Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • master bud

    tag

    válasz buci #1173 üzenetére

    Előrebocsátom, h végzettségem szerint én egy vegyészmérnök vagyok, így a gépészmérnöki ismereteim nyilvánvalóan tökéletlenek. Miskolcon két tanfolyamon vettem részt, mindkettő HEFOP szervezésű volt. Az egyik AutoCAD a másik pedig NX volt, az utóbbinál húzósabb szerszámgép alkatrészeket rajzoltunk ezerrel. Azután a munkám miatt is lejártam és autodidakta módon sok mindent elsajátítottam. Ennyit előzetesként, nehogy félreértsük egymást :)

    A Catiás kérdésedre nem tudok választ adni, mert még nem dolgoztam vele. A render részéről annyit, hogy én hobby szinten régóta foglalkozom 3D grafikával, a Maxon Cinema4Dben rajzolgatok. Renderben ez a standard nálam és úgy láttam, hogy az NX meg sem közelíti a kommersz 3D rendszerek (3D Studio Max, Maya, Lightwave, Cinema4D) render engine-jeit, fotorealisztikus képeket szerintem nem, vagy aránytalanul sok munkával lehet elkészíteni. Például nem láttam benne jó textúrákat, procedurális shadereket, radiosity, illumination, bump mapping, HDRI hiányzik, nehézkes a scene-t belámpázni stb. Prezentációhoz én egyszerűen átlöktem a kész modellt C4D-be és hajrá.

    Viszont tervezésben, pontos, precíz rajzolásban, összeillesztésben, intuitív munkamenetben az NX fantasztikus, a fent felsorolt 3D rendszerek a cipőjét sem köthetik be. :R

    A kényszernél a sketch kényszerre gondolsz, vagy az assemblyre?

    ~~G::alactic O::bservation D::evice~~

Új hozzászólás Aktív témák