-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Pityu. #32673 üzenetére
7 fok felett tartósan már jó a nyári gumi. Én már 3 hete fel rakattam. De mivel már ilyen 14-20 fok is van délután én már nem használnám a télit. Igaz, reggel még lehül az idő, de délután már sokkal melegebb van.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
Lackki
senior tag
válasz Pityu. #32673 üzenetére
nekem még marad is a téli... kényszer, pedig friss ts860
nem akarom felrakni a nyárimat, mert eladó lesz 3 hét múlva a szett és az új szettem ma viszem felújításra ami eddig tart. De én nagyon keveset használom most a kocsit...[ Szerkesztve ]
Privátot hamarabb észreveszem
-
Graphics
Jómunkásember
válasz Pityu. #32685 üzenetére
Az időjárás nagyrészt tavaszias.
Hideg idő nagyon kora reggel van, onnantól ahogy kisüt a nap a levegő hőmérséklete alacsony , de az aszfaltot már melegíti.
A nap további részében melegebb idő van, annak inkább a nyári gumi ideális.
Én feltenném, már 2 hete feltettem. Kár ezen ennyit tökölni, ennyi idő alatt már le is cserélem, ha kicsit összekapom magam
[ Szerkesztve ]
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
rbalint88
addikt
válasz Pityu. #38884 üzenetére
Vegyed nyugodtan, a quatrac 5 jo gumi. Mondjuk azt nem irtad polskira kell vagy x5-re, de az arbol kiindulva nem valami extrem auto, arra mehet nyugodtan. A tudomany mai allasa szerint szelsoseges helyzetben nem ogja azt tudni egy negyevszakos sem, mint egy top szezongumi, de normal hasznalatra tokeletesek.
-
válasz Pityu. #38884 üzenetére
Olvasgass vissza kicsit, számtalanszor ki lett beszélve a téma. Ha nem vagy rászorulva, hogy a legnagyobb hóban is el kell indulnod akkor nyugodtan válassz 4 évszakost. Ha téli közlekedés jobban szempont akkor téliesebb 4 évszakost válassz (QUATRAC 5 sztem kb. ilyen) ha viszont arra készülsz, hogy évi 1-2x lesz hóesés vagy még annyi se akkor válassz valami nyáriasabb mintát ami nyáron is szorosan ott van a jobb nyárigumik nyomában.
Ilyen futásteljesítménnyel pont kijön a matek amit írtál, ugyanezért van nálunk is a két családi kocsin 4 évszakos. Évi 5-6000km-re tök felesleges a 4-5 évente elöregedő téli ill. nyári garnitúra, főleg az évi 2x átszerelgetéssel meg időpontvadászattal együtt.
-
Kornel
veterán
válasz Pityu. #38901 üzenetére
Mivel bizonytalanítottak el? Szerintem pont azt írták, hogy vállalható.
Volt olyan téli gumim (Falken HS449) és nyári gumim is (Continental Eco contact 5), aminél az eddigi két négyévszakosom (Apollo, Kleber)is jobb volt télen a télinél és nyáron a nyárinál is.
A négyévszakos speciális mezőny, kevesen tudnak használhatót csinálni, a Vredestein köztük van például.Aki szerint egy Quatrac 5 szar télen, pont azok raknak fel Laufennt téliben, ami biztosan szarabb a Vredestein négyévszakosánál is.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Pityu. #38905 üzenetére
Bocsi, de min agyalsz? Azt írtad 205/65R15, ebben a méretben nyáriban a Dunlop Blueresponse 34k/db, a Kléber Quadraxer 26,5k/db, és egy Conti TS860 szintén 34k/db (ez csak egy hely ahol én nézem). Te évente 49k km/7év = 7ezer km-t mész, az évi kétszeri szerelgetés ára a zsebedben marad, plusz egy garnitúra gumié. Mit veszíthetsz? Két szerelés árát? Felnik megvannak nem? Nem romlik meg, nem tej, adsz a Vredi-nek 2-3 évet és megnézed bevállt e, ha nem visszaállsz a régi rendszerre, ha bevállt akkor meg győzelem. Ez egy általános ökörség h nagy hófúvásban meg ónos esőben nem jó, elárulom neked h ónos esőben a téligumit is fújhatod, mert tükörjégen az sem ér semmit meg a 40centi hóban...
Én a helyedben felrakatnám a vredesteint, max eladom 3 évesen használtan ha nem jött be (az új garnitúrák szerelését a befojt összeg fedezi), addig meg ráérek spórolni két garnitúra normális gumira.... Nem látom az agyalnivalót a témában, úgysem fogod tudni amíg nem próbáltad...mi meg mondhatunk bármit."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Pityu. #38936 üzenetére
Ez innentől rajtad áll, gondolkozhatsz rajta még 10 évig is, ha nem próbáltad, úgysem leszel biztos a dolgodban, a többiek meg mondanak amit akarnak.
A szüleim azért kaptak 4évszakos gumit, mert 60+ évesen nem várom el tőlük, hogy otthon cserélgessék, gumishoz menni meg sóherek... Nekem meg volt elég gondom a 3 autó folyamatos fel-le gumizásával, főleg miután meglett a negyedik is... na azért nem vagyok ugróbohóc vagy milliárdos hogy 8 garnitúra gumit cserélgessek 4 autón... ők már nem fognak száguldozni, ha 2 hópihe leesik, inkább nem mennek sehova, -10fok alatt nem jön ki az az autó a garázsból, akkor meg minek rá 2 garnitúra?
A lényeg hogy úgysem járod le azt a két garnitúrát, szóval tök 8 hogy most veszel vagy 3 év múlva, ugyanennyire leszel biztos a dolgodban, és most annyira még nem felkapottak, de lassan azok lesznek, és akkor az áruk is "felkapott" leszel...
Egy jobb 4évszakos (Vredi pl) az átlag user-nek pont elég, aki közlekedőedényként tekint az autóra, ha szereted tolni neki, akkor maradj a két garnitúránál... ennyi."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
válasz Pityu. #38936 üzenetére
Nem emlékszem írtad-e, hogy milyen állapotúak a téli meg nyári gumiid. Ha még bőven használhatók (70-80%-os) és max 3-4 évesek akkor a 2 garnitúráért jobb eséllyel több pénzt kapsz, mint egy prémium 4 évszakos garnitúra újonnan. És még az évi 2x cserélgetés macerája / kiadása sem vár rád többet.
Én a 4 évszakosra váltást sokkal logikusabbnak tartom, mint hagyni elöregedni két gumiszettet plusz évente 2x cserélgetni tovább.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Pityu. #38963 üzenetére
Szerintem a mi éghajlatunkra a nyárias 4 évszakos jobb, nyáron sokszor van 35fok, de télen kevés a hó és ritkán van nagy mínusz.
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Kornel
veterán
válasz Pityu. #38968 üzenetére
Ez az, Michelin B brand.
Teszteken nagyjából azonos a Vredestein-el, bár azt sokkal többször tesztelték.
Vredestein félig téli, félig nyári mintájú, ez meg V minta, érdekes módon ennek ellenére nem hangos.
Ezekkel nem lehet mellé lőni, nézz egy két tesztet a tyrereviw.com oldalon. -
sutszi
veterán
válasz Pityu. #39011 üzenetére
1. Túlagyalod
2. Minta az a tapadást fogja inkább befolyásolni nem a kopást
3. Ezekkel az elvárásokkal és paraméterekkel nincs számottevő különbség.Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Pityu. #39011 üzenetére
Kléber Quadraxer 2 205/65 R15 94H [link] 27.940 HUF/db
Vredestein QuaTrac 5 205/65 R15 94H [link] 30.730 HUF/dbVedd az olcsóbbat, a szerelés árával annyiba fog kerülni mint a drágább és mindkettő jó.
Így egyszerűbb a döntés?
Amúgy ha csak a mintát nézem, akkor városi használatra a Vredit venném, de ez csak magánvélemény...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Pityu. #39014 üzenetére
Azért megnyitottad őket?
Vredi Prémium kategória 2 év gari C/C 70dB
Kléber Minőségi kategória élettartam gari (5 év) C/B 69dB
Fragen? Nem mindig a drágább a jobb...
Ha nem kell hóban menni, mert autópályán/városban jársz letakarított/sónedves utakon akkor a minta miatt Vredi, ha fel kell menni a Bakonyba hóesésben vagy a Kékesre akkor Kléber. (magánvélemény!)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Pityu. #39022 üzenetére
Hehehe... üdv a klubban.
Ha teljesértékű pótkerék (nem mankókerék), akkor a 6év még szerintem vállalható. (nem éri UV fény, nem kap folyamatos statikus/dinamikus terhelést)
Viszont ajánlom figyelmedbe hogy sok 4évszakos gumi kötött forgásiránnyal rendelkezik a mintázat miatt, ezért ha olyat teszel a pótkerékre akkor az az autó egyik oldalára lesz csak jó..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
blakey
titán
válasz Pityu. #39016 üzenetére
Quatrac5-t használok 2,5 éve,nagyon elégedett vagyok velük, bátran tudom ajánlani, télies gumi, nyári és téli mintával.
"Eladó: X96 Max+ Amlogic box" - *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
blakey
titán
válasz Pityu. #39035 üzenetére
A topikban vannak vélemények mindkettőről, keress rá, én is e kettő közül választottam, nem bántam meg a döntésemet. Quadraxer2-t nem használtam. Egy picit jobban kopik papíron a Q2-höz képest de az évi 10e km mellett 4 évet kibír utána úgyis cserés. Nem tudom, hogy mennyi lesz a valódi kopás de úgyis 4 évesen cserélem.
[ Szerkesztve ]
"Eladó: X96 Max+ Amlogic box" - *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
blakey
titán
válasz Pityu. #39038 üzenetére
10-15e km/év esetében még megfelelő a 4 évszakos, azaz 4 év múlva cserés, ha ennél többet mész egy évben akkor lehet, hogy már hamarabb cserélni fogod. Ha 10km alatti az éves futásteljesítmény akkor az 5 év is meglehet úgy, hogy kevésbé veszít az újkori tulajdonságából, tehát valahol itt a határ a 4 évszakosokkal, legalábbis azokkal ahol a futásteljesítmény 40-50e km között van, ahol kisebb ott hamar lesz a csere. Tényleg csak azt tudom írni, hogy olvass róluk néhány véleményt és akkor el tudod dönteni, hogy melyik legyen.
"Eladó: X96 Max+ Amlogic box" - *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Pityu. #39048 üzenetére
Igen, minden gumira. Nekem az autó kezelési könyvében is benne van.
Nem muszáj cserélgetni de ha cserégeted akkor egyenletesebben kopnak, jobb lesz a futásteljesítményük. A legtöbb autó orrnehéz, plusz fékezésnél előre terhel ezért az elsőgumik általában jobban kopnak.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz Pityu. #39048 üzenetére
Ha tengelyenként, a forgásirány megváltoztatása nélkül cseréled fel, ahhoz meg kell fordítani a gumit a felnin. Ez egy fullos gumiszerelest jelent, felniről le, felnire fel, centrir.
Valószínűleg a tengelyek közti cserére gondolhatott a költő. Ezt akár otthon, s.k. meg tudod csinálni.
-
Pityu.
nagyúr
válasz Pityu. #39066 üzenetére
Amúgy a cikkben írt nem megfelelő használat mit fedhet teljesen?
Még találtam egy tippet
"Cserélgesse elölről hátra az abroncsait!
Az abroncsoknál jellemzőnek mondható, hogy párosával kopnak, a legszemléltetőbb példája ennek az elsőkerék-hajtású járművek. A terhelés bármilyen egyenetlensége kihat a gumikra is, így itt egy egyszerű, mégis hatásos trükkel élnénk: forgassa, cserélje rendszeresen az első és hátsó tengely között az abroncsokat, hogy ezzel egyenletesebb kopást eredményezve tartósabbá tegye őket!"[ Szerkesztve ]
Az aki kérdez, öt percre tudatlan, de az ki nem kérdez,örökre tudatlan marad.
-
Kornel
veterán
válasz Pityu. #39067 üzenetére
Szerintem túl gondolnod az egészet.
Amit bemásoltál, azt már leírtuk neked.
15.000 km-enkent az azonos oldali kerekeket cseréld meg az első és a hátsó tengely között, és öröm bódottá.
Mitől rozsdásodna egy normális felni? A kérdést sem értem. Ha eleve szar, akkor normálisan le kell kezelni és fényezni.
Amitől parázni lehetne, az a centírozás elmaradása.
Nálam 2,5 év és 60.000 km után sincs érezhető negatív hatása. -
Qru
MODERÁTOR
válasz Pityu. #39066 üzenetére
Használtan vettem, ugyan egy kis törődést kér de ennyiért egyszerűen nem tudtam otthagyni. Ha azt nézem, hogy 1 db gumi 29k volt akkor tényleg nem pénzt a 4 felniért az 50 ezer.
Kornel: Nekem ott kezdett el oxidálódni ahol a dísztárcsa takarja (itt talán látszik valamelyest), mert ott megáll a víz. De dísztárcsa nélkül meg annyira gáz, hogy az még az én nem túl fejlett szépérzékemet is bántja...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
válasz Pityu. #39080 üzenetére
Ha nem változik a gumi pozíciója a felnin, vagyis ha nem szerelik szét, majd össze őket, akkor centrírre sincs szükség az esetek 99,8%-ában.
Nálunk a WagonR-en 16 éve a gyári dísztárcsa díszeleg, semmi nyoma nem maradt egyik felniszetten sem.
(#39085) Pityu.: A Hondámon 15-ös OZ Superturismo GT-k vannak, ez télálló bevonatos, 50k Ft volt darabonkáént. De szerintem az olcsóbb kategóriában is találni ilyet.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Pityu. #39089 üzenetére
Az ET a belső felfogatási felület és a felni képzeletbeli középvonala közti távolságot jelenti mm-ben. Minél nagyobb a szám, annál távolabb kerül a kettő egymástól, azaz a felni egésze annál beljebb kerül. Fordítva pedig ha kisebb az ET, akkor kisebb a távolság is köztük, és a felni egésze kijjebb lesz. Az általad vázolt esetben a 40-es 3 mm-rel közelebb kerülne a sárvédő pereméhez, mint a 43-as, a 48-as meg 5 mm-rel lenne beljebb (persze csak ha a szélességük megegyezik).
Ahogy az ábrán is szerepel, negatív ET is létezik, de azzal nem fogsz találkozni kommersz személyautóknál, de még 0-val sem nagyon.
Autófüggő, hogy mennyire lehet ezzel játszani, de rendszerint pár mm-ből nem szokott gond lenni. Ha nem ér hozzá sem kívül a sárvédő pereméhez, sem belül a futómű alkatrészeihez, akkor sima liba.
[ Szerkesztve ]
-
blakey
titán
válasz Pityu. #39097 üzenetére
Ez túl van parázva, 2 évente megcseréled a gumikat, 4 év alatt ez 1 csere és az is megoldható szerelőnél ingyen de ha nem akkor is 1x-i költség 4 év alatt és nem évi 2.
"Eladó: X96 Max+ Amlogic box" - *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Pityu. #39097 üzenetére
De otthon is meg tudod cserélni, nem kell hozzá csak egy emelő. Ha nincs gyárid a kocsihoz akkor veszel az Aldiban egyet és kész. Centrir nem kell ha jól ki van egyensúlyozva a kerék akkor mindegy hogy elöl vagy hátul van. Ha meg ráz akkor csere nélkül is illő kicentrioztatni.
#nincsbennetarcsi
-
válasz Pityu. #39097 üzenetére
Így van ahogy előttem szóló írja. 2 évente úgyis megy a kocsi műszakira, meg amúgy is illik évente de max 2 évente átnézetni egy szerelővel, majd ő megcseréli neked a 2-2 kereket. Neki ez 5-10 perc. Új autóknál mondjuk ahol már a tpms szenzorral is játszani kell ott lehet bonyolultabb a téma.
Megjegyzem jó ideje én sem cserélgetem a gumikat a tengelyek között, egy időben még csináltam, mikor téli-nyári garnitúrám volt, de a végén már ott sem. Annyi volt a különbség, hogy az elsőn 5-6 tized mm-el volt kisebb a minta mikor lecseréltem. Ma ha nem felejtem el kíváncsiságból rámérek a Nexen-re, az kicsit több, mint 1.5 éve van fent.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen