-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Kornel #38077 üzenetére
Itt vannak a gari részletei amúgy: Apollo 2 év jótállás
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
SzlobiG
félisten
válasz Kornel #38130 üzenetére
Igazándiból a téli adott a cserélgetést meg én magam csinálom, ha kell még centríozni is tudjuk, de ilyen kicsi futás mellett nem is igazán foglalkozok vele.
Szóval inkább egy olcsóbb nyárinak van értelme.
mycso: Köszi, akkor lehet simán bevállalom 15k/db ebbe a méretbe szerintem simán kiszolgál sőt lehet már nem is sokáig lesz meg az autó.
-
LógaGéza
addikt
válasz Kornel #38443 üzenetére
A Sava 245/40R19 33ezer, Maxxis 235/40ZR19 39e.
Az a igazság, hogy van két Pirelli P-Zero Nero GT-m, amiből az egyik nagyon félre van kopva, de egyébként nem régi, simán benne van még két szezon, főleg, hogy évi max 10ezret megyek... A másik kettő pedig Maxxis Victra Sport Zero One, és azokban is van simán 2-3 szezon még... Nem szeretném őket eldobni, ezért inkább valami költséghatékonyabb megoldást keresek rá."Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
LógaGéza
addikt
válasz Kornel #38445 üzenetére
Köszi, megfontolom!
A két különböző méretet hogy kell kezelni? Hajtottra (első) kell a szélesebb, vagy hátra mindenképp?
Tudom, az ideális az lenne ha a hátsó lenne a hajtott, de az még a jövő projektje"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
-cobra-
aktív tag
válasz Kornel #38482 üzenetére
Na megjött a Sava UHP2, DOT1946. Finom puha , az oldalfal viszonylag vékony (ez több helyen is olvastam), gondolom ezért is jó a komfort és a zaj (remélem a magyar utakat bírja majd).
A pletyka igaz, ezt a típust a német (Dunlop) gyárban készítik (ahogy olvasom van szlovén, legyel, francia, török gyártás a csoporton belül (wiki)).
Hamarosan felrakatom utána írok még pár szót róla.
[kép] [kép] -
-cobra-
aktív tag
válasz Kornel #38501 üzenetére
Délelőtt felkerültek a Sava UHP2 gumik. Nagyobb próbára még nem tudtam menni vele, így csak pár km forszírozott vezetés alapján tudok tapasztalatot írni.
Ami egyből feltűnt, az a nagy csend, pedig Yokohama Decibel gumik voltak rajta, ami szintén egy halk gumi.
Most megnéztem, a Yoko-nak sokkal keményebb volt az oldalfala, és ez érződik is az autó viselkedésén. Terhelésváltásnál billenősebb az autó, nem annyira direkt, ugyanakkor nem is érzek minden úthibát mint eddig, jóval komfortosabb a rossz utakon.
Kanyarban jobban tapad, nem pattog úgy el, kicsit puhább az egész érzés.
Kicsit még szokni kell, remélem hosszú távon is barátok leszünk.
(Ui: Gumisom jól lefikázta a Sava-t, szerinte nem szabad ilyet venni, minimum Falken, Vredestein, hát majd meglátjuk... ) -
-
rbalint88
addikt
válasz Kornel #38844 üzenetére
hát, azért ezek erős szavak. Bp-n belül lakom, még nem is nagyon dombos részen, de azért amikor leesik a(z az évi egy) hó vagy lefagy a pára, akkor azért lenne itt barna kód nyárival... még télivel is megküzdenek sokszor, olyan alattomosan tud lefagyni. és a lejtő végén kanyarodni kell és kerítés van, ami fáj. szóval az "egész évben nyári" kijelentés egyelőre inkább tűnik butaságnak, mint bátorságnak. szerintem te se akarsz új szép olcsó (se) LED-fényszórókat venni az scrossba, márpedig harcias vezetési stílussal és nyári gumival össze fog jönni...
-
rbalint88
addikt
válasz Kornel #38847 üzenetére
A hoeses legalabb latszik, ilyen szempontbol vedheto. De amikor lefagy a kod/para, akkor mit csinalsz? Az meg telivel vagy negyevszakossal is alattomos tud lenni, nyarival meg vegkepp csak utas vagy... Lehet mas idosavokban mozgunk, en f9-re jarok dolgozni (amikor nincs home office a korona miatt), addigra boven nem
szaradnak fel ezek a sikositok. Amikor tavaly kikanyarodtak elem, akkor 40-rol, ket eves teligumival sikerult alig lassulni es csattanni, pedig szaraz uton megalltam volna. -
Gaben92
őstag
válasz Kornel #38849 üzenetére
Igazából ahogy manapság működik az időjárás, felesleges nézni a múltat.
Két mondat amik egy év különbséggel hangzottak el
- 2019 március: Mióta élek nem volt még ennyi hó márciusban.
- 2020 március: Mióta élek nem volt olyan tél, hogy szinte egyáltalán nincs hóTavalyi tél alapján vettem meg én is a szöges gumikat a sima nordic friction helyett mert gyakorlatilag hótorlaszok között közlekedtünk. Az utak szélén 2-3 méteres falak voltak néhol (belvárosban is) mert nem tudták hova tenni. Napi szinten jöttek a kamionok amik paolták fel és szállították el a havat olvasztásra, hogy tavasszal ne kerüljön az ország víz alá. Aztán jött az idei tél és gyakorlatilag 1 hétig volt hó, az is max 10 centi utána meg semmi.
Hogy legközelebb mi lesz? Valami a jégkorszak és a nyár között. Szóval itt is hasonló a dilemma csak inkább a "szöges vagy nem szöges téli" a kérdés.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Pityu.
nagyúr
válasz Kornel #38890 üzenetére
Hát nézegettem sok fajta gumit,ahogy írtam vagy veszek nyárit most később meg majd télit de az dupla kiadás vagy veszek egy 4 évszakosat amit írtam Vredestein Quatrac 5 ez szimpatikusnak tűnik meg most árban sem rossz a legolcsóbb helyen 25900Ft ért találtam ingyen szállítással.Legtöbb helyen 27EFt től egészen majd 40EFt ig van ugyan ez a gumi,nézegettem még több 4 évszakosat vannak drágábbak michelin meg ilyesmi vagy pl ezt ajánlották ennél a guminál pattant ki a 4 évszakos ötlet a fejembe CONTINENTAL - AllSeasonContact de ez már jóval harminc ezer felett kezdődik mondjuk b/b de szerintem nem rosszabb amit kinéztem az sem.A méret amúgy a kocsimon 205/65/15
Amúgy egyébként a gyári gumim azt hiszem Bridgestone Turanza 001 lehet[ Szerkesztve ]
Az aki kérdez, öt percre tudatlan, de az ki nem kérdez,örökre tudatlan marad.
-
Pityu.
nagyúr
válasz Kornel #38900 üzenetére
Máshova is írtam kérdést mikor már most majdnem azt mondtam igen,megint elbizonytalanítottak
Vredestein Quatrac 5
"ha évi két cserét számiitok ha felnin van a gumi egy csere min 20000Ft"
Azt hogy? Nekem is felnin van a gumi. Egyik szombat délután egy óra alatt bőven átdobom és semmibe nem kerül. Gumishoz akkor járok, ha új gumit veszek, vagy ha centríroztatni kell, mert ráz.
De én ezt úgy érzem kérdező, hogy te már eldöntötted, csak megerősítést vársz...
Tudod mit? Azt mondom, hogy ha meg tudod azt oldani, hogy abban az egy-két napban évente, amikor masszív ónos eső van, vagy hófúvás, nem használod az autót, akkor bevállalnám a helyedben a négy évszakost. De akkor azon nem spórolnék, minimum a Vredesteint venném. Nem mondom, hogy jobb, mint ha cserélgetnéd, de vállalható a felhasználási szokásaidat is figyelembe véve."
Azt nem mondom,hogy nem volt olyan,hogy ónos esőben kellett mennem mert volt de hófúvásban se sűrűn mentem meg ónos esőben sem sűrűn,de itt úgy tünteti fel a fickó mintha egy kalap szar lenne a gumi.Kicsit kezd szar a francia autó érzésem lenni,hogy sokan hallották vagy régen próbáltak valami szart és akkor minden szar...Az aki kérdez, öt percre tudatlan, de az ki nem kérdez,örökre tudatlan marad.
-
kisza25
félisten
válasz Kornel #38952 üzenetére
Láttam tesztben, csak nem találtam itthon, csak az ap2-t ami elég jó áron lenne ebben a méretben, akkor megvárom, hogy megjelenjen, addig marad fent ez a nyári
Találtam[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
kisza25
félisten
válasz Kornel #38959 üzenetére
Most nem igazán lehet jönni menni, de szerintem lesz ez itthon is 30eFt alatt ha majd nem 3 helyen lehet csak kapni.
Nyári az kihúzza ezt a szezont , csak már utána kuka, téli meg nincsen, utána meg nyári is kellene ezért nézem a 4 évszakost
troll81: sajnos nem ebben a méretben[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Pityu.
nagyúr
válasz Kornel #38952 üzenetére
Biztos nem kapni?
Ez a maxxis gumi jó amúgy?Csak most olvasgatom nyáriasabb téliesebb 4 évszakos gumik gondolom kopásban nagyon számít.[ Szerkesztve ]
Az aki kérdez, öt percre tudatlan, de az ki nem kérdez,örökre tudatlan marad.
-
Pityu.
nagyúr
válasz Kornel #38966 üzenetére
Ez az ?
Most hogy mélyebben bele ástam magam a 4 évszakos gumi témába kezdek össze zavarodni akkor a Vredestein Quatrac 5 milyen télihez közelebbi vagy nyárihoz közelebbi mintájú?Nekem az lenne a lényeg tartós legyen meg azért tényleg mindig számíthassak rá.csak már most itt írták a kleber,,meg maxxist is.Az aki kérdez, öt percre tudatlan, de az ki nem kérdez,örökre tudatlan marad.
-
Pityu.
nagyúr
válasz Kornel #38969 üzenetére
Most elgondolkodtam hangyányival olcsóvbb ez a kleber mint a vredestein de a szállítási díjjal kb majdnem ugyan annyi,de a lényeg téliben nekem kleber van hp2 szóval gondom nincs a kleberrel szerintem jó gumi a maxxis amit anno írt valaki valami blue 4 meg még olcsóbb csak úgy olvastam az kínai bár nem tudom az baj e meg mintha azt írták volna jó nagyon melegben is.De most ez a kleber meg a vredestein kezdett el tetszeni árban is csak lehet én parázom túl ezt a tartósság dolgot?Az a szar olyan ez mint az összeesküvés elmélet úgy akarom eldönteni jó e vagy sem,hogy sosem tapasztaltam.
Az aki kérdez, öt percre tudatlan, de az ki nem kérdez,örökre tudatlan marad.
-
Pityu.
nagyúr
válasz Kornel #39053 üzenetére
Ahova szervizbe viszem max kézi emelő van de a gumisnál van amolyan is csak akkor gumisnál +pénz gondolom. Na majd meg látjuk úgy is van tervem mert néha a felnit is ki kéne cserélni a rozsdásodás mistt és van 4db pót felnim
Az aki kérdez, öt percre tudatlan, de az ki nem kérdez,örökre tudatlan marad.
-
Pityu.
nagyúr
válasz Kornel #39069 üzenetére
Nekem ami fura,hogy ugye eddig cserélgetés volt de sosem nyúltak a centírhoz csak leszerelték az egyik garnitúrát aztán felrakták a másikat.gondot eddig még így sem éreztem.Lehet túlgondolom mert már olyanoktól parázok mi van ha néha kicsit oda tolom az autónak,hogy ne lustuljon aztán meg kirepülök valahol a francba vagy megcsúszik a gumi vagy ilyesmi,vagy normál használatnál fékezek aztán csúszok meg ilyenek,lehet hülyeség ez amit írtam de már annyi szarságot végi olvastam.Bocsánat bármit veszek mindig túl szoktam parázni míg nem tapasztalok.Amire majd most megy felnire a gumi azt vagy 2 éve barátom fényezte csak ugye a gumi gép csak meg sérti a szélét a felninek vagy esetleg kap kis kavicsot de amúgy az nagyon jó állapotban van,majd emez felniket akarom festetni,bár lehet én is meg tudnám itthon csinálni.
#Qru
Kinek,hogy nekem a kocsimon szép dísztárcsák lennének de már jó pár éve nem raktam fel pont azért,hogy ne sértse a felületet vagy ne rozsdásodjon alatta a felni.Nekem így is tetszik őszintén meg mondom.Akartam alufelnit de 90EFt lenne kb inkább elköltöm gumira mert az fontosabb.Vagy esetleg ha elbizniszelném a pót 4db felnit meg a 8 gumit meg hozzá raknék kis pénzt talán kijönne egy alufelni csak nem tudom érdemes e venni.Mert ugye elméletileg sérülékenyebb plusz nem szeretik a téli időjárást már a sós utakat.Azt én is olvastam,hogy nehezebbek a lemezfelninél.
[ Szerkesztve ]
Az aki kérdez, öt percre tudatlan, de az ki nem kérdez,örökre tudatlan marad.
-
rbalint88
addikt
-
rbalint88
addikt
válasz Kornel #39192 üzenetére
nem gond az, ha olcsó a gumi, ha jó is az apollo 4s se volt rossz, középmezőny budget áron, de azóta azoknak az ára is felszivárgott. most úgy érzem, a barumot akarják kicsit megtolni, azoknak szokott a tudásukhoz képest nagyon jó ára lenni újabban. én kétszer megjártam a kléberrel (krisalp hp és hp2-ez autóval volt), plusz lehet hülyeség, de nagyon nem tetszik az oldalfali grafika se - first world problems , ezért inkább azonos áron, azonos tudással mást választanék, de elhiszem, hogy jó az, ami neked van.
tervben van autóvásárlás, nézem már hozzá a 4S gumikat, a lehetséges méretekben (195/65 R15, 195/55R16, 215/45R17) sokkal olcsóbb a barum, mint a kléber és talán az se olyan rossz, ha a drivenow minikre azt rakták. érzésre jó volt legalábbis. -
kisza25
félisten
válasz Kornel #39598 üzenetére
Nexen 4 évszakos sajnos nincs ebben a méretben, ez 22,4eFt/db volt, az AP3 meg 29,1eFt lett volna, le vagyok gatyásodva, nem véletlen adtam el a tipot
De egy sima nyári nexen is 22eFt ebben a méretben és 25eFt egy téli barum.
Mindegy egyelőre örülök, hogy 100eFt alatt tudtam maradni.
Nyomkodva keményebb, mint egy kleber krishalp hp3, de puhább, mint egy nyári. Mondjuk ez érthető is, azért ez a 9mm nem gyenge[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #39673 üzenetére
Nah, látom megint témánál vagyunk...
Ezek szerint az ECO gumi tulajok mind "tömeggyilkosok" !?
A legtöbb új autót eco gumival szerelik gyárilag (KinergyEco, EcoContact5 hogy csak két példát említsek), mégsem hullanak az útról mint a legyek... milyen érdekes...De hogy a háborgáson kívül érdemben is hozzászóljak:
Az a gond, hogyha egy nem annyira kopó gumit 8-9mm új profillal adnának el, akkor a sok fillérba***ó paraszt 12 évig használná, mert ő csak az orvoshoz meg a tecsóba gurul el vele, nyáron talán egyszer meglátogatja "Petikéjéket" az ország túlsó végén és annyi... éves futása 5000 km alatti, feldobják neki az új kocsira az EC5-t aztán még 12 évesen is az lenne a verdán, mert ugye a rendőr 1,6mm-ig nem szól...
De a gördülésinek meg kicsinek kell lenni, hogy a WLTC/NEDC mérésen keveset egyen az autó..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
kisza25
félisten
válasz Kornel #39679 üzenetére
A Michelin energy saver, eleinte nem volt annyira borzalmas a kia ceed-en, csak hamar elkezdett megkeményedni
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #39679 üzenetére
Erre reagáltam:
3 mm-nél meg már dobd el, mert ön és közveszélyes vagy..."Volt, Semperit Comfort-Life (vagy Speed-Life, nem emlékszem már pontosan), Brillantis2, GY Eagle F1, és még sorolhatnám... szóval van összehasonlítási alapom, nem írtam egy szóval sem hogy jó, de azért tömeggyilkos sem leszel vele... Az már megint a ló túloldala...
A corolla EnergySaver-el jött ki, kapott utána GY Eagle F1-et, ég és föld volt a különbség.
El lehet közlekedni vele, de pályacsúcsot nem eco gumival fogsz dönteni, ez tény.
Hamarabb feltennék egy EC5-t mint egy Infinity/GT Radial/bármilyen kínai gumit...
Értem hogy nem jó, de nem is ördögtől való annyira, hogy legyártani is fölösleges volt...
A probléma inkább az, hogy sokaknak új autó vásárlás után nincsen 250-300k a zsebében, hogy rögtön újragumizza a vasat vmi normálissal... (215/55R17 vagy vmi ritkább méret esetén)Mellesleg csak halkan mondom, hogy a corollán 7 évesen 72k km után kukáztam z energysaver-t, az Auris Mk1-ről egy garnitúra EC5-t lejártunk már kopásjelzőig, a G Astra is vmi eco-val jött ki, talán energysaver volt az is 2008-ban és azt is lejártuk kopásjelzőig, és még mindig itt "borzolom a kedélyeket" és tudtommal nem öltünk meg senkit sem, a Vitarán az első szezonját futja még, majd meglátom marad e vagy megy...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Új hozzászólás Aktív témák
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Steelcase acélvázas íróasztal/számítógépasztal 120x80x70cm kábelrendezővel 40kg
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- LeoVince LV10 carbon sportkipufogó