alatt nincs iránykarakterisztika, mi a töknek kevernek ez alatt bármit is a main és surround csatornákra, csak a baj van vele !
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
BBéci
titán
válasz Tamoo #162316 üzenetére
Annak a két mélysugárzónak 200 Hz-en van a vágási frekvenciája, tehát 80, illetve nálad 100 és 200 között vidáman dolgoznak.
[ Szerkesztve ]
Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
VoidXs
nagyúr
válasz alphamooncam #162346 üzenetére
Akkor most a beszédtartomány mettől-meddig terjed?
Kb. 50 Hz - 15 kHz, biztonsági keverésnél 100 Hz-7 kHz. Egy átlagos 80 Hz-es crossover 120 Hz-ig még hallhatóan (-6 dB) visz át hangot a subra, szóval még utóbbinál is bőven jut oda.Oda nem kell gyors tranziens ez igaz, de csak ezért kialakítani egy ilyen rendszert szerintem luxus, ha a főszub ezt egyébként meg tudná oldani.
Egyáltalán nem luxus, vegyünk egy példát, mondjuk ha szeretnél cserélni egy Velodyne SPL-1200 Ultrát: egy 700k-s sub, aminek az árán megveheted a következőket: JBL 4641, ami egy sokkal gyorsabb, minőségi LFE (280k), Crown XLS 1502 (150k), bal és jobb crossover subnak 1-1 db JBL LSR310S (240k), és még maradt is egy kevés pénzünk egy összehasonlíthatatlanul jobb rendszer mellett.Miért nem lehet egy gyors szubbal ezt megoldani?! Fordítva, lassúval megérteném, de így?!
A térszimuláció a mennyiségről szól, nem a minőségről. Jó subból már tényleg luxus annyit venni.Ha el tudja végezni egy jó szub, akkor a crossover szub felesleges pénzkidobás, csak rontja a minőséget.
A lassúságot el tudja végezni, ha megszerzed a megfelelő impulzust, amivel rá tudod keverni, de a vágott anyag fázishibái miatti minőségromlásod még mindig ott van.[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
alphamooncam
őstag
válasz VoidXs #162349 üzenetére
Ez a rendszer mégis mekkora helyiségbe lenne elég?
Itthon 18nm a moziszobám. Ha egyszer sor kerül rá, kap még egy JBL LSR310S-t aztán csókolom, de már ami most van, az is eléggé bizsergeti a hátsóm, és nem okoz gondot, a tranziensek csonkítatlan átvitele sem.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic