Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gaben92
őstag
válasz Kornel #36134 üzenetére
A teli azert mar jobban muködik közel a nullahoz es kiszamithatobb is. Nemreg linkeltem pont egy összehasonlio kepet, (meg valaszoltal is ra). Röviden annyi volt a lenyeg, hogy 80-5-re fekezes +3 fokban, vizes uton.
Gyakorlatilag a közep-europai gumik között alig van kulonbseg. 4S, teli, nyari a sorrend, de 3,2m a kulönbseg csak fekutban (CC+ es Dunlop Sport Bluesresponse).
Viszont az eszaki gumik amikkel mi jarunk azok csunyan hasalnak ebben a tartomanyban mert kb 12m-el több a fekut ilyen körulmenyek között.
Viszont leesett ma reggelre az elso 4-5 centi ho, es szavak nincsenek ra, hogy mennyire behalkult a szöges. Ahogy erzem fog is rendesen, de azert nem duhalykodtam. Meg kell tisztelni a havat azert, na.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Hachiko95
aktív tag
válasz Kornel #36134 üzenetére
Kicsit elnagyolt ez az ábra. 10-15C fokban mit csinál a nyári? Szárazon és vizesen egyértelműen a nyári lenne a legjobb. Mert 10C fokban a nyári vonal kb. 40%-on van, a négyévszakos 100%-on. Akkor a nyári 40%-a jobb teljesítményben, mint a négyévszakos 100%-a?
Ez [link] szerintem reálisabb, bár én a sárga vonalat átnevezném nyárias négyévszakosra, a hiányzó helyre behúznék egy télies négyévszakos vonalat és a keresztpontot kicsit még jobbra eltolnám a 0C fok felé. Persze nem lehet így jellemezni az összeset, hogy egy pontban keresztezik egymást, de nagyjából ilyesmi.
-
nagyúr
válasz Kornel #36133 üzenetére
A reggeli 4-5 fokos nyálkában egészen másként viselkedik a nyári és a téli gumi. Előbb-utóbb mindkettő megcsúszik, de a nyári tapad, amíg tapad, aztán hirtelen veszti el szinte a teljes tapadását, és relatíve kiszámíthatatlanul indul meg, sokkal nehezebb csúszáshatáron tartani gázfröccsökkel, kormányzással, míg a téli is kb. addig tapad, de utána nagyon szépen, kontrollálhatóan megy át csúszásba, hamarabb visszanyeri a tapadást és így sokkal kiszámíthatóbb. Ezt most konkrétan Michelin Pilot Sport 3 vs Vredestein Wintrac Pro esetében írom.
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Kornel #36147 üzenetére
Mindkettő idei, ha ez a kérdés, de a nyári már ment május óta 3k km-t, a téli még csak 500-at.
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Csabroncka
addikt
-
Csabroncka
addikt
válasz Kornel #36505 üzenetére
Te tényleg nem olvastad el (mindegy.. béke)
A lényeg, egy bizonyos légköri anomália megszűnése miatt a jelenleg jellemző nyugatias óceáni áramlás leáll (hirtelen), emiatt életbe lép (ismét) a hűtőszekrényajtó effektus (mint már oly sokszor a klímaváltozás miatt) vagyis a Kelet európai síkságról gyorsan lezúdul a hideg ránk és szarrá fagyunk... mint azon a bizonyos márciusi napon amikor százak ragadtak az M1-es autópályán....[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
válasz Kornel #36510 üzenetére
"szenzációhajhász bullshittel": igen ez tényleg elgondolkodtató, úgy általában magáról az időképről és diplomázott meteorológusairól....
Saccco : "Azt hittem, hogy valamilyen katasztrofális valami lesz ebből" nem extra csak megint 2-3 nap alatt lesz évszakváltás
"in medias res"
-
őstag
válasz Kornel #36510 üzenetére
Az időképes elemzés csupán modellszámítás. Kb. annyit jelent, hogy erősödni fog a szibériai anticiklon hatása. Magyarán lassan itt a tél. Ez klímaváltozás nélkül is megy. Amúgy ez a klímaváltozás önmagában bullshit, mert a klíma mindig változik.
Uszkve 10200 évvel ezelőtt még jégkorszaki hidegfazis volt. Jelenleg jégkorszaki melegfázis, interstadiális van. Nélkülünk is változik a klíma és még csak jól becsülni se lehet az ember szerepét benne. Az tuti, hogy befolyásoljuk, de a mérték az ismeretlen.
Csak annyit akarok kinyögni, hogy vegyen mindenki négyévszakost, amíg van. (Négy évszak).
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #36695 üzenetére
Köszi a választ, tudom h nem egy Conti vagy Michelin.
A kérdés igazából arra irányult hogy ti tudtok e többet mondani róla mint a címke. Az tűnt fel, hogy egyezik a Kormorán Snow-val a minta, bár gondolom az sem ajánlott. Nem várok csodákat, én 185 ért vettem a 4et lemezfelnin, TPMS szeleppel centírozva, csak fel kellett rakni. 4felni 60, 4szelep 80, munkadij 12... Belátható hogy nem valami drága gumi van rajta, de már így is budget felett voltam...erre futotta. Csak nem tudom róla semmit, azon kívül h C a nedves úton... Jeges út, kopás, havas út, száraz út, semmit... Ha van ilyen adatotok akkor azt megköszönöm. A fogyasztásra meg a zajra magasról teszek, a kopás sem izgi mert a szelepben 5evre van méretezve az elem... 🤣[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #36702 üzenetére
Nos, az nagyon nem váltóméret... Volt valahol egy kalkulátor rá, amiben ha megadtad a mostani gumi adatait és kiválasztottál egy új könnyűfém felnit, akkor kidobta hogy mekkora gumi kell rá.
Én ezt a részét sosem értettem, van egy 5milliós autód és 10ezer forinton vacakolsz...
Mielőtt felhozod, igen, én is beleestem ebbe a hibába a Sebring-el, de mentségemre szóljon hogy a készlet hiány és színfelár kombinációja miatt a kocsi is a tervezettnél 300-al drágább volt... ott sajna elment az a pici plusz ami bele volt számolva. Mellesleg régen (10-15 éve) még nem adtak volna el új autót novemberben nyárigumival...Bár ha jól tudom nem tiltja semmilyen rendelet a nem gyári, de mégis váltóméretű kerekek használatát.
Nekem a toyota az előírt 185/65/r14 helyett átment műszakin is a téli szettel (185/55r14) és a nyári szettel (185/60r14) is. Nem egyszer hanem zsinórban többször is. Azon kívül hogy rozsdás a kipufogó soha semmit nem írtak a papírra...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
rbalint88
addikt
válasz Kornel #37026 üzenetére
itthon szerintem még egyáltalán nem forgalmazzák vagy legfeljebb épp csak kezd bekúszni a piacra. pedig ígéretes, unokatesómnak a V60-ra is ideális lenne a futása mellé. mondjuk fosós és veztechtréningen se volt, szóval kb rémült tekintettel tudja nyomni a féket, ha megcsúszik, mint a nagy átlag...
-
őstag
válasz Kornel #37026 üzenetére
Nem is ez a gond, hanem hogy már jöhetne a Quatrac 6 vagy éppen a GY Vector 4Seasons Gen-3. Jövőre az Allseason Contactot is jó lenne updatelni, nem beszélve a Quadraxer 3 és esetleg egy új CC-ről. Szóval 3-4 évente jó lenne frissíteni a palettát.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
Saccco
nagyúr
válasz Kornel #37026 üzenetére
Itt a válasz:
Tailor-made for powerful cars and SUVs█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #37055 üzenetére
Akkor kérlek vilagosits fel mi a különbség, mert ha a Mozaik utca nem normális, akkor nem tudom mi az...
Egyébként a műszaki vizsga egységes mindenhol, az a tulajdonos aki csak akkor cseréltet vmit ha műszakin szólnak érte az egyenesen közveszélyes...
Nem hinném hogy bármi eltérés is van két vizsgaközpont között, mivel az ott ellenőrizendő lista előírás nem ők találják ki. Megvesztegethetőek, de megnézik rendesen..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Saccco
nagyúr
válasz Kornel #37101 üzenetére
BTW itt van egy 2017-es teszt, amiben szerepel a Kleber Quadraxer2.
tboldi:
szerk.: Vicc, hogy milyen nüansznyi különbségek vannak a gumik között.
[ Szerkesztve ]
█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █
-
kisza25
félisten
válasz Kornel #37168 üzenetére
Én pincében tároltam és amikor fent volt, akkor állandó 0 fok alatti hőmérsékleten, mondjuk utolsó két-három évben már itthon volt használva, most adtam el és még puha volt.
Mondjuk aki keveset megy ezért is lehet jó a 4 évszakos, 3-4-5 év alatt lejárja és mindig friss a gumi. Páromnak nexent akartam, de a "szakértők" lebeszélték[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
őstag
válasz Kornel #37264 üzenetére
Ez azért túlzás, mivel az Allseason Contact fekútja szárazon pár méterrel azért hosszabb, mint egy azonos méretű nyári Barum esetében. Amúgy kíváncsi lennék egy vizes fékezésre is, összehasonlítva pl. a Bravuris 5-tel. Szárazon, 40m alá csak a Bridgestone és a Michelin négyévszakos szokott bemenni és az utóbbi időben a MAXXIS Premitra.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #37296 üzenetére
Annyira köpköditek ezt az EcoContact-ot, de hamarabb feltenném mint egy LingLongot vagy egy Nankangot...
@Directors: ebben a méretben az árkülönbség elhanyagolható egy drága és egy olcsóbb között, ha lesz egyáltalán méret belőle, vegyen rá prémium contactot, azzal mindenki elégedett volt idáig...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
őstag
válasz Kornel #37536 üzenetére
Csak az, sajnos. Vízen gyenge, utolsó előtti fékeredménnyel és tapadással, holott télen inkább nedvesek és trutymúsak az utak, mint szárazak. Ráadásul jobban is kopik, mint a többi versenyző. A Nexen olcsóbb és jobb, nagyjából minden körülmények között.
Vagy esetleg egy Quatrac Pro, ha van a méretedben..
i-sti: ha ennyire rossz már az öreg Conti, téliből is kell venni újabbat. Milyen árkategóriában gondolkodsz?
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
őstag
válasz Kornel #37542 üzenetére
Hóban kb. CC, vizes tulajdonságaiban futottak még kategória. Hóban sem nagy ász a jellege miatt. Én inkább a vizes, havas tulajdonságokra mennék rá, mert ez a tél is indokolja, mégha nincs is tökig erő hó. Vizes, iszapos szuszpenzió annál több. Ezeken még a legjobbak sem remekelnek, pláne a hátsó sor.
Ha viszont inkább hosszabb távon és száraz körülmények között használod a gépet, lehet megértem, de akkor inkább már egy CC+..
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
őstag
válasz Kornel #37546 üzenetére
Én nem venném még meg, mivel egyetlen, bár mértékadó teszt létezik róla. Értem a jó száraz tulajdonságait, de nem azon művészet megállni és ilyenkor az oldalvezetés kérdésköre is előjön.
Én tuti másra bíznám a kísérleti nyúl szerepét.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
tboldi
nagyúr
válasz Kornel #37559 üzenetére
Én azt írtam, hogy nem lett rosszabb, nem azt, hogy komfortosabb. Van egy kicsi jelentésbeli különbség.
Mondjuk a Jazz-nek amúgy is butácska a futóműve (elöl McPherson, hátul csatolt lengőkar), plusz nálam még H&R progresszív rugók is vannak alatta, amik nyilván keményebbek valamivel, mint a gyáriak. Nekem így nem tűnt fel bárminemű negatív változás, kb. ugyanolyan, mint volt a kisebb kerekekkel és nagyobb oldalfalú gumikkal, de másfajta autón nem kizárt, sőt, valószínű, hogy sokkal érezhetőbb lenne a különbség.
[ Szerkesztve ]
Eladó Seiko automata karóra: https://hardverapro.hu/apro/elado_seiko_5_sports_srpj47k1/friss.html
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #37559 üzenetére
Pedig autópályán kevésbé "hajósan" ringatózik egy szélesebb autó tőle, mint a ballonostól.
Értelemszerűleg igen, a szélesebb gumi kevésbé érzékeny a PICIKE úthibákra, de a nagy még egy Hummer-t is leborítana az útról. Mint sok dolog, ez is használatfüggő... hol használja, hányan utaznak általában, még az sem mindegy melyik országrész, mert Középmagyaország útjai még csak-csak, de nézd meg Szabolcsban milyen utak vannak, főleg a II ill. III rangú főutakat.
Szóval egy peres gumi is tud komfortos lenni, de ezt is helyzete válogatja, plusz van olyan autó ami alatt nem mutat jól a ballonos, egyszerűen ronda alatta."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
harry
veterán
-
harry
veterán
válasz Kornel #37570 üzenetére
Mondjuk én csak a 16 éves pótkeréken akarom lecserélni a gumit Szóval jó esetben nem is lesz használva... Tudom erre lehet kicsit túlzás, de ekkora méretben újként 14k-t még nem érzek vészesnek, cserébe tudom, hogy tuti jó, ha kell.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
2ozzmexy
aktív tag
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #37585 üzenetére
No para, csak gondoltam kisegítelek.
"Melyik márka kihez tartozik?
(Zárójelben a közelmúltban megszűnt vagy eladott márkák)
Bridgestone > Firestone > Saetta, Lassa, (Dayton)
Continental > Semperit, Uniroyal > Matador, Barum, Gislaved, Viking, Mabor, General Tire, Point-S, Sportiva
Goodyear, Dunlop > Fulda > Debica, Sava, Pneumant
Michelin > Kléber, BF Goodrich > Kormoran, Riken, Taurus, Sebring, Tigar, Strial
Pirelli > (Ceat) > Courier
Hankook > Laufenn (Kingstar) (Aurora)
Vredestein > Maloya > Apollo*
Kumho > Marshal, Admiral
*a Magyarországon is hamarosan termelőkapacitással rendelkező indiai Apollo vette meg a Vredesteint. Az a furcsa helyzet állt elő, hogy Európában a saját márkát lejjebb pozícionálták, mint a zászlóshajó Vredesteint." forrás: [link]Nem önállóan vagyok ám ilyen okostojás...
Szóval a Michelin harmad vonalából (rosszul írtam korábban, nem negyed vonal hanem harmad vonalas) kb. mindegyik ugyanaz, csak más gyártó van az oldalába sütve, ennyi a difi, ha megnézed a mintázatot még az is stimmel meg a "fantázia név" is.
pl: Kormoran Snow = Sebring SnowEgyesek szerint ezek kb. 20 éves guminak felelnek meg, csak újak, mert azóta nem fejlesztettek a technológián, amit eléggé kétlek. Véleményt semmiképpen sem szeertnék róluk formálni (noha a Sebring közvetlenül érint), mivel mindenkinek mások a szempontok és mindenki más stílusban vezeti az autóját.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Kornel #37181 üzenetére
Most nézem, hogy már a Michelin is kihozta kisteher vonalon az Agilis Crossclimate szériát. Nálatok melyik típus fut?
Ha valaki tud egy darabos gumikkal foglalkozó csoportot/embert/céget/stb, ne tartsa magában, az egyik jónak hitt gumink felszerelve kiderült, hogy szálszakadt
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Kornel #37754 üzenetére
B opciót én semmiképen sem csinálnám (ha már nem ok a gumi, inkább nyáron legyen az nem télen).
Kicsit nehéz a tanács abban a tekintetben hogy szerintem sportosabban vezetsz mint én, nekem a kocsikon lévő nexenekkel semmi bajom, pedig a jazzen ez már a második tele. A nyáriasnak a csúcsa a CC, de nekem ugye második télen nem jött be annyira azért cseréltem.
Szóval én biztosan nexent vennék az eddigi tapasztalatok alapján de az ugye télies. CC-n meg az A005-ön kívül más nyárias négy évszakost nem nagyon tudok...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen