-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Puma K
veterán
Nekem a BMW E39 520i-n ez volt mint 2020. áprilisában javasolt egyik gumi az AKH-nál.
Ahogy én jöttem-mentem az autóval nekem megfelelő volt a tudása. Igaz "csak" egy 170 lóerős és 210 nm-es autót kellett kiszolgálnia ami 1,5-1,6 tonna.
Tavaly nyáron kellett egyszer egy olyat fékeznem amin és én is meglepődtem, hogy milyen féktávon belül állt meg az autó 70 km/h-ról.
Szóval nem volt rossz gumi, de idén le kellett cserélnem. Mert egy tűzoltó autót kellett elengednem és egy járdaszigetre kellett felmennem az autóval, de olyan szerencsétlen szögben-sebességben sikerült a mutatvány, hogy a jobb első gumi a külső peremén behasadt a gumi belsejétől a futófelület felé 5-8 cm hosszan.
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Qru
MODERÁTOR
A sportos gumijaik (FK510) eleg jok, az eco szegmensbem meg nincsenek csodak. Ott a Conti gumi is sz@r.
Amugy a Goodyear almarkaja a Falken, szoval nem alsopolcos marka.De tegyel egy probat vele ha nem jon be meg mindig cserelheted. Mivel hasznalatban van mar ugysem tudod eladni uj/demo gumiarban.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
dethroner
veterán
Azt mondta nemrégiben egy gumis, hogy nem javasolt a gumikat oldalanként felcserélni, még a nem forgásirányosat sem. Szerinte ha egy gumi az egyik irányba forogva elkezdett bekopni, akkor árt neki ha másik irányba forgatom a következő szezonban. Első és hátsó csere az oké.
Erről mi a véleményetek?A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
Na akkor gyorsan két ellentétes vélemény Húzzunk sorsot, vagy dobjunk fel érmét hogy melyik a jobb a gumi szempontjából?
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
válasz rbalint88 #52860 üzenetére
Na, akkor én több mint 14 éve elhibázom az összecserélős kerékcseréket. És az utóbbi években már 2 autón hibázom el, de fura módon, egyik gumin se vettem észre semmit, ami arra utalna hogy rosszat tettem.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
rbalint88
addikt
válasz dethroner #52861 üzenetére
Na varj, de a forgasiranyt (= oldalt) is valtoztatod vagy csak elso-hatso csere? Utobbi rendben van, sot javallott, viszont a forgasirany megvaltoztatasa nem szerencses, mert mar bekopott egy iranyba a gumi, ezert ha forditva rakod fel, akkor zajos lesz es a tapadasa sem az igazi. A szerkezeti problemakat mar lehet kikuszoboltek (ketlem), de a francnak sincs kedve tobbezer km-t levezetni rossz gumival, amig at nem kopik…
-
dethroner
veterán
válasz rbalint88 #52862 üzenetére
Forgásirányos gumit természetesen csak tengelyenként cserélgettem, de volt nyáriban olyan, amin csak a külső oldal volt fontos, na ott ment az átlóba cserélés
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
tasiadam
veterán
Mivel mar volt szo fekekrol itt, igy felteszem a kerdest: csereltem az elso felfuggesztest, emiatt a fektarcsat es a nyerget leszedtem. Visszarakas utan iszonyat hangos volt, nyilvan beleert. A futomu beallitas ota nyilvan alig hasznaltam, de tegnap pl nagyon hangoa volt. Penteken megyunk 250km utra. Ennyi ido alatt kepes bekopni a lemez vegre? Szivem szerint cserelnem, de 15e ft a 2, es 3e a posta kb.
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
dethroner
veterán
válasz rbalint88 #52865 üzenetére
Nem versenyzőként tekintek az autóra, nincs is nagy teljesítménye. Normál 60KW-os öreg rönó volt, ment, sose állt meg, nekem több nem kellett. Néha pályán toltam neki 150-ig, no airbag, no abs, nos szervokormány, no para
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
tasiadam
veterán
Gyanitom hogy a lemezek a hangosak, abba ernek bele. Ma felemelem es megforgatom
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
kelly416
veterán
válasz tasiadam #52870 üzenetére
Milyen lemezek? Nem értem. Van a fékeknek általában egy terelőlemeze, ami le szokott rohadni mert első körben az kap minden felverődést, de az nem ér hozzá semmihez ami mozgó alkatrész. Illetve van még a fékpofákat beszorító lemezrugó (már ha nem pont másféle a konstrukció), de az sem ér hozzá forgó alkatrészhez, csak a féknyereghez és a fékpofákhoz. Más milyen lemez van még ott, ami csiszolódhat?
-
tasiadam
veterán
válasz kelly416 #52871 üzenetére
Nekem az első 2 terelőlemez az, amivel a gond van, mert hát úgy menne fel elméletileg, hogy a kerékcsapágy elött rakja fel az ember, így kap a csapágy csavarja kis borítást, és az is helyben tartja.
Na az nekem már nincs, csak a lemez, amit összesen 3 csavar tart. Ezért ha van menetszél, bármi, akkor ott ér a tárcsához, ahol tetszik neki. Eddig rettentő hangos volt míg a rozsdát valahonnan le nem kaparta, már 1 fokkal jobb.
Az elölső felfüggesztésnél ha elkopik a betét vagy a tárcsa tervezek csapágycserét, lemezcserét, lehet nyeregcserét is és a betét+tárcsát, tehát egyben egy komplett felújítást. Mikor szétkaptam láttam, hogy valami ritka olcsó betét van az autón és nem is textar, mint mondták. Csak ez oldalanként ilyen 35-40e ft.[ Szerkesztve ]
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
Immy
őstag
-
Qru
MODERÁTOR
Kevesebbet fogyaszt.
Alacsony gordulesi ellenallasu gumi, ami alacsonyabb fogyasztast eredmenyez. Gyartok szeretik mert ezzel is tudnak faragni a hivatos fogyasztasmeresen (plusz a magas kereknyomasi ertekkel, mert attol meg a futofelulet csokken ami szinten alacsonyabb gordulesi ellenallast eredmenyez).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
No.01
őstag
...na igen, de a masik oldalon mit vesztunk vele. En azt mondom, h szinte csak varosban es kis teljesitmenyu autokra ajanlanam.
Szivem szerint meg azokra sem... foleg ha az ember megtapasztalja, h mekkora a kulonbseg tapadasugyileg egy nem sportos csak egy rendesebb gumi es egy ECO-nak nevezett ize kozott. Szerintem lenne ott racsodalkozas! Ha es meg szakado esoben tortenika kkro meg foleg. De ez csak szemelyes velemeny/tapasztalatZsombe:
Odaat irtam mar anno, h nekem a szalonbol az elso utam a gumishoz vezetett. Nagyon nem bantam meg holott a gyari szereles (Falken) annyira nem is rossz...
...egyebkent meg de. -
2ozzmexy
aktív tag
Főleg hogy a többségük 2 éves korára úgy kikeményedik hogy szinte nem is kopik, tehát simán szaladgálnak még velük 8-10 évesen, pedig újonnan sem tapadtak valami jól főleg nedves fekutban nem remekeltek...
Kinergyeco, energysaver, ecocontact5 csak hogy saját tapasztalatból említsek. A comfortlife nem volt nálam annyit hogy tudjak róla nyilatkozni.
Falkennel csak teliben van tapasztalatom, a HS449-el, az nem nyugozott le hogy finoman fogalmazzak..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
svedmalac
tag
Jelentem, hogy a hátsó kerékcsapágyak cseréje után a Quatrac újra halk.
Mea Culpa Vredestein, hogy rád gyanakodtamHP ProDesk 600 G6, Dell E5450, Panasonic 50GT50, Nokia 930, Xiaomi Mi9 Lite, Citroen 2CV és C5 X7
-
Badboys
őstag
Üdv!
Sajnos eljött az az az idő meg idők, hogy autót kellett váltsak. Egy kis poló lett a választás 1.4 benzin 75 HP vel . Mivel ezt a méretet ajánlották 195/ 55/ 15 ebben 4 évszakos ajánlat érdekelne. Ez egy kis teljesítményű autó 2 személy használja. 99% ban városban és évi max 300 km futásteljesítménnyel. Milyen lehetőségeim vannak? Árban nem szeretnék elmenni 30-40 k ig elmenni. Köszönöm -
Qru
MODERÁTOR
-
kelly416
veterán
válasz Badboys #52882 üzenetére
Nem beszólás, de éves 300km-ért megéri autót fenntartani? A sajnosból arra következtetek, hogy anyagiak miatt valtottál, de akkor nem lenne olcsóbb egy robogó, bicikli, és arra a pár nagy bevásárlásra vagy akármire amire elengedhetetlen az autó, taxit hívni? Évi 300km az kevesebb, mint napi 1km. Ha hetente egyszer mész 7km-t, az is inkább árt az autónak is, mint használ.
Tényleg ne támadásként éld meg, inkább megérteni és segíteni szeretnék. -
kelly416
veterán
válasz szabonagyur #52892 üzenetére
Esélyesnek tartom, de ki tudja? Hobbi autónak nem gondolnám. De megeshet, hogy valaki olyan van a csaladban, aki miatt kénytelen autót tartani, és ezen eddig nem is gondolkoztam, hogy mennyire tapintatlan lehetek.
-
szabonagyur
félisten
Jol sejtem, hogy a gumi hotelek csak felnivel fogadnan gumikat?
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #52895 üzenetére
Akkor marad a sajat auto. Igaz allasaban gatya lesz de ha kell akkor kell.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz szabonagyur #52896 üzenetére
Észak-Kelet Pesten nem, XI. Kerületben sem, mivel gumi hotel és nem kerék hotel.
Érdemes előtte megnezni hol is tárolják, mert én már láttam olyat ahol csak heggesztve volt egy kaloda tetővel az udvar egyik sarkában... annál a pincében/padláson is jobb helyen van, de még az erkélyen egy pokroccal letakarva is."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
gaborn1
tag
Téli gumit mikor érdemes venni? Most vagy még várjak vele? Melyik márka/típus ajánlott?
2022 Camry az alany, a nyári az most 235/45/r18.
Évi 15k km kb, szettenként évi 7-8k. Vegyes használat, évi pár ezer km gyorsforgalmi is van benne, nagy része főút.
Árat nem írok, nem azon fogok spórolni, amin gurulok.
Az általam ismertebb márkák nagyjából ilyen egységesen 60-80k/db áron vannak, de nem tudom ezeken belül melyik az amelyik jó (jobb), mint a társai.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Ubuntu Linux
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Politika
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- World of Tanks - MMO
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen