-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Skillet
addikt
válasz zsolt19900 #17299 üzenetére
és ennek mi köze van a gumi tapadásához?
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
Qru
MODERÁTOR
válasz DonThomasino #17303 üzenetére
Nem a PC5 is lágy keverék. A második PC5 szettet koptatom a cégesen. Az első 2 évet bírt (kb 50k km) a második szettnél már visszafogottabban vezetve 3. szezont kezdi majd.
#nincsbennetarcsi
-
choco01
addikt
válasz DonThomasino #17305 üzenetére
Szvsz. GY EfficientGrip Perfomance ott vam a ketto kozott..
Applikáció fejlesztés, weboldal készítés, SEO, Online marketing » https://petadev.com
-
őstag
válasz DonThomasino #17305 üzenetére
Ahogy felettem szóló kolléga is ajánlotta, én inkább Goodyeart vagy Dunlopot vennék.
- Goodyear Efficientgrip Performance
- Dunlop Sport BluResponseHa a feltüntetett címkék valamennyire hitelesek, akkor ezek az abroncsok halkabbak, mint bármelyik Continental és jóval olcsóbbak, mint a Primacy 3.
"Less but better" - Dieter Rams
-
zsolt19900
őstag
válasz Skillet #17301 üzenetére
az, ha jól látom azt írtad, hogy te a nyárit nem cseréled le télire pusztán ennyi de no offense csak gondoltam szólok ha esetleg ezzel nem lennél tisztába, de lehet hogy én értettem félre valamit, csak a "én nem cserélek" arra engedett következtetni, hogy nem cserélsz nyári gumiról télire télen
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
raziel01
veterán
válasz zsolt19900 #17299 üzenetére
Itthon nem kötelező a téli gumi így kétlem hogy jogszabály híján hivatkozhat a biztosító a téli gumi hiányára.
-
-
SPeti1984
senior tag
Szerintetek 224/45 R17 méretben melyik jobb választás?
Hankook Prime 3
Hankook V12 Evo 2Utóbbi sokkal jobban kophat mint az első?
-
zsolt19900
őstag
válasz raziel01 #17309 üzenetére
így van ahogy Mági is mondja, kötelezőnek valóban nem kötelező, de a biztosítások általában úgy szólnak, hogy: "mindent tegyél meg azért, hogy ne következzen be a káresemény" hasonlóan ahhoz hogy az ajtót sem vagy köteles bezárni az ingatlanon, de ha ott "törnek" be akkor akár az is lehet a biztosító részéről olyan eset hogy ezért nem fog fizetni, mivel ugye nem tettél meg mindent a káresemény bekövetkezése ellen
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
Skillet
addikt
válasz zsolt19900 #17308 üzenetére
értem amit írsz, de a "beszélgetéshez" semmi köze. ez a biztosító majomkodása.
amúgy meg a te felvetésedre is válaszolva, ha nem miattam lenne a baleset, hanem más miatt és a nyári gumimra fognák, biztos lehetsz benne, hogy addig vinném az ügyet, míg végül nekem ítélnének, de csakis azért, mert nekem van igazam. pont.
volt egy ügy korábban, ahol a biztosító meg akart etetni, de nem volt gond... ügyvéd, aztán fizetési felszólítás. kiröhögtek, akkor ment nekik a közjegyző által hitelesített fizetési meghagyás. fizettek.
de ha nem tették volna, viszem tovább polgári peres úton. nem érdekel, hogy meddig húzódik el.
ez is eltartott egy darabig, de van időm. kivárom.
az ügyvéd is mondta, hogy a biztosító minden sz@rral bepróbálkozik, csak fizetnie ne kelljen. és ha azt mondják, hogy ők nem fizetnek, akkor 10-ből 9 ember visszavonul. aztán azt az egyet meg röhögve kifizetik a másik 9 lehúzásából
az meg alap, hogy ha a nyári gumim miatt nem tudok megállni és telibeverek valakit, akkor az meg az én saram.
de 5 éve van meg ez az autó, 5 éve járok nyári gumikkal (az előző galanton is csak nyári volt, ott sem volt baj), gond nélkül. szerintem ez nem az az ország, ahol szükség lenne télire, de nekem az autó nem is létszükséglet. ha egyik reggelre méteres hó van kint, és olyan kedvem van, akkor nem megyek sehova. de akkor te sem mész sehova a téli gumiddal
lassan január vége, és egyetlen olyan szituáció sem volt, ahol elkélt volna a téli szett.[ Szerkesztve ]
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
zsolt19900
őstag
válasz Skillet #17316 üzenetére
csupán tájékoztató jelleggel írtam de az összes többi mondandódra azt tudom mondani csak, hogy: ámen
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
S. Szabi
őstag
Üdv!
A fém szelep jó?
Mivel felnit is veszek nyárra, meg gumit is, találtam boltot ahol van mindkettő, amit kinéztem, és küldik szerelve is. Lehet választani sima gumi, meg opcióként fém szelepet. Mik a tapasztalatai, aki ilyet használ?
[ Szerkesztve ]
-
TayRol
veterán
Srácok,
Eddig mindig két szett felnim volt (egy téli, egy nyári), azt cserélgettem szezonváltáskor.
Kérdezném, hogy mennyit ártok a felninek/guminak, ha csak egy szett alufelnim van? Legritkábban 3 évente veszek gumikat, annyit megyek. 205/55R17-re egyébként 100e egy szett használt felni - a serpenyő másik felében ez van. -
nagyúr
válasz TayRol #17325 üzenetére
Szerintem elheto a dolog egy szettel is. Viszont a peresebb gumik nem szeretik az evenkenti cseret, de a tied azert nem az a kategoria. Telen annyi hatranyod lesz, hogy konyebben serul, a hotol/jegtol nem latod a katyukat, padkakat es kaphat a felni rendesen... Ez indukalja majd azt is, hogy surubben kell majd esetlegesen gorgoztetned oket.
-
TayRol
veterán
válasz molnarpeter #17328 üzenetére
Téli/nyári gumi is megvan, mindkettő 205/55R17 (ContiSport5/Michelin A5).
-
nagyúr
válasz molnarpeter #17330 üzenetére
Jo, a flottasok 30k km utan mennek olajcserere, nem biztos hogy ok a kovetendo pelda
-
TayRol
veterán
Köszi az infókat!
-
WolfLenny
senior tag
Sziasztok!
205/55/R16-os nyári gumit tervezek venni (nyilván használni még nem )
Mi most ár/érték arányban jónak mondható? Korábban Vredestein, Dunlop-ot javasoltátok (kb. 3 éve)
Azóta változott a helyzet?
Előre is köszi a választ!
-
őstag
Idén megnézem, hogy van-e érezhető különbség a sima és az XL-es gumi között 195/65 R15 méretben. Tavaly még Michelin Energy Saverek voltak fent, de most Dunlop Sport BluResponse XL fog felkerülni.
Nagyobb és ezáltal nehezebb felnit nem igazán erőltetnék a 101 pacival, de talán a merevebb oldalfal miatt egy fokkal stabilabb lesz kanyarokban. A Michelinnel volt 1-2x olyan, hogy városban egy élesebb kanyart nagyobb sebességgel bevéve, mintha "bicsaklott" volna egyet.. nem tudok rá más szót használni, de talán értitek.
"Less but better" - Dieter Rams
-
Safranek
aktív tag
válasz WolfLenny #17334 üzenetére
goodyear-efficientgrip-performance
Tavaly májusban innen rendeltem ugyanezt.
[ Szerkesztve ]
„Attól tartok, Safranek, hogy maga gúnyolódik velem. Jöjjön közelebb!″
-
kenguru99
aktív tag
"Igen az XL-nek merevebb az oldalfala."
[ Szerkesztve ]
-
tabaga
tag
Itt van még pár értekezés az erősített oldalfalu gumikrol. A másik fórumban is megy a foteltudomany, de itt méginkább, szóval érdemes néha átnézni 😉
Xeon.Szabi esetében sem az XL jelölés lesz a változás eredője, hanem hogy egy eco gumirol (amelyek vékony oldalfallal rendelkeznek) vált sport gumira.
-
őstag
Most ezeket az indexes hozzászólásokat elolvasva kicsit elbizonytalanodtam az XL-es gumi iránti igényemet illetően..
Sima verzióban ~17e, XL-esben ~20,5e forint.. most nem az az egy tank benzin vág földhöz, ami a kettő közötti különbség, de ha csak tényleg annyi az eltérés, hogy az egyiket nagyobb nyomásra lehet fújni, de szerkezetileg nincsen az oldalfalban eltérés (merevítés), akkor tényleg nem sok szükségem van rá.
"Less but better" - Dieter Rams
-
Patrick
addikt
Mivel, hogy a CC gumiabroncs V alakú mintázata miatt javasolt a nagyobb nyomásra történő fújás, - ez esetben nálam pl 2,2-ről 2,5 bar, - hogy egyenletesen kopjon a futófelület, megnövelték, vagy meg kellett növelni az oldalfal teherbírását.
Teljesen más valóban, már az első kanyarban észrevettem, + a hepe-hupákon, (esetleg kátyúkon, de azért szándékosan nem megyek bele ), amikor felrakták és többen is jelezték itt a fórumban.
Viszont az, hogy növelték e a fizikai szálakat, vagy ugyan annyi, csak vastagabb, ahogy az indexen írták, vagy kapott + X réteg köpenyt még, azt soha senki nem fogja megtudni, mivel ez gyártói titok, vagy lehet, hogy az oldalfal keveréke egy picit más.
XL. Kész, használjuk, élvezzük.
Azt, meg, hogy átírják a terhelési indexet, az XL-es javára, de az egyébként ugyan annyi, azt kizártnak tartom. Nagyon szigorú szabványok és szabályozások vannak, aminek meg kell felelni. A 10% is hasonlat sem feltétlen igaz.
[ Szerkesztve ]
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
őstag
válasz molnarpeter #17345 üzenetére
Főleg, hogy az esetek 90%-ában egyedül ülök benne egy max. 10 kilós utazótáskával.
Na majd még alszok rá pár hetet, március vége előtt amúgy sem aktuális a kérdés.
"Less but better" - Dieter Rams
-
Mewryck
tag
válasz xEon1337 #17336 üzenetére
Apámnak vettünk Dunlop Sort Blueresponsokat a Michelin Energy Saverek után, mindkettő sima,nem XL változat,195/60 R15 méretben.
A Dunlopnak jóval puhább,vékonyabb az odalfala,ezt átlagos vezetésnél nem venni észre,tempósabb kanyarokban azonban egy kicsit másképp viselkedik, nyúlós érzése van,pedig tapad ahogy kell....és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Patrick
addikt
válasz molnarpeter #17345 üzenetére
Ez igaz, de nem is a kátyús utakért kell vagy lehet XL-eset venni.
Ha elkapsz egy frankót, akkor ott nem csak a gumi mehet tönkre... de ezt nem kell ecsetelnem szerintem.„Aki barátot talál, kincset talál."
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen