Új hozzászólás Aktív témák
-
buci
tag
válasz Thomas-H #586 üzenetére
Én a sweep blend helyett a helical sweep-pel csináltam.
A kiindulás egy henger, amin 2 helical sweep (CUT) fut végig.
[link]
A söprés keresztmetszetét így karcoltam fel:
[link]
[link]
Annyi, hogy a menetenelkedés, fúróátmérő,söpört keresztmetszet
méreteket még pontosítani kell, mert ha nagyobbra veszem a
söpört keresztmetszetet akkor, elég furcsa profil alakul ki.
Meg persze a képeken nem látszik, de a 2 horony bekezdését is ki kell alakítani.
De az már nem lehet negy gond. -
buci
tag
Találtam egy szép renderelt modellt:
http://www.kepfeltoltes.hu/051210/mustang_jpg_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Mi tagadás kicsit lenyűgözött.
Szerencsére olyan nagy volt iránta az érdeklődés, hogy a kedves adminisztrátor
úr feltöltötte a fájlt is.
Innen Ti is lehúzhatjátok:
[link]
Azért ez eddig ok,de mikor megláttam, hogy nem style-al csinálták
kicsit letörtem.
Meg jó lenne már egy olyan autó vagy autóalkatrész, ami a modell
alapján mondjuk gyártható is.
De ne legyünk elégedettlenek, azért nem rossz tananyag.
Egyébként ugyanaz az emberke készítette, mint a Chevi kasznit.
Sajnos a Chevi iránti igényemre no downloadable volt a válasza. -
buci
tag
Úgy tűnik, ma elemben vagyok.
Már régen keresgettem a vill. borotva összeállítási modelljét.
Igaz, hogy Pro/mechanica-t kerestem, de renderre bukkantam.
[link]
Letölthető alkatrészek, előre beállított renderelési cuccok és maga a tutorial.
Ez így rendben van. -
buci
tag
válasz Atlantis #592 üzenetére
Sajnos ide Debrecenbe kb. 160 dolcsi lenne a vége.
Meg 3 hónapos szállítási idő, plusz semmi garancia.
De lehet hogy csak rossz helyen kopogtattam.
Meg én Cadquest könyvbe nem láttam, Mechanica-t.
Viszont az amazonon van egy pár.
Onnan biztos olcsóbban is eljut kishazánkba.
Nekem ezek pl. kimondottan tetszenek:
[link]
[link]
http://www.amazon.com/gp/reader/1585031909/ref=sib_dp_pt/002-2931158-9499248#reader-link
(Dobtam egy mailt is.) -
buci
tag
Kösz, magam is csodálkozom, hogy ennyi mindent összelapátoltam.
De ami renderelést illeti, miért kell más célszoftver?
Igaz, hogy még csak most kezdtem el nézegetni, de amit a Proe tud
teljesen lenyűgöz.
Azért azok a borotvás renderek ott vannak a szeren.
Viszont most megyek leszedem a Blendert is -
buci
tag
Gratula a renderhez.
Szerintem lesz majd egy pár kérdésem irányodba a témával kapcsoaltban.
Mondjuk nekem ez a minőség már megfelel, sőt mondhatom, hogy nagyon tetszik.
Én a WF 2.0-ban el tudom helyezni a fényeket 3D-ben,de még nagyon az elején járok.
Ami viszont zavart, hogy ha a Photolux-ot választom renderelésnél akkor totál megváltoznak a fényviszonyok. Tiszta fehér minden, pedig már csak a default lámpákat hagytam meg. De majd leírom konkrétan példával illusztrálva a bajom. -
buci
tag
Hát lehet, hogy jobb lenne. Most még nem tudom, megítélni.
Meg most olyasmire bukkantam, ami ismét az ISDX irányába fordította a
figyelmem.. Nézzetek be ide:
[link]
A 3 linkről, amit a kedves veterán belinkelt, többek között ilyen modelleket lehet
letölteni:[link]
Nincs befejezve, de jó a fénytörés tükrözésnél.
De vannak más egészen extrém formák is.
A hozzájuk fűzött magyarázat már soványabb, de a semminél azért több. -
buci
tag
Szia Parson,
Üdv a totyikban!
Sikerült előrántanom a rugót. El is küldtem.
A style-os tükrözés nem megy. Csak a G1-et engedi.
Ha neked megy, akkor okosíts ki bennünket.
Egyenlőre a blank sem müxik.
A következőt csináltam:
Layer tree-be átmentem, majd view>visibility>és a save status nemvolt aktív.
A config pro-ba kell valamit mókuskálni? -
buci
tag
Sztem nem hozza magával. Nézd meg Szatyi modeljét (#572)
Ott is jó látszik, hogy a motorháztető a tükrözés síkjában megtörik.
Ahogy Szatyi is mondta, nem tudja a felület, hogy hova görbüljön.
Ha viszont a határoló görbék planar görbék, akkor jó, csak a tangency-t
normalra kell állítani a tükrözés síkjára. -
buci
tag
''...biztosítani kell hogy a felület is merőlegesen fusson be...''
Hát ez az amit úgy tűnik nem tudunk.
Ezt a modelt is Szatyi készítette. Talán itt jobban látszik, hogy a
hátsó szélvédő be van horpadva:
[link]
A felső és alső görbe végpontjaiban húzott érintő hiába merőleges.
Csak abban az esetben lenne jó a kapcsolat ha a felső és alsó görbe is planar lenne.
Érdekes, hogy ha ráengedem a zebracsíkokat, akkor azok nem törnek meg.
Nekem egyébként már azt is mondták,hogy relációkkal kell megcsinálni, hogy a 2. derivált
folytonos legyen.
De most már nem nyüglődöm rajta tovább, nincs szükségem rá.
Egyébként a NISSAN 350Z modellnél free görbék vannak és jó felület kapcsolódás. -
buci
tag
Kösz a linkeket.
Hát mech ügyben én is téged akartalak megkérdezni, mert nekem is sovány az amit a netről szedegettem. De régebben csináltam egy egyszerűbb analítist, azt majd előkaparom ha érdekel.
A floor-t így tudod belőni: VIEW>MODEL SETUP>ROOM EDITOR. Itt a értelemszerűen a floor gombot tekergetsd. Lehet a többi falat is mozgatni, nézegetsd végig a füleket, be lehet állítani, hogy a szoba forogjon vagy a model ill. hogy melyik fal legyen megjelenítve.
Nem részletezem, mert ha belemész egyből látszik, hogy mi újság. -
buci
tag
Nézegettem a Szatyi kaszni modelt és arra jöttem rá hogy a horpadásnál lévő két görbre
csatlakozása nagyon fontos. Mármint azé kettőé ami a tükrözési síkon van.De majd felnyomom, mert így elég zavaros.
A lényeg, hogy egész jó lett így a csatlakozás.
Viszont ha már így kérdezed, szükségem lenne egy első spoiler modelre.Vagy legalábbis valami olyasmire amin hűtőrács van.De nem az alapabb fajta, hanem a dizájnosabb kivitel, kellene, ami mondjuk egy Astrán van.Vagy valami hasonló, mert gőzöm sincs hogy kezdjek neki egy auto elejének. -
buci
tag
Haller,
hA jól értem amit akarsz akkor ezt kell csinálni:
Amikor pl. 2 találkozásához hozzá akarod rakni a 3. görbe végpontját, ott ugye alapból kialakít egy kapcsolatot. Általában x-et tesz. Na ott kell az x-re egy jobb egér(lehet hogy hosszú jobb egér) és a helyi menűből show sel bin. És a felugró listából ki tudod választani, hogy melyik görbéhez akarsz kapcsolatot.
Azt hogy milyen kapcsolatot, meg a curve edit-ben megadod a a tangency re egy jobb klikkel. De sztem ez eddig sem volt gond. -
buci
tag
Heló Parson,
Gratula a renderekhez. Nagyon szépek.
Gondolom Photoluxxal készültek.
Berakok én is kettőt az enyémek közül:
[link]
[link]
Amint látod ezek még photorenderrel készültek, amelyek végül is ennél a darabnál elégségesek.
De csak a lux izgat, mert a Te képeid is nagyságrendekkel jobbak.
Ahol nálam élvész a fonal, az az Environment Editor.
Akármit csinálok, szinte teljesen fehér a render.
Szerintem jó lenne, ha az elosztód beállításait kitárgyalnánk. -
buci
tag
Haller,
Köszi a részletes leírást.
Meg a linket is, de azt már korábban begyűjtöttem.
A kulcs sztem a sikerhez a graphic librarary cd.
Nekem ez nincs. (Privi menni fog.)
Ami egyelőre még mindig nem tiszta, hogy miért szürkül be a render ha luxxal csinálom?
Ez nálam független a háttértől.
Mindenestre ma ismét nekirugaszkodom.
Sztem az ördög ismét a részletekben bújik, úgyhogy majd töltök fel képeket holnapra, hogy jobban kitárgyalhassuk. -
buci
tag
Szóval kezdem az elején:
Először is beálítottam a következő megjelenítést: [link]
Majd a szoba szerkesztőben hengeres szobát választottam és beállítottam a a falakon lévő texturákat:
Először a plafont úgy, hogy klikk a a legfelső négyzetre. Ez felhozza a Room Appearance Editort.Itt színeknél a a színt és a kiemelést is fehérre állítottam (255,255,255)
Klikk ugyanitt a paletta fülre és bepipáltam a texture melletti kis nyégyzetet ill. a négyzet bal oldalán található négyzetre klikkelve feljött egy Appeareance Placement ablak,
majd megnyitás és betöltöttem a window-w-tan-wall.tx3 texturát.
[link]
[link]
Majd vissza a szobaszerkesztőbe és ugyanezt megcsináltam a az oldalfallal.
Így meg voltam a szobával, ill. ez után még Appeareance Placement ablaknál a a másolatok résznél az X-et 4-re vettem Ez csak annyi ugye, hogy több ablakocska lesz.
A modell és a szoba pozicionálására nem térnék ki, ez szerintem nem lehet gond.
Beállítottam a modell színeit:
Az alapot így: [link]
Az egyébnél így:[link]
Ezután jöttek a fények: [link]
Tehát egy distant és 2 spot. (Az alapértelmezetteket kikapcsoltam.)
Itt jegyezném meg, hogy mivel a lehető legfehérebben szerettem volna látni a modellt,minden fényt fehérre állítottam. Amint látszik kicsit messze, hogy ne vakítson annyira.
A photorendernél szól a proe, hogy nem müxik az intenzítás így azt hagytam.
Az árnyék beállításokra nem térnék ki. A lényeg, hogy az egyik spotnak és a
distantnak adtam lágy árnyékot.
A perspektívával nem bíbelődtem.
Végül beállítotam a pohotrendert így: [link]
Majd rendereltem íme a végerdmény: [link]
És egy beszürkült modell lett sajnos
Na sebaj nézzük akkor a luxot:
Alapból semmit nem állítottam, csak a render beállításnál photolux és egy pár plusz pipa:
[link]
És az eredmény ez: [link]
Ez már esetleg tetszene is, de ez a beszürkülés nagyon gáz.
Úgyhogy akkor elkezdtem cseszegetni a light scattert és társait.
Ezekről már nem linkelgetek, főleg azért mert nagyon gyengék lettek.
Ki tudom fehériteni a modellt, de minden fehér lesz.
A speciális effekteket nem tudtam kontrolálni.
Hát itt tartok.... -
buci
tag
válasz ballington #916 üzenetére
A CATIA nem tud Stepbe menteni?
-
buci
tag
Jelenleg nincs, ugyanis a netes csomagom tulajdonképpen csak nézegetésre jó.
Erőssen limitált a havi forgalom.
Az viszont jó lenne, ha a tárhely témát valaki leírná, mert talán több anyagot tudnánk egymásnak passzolgatni.
De máshogy is rendezhetjük, rajtam nem múlik.
Amúgy is olyan szépen kérted. -
buci
tag
A render témához visszatérve:
Eddig úgy látom, hogy a proe renderelője nem tudja azt, amit szeretnék.
A photorender biztosan nem, a lux az még kérdés, de egyre inkább azon vagyok,
hogy más progival oldom meg.
Korábban szatyi emlitette a Blender-t és a Rhino3d-t.
Meg ugye van MAYA, Lightwave,Flamingo és még egy jópár progi, amiben
lehet alkotni.
Van valakinek tapasztalata a fenti programok renderelő részét illetően?
Elsősorban proe modelleket renderelnék. -
buci
tag
Most nézegetem a MAYA-t, de ez ismét nagy falatnak tűnik.
Vannak tutorialjaim, de még nem néztem.
A lényeg, hogy nem tudtam proe modellt importáln bele.
Te milyen formátumba mented?
Flamingom nincs. Ez kb. menyire komplex?
A blender ingyenes, le is töltötttem.
Nézegetem, de itt is van ám kapcsoló dögivel.
Szóval totál homály... -
buci
tag
-
buci
tag
Mcad Central
És a link ahonnan a képeket szedtem: [link]
Szóval azt mondod Mental Ray? Nem ismerem.
A tengely tetszik,de váltani semmiképpen nem akarok. Proevel eddig mindent meg tudtam csinálni, a rajz részével van 1-2 nyűgöm ill. a render kevés.
Állítólag a Mayaba be lehet nyitni STEP és obj kiterjesztésű fájlokat.
Legalábbis a fent emlitett totyikban van róla szó.
Azt hiszem ebbe egy kicsit belemegyek, aztán majd meglátjuk. -
buci
tag
Jaj Anyám!! Ez a nagyon, nagyon ott van!
Amikor megláttam a képeket, sűrű bólogatásba mentem át.
Ha nem boldogulok a Maya-val ez lesz a követlező jelölt.
Nekem nincs bajom az igs és step formátumokkal. Annyi, hogy stepnél az exportáló ablaknál nekem csak a héj és a test van kipipálva. De van olyan is pl., hogy Facets.
Neked nem exportál vagy a Catia kekeckedik? -
buci
tag
Nézd már Parson mit találtam: [link]
-
buci
tag
Én is csak a render részét nézegetem.
Döbbenek, hogy mit tud.
Azért tetszik, mert elmentettem obj kiterjesztéssel egy összeállítást és simán benyitotta.
Tudtam külön mozgatni az alkatrészeket és a színket is meg tudtam változtatni.
Renderelni is sikerült, de a hátteret és a fényneket még nem tudtam belőni.
De határozottan tetszik. Nagyon professzionális a megjelenítés, amit produkál.
Hát tulajdonképpen erre van kitalálva.
Ami még pussz infóm van, hogy a 3DSMAX is mental ray-t használ.
Ez se véletlen. -
buci
tag
Találtam az Mcad-en egy kis WF 3.0 cuccost video anyag formájában.
Aki még nem látta,ide nézzen be: [link] -
buci
tag
Na nézegettem kicsit a proe formátum részét is.
Nagyjából rendben van. Sajnos a létrehozott szövegmezőnél
nem tudom módosítani az egyes szakaszok vonalvastagságát.
A snap sem működik, hogy ráhúzzak a vékonyra egy vastag vonalat.
Így annyi, hogy a szövegmező minden szakasza vékony.
Ez nem lehet módosítani? -
buci
tag
Köszi, ez így jónak tűnik.
Még talán annyi, hogy nem jeleníti meg a vastag vonalat, de annyi baj legyen
ha a nyomtatatva látszik.
Mondjuk jó lenne, ha lenne egy nyomtatási előnézetet. Akkor ott láthatnám.
Hogy lehet ezt egy ílyen szintű programból kihagyni? -
buci
tag
Illetve még annyi bajom van, hogy van néhány cellám, amelyek sarokpontjai nem esnek rá
a háló sarokpontjaira. Így nem tudom a vastag vonalat végighúzni. -
buci
tag
válasz Atlantis #987 üzenetére
Ha úgy csinálom ahogy Te, akkor jó. Csak akkor létre kell hozni egy
vastag vonalas táblát. Én viszont csak a cellák sarkaitól akartam
sneppelve vastag vonalakat húzni.A háló viszont alapból 1mm-re volt
állítva, így pl. az 5,1 magas cellára nem tudtam vastag vonalat
húzni. Most levettem a hálót 0,1-re és így jó. -
buci
tag
A proe lemez részével kapcsoltban kérdeznék:
Itt van az alábbi importált modell, aminek a terítéke kellene.
[link]
Látjátok, hogy tiszta deformáció az egész.
Ki lehet ezt teríteni?
Én úgy emlékészem, hogy a proe a benyomásokat le tudja lapítani, de csak akkor, ha
egy felületen van. De ez itt édes kevés.
Van benne deformációs terület definiálás, de itt szinte az egész alkatrész deformált. -
buci
tag
válasz ProUser #1044 üzenetére
Értem. Pedig, bíztam benne, hogy a deformációs területtel lehet mahinálni.
Egyébként egy Suzuki alkatrész, ami Unigraphics-csal készült. Az a
program állítólag simán képzi belőle a terítéket.
Egy kollegám nyüglödik vele, így nem ismerem a részleteket, de holnap
megkérdezem és küldöm a modellt is a kért infókkal.
Azért én egy felső kategóriás szoftvertől simán elvárnék ilyesmit.
Ez most engem annyira érzékenyen érint, mint annak idején a Style-ból
hiányzó tükrözés. Szóval ez most nagy csalódás.
Köszönöm, hogy foglalkozol a témával.
Új hozzászólás Aktív témák
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Renault, Dacia topik
- Jövő hónapban érkezik Apple eszközökre az Assassin's Creed: Mirage
- Elektromos autók - motorok
- Futás, futópályák
- Vezetékes FEJhallgatók
- Telekom mobilszolgáltatások
- Energiaital topic
- Autós kamerák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...