-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
TFSi
őstag
Sziasztok! Az megvan, hogy már a Semperit is gyárt négyévszakos gumit?
Mint valami téliesített Allseason Contact..🙂
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
evo87
őstag
Sziasztok! Izgalmas kérdéssel érkeztem.
A jó kis 4G63-as Mitsubishi Lancerem lecseréltem, egy óvott 80e km-es Mazda RX-8 érkezett a helyére, alapvetően hobbi célokra (évi 5000-6000 km max.). Gumi ügyileg elöl egy még nagyon jó, mély mintás ContiSport5 van fenn, hátul egy régebbi pár Potenza RE050A.
Bár nagyon szerettem a Lanceren a mislejnkrosszklájmetet, ide azt gondolom, csacsiság volna egészéves gumit felpakolni, viszont a felemások sem maradhatnak.
Mit gondoltok? Melyik lépést érdemes inkább?
1. Ha veszek hátra egy szett ContiSport5-öt, ami mostanában még árban is korrekt (~32/db), akkor nagyjából jó vagyok, egyforma szett, nálam kb 3-4 szezonra elég... és nyilván árban a legjobb megoldás. Itt leginkább az aggaszt, hogy a minta már vagy 10 éves, ellenben még újabb teszteken sem rossz.
2. Egy teljes szett új abroncs, mondjuk PilotSport4 vagy esetleg a mostanában felkapott és teszteken is jól szereplő Sava Intensa UHP2, esetleg ApolloAspire XP. Ez nyilván hosszabb távra megoldás, inkább rám fognak keményedni, ráadásul árban az 1-es megoldáshoz képest több mint kétszeres a szorzó.iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
raziel01
veterán
El is felejtettem írni, hogy végül nem vettem négyévszakos gumit. Sikerült venni 2018/45-ös hetű Hankook Ventus Prime3 K125-öt 195/55 R15 méretben kb féláron. 12 volt darabja futárral, 7,5 mm profilmélységgel, gyakorlatilag pár hetet használták.
[link]
Ez ment az alufelnire. Gumis szerint is megérte. Próbálgattam most hogy szakadt az eső, hát megdöbbentően jó.
Télire meg maradt 4 lemezfelnim. Arra meg majd nézek ősszel valami téli gumit. Valszeg újonnan, mert a kikeményedett több éves használt gumiknak semmi értelme.
Összességében persze nem lesz olcsóbb, mint egy szett négyévszakos de nem baj az ha esetleg havazik és hamarabb megáll az ember a télivel. -
2ozzmexy
aktív tag
válasz raziel01 #40059 üzenetére
"Arra meg majd nézek ősszel valami téli gumit. Valszeg újonnan, mert a kikeményedett több éves használt gumiknak semmi értelme." +1, ment a virtuális like.
Használt gumi olyan mint a használt koton, funkcióját ellátja, de nagyban romlik a felhasználói élmény.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Mortein
tag
Sziasztok!
165/70 r14 méretben mi az a full budget kategória/márka, ami alá már nem érdemes menni? Asszony tizensok éves Fiat Puntojára nézek nyári gumikat 10k km éves futás alatt van, de a sok kínai (Nordex, Onyx) márkában elvesztem, Kelly volt még, de annak meg az esős besorolása "E" kategóriás volt, kínaiaké meg "B". Vagy ezzel ne foglalkozzak, mert ez kb. bemondás alapján megy?
[ Szerkesztve ]
-
Mortein
tag
-
-
pepucs
tag
válasz Mortein #40061 üzenetére
Ugyan ebben a méretben Rikent és Nordex-et használtam. Ha tényleg a legolcsóbb kell akkor ezek közlekedésre teljesen alkalmasak A nyári Riken-ek 2016 óta teljesítenek egy 52LE-s erőgépen.
Egyébként kisza25 verziója lehet az optimális megoldás.[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Mortein #40061 üzenetére
kisza25 tanácsa megszívlelendő mindenképpen, gondolom nem a pályán dönget vele 200-al az esőben, szóval egy középmezőnyös 4évszakos bőven elég rá.
Azért van 6 felnije, mert egy kétgarnitúrás autóhoz minimum 9 de inkább 10 felni kell! (4+1pót/szezon), valszeg az előző tulaj a téligumit behúzta a pótkerekekre meg tett magasról...
4évszakosban viszont érdemes egy vredit nézni rá, vagy egy nexxen-t, de ha a pótkeréken lévő gumi is cserés, akkor figyelj rá h ne rotation márkájú legyen.P.S: Dícséretes h ennyire vigyázol az asszonyra!
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Mortein
tag
Köszönöm a sok segítséget! Kicsit tartok a 4 évszakostól (aztán lehet alaptalanul), néha a gyerkőcöt is szoktuk bölcsibe vinni a kocsival, ha éppen a másik kocsival máshova megyünk de pályát egyhamar nem fog látni ez a kocsi. A legnagyobb út kb. 20-70km közötti, amit nagy ritkán megtesz vele, de egyébként csakis városi kocsi.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Mortein #40067 üzenetére
Nah, így már tisztább a kép, akkor az én javaslatom:
4db 4 évszakos, mondjuk [link] , kisétálni és megnézni van e teljesértékű pótkerék a kocsiban, ha nincsen akkor az egyik felnit (a szebbet) megtartani a maradék 2-ből, ha van akkor azt megnézni mennyire csereérett. Arra is keresni vmi olcsó 4évszakost ami nem kötött forgásirányú, így lesz egy vattaúj teljesértékű pótkereke, amin eljárhat hetekig ha nincsen idő/pénz/kedv elvinni a defekteset a gumishoz. (gondolom nem rallizik a gyerekekkel )
Ami megmaradt azokat meg dobálni fel jófogás/vatera/racingbazár stb. helyekre, tuti elviszik mint a cukrot és 6-7 évre le van a gondja gumi ügyileg, neked nem kell izmoskodni otthon a szezonális átszereléssel vagy gumishoz rohangálni, csak akkor ha defekt van.
Nem utolsósorban pedig biztonságban lesz az egész családod, mert egy ilyen kléber azt a szintet tuti hozza amit a rikken/sebring/nordexx/infinity/sailun stb., viszont a szerelgetések ára a zsebetekben marad, így abból a pénzből vehettek a gyerkőcöknek fagyit/játékot/vidámpark belépőt/vagyamitakartok.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
válasz Mortein #40067 üzenetére
nekem is 4 évszakos van és itt a fórumon még sokunknak, megyek pályán is, volt nemrég 2db vészfékezésem és simán meg tudtam állni. Egy 6 éves pirelli nyári után került fel és ég és föld a 4 évszakos javára. Szóval inkább egy friss 4 évszakos, mint egy öreg prémium én erre jutottam (eddig). Mivel a 4 évszakos fut télen nyáron kb 3-4 év alatt cserés lesz, így mindig friss gumin szalad a gép, nem kell eldobálni a megöregedett téli+nyári szettet még jó futófelülettel
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Mortein
tag
Köszönöm a segítséget mindenkinek! Még filózgatok, hogy melyik legyen, de az biztos, hogy valamelyik ismert márkából lesz 4 évszakos. Barum quartaris és a Quadraxer 1 vagy 2 között gondolkozom. Barum mellett szól az ára viszon a Quadraxer 2 ha jól emlékszem 17. helyet érte el valamelyik 4 évszakos gumiteszten, tehát a tudása jobb.
[ Szerkesztve ]
-
Ma itt már 29 fok volt, AP2 nem kenődik, pályáról lejöttem megnéztem nem melegedik. Fogyasztás meg bc szerint 6,3 a legutóbbi 3 alkalommal 6,8 volt, klímáztam isszóval fogyasztás se nagyon befolyásolja, eddig jó
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
bul07
nagyúr
Négy évszakos ajánlásnál pár dolgot azért ne felejtsetek el
Nem mindenki ugyan olyan sofőr, és nem tudni hogy az adott sofőrnek milyen képességei vannak
És lehet hogy az évszaknak megfelelő gumi menti meg egy ároktól, balesettől
Télen egy megcsúszástól nyáron meg egy vízre felfutástól
Pont azok a különbségek amivel jobbak az adott évszakban az évszaknak megfelelő gumikÍgy nem csak a futásteljesítmény számít
És arról ne is beszéljünk hogy ha még öreg a kocsi, és nincs bene semmi elektronika és esetleg még ABS se
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Kornel
veterán
válasz szabonagyur #40076 üzenetére
Így van.
Megy rá az évszaknak megfelelő használt 10 éves abroncs, vagy jó esetben új Lauffen. Egy Michelin CC szerintem bárhol jobb, mint egy évszaknak megfelelő Lauffen.
Rosszabb esetben mindig télivel jár, mert az télen jó, nyáron pedig úgyis mindegy. Ismerek ilyet. -
Sok embertől hallottam, hogy a négy évszakos szar, ő nem hisz benne, vesz inkább a legolcsóbb (tesztben nem is jegyzett) téli és nyári abroncsot és örül neki.
Egyik ilyen ismerőssel futottam össze tegnap a 26 fokban, reflexből ránéztem a kerekeire és megkérdeztem, hogy mit keres a Hankook téli gumi a kocsin június közepén? Hát még nem volt ideje lecseréltetni.
Próbálkozhatsz megmagyarázni nekik, hogy egy középkategóriás téligumival nyáron meg télen is hamarabb állna meg szinte bármilyen helyzetben mint a Linglong gumival, de látod, hogy elmegy a füle mellett amit mondasz, mert ő eldöntötte, hogy a 4 évszakos szar, mert régen is az volt. Mindemellett évi 7-8000 km-t megy a kocsival ebből adódóan simán 10 évig fogja használni a szar gumit is, mert minek azt cserélni, még van minta bőven.
Nagyon sok ilyen ember van!
[ Szerkesztve ]
-
OPiiPO
addikt
"Mindemellett évi 7-8000 km-t megy a kocsival ebből adódóan simán 10 évig fogja használni a szar gumit is, mert minek azt cserélni, még van minta bőven." - hogy ez mennyire így van azt most tapasztaltam meg, az öt éves elmúlt Michelin téli tavasszal ment a kukába, volt még rajta minta bőven, de szinte használhatatlanra keményedett.
[ Szerkesztve ]
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
Atomgeszi
veterán
válasz OPiiPO #40080 üzenetére
Németben haver vett egy autót(kint dolgozik, azzal akart hazajárni), minta volt rajta bőven, 5-7 éves gumi volt. Megállította a rendőr(német), megnézte, hogy öreg a gumi, bekísérték a legközelebbi szalonba és addig nem mehetett el, amíg nem vett rá 4 új gumit.
Itt meg konkrétan 17 éves gumikkal rohangálnak az emberek. Agyrém. Ha meg vesz is, akkor valami legolcsóbb kingjuang márkát, csak, hogy legyen valami..
Ismerek olyat, akinek az Astráján gyári gumi van. 17 éves. Minta van, de hát olyan öreg, repedezett már a gumi. És nem érdekli.
-
Kornel
veterán
válasz Atomgeszi #40084 üzenetére
Az a baj, hogy sokszor tudatlanság is van amögött, hogy a legolcsóbbat veszik meg.
Egy nyári Sava UHP2 maximum 5-10%-al drágább csak, mint a legolcsóbb noname abroncs, ellenben elég sok teszten jól szerepel, és garanciális probléma esetén sem lehet gond, ellenben egy noname kínai gumival. -
Qru
MODERÁTOR
válasz Atomgeszi #40084 üzenetére
Pont ezért hasítanak a kínai gumik a német piacon annyira, mert időben kell cserélniük. Persze az se jobb, hogy nálunk nincs kor megadva, mert így meg az öreg kínai gumikon mennek az emberek.
mod:
Igen, a bezzeg régen... Csak azt nem tudják, hogy az akkori gumikeverékek a mai nyári gumikhoz képest sokkal inkább a 4évszakosok irányába voltak eltolva. Szóval a mai értelembe vett nyáriakhoz képest akkor 4S gumival jártak.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Nekem az a tapasztalatom, hogy aki kevésbé jól vezet, hóban nem is ül kocsiba, tavasszal és ősszel jobban tapad a négy évszakos, nyáron a nagy forróságban lehet kicsit nyúlósabb, eddig még nem vettem észre, tegnap 29, ma is 29 fok, tegnap mentem Blelle-Bboglár-Blelle-Bszemes-Bllelle-Fonyód-Blelle-Kislak-Blelle, ebben volt pálya is, meg helyben egy csomót, semmit nem vettem észre, pedig próbálgattam.
Amúgy be van akadva az embereknél, hogy a 4 évszakos az sz@r és megveszi a legolcsóbb nyárit, pl Infinity-t, laufent, vagy valami neve sincs gumit és veri a mellét, hogy van téli, meg nyári. Egy jobb 4 évszakos meg lehet télen és nyáron is jobb, mint azok...[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
bul07
nagyúr
Úgy mindenkinek
Amiket leírtok igazak nem is ezt akartam hogy ezek nem így vannak
De aki idejön kérdezni az már nagy eséllyel nem fog régi gumival, nyáron télivel közlekedni
Így a kérdés mellé hogy mennyit megy egy évben azt is hozzá kell venni hogy milyen a kocsira, és milyen sofőrnekMert ahogy az utolsó kérdező is példának, feleségének szánja gyerek hordós kocsira
És ha ráteszi a négy évszakost és télen egy hó alatti jég réteg megvicceli az asszonykáját gyerekekkel a hátsó ülésen, jöhet az önmarcangolás hogy lehet téli gumikkal nem történik meg mert a téli gumik valamennyivel jobbak télen, és lehet hogy az a kicsi pont elég lett volna hogy ne történjen semmi, és nincs esetleges sérülésNem vagyok a négy évszakos gumik ellen mint ahogy példázza hogy nemrég az öregemnek is azt vettem
(Bár neki is jobb lett volna téli nyári külön mert már így 70évesen nem úgy vezet mint régen, csak a piszkos anyagiak miatt az most nem ment hogy most nyári, ősszel meg egy téli szett)Én csak azt akartam hogy nem minden sofőrnek, és nem minden kocsira jó a négy évszakos a megfelelő biztonságot figyelembe véve
(Egy friss jogosítványos sofőrnek se ajánlanám, legyen az férfi vagy nő)[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
szabonagyur
félisten
jöhet az önmarcangolás hogy lehet téli gumikkal nem történik meg mert a téli gumik valamennyivel jobbak télen
Ez igaz is lehet(ne) ha olyan téli kerül arra az autóra ami mondjuk felette van az itt ajánlott 4 évszakos téli teljesítményéhez képest. Ha felkerül egy alsó vagy alsó közép nem olyan biztos, hogy az a 4 évszakostól jobb lenne (általában nem), illetve ugye sokaknak ha felkerül a külön téli-nyári azt végképp kihasználják amíg minta van, a 4 évszakos meg mondjuk rosszabb esetben is fele időt ha fent van.Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
bul07
nagyúr
válasz szabonagyur #40093 üzenetére
Erre is az igaz amit írtam
Ide jön kérdezni az ha úgy alakul akkor télire is rákérdez és nem fog rossz télit venni, érdekli a dolog így nem fog öreg gumival járni se járniAki nem jön ide kérdezni azzal nem lehet mit kezdeni, de aki ide jön annak a neki legjobban megfelelőt kell ajánlani és nem csak a futott kilométer alapján, mert az csak egy szempont a sok közül ami befolyásolja hogy milyen gumi lehet neki jó
(Na meg még az is hogy hol akarja használni, pl évi 10e Km de mondjuk csak Ózd környékén már nem biztos hogy jó neki a négy évszakos)[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Kornel
veterán
Miért, mert évi 10-szer fagy az évi 2 helyett?
Új korában a Quadraxer2 egyik első útján több tíz centiméteres friss hóban jártam Donovaly-n keresztül Zakopane felé. Semmi problémám nem volt vele.
Ugyanez az út 2 évesen és 4,5 mm profilmélységgel, igaz csak 10-20 cm hóban már erősen feszegette a gumi ilyen állapotban lévő határait, de nem estem le úgy sem az útról, sőt még előztem isEgyébként 4mm a téli kopás jelző, utána már csak nyári gumi.
-
bul07
nagyúr
válasz Kornel #40095 üzenetére
Te jártál vele, a te tudásodnak megfelelő volt
De nem mindenki tud olyan jól vezetni ebben azért kiegyezhetünk
Sőt én azt is bevallom hogy így majd 40évesen se vezetek már úgy mint 25évesen, és főleg ezt szürkületben veszem észre
Egyszerűen öregszek
Nem véletlen hogy az autóversenyzők is abbahagyják egy kor felett mert lassulnak
És ez mindenkire igaz ha bevallja magának ha nem[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
szabonagyur
félisten
Aki idejön szerinted érdekli olyan szinten ahogy elképzelted? Olvasd el a hozzászólást (#40061) Mortein, full budget megoldást mivel a kocsi is régi. Ez alá támasztja amit írtunk, hogy sajna a legtöbb esetben alacsony értékű autón a gumi is olyan lesz. Ez a legtöbb témában megjelenik, hogy attól hogy kérdés volt még nem biztos, hogy meg is fogadják a tanácsot
(Na meg még az is hogy hol akarja használni, pl évi 10e Km de mondjuk csak Ózd környékén már nem biztos hogy jó neki a négy évszakos)
Miért is ne lehetne jó? Öcsém napi 2x100Km-t tol le a Zemplénben négy évszakossal és semmi baja nincs.
[ Szerkesztve ]
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
bul07
nagyúr
válasz szabonagyur #40098 üzenetére
Úgy látszik hogy nem akarjátok megérteni amit írok
Hogy arra hogy keveset megy valaki nem instant megoldás a négy évszakos gumi mert sok tényező van még
Öcséd sokat megy négy évszakossal, oké, de honnan tudod hogy akinek ajánlod milyen szinted tud vezetni lehet fele annyira mint öcséd
Vagy öcséd a világon a legrosszabb sofőr és ha ő tud vele közlekedni akkor mindenki
És igen is megmentheti az a mondjuk +10% tapadás(csak egy százalék nem pontos nem minden gumira igaz) amit egy téli pluszban tud mert nem érzi a kocsitÉs ha jön kérdezni akkor hiába keres olcsó gumit lehet olyan tanácsot adni neki hogy figyel +1000Ft guminként és sokkal jobban jársz mert jobb gumi
Tehát hiába megy valaki keveset nem instant megoldás a négy évszakos gumi én csak ere akarok kilyukadni
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
szabonagyur
félisten
De pont ez, hogy Te nem akarod megérteni, hogy amit leírsz egy szép elmélet csak.
1000-ből 1 kérdező ha van aki alacsony futásra nem budget gumit keres, a többség budgetet vesz is és azt ki is használja, ha 10 évig megy vele akkor 10 évig lesz fent.
Menj végig az utcádban, nézd végig a gumikat és örülni kell annak ha legalább nyáron nyári van fent vagy 4 évszakos és minta van rajta.
És de 99%-ban nem fog semmit jelenteni az a márkás téli gumi főleg itthon ahol tél sincs.
[ Szerkesztve ]
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB