Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Superhun

    Topikgazda

    válasz muveszur #11494 üzenetére

    Szia!

    Beleírogatok.

    "2014. március 30-án visszavittem a vásárlás helyére, ahol cserét kértem."

    Jogosan kérted. A vásárló választhat, hogy cserét vagy javítást kér.

    "Nem kaptam, ragaszkodtak az eladó hölgyek a javításhoz, pedig többször is kértem a cserét."

    Jogosat tették, ugyanis ha a választott igény aránytalan többletköltséget jelent a boltnak, akkor áttérhet egy másik formára.

    "Szerettem volna írni a vásárlók könyvébe is, de nem sikerült, nem kaptam meg."

    Abszolút szabályellenes. A vásárlók könyvét ki kell adni az ügyfél kérésére. Sőt, a boltban jól látható helyre kell kifüggeszteni és tollat is kell mellékelni hozzá. Ha az előzőeken bármilyen szabálytalanságot láttál, azonnal rájuk is küldheted a fogyasztóvédelmet.

    "2014. április 16-án bementem a boltba, hogy letelt a 15 nap. 16-án nem igazán érdekelte ez az eladókat,"

    A 15 napos (nem munkanapos) javítási határidő betartására csak törekedni kell, és ha a bolt igazolni tudja, hogy ő mindent megtett a mielőbbi teljesítésért, akkor nem lehet itt megfogni őket. Ezen szerintem ne is rágd tovább magad.

    "Az eladó hölgy szerint újravarrták a cipőt."

    Ezt a szervizlappal lehet igazolni. Azt, hogy ott a boltnak ki mit mond, lényegtelen. Bár a félrevezetés nem szép. Ha nem adnak ki szervizjegyzőkönyvet, akkor újabb szabálytalanság, amit lehet jelenteni a fogyasztóvédőknek.

    "Azonnali visszafizetést vagy cserét kértem, de megint nem kaptam."

    Ha eltekintünk az előzményektől, akkor az első javítás sikertelensége után még nem indokolt a csere vagy a pénzvisszafizetés. Ez csak a 2. sikertelen javítás után indokolt kérni, hiszen látható, hogy nem jön össze ez nekik.

    "Állításuk szerint még ők tettek szívességet nekem azzal, hogy felajánlották, hogy elküldik a cipőt független szakértőnek."

    Kíváncsi leszek arra a független szakértőre és a szakvéleményére. Túlságosan készségesen ajánlották fel...

    "2014. április 30.-án voltam megint a boltban, de nem érkezett meg a szakvélemény. Elmondásuk szerint 15 munkanap áll erre rendelkezésre"

    Ilyen meghatározott határidőről szakvélemény esetén nem tudok. Ezt szerintem függ attól, hogy milyen szakvélemény és ki csinálja, illetve hogy a szakvélemény kiállítására felkért szakértő milyen határidőt vállal. De ehhez a részhez nincs tapasztalatom, szóval az előbb írtakat ne vedd 100%-ra.

    "Rengeteg időmbe benne van már az ügyintézés, arról nem beszélve, hogy már 1 hónapja náluk van a cipőm."

    A "független" szakértőnél töltött idő szerintem nem számítandó bele a jótállásba, de ebben sem vagyok biztos, jó lenne kikérni erről a fogyasztóvédelem álláspontját.

    Remélem tudtam valamit segíteni. :)

Új hozzászólás Aktív témák