-
GAMEPOD.hu
Házimozi belépő szinten
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz arcitec #14192 üzenetére
"túl sok a mély némely folm esetében( mármiont nem hangos, persze az is, hanem a freki olyan, hogy rezeg a TV GT60 hátulja..... Mit lehet vele tenni."
Ha nem az eltúlzott hangerő a probléma, akkor mindenekelőtt a rezgések, berezonálások forrását kellene megszüntetni. Az alsó frekvenciák legaljánál sem szabad semminek rezonálnia, azokra szükség van a hangzásban. Ha túl sok, az meg már beállítás kérdése. Milyen szubod van?
[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
válasz mettek #14199 üzenetére
Lehet akusztikailag kellene bemérni a nappalit, de hol foglalkoznak ilyennel illetve ki-kik???
Liszi:SB2000 vagy húsz százalékon van, az erősítő meg -4-en sacc / kb 75 -dB az erősítő hangerő az kb 65 és 72 max 75 attól függ milyen a film. (Újabban a DTS halkabb mint DD az elég 65-nek is )- De eleddig vagy 2 film volt ilyen pl a Vaksötét, de az durva mert Norbi-nak meggyengítette a lambériát ..[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
válasz Dorian #14203 üzenetére
Igen erre gondoltam én is, valami gumit a fal és tartó közé, na de mi van akkor, ha a levegő rezegteti. Vékony a hátlap lemeze az rezeg be. Vannak közben olyan mély hangok, úgy tűnik ha egyet elkapok (mint filmet) akkor jönn több hasonló utána . Totál érezni a hanghullámot az egész testen, a fotelen mindenhol. És "kis" zárt sub , mit tenne a PB2000 , lebontaná a házat ha nem figyelne oda az ember, elég ez bőven ... Van, hogy olyan az érzet, mintha valaki egy nagy kalapácsot, de pörölyt, odavágna a padlóra...Az is igaz kő a nappali és nem padló és natúr kő(no szőnyeg) ... Tudom BBéci most mondana valamit ...
[ Szerkesztve ]
-
szotyika77
aktív tag
Sziasztok! Van egy LG43LF5800 típusú tvm és erősítőt szeretnék hozzá csatlakoztatni. Hogyan tudnám ezt megtenni? Elég ha csak az erősítő piros & fehér csatlakozóit csatlakoztatom a tv megfelelő csatlakozóiba? (Ezt amúgy próbáltam, de kikapcsolt tőle a tv.)
Milyen megoldás lehetséges?
Előre is köszönöm a válaszokat!
-
Joshi
titán
válasz szotyika77 #14210 üzenetére
Milyen erősítőd van?
-
szotyika77
aktív tag
Fisher CA-120 & CR-120.
-
Joshi
titán
válasz szotyika77 #14212 üzenetére
Hú basszus, nem mai darabok az biztos. A tévén milyen audio kimenet van?
-
BBéci
titán
válasz szotyika77 #14210 üzenetére
A tévédnek nincs piros/fehér hangkimenete, az bemenet. Optikai kimenetre vagy HDMI-n lehet a tévékhez erősítőt csatlakoztatni. Ehhez vagy digitális bemenetű erősítő kell, vagy egy átalakító (DAC) a TV és az erősítő közé.
A Google nem találja a tévédet, bizonyára tévesen adtad meg a típusát.[ Szerkesztve ]
Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
Joshi
titán
válasz szotyika77 #14212 üzenetére
A legegyszerűbben a fejhallgató kimenetet tudod rádugni az erősítő valamelyik sztereó bemenetére. Ehhez kell egy olyan kábel amelyiknek az egyik fele sztereó jack a másik vége pedig két rca. Vagy amit BBéci is javasolta "egy átalakító (DAC) a TV és az erősítő közé".
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz szotyika77 #14218 üzenetére
Igen. Nézd meg a tévé menüjében hogy milyen beállítási lehetőségek vannak a fejhallgató kimenetére. Az én Sony tévém tudja külön-külön és egyszerre is meg tudja szólaltatni a tévé hangszóróját és a fejhallgató kimenetét.
Az erősítő hátulján az IN (bemenet) feliratot keress, ha rádugtad egy bemenetre akkor értelem szerűen az erősítőt arra kell átkapcsolni. A tévén csak fejhallgató és optikai hangkimenetek vannak (Out).[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz szotyika77 #14220 üzenetére
Erről lenne szó. Az a lényeg hogy mindegyik dugó legyen, ne aljzat.
[ Szerkesztve ]
-
szpali
addikt
válasz szotyika77 #14217 üzenetére
megelőztek
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro/Mi13 || MBP M1 Pro 14 || Philips 55OLED805 | Denon X2400 | Wharfedale Diamond 240+220C+220+10.GX || Signum Z28NEL & Bertone Cabrio Z18XE
-
BBéci
titán
válasz szotyika77 #14217 üzenetére
Amennyiben számít a hangminőség, akkor igen. Jackdugós megoldással vacakul fog szólni. Ha számodra megfelel, akkor OK!
[ Szerkesztve ]
Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
#48613632
törölt tag
válasz Nemir Ombe #14193 üzenetére
"mivel az eredeti hangsáv sok esetben 6-8-10 giga helyet is elfoglal"
Inkább 2-4GB között van az. A DTS-HD inkább a 2 felé, míg a DT-HD a 4 felé hajaz.
Nem mellesleg, a helyhiány is lehet kifogás, de az igényes felhasználóknak igazán lehetne extra lehetőség, egy felhő-alapú letöltési rendszer, a HD audio-track beszerzésére.
Szóval, ha akarják, megoldják ... de sajnos nem akarják -
#54715584
törölt tag
válasz #48613632 #14226 üzenetére
Nem, a sima 1509-es DTS kb. 1 giga körüli mérettel rendelkezik egy normál 80-90 perces filmnél.
A DTS-HD és TrueHD is 4-6000 között szokott lenni átlagban, ezek bőven 4-6 giga méretűek.
Egy BD50 lemezen maga a videó kb. 20-30 giga, a hangsávok még plusz 5-10-15 giga és még ott vannak az extrák is.DT-HD-nál nem tudom mire gondoltál.
Van felhő alapú megoldás erre, csak másképpen hívják.
-
zsolesz7503
tag
Sziasztok!
Lenne egy problémám 1 hónapja vettem egy Onkyo TX-NR545-ös erősítőt. Ma alig 30 perce lekapcsolt magától most már tudom hogy a védelem miatt tette. NG:LCR hibakódot ír és 1-2 perc után megint kikapcsol. Valaki találkozott ilyen jelenséggel? Van szerintetek lehetőség rá hogy a pénzt kérjem vissza? Ha azt nem esetleg van esélyem másik típusra kicseréltetni? Ha igen melyik lenne jó ebben a tudásban és árkategóriában?
Válaszokat előre is köszönöm. -
Lacielvtárs
nagyúr
-
#54715584
törölt tag
válasz #54715584 #14229 üzenetére
Kicsit jobban kifejtve:
Az átlag video bitrate a filmeknél olyan 25000-35000 kbit/s között van, számoljunk csak egy kisebbel, a megértés végett.
Ha van egy 30000 kbit/s bitrátájú filmed, az átváltva MB-ra másodpercenként 3.75 mega.
Ha van egy 90 perces filmed, akkor 3.75 x 60 x 90 = 20,250 MB, vagyis több, mint 20 giga és ez még csak a kép.
Ha ehhez van egy 5000 kbit/s hangod, az másodpercenként 0.625 MB.
0.625 x 60 x 90 = 3,375 MB, vagyis bő 3,3 giga, de sztem ezt kicsit valahol alálőttük, mert általában nagyobb méret szokott lenni. És még ugye az sem mindegy, hogy milyen a kép, hány bites, milyen a színtér, ésatöbbi.Alaphangon ha van egy jó blu-ray minőségű filmed az valahol 25-30 gigánál kezdődik. Erre jön még rá a többi hangsáv és extra a lemezeken.
Remélem így érthetőbb.
Laci: NAS(ok)
[ Szerkesztve ]
-
#54715584
törölt tag
válasz #54715584 #14232 üzenetére
És ha már lendületben vagyok: a nemzetközi kiadványok sebessége / Hz-e / fps-e 23.976, míg a magyaré 25. Tehát a magyar szinkront le kell lassítani az eredeti kiadványhoz, ami miatt eleve torzul a hangzás. Nem tudom ezt hogyan oldják meg technikailag a stúdiók, hogy ne legyen annyira feltűnő, de sok-sok másodpercről és néhány percről beszélünk 1-1 alkotás esetén.
Aki okosabb, az jobban el tudja magyarázni a PAL-NTSC rendszerek közötti különbséget, pláne, hogy a felvétel 24 fps. -
#48613632
törölt tag
válasz #54715584 #14229 üzenetére
Fejben számoltam, saccra ...
Abból indultam ki, hogy nagyrészt egy film, elfér BD25-ön, untouched video-val, és egy eredeti nyelvű HD hanggal, valamint egy tömörített magyar hanggal.
Ugyanakkor, 10GB körül elfér egy tömörített FHD képanyag, egy tömörített magyar, és egy HD eredeti nyelvű audio sávval.
Persze lényeges a bitráta, főként a HD audiónál. (a felhőben tárolt méret szempontjából) 1600kbps körüli DTS-HD már előrelépés lenne, az AC3-hoz képest. Persze a 6000 is opció.A DT-HD a rövidítése a Dolby TrueHD-nek, saját kútfőből, hirtelen nem tudtam, hogy mi a hivatalos.
Mi az a felhő alapú megoldás? De gondolom nincs fent magyar audiósáv HD kódolással.
szerk:
monstre #14232Végletekben gondolkozol megint. Voltaképp igazad van, de egy 1500kbps körüli DTS-HD magyar szinkronnal már kieggyeznék
[ Szerkesztve ]
-
#54715584
törölt tag
válasz #48613632 #14235 üzenetére
A végletes dolgot nem értem.
TrueHD-t és Atmos-t nem rövidítünk legjobb tudomásom szerint, saját kútfőből meg semmiképpen sem. DTS verziókat is csak azért, mert így rövidebb, de azok is hivatalos elnevezések. De mindennek megvan a maga hivatalos neve, és bizony vannak ám átfedések is bitrátában.
Közben gépeltem csomót, de látom összefoglalóban benne vannak az audió formátumok is. Katt oda, azokból sokat tanulhatsz.
[ Szerkesztve ]
-
VoidXs
Topikgazda
válasz #54715584 #14236 üzenetére
Ejnye, hogy levágtad a kodekesdidet, pedig arra reagáltam.
Az összefoglaló teljes káoszban van a formátumokkal kapcsolatban. Minden DTS képes veszteségmentesre (csatornakorlátokkal), viszont Dolbyból minden veszteséges. Itt kifejtettem. Olyan kodek nincs, hogy DTS, vagy hogy DTS-ES. Olyan van, hogy DCA (DTS Coherent Acoustics), az ES pedig 6.1-es DCA. Ugyanúgy, ahogy a DD Plus is egy sima DD, csak annyit adtak a bitrátamaximumhoz, hogy hozzá lehessen csapni még két csatornát a 7.1-mánia okán.
A DTS-HD-nak nincsenek vállfajai, bitrátája van, meg egy helyzettől függően metaadatban alkalmazott címke. Általában a Master jelenti a veszteségmentes bitrátát. Alatta bizonytalan a veszteségesség mértéke, ez csak az eredeti hangsáv ismeretében mondható el, de úgy 8 Mbitig még az esetek 99.9%-ában tud az lenni.
PCM = LPCM, az L-t nem ejtik. Logikátlan és optimalizálatlan dolog nem lineárisan kvantálni, így ha a módszer nem megjelölt, az L lesz.
A szinkronokról pedig annyit, hogy két hiba van:
- Mivel a szinkronstúdió a beszéd nélküli hangot DCP módon (PCM - 24/96, MXF struktúrában) kapja meg, csak a beszédhangokat kell rávágni, és ennek a hangerejét a nép igényei miatt olyan szinten a magasba küldik, hogy onnantól dinamikátlan lesz az egész film, mert le fogod halkítani miatta.
- Tömörítés. Evidens. Ráadásul egy Dolbyban exportáló stúdiót hitelesíteni kell, ami nem olcsó móka. Szinkronstúdiónál valószínűleg nem filmenként, de adott időközönként le kell utaztatni a bácsit.[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
#54715584
törölt tag
válasz VoidXs #14237 üzenetére
Még a vissza gombbal vissza tudtam hozni.
Ez volt eredetileg:Kódolásban is 2 fajta van: Dolby és DTS
Dolby Digital (384-448-640) -veszteséges
DD+ (640) - veszteséges
Dolby TrueHD (18mbit-ig) - veszteségmentes
Dolby Atmos(?) - veszteségmentes
____________DTS (768-1509) - veszteséges
(DTS-ES?)
DTS-HD HR (6mbit-ig) - ?
DTS-HD MA(24 mbit-ig?) - veszteségmentes
DTS:X(?) - veszteségmentesHa jól tévedek így hirtelen, a többiek is már sokszor leírták ezeket jobban kifejtve. És van még PCM-LPCM, de az meg nem kódolt, illetve vannak veszteségesen tömörített és veszteségmentesen tömörített formátumok (mint az előző listában is).
Ami néha összezavarja az embereket: a 640-es Dolby nem mindig DD+ (minden rovar bogár esete). És a DTS-HD HR felső határa is 6 Mbit körül van, ha jól tudom, mégis a lemezeken ezeket MA jelzéssel látják el.
Ugyanakkor a magyar sávok általában 640-es bitrátájúak, ami nem DD+, néha 768 DTS, kicsit több a DTS és fehér holló a DTS-HD MA.
AC3 a sima Dolby, EAC3 már a 640-es DD+ kódolás, de ezek csak a PC-s elnevezések. -
#98221312
törölt tag
Tegnap áthelyeztem a sub-ot az ablaktól távolabbi helyre mivel nagyon rezonált. Most a jobb oldali front mellett van. Újramértem mivel áthelyezésre került, de most sokkal intezívebb lett a mély. Szerintetek mi lehet ennek az oka?
-
VoidXs
Topikgazda
válasz #98221312 #14239 üzenetére
Ha egy subod van, az nagyon kényes az elhelyezésre. Centiken is múlhat az, hogy mennyire erős és torz. Például ha sarokba rakod, az néhány frekvenciát durván felerősít, de erősen hullámzó lesz a görbéje.
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
Dorian
félisten
válasz arcitec #14227 üzenetére
A tévékonzol falra szerelt sínjére tettem, oda, ahová a tévét akasztod, tehát a két fém csatlakozás közé. Nem gumit, hanem volt itthon tekercsben kb 4mm vtg. keményebb szivacs aminek az egyik oldala öntapadós (de ez ebből a szempontból mellékes)
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
Dorian
félisten
válasz #98221312 #14244 üzenetére
Ideális helye csak ideális szobában lehet. Egyébként mindig kompromisszumokat kötsz és attól függ, melyik kompromisszummal tudsz legjobban együtt élni.
"legideálisabb" pedig nem létezik, az ideális önmagában felsőfokú jelző, hiszen jelentéséből adódóan az a legjobb. Optimálissal kevered sztem.
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
arcitec
addikt
válasz VoidXs #14237 üzenetére
Ezt hallva mindig kicsit borul az agyam : "a nép igényei miatt" és a nép igénye honnan van , mert nem kérdeztek, sokszor hallani mert erre van igény, ez honnan jön? Olyan a Tv adás struktúra is mondván erre van igény. Nálunk már a tv, tv adásra nincs használva. Mert arra ami van NINCS igény.
"magasba küldik, hogy onnantól dinamikátlan lesz az egész film, mert le fogod halkítani miatta"
Ha tudják , hogy a nép le fogja halkítani, akkor meg minek rontják el. Sántít szerintem ez a feltételezés. szvsz. Mások az okok. szvsz ...
Dorian: Köszönöm ...[ Szerkesztve ]
-
VoidXs
Topikgazda
válasz arcitec #14247 üzenetére
A tévékemper nép mindig is rinyált, ha a beszéd hangerejével bármi egy szintre mert kerülni, és nem akarnak ezért "szar a szinkron" jelzőt kapni a szinkronrendezők, szóval ez a parancs. A tévé meg eleve -13 dB-re van normalizálva (bár lehet, hogy keverem a reklámok szintjével), szóval ott a beszédet megölné az, hogy összenyomják a sávot.
Egyébként nem csak a szinkron, de már az eredeti sávok is problémásak kezdenek lenni. Nézd meg például a Serenityt, olyan dinamikus hangja már nincs egy filmnek sem. Van egy olyan dolog, hogy loudness war. A filmkészítők úgy gondolják (különösen a Disney-nél), hogy az ő filmjük kell legyen a leghangosabb, szóval mixeléskor lehalkítják a stúdiót. Így feljebb kerül az alapszint, a film hangosabb lesz, ezért a nézők panasza miatt lehalkítják, erre a stúdió úgy reagál, hogy a következő filmjében az alapszintet még feljebb tolja. Ott tartunk, hogy a szabványos 20 dB helyett egy Marvel filmben a dinamika már csak 8. Vannak normális hangmérnökök, akik nem szeretnék, ha elveszne a headroom, de azt sem, hogy a lehalkított mozikban suttogjon a filmjük. Így például a Saul fia hangjának 91 dB az alapja, és 105 a teteje.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
BBéci
titán
válasz Dorian #14246 üzenetére
Szerintem az optimálist sem szabad fokozni, ahogy a tökéletest sem, mindegyik a pózna csúcsát jelenti, ahonnan nem lehet tovább, feljebb mászni.
Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
Új hozzászólás Aktív témák
- A topik kompakt "házimozi" szettekkel igen, de hangprojektorokkal (soundbar) tapasztalatok híján nem foglalkozik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi haladó szinten topic
- Hi-Fi topic
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Házimozi haladó szinten
- Milyen TV-t vegyek?
- Honda topik
- No Voice in the Galaxy
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- További aktív témák...