-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Firstaye
tag
Ezek tavaly decemberi képek egy 3115 és 2317 dotos Firestone Winterhawk 3 gumikról (a rosszabb állapotú természetesen a régebbi). Szakszerűen biztosan nem voltak tárolva, de akkor is lehangoló volt az állapotuk. [link]
Autón nem próbáltam őket.
Most is e gyártó gumija van a kocsin, hasonlóan rossz állapotban, és ha emlékeim nem csalnak hasonló dottal. Elöl vannak a régebbiek, de már olyan kemények, hogy nem is csikorognak.
Ha nem felejtem el, csinálok róluk is majd képet. -
DonThomasino
veterán
Egyre több gumistól hallom, hogy ha nem mész sok KM t
nem érdemes a prémium palettáról választani,
mert az olcsó kb ugyanazt hozza.
Ez igaz, vagy csak több a haszon az alsóbb osztályokon ?[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
Qru
MODERÁTOR
válasz DonThomasino #40354 üzenetére
Nem ez nem teljesen igaz, bár némelyik feltörekvő márka valóban néha nagyon oda tudja tenni magát. Ha nem mész sokat vegyél egy jó (prémium) 4évszakost inkább.
#nincsbennetarcsi
-
2ozzmexy
aktív tag
Nem akarok én egy gumist sem megbántani (mert biztosan van becsületes rendes tisztességes ember közöttük nem is egy, csak ritka), de általában a rajtuk rohadó készlettől igyekeznek megszabadulni mióta megtanulta a "magyar paraszt" mi az a DOT szám...
Ez a dolog nem a futásteljesítmény kontextusában állná meg a helyét, hanem a használt vs. új gumi kérdésben, és úgy az adott válasz is validnak tekinthető.
Ha pénztárca a gond, akkor inkább egy másodvonalasat vegyen prémium helyett, mert egy Kléber/Semperit/Uniroyal is bőven elégséges lehet neki, de - és ezért fogtok megkövezni, de már teszek rá magasról - a magánvéleményem az, hogy egy prémium gyártó harmadvonala sem ördögtől való, nem fog vele leesni az útról senki sem - ha meg igen akkor a prémiummal is az lenne a vége nagyvalószínűséggel - aki csak közlekedni akar, én ezt tapasztaltam/tapasztalom.
Ami kerülendő: Minden más márka ami nem prémium gyártó almárkája, a használtgumik, és a kínaiak, a többivel nagyon melléfogni nem lehet, átlag user-nek nüansznyi a különbség egy PC6 és egy Bravuris 5HM között... (mert sosem fogja a 40-re táblázott kanyart 80-al venni)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
8
senior tag
válasz DonThomasino #40354 üzenetére
Ezt a keveset mész érvelést sosem értettem. Nem az a lényeg mennyit mész, hanem hogy hol/hogyan és milyen autón lesz. Kevés km alatt is bármi történhet.
A "kb ugyanazt hozza" alapján eldöntheted, hogy megéri-e neked egy vészfékezésnél az a plusz "kb" 1-2-3m. Máskor, az idő 99.9999%-ban kb ugyanazt fogja hozni az olcsó mint a drága, ezt szerintem jól mondta a gumis, km futástól függetlenül.
Szerintem ha nincs casco, azt kell venni, ami legjobb a teszteken ártól függetlenül, ha van akkor meg vegyél egy középkategóriás másod/harmadmárkát (vagy prémium 4évszakost) ami jól szerepel teszteken.
Továbbá személyes vélemény, hogy gumis véleményét általánosságban fenntartásokkal kell fogadni, mert ő elsősorban eladni szeretne neked olyan gumit, amin a legnagyobb haszna van.50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
-
szabonagyur
félisten
Mondjuk az sem mindegy, hogy mit értünk mondjuk a "prémium helyett olcsóbb" kategórián.
Egy középmezőny ami mondjuk lehet adott méretben már olcsónak tűnhet sem feltétlenül rossz a kevés km-re ha mondjuk 4 évszakos nem opciós.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
DonThomasino
veterán
Kb én is így gondolom.
Én ott veszettem el a fonalat mikor a kereskedő az
én pénzemmel szeretne takarékoskodni.
Érdeklődök egy premium után aztán
megpróbálni rábeszélni egy olcsóbbra.
Ez azért elég érdekes és ritka eset.[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz DonThomasino #40360 üzenetére
Akkor a Qru-nak adott válaszom első része neked is szól.
Hallottál már gumisról aki ellen a vád "foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés" volt? Na ugye..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #40359 üzenetére
Hankook pl. a Conti helyett. Az még vállalható bőven.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #40363 üzenetére
Igen a méret sem mindegy vannak elég drága méretek...
#nincsbennetarcsi
-
8
senior tag
válasz Pokesz007 #40336 üzenetére
"90%-ba Napi 100km és magam vagyok"
hirdesd meg az üléseid oszkáron meg blablacar-on
50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
-
diegho
nagyúr
Sziasztok!
Kaptam egy durrdefektet a saját hülyeségemből, szerencsére az udvarban. Még nem álltam neki cserélni, de nem is tudom mi legyen. A gumi 9 éves Vredestein nyári, mindenképpen cseréltem volna, de alapvetően vártam, mert el akarom adni az autót. Van felnin 4db szintén 9 éves Dunlop téli. Tegyem előre a két hátsó Vredestein-t és dobjak hátra két Dunlop télit oszt jólvan? Ha minden jól megy, akkor ősszel cserélem az autót. Egyelőre ideiglenesen úgyis ez a megoldás lesz, de kérdés hogy pár hónapot kihúzzak vele így, vagy vegyek inkább rá 4db olcsó négyévszakost oszt kész? (pl Nexen, esetleg olcsó nyárit, Infinity)
-
diegho
nagyúr
[link] Ez mégjobb, Pirelli 2015-ös 5k/db áron 6mm mintával.
-
dssport
tag
Sziasztok!
165/70 R14 méretben fogok vásárolni az elfogóvadászra 4 új nyári gumit.
Kedvenc gumisomnál a következő termékeket néztem ki:
- Matador MP 47 Hectorra 3
- Uniroyal RainExpert 3
- Kleber Dynaxer HP4- Falken Sincera SN832
- Nexen NBLUE HD PLUS
- Kumho Ecowing ES31A döntötteket feltétellel kezelném, Kleber eléggé tetszik ezért vastag, falken van jelenleg, vágyok az újra ezért áthúzott, nexen, kumho sosem volt de érdekel.
Az autó egy TDI polo és amint bemelegszik, csak padlógázon járok vele tényleg sajnálom de azt a kevés powert ami van undorító módon szeretem kihasználni. Ehhez kellenek megbízható, jó gumik. Az sem érdekel ha 2 szezon alatt lekopik csak tartson földön vízen levegőben szárazon esőben egyaránt. Fogyasztás, zaj sem érdekel. Tapadás only. Körforgóban szeretem ha előbb ér le a kilincs mint megszólal a gumi.
Hankookot direkt hagytam ki, nem szimpatizálok a márkával. Azon felül, ha a leírt típusok zsákutcának számítanak egyéb tippet is elfogadok.
KÖszönöm!
-
diegho
nagyúr
Kumho teljes szett lett 18 51. Heti 6mm minta szép puha. 35k volt felszerelve.
-
GeneraL_XTX
veterán
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni gumi témában, még nagyon új vagyok, egy hónapja van jogsim/kocsim, télre kell vennem teljesen új szettet, nyáriból meg csak jövőre mert ami rajta van sokak szerint a végét rúgja már. Meg most kaptam egy elég nagy rajzszöget jobb elsőbe, ereszt is rendesen, nem tudom érdemes lenne-e javíttatni vagy vágjak bele most a nyári cserébe..
na szóval ajánlásokat szeretnék kapni téli/nyári gumival kapcsolatban, Fiat Stilo 1.4, használat túlnyomórészt városban, de autópálya/autóút is biztos lesz évi 4-5-6 alkalommal.
Téli méret 195/65 R15 (bár még felnim sincs hozzá ) nyári méret meg a gyári alufelni miatt 215/45 R17 most is egy ilyen van rajta, valami Falken.
Mivel egymás után két szettet is kell vennem nem szeretnék árban nagyon elszállni, de azért jó lenne ha biztonságos lenne így a nagyon olcsó gumiktól is ódzkodom kicsit, valami arany középút lenne jó
Segítségeteket előre is köszi
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz GeneraL_XTX #40378 üzenetére
Közepesen drága méret a 215/45 R17, én vennék egy szett CC+t, és a többi elfelejteném 4 évre: [link]
-
GeneraL_XTX
veterán
-
tboldi
nagyúr
válasz GeneraL_XTX #40380 üzenetére
De ismerősi körben nem mondott eddig senki semmi jót a 4 évszakosról mindenki azt mondta legyen külön nyári és téli...
Mert nem ismerik őket. -
OPiiPO
addikt
válasz GeneraL_XTX #40380 üzenetére
olvass vissza, eléggé komoly tapasztalat halmozódott itt fel a témában
[ Szerkesztve ]
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
belaazallat
addikt
válasz GeneraL_XTX #40378 üzenetére
Szia!
Ha jól tévedek gyári méretek:
195/65 R15
205/55 R16
215/45 R17195/65 R15-ben még olcsóbb a cc+ [link]
205/55 R16 ban is jelentős a különbség [link] a 215 R17-hez képest.
Én az első kettő opcióból választanék. Ballonosabb gumi városban jobb/kényelmesebb, jobban tolerálja a kátyúkat. Valamint olcsóbb. Meg szerintem könnyebb is.Szerk: 5 éve használok CC-t még nem a "+"-os.
[ Szerkesztve ]
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Kornel
veterán
válasz GeneraL_XTX #40380 üzenetére
Ha egy 140 lovas S-cross-al elvagyok 3 éve a Michelin B brandjével, a Quadraxer2-vel, akkor szerintem bárkinek megfelel a CC+, ami biztonsan jobb abroncs.
Ahogy mondod, költségben sokkal jobban kijössz.
belaazallat: viszont akkor felnit kell vennie, és szarabbul néz ki az autó. Gyári méret ez is, költségben így is jobban jár. Én is vehetnék 215/60 R16-ot, de jobban tetszik az R17.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #40384 üzenetére
Ne felejtsd el hogy kezdő sofőr első autó, első tele lesz... Igazad van, csak te megtanultad azt amit ő még most fog elkezdeni.
@General_XTX: első körben azt nézd meg mennyi pénzed van felgumizni a vasat és nézz utána hogy mit kapsz a pénzedért, mert ha csak két alsópolcos szettre futja, akkor egy masodvonalas 4evszakossal nagyobb biztonságban leszel az utasaiddal... Ha csak kelly, sailun, infinity, taurus, kormoran, gt radiál, szettekre futja, akkor egy márkás negyevszakossal ugyanazt kapod... Mondjuk egy fentebb ajánlott kleberrel vagy vredesteinnel és árban ugyanannyiba fáj...
Az "orakulumok" meg sok f@szsagot fognak még mondani neked... Milyen autón milyen negyevszakost próbáltak? És mikor volt ez?
Ha rám hallgatsz akkor beiratkozol az új gumikkal és az autoddal egy vezetestechnikai tréningre, ott biztonságosan kiismerheted az autód és a saját hataraidat, így nem a közúton éles helyzetben tapasztalod meg először milyen ha megcsuszol, vagy elveszited az irányítást...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Kornel
veterán
válasz 2ozzmexy #40385 üzenetére
Azért írtam, hogy egy TOP3-as négyévszakossal, főleg a CC+el biztosan nem lesz baja, főleg 10 hónapon keresztül, amikor nincs hó és jég, 2 hónap van, amikor van rá pár százalék esély, de akkor óvatosan kell vezetni, ahogy egy télivel is.
Én ezzel is kiautózom amit ki lehet, persze normális kereket között.
Egy CC+ nyáron, tavasszal és ősszel biztonsan jobb választás, mint akár egy középkategóriás nyári gumi, télen pedig nem rosszabb, mint egy alsó polcos téli, ráadásul egyre valószínűbb, hogy egyre kevesebb napon lesz szükség téli gumira.
-
Kornel
veterán
válasz tboldi #40387 üzenetére
Egyébként egy Kleber Quadraxer2 pedig nem rosszabb, mint egy középkategóriás nyári, és középkategóriás téli.
Bár következő gumin valószínűleg csak nyári lesz*, ha minden jól megy lesz második autó, olcsóbb gumi mérettel, arra meg megy egy Nexen négyévszakos, aztán jónapot.
*SAVA UHP2 a kiszemelt
[ Szerkesztve ]
-
GeneraL_XTX
veterán
válasz 2ozzmexy #40385 üzenetére
Hát igazából árkategóriában én úgy állok hozzá, hogy gumin nem spórolunk, már kicsit nézegettem téli gumikat mert ugye azt egyáltalán nem kaptam a kocsihoz, ott egyértelműen Continental TS860-ban gondolkoztam, de ugye ahhoz vennem kell még 4db acélfelnit is....
Nyáriban is prémiumot néztem, Goodyear Eagle F1 pl, de ennek is 30k+ darabja ugye mert a gyári alufelni 17colos azt nagyon nem szeretném lecserélni
De igazából azt is néznem kell, hogy első autó, igaz, hogy nagyon jó állapotú pédányt sikerült vennem (meg is kérték az árát ) mégis csak 15 éves kocsi, tisztában vagyok vele hogy max 3-4 jó éve van hátra amikor már annyit kell rá költeni, hogy cserélni kell valszeg (de ne legyen így)
Lehet érdemesebb akkor rárakni egy premium 4 évszakost 160ért ami jó eséllyel kiszolgálja azt a 3-4 évet nálam, mint venni premium nyárit, premium télit és felniket 240-250 körül amik lehet ki se szolgálják nálam az idejüket.
Nagy hóban idén még biztos nem vezetek, már ha lesz, nem kísértem a szerencsém
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz GeneraL_XTX #40389 üzenetére
Amit fentebb javasoltak, hogy menj el vezetestechnikai treningre, azt nagyon tudom tamogatni en is. Igazabol kotelezove kellene tenni. Biztonsagos korulmenyek kozott megtapasztalhatod az autod hatarait.
-
belaazallat
addikt
válasz Kornel #40384 üzenetére
Írtam, hogy az is gyári méret.
Én súly, ár tényezőt előrébb helyezem a preferencia rendszerembe, mint a kinézetet. Ezért írtam, amit.
Majd a fórum társ eldönti neki mi a lényeges. Mellesleg el lehet adni a felniket, vagy elcserélni kisebbre.(#40385) 2ozzmexy
"Ne felejtsd el hogy kezdő sofőr első autó, első tele lesz... Igazad van, csak te megtanultad azt amit ő még most fog elkezdeni. "Én is az voltam, nem jelentett problémát megtanulni a határokat. Meg amíg nincs gyakorlatod, nem is feszegeted nagyon a határokat, pláne nem közúton.
[ Szerkesztve ]
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
troll81
addikt
sziasztok még mindig nem dőlt el sajna
Dunlop SP Sport Maxx RT 2 XL MFS - 215/45R17 91Y - Sommerreifen
Bridgestone Turanza T005
Hankook Ventus S1 Evo3 K127100 és 115 eu közt kerestem és ezek maradtak
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz GeneraL_XTX #40389 üzenetére
Nézd, így ismeretlenül engedd meg:
1. Nem kell besz@rni,menj neki a télnek de kellő alázattal, óvatosan és odafigyelve
2. Aki 20 éve balesetmentesen autózik, az vagy hazudik, vagy 20 év alatt nem vezetett le 100k km-t, vagy akkora mazlista hogy párját ritkitja...
Szóval készülj fel lelkileg és anyagilag is hogy jó eséllyel törni fogod a kocsit, lehet nem ezt, de ha törni kell akkor inkább egy kisebb értékűt mint egy vadiujat, kevésbé lesz lelkiismeretfurdalasod utána.Nem akarom elvenni tőle a kedvedet, csak nem szeretném ha azért nem tapasztalnad meg milyen hóban /jégen/rossz út és látási viszonyok között vezetni, mert félsz hogy osszetorod. Az élet nem ilyen, van hogy elmesz valahova, és hazafelé van 20 centi friss hó az úton vagy onoseso kap el, akkor megallsz és megvarod hogy valaki hazavezessen?
Ez egy ilyen sport, nagyon sok balesetmentes kilométert kívánok.
Menj neki a télnek nyugodtan, bátorság, fel a fejjel, mindenki mazsolaként kezdte...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
haris
őstag
válasz 2ozzmexy #40395 üzenetére
Lehet neked van igazad, bár én megint másképp látom.
Sajnos nem 1 balesetem volt eddigi pályafutásom alatt, és igaz nem komolyak csak koccanások, de egyik sem hóban. Szerintem be van kódolva az emberbe, hogy ha tudod hogy sz@r az út, akkor ahhoz mérten vezetsz.
És sokkal könnyebb benézni egy szitut, ha azt hiszed nem lehet baj.
Szóval én általában nappal és szárazon törtem a kocsimat. Illetve egy balesetem volt nagy esőben. De akkor nagyon lassan mentem mégis mellett a baj. Nem a gumin múlt. Tolattam. -
Kornel
veterán
válasz 2ozzmexy #40395 üzenetére
2006 óta nem volt balesetem.
Nekem már jöttek kétszer (több mint 10 éve), de az is koccanás volt, majdnem azt is el tudtam kerülni, azóta már a más hibáját is figyelem, és elkerülöm a balesetet.km-t tekintve 350.000 körül járok, de meglesz az 1M is balesetmentesen
Úgyhogy nem kell általánosítani, és megijeszteni másokat, hanem arra kell buzdítani, hogy mindig figyeljen, és gyakoroljon.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #40397 üzenetére
Tehát volt baleseted, nem számít ki okozta vagy ki volt a hibás... Sokan sosem ismerik el a saját felelősséguket, hanem olyanokat mondanak hogyha nem esett volna az eső, vagy ha jó lett volna a fenyszoroja beallitva, de ettől még nem tudta elkerulni tehát tört a verda...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Kornel
veterán
válasz 2ozzmexy #40398 üzenetére
Hogyne számítana.
Ne legyél már szemellenzős.
Mész az úton, lassítasz az elsőbbségadás táblánál, hátulról beléd jönnek, 99%-ban esélyed sincs elkerülni egy ilyet. Persze 2 éves jogaival még annyi se, most már többet figyelek hátra, mint előre.
Egyébként ha két koccanást, amikor egyszer hátulról, egyszer oldalról belém jöttek balesetnek sem lehet nevezni, az egyik esetben betétlapot sem kértem, mivel egyik autó sem sérült, mert mindkétszer aktívan próbáltam elkerülni az esetet. Azóta még inkább ezt teszem, szerintem ez a legfontosabb. -
Scroll Lock
tag
Sziasztok!
Adott egy 1993-as Opel Corsa B Swing 1.2-es. Az alufelnik mindegyike 14 colos. Sajnos az egyik hátsókerék defektet kapott és mivel az adott típusú gumiabroncs már nem kapható, ezért kénytelen vagyok a hátsó kettőt lecserélni.
Korábban 165/70 R13-as gumik voltak a kerekeken. Viszont most úgy gondoltam, hogy hátra 165/65 R14-es abroncsokat vennék. Nem tudom, hogy ez így járható-e.
A másik kérdésem, hogy a 14 colos felniről az istennek sem akar lejönni a 13 colos abroncs. Próbáltam már pajszerrel meg ilyenek, de nagyon erősen rá van szorulva (szelepet kicsavartam). Van valami ötletetek vagy ne kínlódjak vele és vigyem szervizbe?
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- LEGO klub
- Akvarisztika
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- OLED TV topic
- MotoGP & WSBK
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...