Új hozzászólás Aktív témák
-
buci
tag
Ha esetleg valaki NX tutoriál linkeket ismer, az kérem ne fogja vissza magát.
-
buci
tag
Akkor kezdem én gy NX-3-as tutoriallal:
[link]
Nekem kicsit lassan jött, de megéri kivárni. -
buci
tag
válasz Imics13 #1059 üzenetére
Ezek szerint benne van az analízs csak nem használod.
A Catia-t kezdte nemrég egy kollegám. Csinált vele egy dwg exportot
és nagyon gáz volt.Minden rajzi elem geometria lett és a nyilakat nem
lehetett kitöltötté tenni,Ez mondjuk engem spec nagyon zavar vagy
inkább zavara. Annnyira, hogy emiatt bele sem kezdenék. A proe-nek
jó a dwg-je, ez mindenképpen mellette szól.
Persze most kicsit elfogult vagyok. -
buci
tag
Hi Imics13,
Apróság, de a datum planen lévő csúnya kúp alapú nyilakat nem tudom kissebre venni NX-ben. Bújom a CAST-ot, de egyelőre nem találom a megoldást.
Hát a juzerinterfész beállítások nem semmik.
És őszintén szólva át akartam lapozni az alap ficsöröket is. Ehhez képest 2 napja a hole-t
cseszegetem. -
buci
tag
Szia Parson,
Huh...először is örülök, hogy a render téma ismét előkerült. Nem is gondoltam volna, hogy magam is ily hosszú időre rabja leszek. Régebben úgy hittem, elég valamiféle hasonló grafika, hisz a mai gépészeti rendszerekben lévő renderelő motorok jó megjelenítéseket produkálnak. Mégis hihetetlen, hogy mennyire leértékelődnek, mikor az ember profi alkalmazással találkozik. Az én esetemben ez a Maya3D volt. Erről korábban is irtam már, ill.a program bonyolultságáról is volt szó. Nos azóta sikerült jobban belelásnom magam és az így szerzett tapasztalatok nagyon pozitívnak mondhatók.
Persze én is szerettem volna egy alkalmazáson belül megoldani mindent. Tipródtam is magamban jó ideig, hogy megéri-e belevágni egy másik szoftverbe csupán a megjelenítés miatt? Most azt mondom: egyértelműen igen! Igen! Igen!
De, hogy ne legyek túl hosszú, inkább konkretizálnám a dolgokat:
Szükség volt fotorealisztikus képekre,amik ráadásul fehér színüek.
Ugye a Proe-ből nem tudtam ezt kihozni, a Mayaból viszont igen:
[link]
[link]
[link]
Megjegyzem, hogy Kb. 3. hónapja Mayazgatok és csak is a render részét ill. az ehhez szükséges navigációs dolgokat néztem. A lényeg, hogy ''avatatlan szemek'' azt kezdték kérdezgetni, hogy ez grafika-e. Ennek roppant módon örültem, bár tudtam/tudom messze vagyok attól, amit meg lehet vele csinálni. Most ott tartunk, hogy poszterre tesszük a renderelt képeket és már a termék elkészülte előtt kiállításokon, újságban megjelentetjük.
Persze látszik a különbség egy fotóhoz képest, de személy szerint engem annyira tunigolnak a Maya határtalan lehetőségei, hogy sokszor nem is a modell érdekel már, hanem azon filózok, hogy milyen lesz a render.
Ja, majd elfelejtem: semmilyen export/import problémám nincs Proe-ből.
Egyszerűen mentem az alkatrészt vagy összeállítást wavefrot(obj) formátumban.
Ezt benyitom a Mayába és jöhet az istencsászár mental ray
De azt hiszem ezt már korábban írtam..... -
buci
tag
Köszönöm a kritikát. Elfogadom, bár jobban szeretem az indoklással egybekötött véleményt. Arra szokás mondani, hogy építő jellegű.
Ahogy visszaolvasom az előzőleg általam leírtakat, talán az tűnhet ki, hogy csak a Maya a király. Ez természeresen nem így van. Nekem ez jött eddig be, másnak más és nem dörzsölöm a tenyerem, hogyha valaki szív az export/importal. Ezt mindenképpen hangsúlyozni szeretném.
Egyébként nálam is csak a hobby szint működik egyelőre. Az egy dolog, hogy jelenleg a munkámban is használom. Azért el még nem szállok, legalábbis remélem.
Hát az utoljára linkelt rendereden még nem sokat látok. Talán csak azt, hogy a max felülete sem az egyszerűségről híres. Remélem az idő múlásával készülnek majd remekművek.
Azért ''köpködésre'' dobok fel még egy képet. Probáltam/próbálok játszadozni a krómos felületekkel.
[L][link][/L] -
buci
tag
Azért annyira nem csúszott félre. Talán néha félreérthető amit vagy inkább ahogy fogalmazunk. Emiatt lehetnek akár nézeteltérések is közöttünk. Ez olyannyira nem baj,hogy sokszor ez visz előre bennünket. De tényleg nem akarok rizsázni, sértődésről természetesen szó sincs.
Persze, hogy jó ez a fórum, de meg vagyok róla győződve, ha jobban elemezzük/értékeljük egymás munkáit, akkor azzal sokkal tartalmassabbá tehetjük.
Nyugodtan írd le, hogy Buci ez a render pl. ezért meg ezért nem jó, ill. ha van benne ami tetszik, akkor azt is. Nyilvánvalóan komolyan veszem az adott témában jártas emberek véleményét és nagy szerencsének tartom, hogy tapasztalataidat/tudásodat megosztod a fórumozókkal.
Visszatérve a képedre:láttam benne a Mayahoz hasonló megnevezéseket. Pl. GI. Ez nem Global Illumination véletlenül? Gyanítom, hogy a Maya és a Max között renderelés szintjén meg lehet találni a közös nevezőt. De erről majd később... -
buci
tag
Ez a 2.0 config.pro-jából van, de egy próbát megér:
auto_regen_views
yes, no
yes – Automatikusan újrarajzolja a Rajzi környezet ablakát, ha egy ablakból egy másikba váltunk, mint például amikor módosítunk egy modellt egy másodlagos ablakban, amíg a főablakban a modell rajzán dolgozunk. Újrarajzolhatjuk vagy Frissíthetjük a rajzot, hogy láthassuk a modellen végzett változásokat. Ha regenerálunk a modellen megjelenek a rajzi környezetben végzett módosítások eredményei.
no – Csak a Pro/ENGINEER Nézet (View) menü Nézet Frissítés (Update) menüpontjának Nézet (Pick view), Aktuális Rajzlap (Current Sheet) vagy Összes Rajzlap (All Sheets) segítségével frissíthetjük a nézeteinket. Sem a Nézet (View) menü Újrarajzolás (Repaint) sem a Rajz (Drawing) menü Frissítés (Regenerate) parancsa nem frissíti a rajzot, ha az opció értéke no, még akkor sem, ha a rajzi környezetben módosítunk a modellen (például megváltoztatunk egy méretet). Egyidőben több rajzi nézetet is kiválaszthatunk a Frissítéshez. -
buci
tag
Na kérem valamii ilyesmire gondoltam!.
De tessék megkapaszkodni:egyik renderen sem használok fényforrást!
Ami a megvilágítást adja, az a HDRI (High Dynamic Range Image). Ez azt jelenti, hogy van egy jóval nagyobb gömb, mint maga tárgy és ez körbeveszi, pontosabban a tárgy ennek középpentjában van. A gömbre meg rá van téve egy kép, ami visszacsillan a renderelendő objektumon.
1 kép: Lejjebb tudom venni a ''fényerőt'', de azonnal beszürkül. A háttérre valóban kellene valami, de a texturákat nagyon nem vágom még. Próbáltam már rátenni, de végül leszedtem mindet, mert nem tetszett. Mi több azt kezdtem mondogatni magamnak, hogy a tárgy a lényeg. Pedig arról van szó, hogy nem tudom mitől lenne jó a háttér.
2. kép: Egyértelműen árnyék baja van. Mégiscsak kellene fényforrás, mert így nincs árnyék.
3. kép: Nekem tetszik az erős tükröződés. Sztem ide is kellene valami kis szórt árnyék. A nagy csillogás miatt a kép eleje eléggé szürke lett. De ez így csak így utólag tűnt fel.
4. kép: Dgs material. Jól lehet a krómos dolgokat vele hozni. A gáz az, hogy annyira visszatükröződik a háttér, hogy egyes helyeken beleolvad a darab a háttérbe. Persze ez függ a formától is. Ebben az esetben ez mindenképpen hátrány. Ettől függetlenül most még tetszik.
Tulajdonképpen végig a Final Gather beállításokkal variálok, ill. az anyagminőségekhez tartozó beállításokkal. Hol vagyunk még egy komolyabb layered shader-től?
A GI-jal kapcsoltban a közös nevezőt emlegettem, nem a különbségeket. Ha pl. Te kitaláltál egy jó GI beállítást, azt lehet nekem már nem kellelne újra felfedezni.
Köszönöm a részletes leírást. -
buci
tag
Egy ilyet amúgy el tudnánk viselni, ugye Parson?
[link] -
buci
tag
Már ha így benne vagyunk,akkor az NX kapcsán szóba került deformácós kiterítés.
Ma biztos helyről megnyugtattak, hogy az NX ide magában kevés. A varázsszó: AUTOFORM. Na be is írtam a keresőbe:[link]
Valaki esetleg tapasztalat? Vagy hogy is kérdezzem?...khm.. -
buci
tag
Szerintem nem tántorító. A HDRI meg a szívemcsücske. De mint annyi mindenre e témában, talán a szubjektív a jó szó rá.
A 3. hozzászólásod: nem hülyeség (Valaki álított ilyet?, de az tény, hogy a fehér színnel volt eddig a legtöbb problémám, úgyhogy hanyagolom is egyelőre.
A layered shader-rel kapcsoltban:
You can layer shaders when you want to use more than one material for an object. Layered shaders let you create the appearance of variations in the material qualities of the surface by combining two or more material nodes that each have their own qualities. Layered shaders render more slowly than other materials, so consider using Layered textures instead to achieve similar results
Még nem tudom használni, de piszkosul tetszik. Fel is lökök egy képet.[link]
Sajnos én csak aHDRI-t raktam alá, a többihez még nem sok közöm van.. A kaszni a layered shader. -
buci
tag
A 3.0-ás Proe 3D-s rajzkészítés funkcióját használta már valaki?
Nem találom, pedig tud ilyet ha minden igaz. -
buci
tag
Ok, tényleg ott van az utolsó mondatban.
De csak nem zsír annyira, mert amint felpakolok egy méretet, ismét hozzá kell adni egy annotációt, ismét sík kijelölés stb. Akkor inkáb méretezem a rajzot! Jó, nem kell rajz, de időben így hosszabnak tűnik. Bizom benne, hogy nem a gép és szék között van a hiba. -
buci
tag
Van egy kis bajom a 3.0 pdf kezelésével. A gond az, hogy ha Proe-ből nyomtatom, akkor jó a vonalstílus. Ha viszont Acrobat Readerből, akkor minden vonal egyforma vastag.
-
buci
tag
Ismét csak a 2.0-át tudnám mondani. Hátha az 1.0-ban is így kell.
A színeket a tolltábla (pentable) határozza meg. A config.pro-ban van egy pen_table_file opció. Ez határozza meg annak a fájlnak az elérési útját, ami a vonalvastagságokért és a színekért is felelős. Nekem ez így néz ki, ha egy jegyzettöbbel megnyitom:
pen 1 thickness .04 cm;color 0 0 0;
pen 2 thickness .01 cm;color 0 0 0;
pen 3 thickness .01 cm;color 0 0 0;
pen 4 thickness .015 cm;color 0 0 0;
pen 5 thickness .01 cm;color 0 0 0;
pen 6 thickness .01 cm;color 0 0 0;
pen 7 thickness .01 cm;color 0 0 0;
pen 8 thickness .01 cm;color 0 0 0;
Ha a súgóban a fundamentals-nál beírod a Specifying a Default Pen Mapping Table
kifejezést, ott leírja melyik toll mit jelent.
A color 0,0,0 feketét jelent,így mindent feketében fog nyomtatni.
[Szerkesztve] -
buci
tag
Te okostojás, az eredeti pentable.pnt-ben is cm-ben van! Ezt nem én adtam meg így!
A fájlt egyébként is egy Unitis-es emberke küldte.
Ja és kimásolok neked egy részletet a súgóból is:
Example: table.pnt File
The following is a sample table.pnt file:
pen 1 color 0.0 0.0 0.7; highlite_color
pen 2 thickness .5 cm; letter_color
pen 5 pattern 1.0 0.1 0.5 .01 in; color 1.0 0.0 1.0; drawing_color
Erről ennyit. Nincs bocsánat! -
buci
tag
Akkor mindenkinek mondom parsonon kívül:
[L]When changing attributes for pen plotting, consider the following:
All units must be set in inches (IN) or centimeters (CM). Using millimeters (MM) results in a syntax error.
[/L]
A Proe ácsok ezt eszkábálták össze. Sebaj, én szeretem az ácsokat, mi több a munkájukat is. Az ács szakma ellenesek, meg tanuljanak és hátha egyszer majd elérik az ács szintet. -
buci
tag
Na tessék! Ismét megkaptam. Csak nem bírta megállni.Kellett nekem szegény ácsnak parsival újjat húznom.Ráadásul szemét módon elolvasta, amit nem is neki szántam.
Ez a boah jó. Kár hogy nincs ilyen arcocska,mert a tiszteletére biztos tele pakolnám legalább egyszer a képernyőt .
Na mindegy, részemről befejeztem. Nem szeretem az értelmetlen vitákat. -
buci
tag
Kérem szépen nagy erőkkel keresek NX4 tutoriálokat. Viszont a helyzet az, hogy lemezalkatrész és analízis oktatóanyagok tekintetében nem találtam semmit ezidáig.
Sőt, a könyvkínálat is elég gyérnek tűnik.
Szóval akinek hasznos link van a tarsolyában, az ne fogja vissza magát.
Korábban már dobtam egy NX3 linket, most itt egy másik, ami egy könyvből tartalmaz fejezeteket:[link]
Nekem a felültmodellezés része jobban tetszik, mint a Proe ISDX-e. Meg az egész rendszer felépítése logikusnak tűnik. Az igazat megvalva felüdülés használni, még a 3.0-ás Proe erényeit figyelembe véve is.
Imics13 hol vagy? Mi újság NX szinten? -
buci
tag
válasz master bud #1169 üzenetére
Szia,
Elsősorban az érdekelne, hogy milyen tanfolyamok voltak amiken részt vettél.
Majd konkrétumokat is kérdezek, de a CAST eléggé kézenfekvő még azon a szinten amin mozgok. Egyelőre csak a test részét bűvölgetem és egy kis lemezbe is belecsíptem már. Annyit tudok mondani, hogy az imádat engem is kezd hatalmába keríteni. Annak meg kimondottan örülök, hogy van kitől kérdezni. Élni fogok vele. -
buci
tag
válasz master bud #1169 üzenetére
Egy pár dolgot, nagyvonalakban csak megkérdeznék:
Nx-en kívül milyen más rendszert használtál? Érdekelne mondjuk Catiával összevetve, főleg a felület része. Tulajdonképpen más nem is jöhet számításba, mert a Proe-t ismerjük, a többi meg lejjebb van.
Vagy modjuk a render részét hova tennéd a nagyok között? Mert úgy tudom, hogy támogatja a Lightworks anyagokat és ez már a Proe 3.0-ban is tetszett. Igaz még csak felületesen futottam át, de nem nagyon kell nekem ennél több.
Közben eszembe jutott, hogy nem találtam benne szimetria kényszert. Nem lenne?
Végülis collinar-ral megoldottam, csak furja az oldalam. -
buci
tag
válasz master bud #1174 üzenetére
Nem lesz félreértés. Nem is értem miért mondod.
Hát érdekes, hogy Maya a kommersz kategóriába tartozik. Én teljesen kész vagyok - a szó pozitív értelmében - tőle. De egyszerűen annyira bonyolult, hogy nem bírom átlátni rendesen a render részét. Ezért is kérdeztem az NX renderét. Sajnos akkor az van, hogy gépészeti alkalmazás és nem ez az erőssége. A Cinema4D-t csak hallomásból ismerem. Konvertálgatás nem gáz?
A kényszernél a sketch-re gondoltam. -
buci
tag
válasz master bud #1177 üzenetére
Ok, legyen komersz és egyetértek tényleg nehéz boldolgulni vele. Bár vannak már sikerélményeim és csak idő kérdése lenne, hogy a render részét helyre tegyem. A kérdés az, hogy mennyi idő? Sajnos ebben vagyok bizonytalan, vagy inkább most már azt mondom, hogy türelmetlen. Pedig tényleg nem nem hajt a tatár, nem kell teperni. Illetve az a gond, hogy bőség zavara van kérem! Ami azért annyira nem rossz dolog.
A konvertálás ezek szerint ok. A modelleket a gépészeti progiban készítem én is és csak annyit csinálok a egy másik alkalmazássall, amiben az jobb. Alkalomadtán feldobhatnál pár jpeg-et a C4D-s munkáidról. Az ilyen dolgok meg tudják adni az embernek a kezdő lökést.
Végülis nem gáz a szimetria kényszer hiánya, de véleményem szerint Z6-os szint alatt is jól jöhet. Vagy talán a Proe-s énem hiányolja. Nem tudom, de az biztos, hogy nehéz szível válok meg tőle. Talán nem is tudok véglegesen. Különösen a 3.0 miatt. Egy biztos, hogy a jövőben a fő irányvonal az NX lesz, mindent más csak ezután jöhet..... -
buci
tag
válasz master bud #1177 üzenetére
A NX-nél a modellfában nem lehet elővarázsolni valami csúszkát, amit függőlegen húzogathatnék letiltva vagy engedélyezve az egyes építőelemeket? Ez a pipa kivétel kicsit idegesítő ha sok elemet akarok letiltani.
A helpen a CAST-ot érted? Nekem a Help menűből csak hibaüzenet jön -
buci
tag
Az NX4-be van pár toolbar, amiben az ikonok alatt ott van azok megnevezés is. Így viszont elég nagyok. Nem lehet a megnevezéseket valahogy eltűntetni?
-
buci
tag
NX4 Rajz:
Az Annotation preferences-nél beállítottam a kívánt nyílstílust,méretszöveg elhelyezést,stb. A bajom az, hogy nem tudom elmenteni. Nem látok mentést és a következő modellnél nem emlékszik a beállításokra. Gyanús az inherit kapcsoló, de nem tudom mire jó? Mit örököl?
NX4 megjelenítés:
Hogyan lehet az ívek megjelenítési minőségét növelni? Nem tetszenek a sokszög alakú körök. De volt már úgy, hogy több a Cast-ban lévő modell közül áttérve egy másikra, majd vissza az elsőre jó lett az ívek minősége. Gondolom a Preferences redőnymenűben van a megoldás, de nem találom egyelőre. -
buci
tag
A kiforrottsággal nincs gond. Úgy tudom, mikor elkészült még 1 évig pofozgatták, hogy ne legyen bugos. De az is lehet, hogy ez marketing duma. Viszont az eddigi tapasztalataim igencsak pozitívak. Talán csak a pdf vonalvastagágát tudnám most hirtelen felróni neki, de lehet arra is létezik valami config opció.
-
buci
tag
Meg a nyomtatás ami még mindig gáz. Mármint az, hogy nincs egy nyomtatási előnézet!!
De ezt már egy párszor felróttam szegény PROE-nek.
Őszintén szólva én elég erőssen az NX felé kacsingattam, de az az oktatóanyag ami nekem van, kevés a komolyabb dolgokhoz.Szóval, most ott tartok, hogy 3.0 és esküszöm, ha az ISDX részét végre teljesen felfogom, nincs az a rendszer ami eltántorít! -
buci
tag
Valaki vett már részt Proe 2.0 ISDX II tanfolyamon?
Úgy látom, ''csak'' 80 000 ropi/koponya.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Le Mans Ultimate
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Futás, futópályák
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- iPad topik
- Vicces képek
- Politika
- További aktív témák...
- PC JÁTÉKOK (OLCSÓ STEAM, EA , UPLAY KULCSOK ÉS SOKMINDEN MÁS IS 100% GARANCIA )
- Adobe Creative Cloud - 2024. 04. 05 - 2025. 04. 05-ig
- Microsoft licencek KIVÉTELES ÁRON AZONNAL - UTALÁSSAL IS AUTOMATIKUS KÉZBESÍTÉS - Windows és Office
- Canva Pro előfizetés - 1 éves
- World of Warcraft Shadowlands Collectors edition EU EN