-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
-
őstag
öcsém mesélte, pirosnál mellé beáll a porke, rajta 295/35 R21 méretben Triangle gumi
igen, az a vehető legolcsóbb abban a méretben...vagy S-es rendszámú (amúgy 2005 körüli) frissen osztrákból lomizott Q7 rajta a téli Nexenekkel: [kép] (és itt NEM azzal van baj, hogy Nexen, mielőtt valaki félreérti)
[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
tasiadam
veterán
válasz f4lcon #50357 üzenetére
Ooo mennyi ilyet latni... Bmw, november 27-en tukor nyarigumival. Jovana. A triangle porke az meg valszeg olyan hogy neki volt autora penze, megvette, de azt se tudja miert jo. Aztan bement az elso gumishoz hogy szeva, tegyel mar ra 4 nyarit. Gumis kozli, hogy x szaz ezer. Jo a valasz h az sok, es lett a triangle.
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
Puma K
veterán
Ma voltam Solymáron autót takarítani kívül-belül.
Visszafele Budapestre háromszor előztem 30-40 között tötymörgő sofőröket szitáló esőben igencsak nyálkás úton a Continental TS860-akkal. Egy pillanatig sem volt kétségem, hogy nem kéne mert ahová tekertem a kormányt vagy adtam gázt az úgy történt.
Plusz levezetésként Solymárról elmentem a Hősök terére. Ott egy hurkot nyomtam, majd el a Deákon át a Kálvin térig át a Szabadság hídon és úgy haza a Vár felé. Közben már nem esett de bőven vizes volt az út. És hát... itt is voltak akiket lehagytam.
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Elemental
addikt
#vredestein quatrac
Kezdem megtalálni a határokat. Tegnapelőtt meghajtottam esőben asszony gépét, majdnem koccoltam. Tanulság, hogy körforgalomban valamivel kisebb sebességet kell választani (vizes úton ) és nem kell két sávos körforgalomban a külső sávból egy hirtelen kormánymozdulattal a belsőbe sorolni (így megelőzve az előttem haladót), mert elég durván alulkormányozottá válik.[ Szerkesztve ]
-
Dorian
félisten
Teszteknél olvasni, hogy a nyári gumi még hidegben is jobban tapad száraz úton, mint a téli. Erről mi a véleményetek?
Valahogy nem ezt tapasztalom:
Az új télim (Vredestein Wintrac) a mostani reggeli +5 fok körüli hőmérsékletben simán jobban tapad, minta szintén új nyárim (Maxxis Premitra HP5)Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
kenguru99
aktív tag
-
robertka
tag
Azt szeretném kérdezni, hogy a Nexen winguard snowg3 wh21 ről mi a véleményetek?
Kb. kettő tesztet találtam amiben az egyiken nem szerepelt valami jól a másikon kb. középmezőnyben. Vizes és száraz teljesítménye érdekelne a hó az nem.
Csak mert most a gumi.hu-n 195/65/15 méretben 12990Ft. -
-
svedmalac
tag
Ma megjártam a Szhely Dunaújváros távot oda-vissza esőben Quatrac-kal.
225/60 r16
Egy élmény volt, de tényleg. Conti PC2 volt a nyárim, de ez annál is halkabb, nagyon jó az úthibák kezelése és csak füstölt utánam minden
Évi 15 körül megyek, ha három évig bírja, már bőven elégedett leszek vele.
Egy kis hó még jöhetne kíváncsiságból...HP ProDesk 600 G6, Dell E5450, Panasonic 50GT50, Nokia 930, Xiaomi Mi9 Lite, Citroen 2CV és C5 X7
-
-
adnoctum18
senior tag
Hello!
6.0j et46 felni felmehet egy olyan autora amin eddig 5.5j Et47 felni volt? A gumi meret ugyanaz.
---"I am not mad. I am interested in freedom. Good Luck, J. Morrison."---
-
2ozzmexy
aktív tag
Lehet hogy felelőtlenség, de lehet nem is tudta mit vesz...
Mindig a vevőket fikázzuk, pedig azt kellene aki eladja. Bemegy a "jobbágy", lehet nem tájékozott a témában, lehet orvos, ügyvéd, magyartanár, hivatali dolgozó, nyugdíjas,nem műszaki ember, nem biztos hogy ért hozzá, a gumis ajánl valamit (4 db PS4 mondjuk vagy PC6), húha, abból 4 drága lesz, nincsen valami olcsóbb, de van (Kingstar) tessék itt van ez és mindenki örül. A vevő boldog hogy kapott 4 új gumit a verdája a gumis meg eladott 4 új gumit... Ahelyett hogy azt mondaná ilyenkor minden gumis hogy tessék akkor elballagni a sóhivatalba, mert X tízezer alatt nem lesz felgumizva az autó. Hogy miért? Mert ennyibe kerül, a hiperben sem mész be a pékhez hogy miért ennyi a kenyér, biztosan van pult alól valami akciós tegnapi olcsóbban... leveszed a polcról, kifizeted (max egy O1G-t elmormolsz a kasszánál), hazaviszed, megeszed aztán annyi.
Ezt kellene megértetni mindenkivel, ez üzlet, pénzről szól, a gumisok nem szamaritánusok, abból élnek hogy gumit adnak el. Hogy milyet? Olyat amiért az ügyfél otthagyja a pénzét...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
harry
veterán
Sziasztok, februarban erkezik az autom, ellenben gyarilag nyari gumikkal - a kereskedo mondta, hogy lehet kerni egy teli szettet is, 773eur (~280k huf kb) lenne acelfelnin, valamilyen premium gyartotol (Michelin, Continental etc), de pontosan nem tudjak elore.
Meret: 205/50 r17
Kocsi: Renault Megane 4 PHEV Grandtour (talan 160LE, 1700kg)Kerdeseim:
- lenne hatranya telen is alufelnit hasznalni? vagy ki-hogy szokta ezt?
- bar tipus nelkul nehez megmondani, de ugy szamolom kb elfogadhato / nem elszallt az ar, igaz?[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
őstag
nekem gyanús, hogy a téli az 205/55 R16 lenne acél felnin
és ott már a 280k kezd combos ajánlat lenni, még ha gyári szerelés akkor isén gyakorlatilag 10 éve csak egy szett alufelnit kérek a lízingelt cégautókhoz, és cserélgetjük rajtuk a gumit. persze 4 évnél nincsenek meg tovább, de ennyi idő alatt még nem vettem észre problémát egyetlen autónkon sem
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Intruder A 6
aktív tag
Sziasztok! Szeretnék a téli felniszettbe is TPMS jeladót! Van valami ajánlott màrka? Olyan lenne jó amit előre programoznak és csak be kell tenni. B7 Passatba kellene!
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz hemaka #50382 üzenetére
Attól függ mihez képest. Én ismerek olyan gumist hogyha nála veszed a gumit, akkor ingyen eltünteti a régit és felteszi az újat a verdára, tehát egy "alapszerelés" (lemezfelnire, gumiszelep, ütött súly) benne van az árban. Úgy már nem is hangzik rosszul az 5-10k pluszban fővárosi léptékkel.
Persze ebből él, tesz rá hasznot vastagon, nem abból él hogy "Béla bá' betéved az Igniccsel" évente egyszer mert megint szögbe hajtott. (elnézést kérek azoktól akik magukra ismertek )
Neki abból van bevétel, hogy eladja neked az új gumit és évente kétszer megjelensz téli-nyári átszerelés+centrír "csomagra", a többi mind mese habbal.
Szidjuk azokat akik megvették a f**határ abroncsokat, de nem őket kellene bántani, mert 1. csak azt tudod megvenni amiből van eladó és 2. amire van elég pénzed. Magyarul ha betiltanák ezeknek a szemeteknek egyáltalán a forgalmazását hirtelenjében eltűnne egy csomó egyébként is potenciálisan közveszélyes autó (amikről már csak későn derül ki hogy veszélyes!) az utakról... Ennyi lenne a megoldás. Nem azt mondom hogy aki "kis pénzű" az ne autózzon, hanem azt hogyha valaki autózni szeretne (legyen akármilyen gazdag vagy szegény) azt kötelezzük rá hogy legalább normálisan tegye és ne úgy, hogy - tudatosan vagy tudatlanul - ön és közveszélyes. Azért elég vacak egy érzés amikor a reggeli ködös-párás időben viszed a gyerekeidet és látod hogy mögötted "a párszázas ajánlatnak" lebukik az orra, de lassulni nem akar... Én meg az önkéntes rendőr Tyutyukival Sebring téligumin úgy megállok 70-ről mint a szög. A telefont nem merem a műszerfalon hagyni mert félek hogy kirepül a szélvédőn, és egy alsópolcos fos abroncs van alatta, akkor a másikén milyen lehet? Azt ültetném mellé aki eladta/felszerelte neki az autójára! (meg az NKH-st aki a 10+ éves nyárigumival hagyja szaladgálni)[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Intruder A 6 #50383 üzenetére
Az nem aktiv tpms-es, nem kell venned bele. Az abs jelado alapjan mukodik nem kulon szenzor alapjan.
#nincsbennetarcsi
-
harry
veterán
válasz f4lcon #50381 üzenetére
Bar nem emlitett mas meretet, de nem kizart.
A masik opcio persze ha magam megveszem amit akarok, csak hat akkor a kereskedesbol nyari gumin kene elhozni ami azert februarban lehet necces. Vagy ott atrakatni atvetelkor gondolom, de az meg gondolom megint dragabb mint random gumissal.Meg atgondolom de lehet maradok az egyszeruseg miatt ennel a megoldasnal. Mar felteve, hogy ebben benne van a szereles koltsege is.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
őstag
nagyon ritka a 17" acélfelni, azért gondoltam
(nem azt mondom, hogy nincs, mert az Espace Mk4-nek 2002-2006 között volt pl 17" acélfelnije, de ez azért elég ritka, ellentétben a 16"-ossal, ami minden sarkon van)Qru: a Renault TPMS itthon sem drága, olyan 7500-8000 körül van darabja márkaszervizből, kinnt ennyivel drágább lenne?
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
harry
veterán
Koszi az infokat, rekerdezek a TPMS-re meg akkor a meretre (meg, hogy a szereles dija benne van-e).
Mukodhet acelfelnivel is, csak hat ha mar nyaron van egy szep alu, akkor jo lenne telen is... Foleg hogy nem akarnam lecserelni 4-6 evig ugysem.Ekkor viszont a gumi/felni melle kene szerezni 4 szenzort is? Azokat viszont (marka)szervizben kellene felprogramoztatni? Azt eleg egyszer (s utana eleg csak cserelgetnem a szerelt felniket felevente), vagy minden teli/nyari csere alkalmaval?
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
őstag
ha a márkaszerviz adja az ajánlatot, akkor a TPMS benne van az árban, felprogramozva, ez tuti
és akkor csak cserélgetni kell a kerekeket (meg néha a TPMS-t, ha lemerült benne az elem, de általában bírnak 5-8 évet)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Elemental
addikt
válasz 7Sony7 #50372 üzenetére
Van benne esp. Szerintem valamit próbált csinálni, elég hülye hangja volt, de az lehet, hogy csak azért, mert tolta maga előtt a gumit. A vége az lett, hogy összeszedte magát, visszajött a kormányzás, viszont volt pár másodperc, amíg csúsztam lefelé. (Ezt össze lehetett volna szedni, ha kicsit nyitok a kormányon, de ott volt mellettem a körforgalom közepén az a sávot elválasztó bütyök, uh csak imádkozni tudtam ). Valahol azt hallottam, hogy az autókat alulkormányozottság felé hangolják, mert a sofőrök többsége a túlkotmányozottsággal nem tud mit kezdeni. Én pedig pont azt szeretem, ha kicsit csapódik a segge, azt jobban tudom ( tudnám - elsőkerék meghajtás ) kezelni.
-
7Sony7
addikt
válasz Elemental #50394 üzenetére
A guminak van olyan borzalmasan dübörgő hangja. Régebben többször csináltam a minden elektronika nélküli autómmal. (Persze kontrollált körülmények között). Csak azt gondoltam, hogy az esp az ilyen jellegű megcsúszást is tudja kezelni. De mostmár tudom, hogy nem mindenható ez sem.
A betonbuckás körforgalmat aki kitalálta... Nagyon utálom én is. Akarmi van, esélyed sincs korrigálni.[ Szerkesztve ]
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Elemental #50394 üzenetére
A fizikát a jó abroncs sem tudja szolgasorba hajtani...
Ha nagy tempóval beesel egy körforgalomba és hirtelen befelé rántod (még nagyobb kormányszöget adva neki) akkor túrhatja az orrát, ez normális, de ezzel az ESP sem tud mit kezdeni, maximum próbálja úgy fékezni a kerekeket hogy ne törjön ki, de ha mind a 4 csúszik akkor fújhatod.
Sose felejtsétek el, hogy hiába a sok 3betűs kütyü, azok a felnire hatnak és csupán közvetve az abroncsra, tehát hiába a jó elektronika ami mindent IS összeszed, ha a kerék nem tapad akkor felteszi mindegyik a kezét: "na akkor old meg egyedül..." Szerintem ezekre az agyonelektronizált autókra még fontosabb a jó abroncs, mert normális abroncs nélkül kidobhatod azt a sok 3 betűs vackot, csak nehezékek...
Sajnos ezt sok autóstársunk nem tudja, mi kipróbáltuk: Két Octavia, azonos évjárat, azonos nyárigumi, az egyik már friss 6mm körüli, a másikon még a gyári 2mm körüli profillal és 2 évvel öregebben, nagyon más eredmények születtek. Ahol a friss abroncsos Octaviat játszi könnyedséggel összeszedtem a műgyantán, ott a másikkal rendesen küzdeni kellett és nem is sikerült elsőre. Bitang nehezen jött össze, ellenben ha csak 10km/h-val kevesebbel kezdtem neki, akkor lényegesen könnyebb volt. Én kötelezővé tenném - mint Ausztriában - a vezetéstechnikai tréninget és 1-2 évente ismételtetném az összes jogsissal, csakúgy mint a KRESZt. Hátha akkor valami változna a fejekben...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Firstaye
tag
Év legjobban várt téligumi tesztje volt már?
[link]
Szerencsére már arra sem fordítanak figyelmet, hogy egységes felnin legyenek a gumik. Biztos nem okoz torzítást az alufelni plusz súlya a fékútban.
Új hozzászólás Aktív témák
- Horgász topik
- World of Tanks - MMO
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Formula-1
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- cigam: Milyen NAS-t vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- iOS alkalmazások
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Bestbuy játékok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest