-
GAMEPOD.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Attix82
őstag
Ha a Magyar Lenovo is 2 évet látott , akkor annyi is. Viszont ha a bolt 3 évet írt rá , akkor ha meghibásodik oda is vissza lehet vinni, és intézzék ők azt a +1 évet...mert senki se tiltja meg, hogy egy üzlet többet adjon..akár 10 évet is .
Csak legyen elrakva minden papírja rendesen
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
válasz ANDROID??? #8897 üzenetére
Keddig érvényes a 3 munkanapos cseregarancia.
-
Attix82
őstag
válasz ANDROID??? #8899 üzenetére
Igen minden munkanap. 3 munkanap, 8 munkanapos elállás stb.
-
-
Attix82
őstag
Persze nem az MM tehet róla, a Samsung a ludas. Hiába íratnál a panaszkönyvbe ha ők maximálisan eleget tettek a garanciális ügy érdekében. Főleg ha tudják bizonyítani is papirokkal, hogy innen oda ment, és ez történt.
Csakis a Samsung márka szerviz tud valamit kezdeni ez ügyben. Vidd be ismét, jegyzőkönyvet vedd fel, hogy javítás után is megmaradt az ők általuk is elismert hiba. Még 1 javítási esélyt adj nekik, és ha akkor se lesz jó akkor fogyasztóvédelem ráengedése a Samsung márka szervizre ahova bevitted személyesen.
Én ezt tenném....
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
válasz sasa311 #8930 üzenetére
Vannak korrekt és nem korrekt szervizek, meg kell próbálni egy másikkal. Vagy lebeszélni velük ,hogy ez meg ez lett, és még mindig fenn áll a hiba. Van e ötletük mi okozhatja ezt a jelenséget.
Én 1 esélyt még adnák nekik, aztán jöhet az MM, hogy valamit csináljanak hogy a hibátlan termék az is legyen.
3. javítás még elfogadott, ha akkor se sikerül, akkor lehet kérni a pénzt vagy a készülék cseréjé.
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
válasz sasa311 #8932 üzenetére
Persze értem én ezt, de a 3. javítás / kísérlet után már biztos nyert ügye van, hogy megoldja ezt a problémát az MM-el. Csak mindegyik legyen lepapírozva.
Mert ugye ez már a javíthatatlan kategória, elég fiatal a készülék vagyis nem is lehet azt mondani, hogy hibátlanként lett eladva. Ami ugye jótállás illetve szavatosság keretén belül se teljesített az MM.
-
Attix82
őstag
válasz sasa311 #8934 üzenetére
Ez kb olyan mint a törekedni kell a 15 napra, de ilyen kifejezés a jogba nincs, hogy törekedés. Így egy kicsit a gyakorlati oldalát kell nézni.
Ha valami 3-szor javítanak UGYAN AZZAL a hibával akkor már úgyse tudják megoldani, így nincs értelme többször javítani.
De ha mindig más hibával van javítva akkor az megint más.
Csak idézek egy ügyvédtől:
Mennyi idő alatt kell elvégezni a javítást?
A már hivatkozott 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet 4. § (2) bekezdése szabályozza ezt a kérdést. Eszerint a forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
A rendelet a „törekvés” fogalmát nem határozza meg pontosan, ezért valamilyen, a gyakorlatban is használható tartalmat kell adni ennek a fogalomnak. A korábbi szabályozás megváltoztatása azért vált szükségessé (és ezt fogyasztói oldalról is respektálni lehet), mert bizonyos esetekben a forgalmazón kívül álló okok vezettek a határidő túllépéséhez, ugyanakkor a következmények egyedül őt sújtották. Álláspontunk szerint a forgalmazó akkor teljesíti a jogszabályi követelményt, ha minden olyan szükséges lépést megtett, ami a hiba határidőn belüli elhárításához szükséges volt. Tehát pl. időben továbbította az árut a szakszervizbe, időben rendelt pótalkatrészt stb. A fogyasztó természetesen vitathatja a törekvés megfelelőségét, ilyenkor a békéltető testületnek vagy a bíróságnak kell kimondania a végső szót.
Lehetséges, hogy a forgalmazó valóban vétlen a csúszásban. Felmerül a kérdés, hogy ilyenkor a fogyasztónak a végtelenségig kell-e várnia. Természetesen nem, hiszen a polgári törvénykönyv nem engedi meg, hogy a hibás teljesítés elhárítása a jogosultnak túlzott kényelmetlenséget okozzon. Ez így persze nem egzakt megfogalmazás, de az is igaz, hogy az okozott kényelmetlenség is nehezen mérhető. A gyakorlat szempontjából követhetőnek tartjuk a következő programot:
A két hetes határidő lejárta előtt még nem lehet számon kérni a javítás elhúzódását. Azt azonban megteheti a fogyasztó, hogy érdeklődik a termék sorsa után. Ebből ugyanis kiderülhet, tényleg törekszik-e a forgalmazó vagy a szerviz a hiba mielőbbi elhárítására. Ha hanyagságot tapasztal (pl. egy hét elteltével még csak el sem küldték az árut a szervizbe, vagy nem rendeltek a hiányzó alkatrészből stb.) máris felléphet a jogszabály megsértése ellen. Ha a forgalmazó (szerviz) törekvése bizonyított, akkor a következő két hét még rászámítható a teljesítésre. Ennek elteltével azonban csak egy határozott időpontra vonatkozó, lehetőleg írásba foglalt ígéretet szabad elfogadni, további ígéreteket, hitegetést nem. Konkrét ígéret hiányában, illetve a vállalt határidő letelte után kezdeményezni kell a dolog cseréjét.
-
Attix82
őstag
válasz sasa311 #8936 üzenetére
Mivel nincsennek konkrét szabályok a garancia idő és a javításokkal kapcsolatban, így elég nehéz állást foglalni.
Van egy jó leírás: [link]
A javítási idő vagy a gyakoriság miatti vita
A 49/2003 GKM számú rendelet 4. § (2) bekezdése szerint törekedni kell a javítás 15 napon belüli elvégzésére, ami azt jelenti, hogy a munkaszüneti és a pihenő napok is beleszámítanak a javítás idejébe. A forgalmazók egy része hajlamos ezt az előírást úgy értelmezni, hogy a kijavításnak nincs is határideje. Ezt azonban nem szabad elfogadni.
Mindenekelőtt felvethető, törekedett-e a forgalmazó a hiba határidőn belüli elhárítására. Ez alatt azt értjük, megtett-e minden tőle telhetőt ennek érdekében. Ha nem, máris megszegte a jogszabályt. Ha azonban rajta kívül álló okok késleltetik (pl. a Távol-Keletről megrendelt alkatrész nem érkezett meg), indokolt a türelem.
Meddig kell tűrnie a fogyasztónak a késedelmet? Erre nincs előírás. A következőket szoktuk javasolni:
a termék leadásától számított két héten belül csak akkor lehet fellépni, ha a forgalmazó nem törekszik a hiba elhárítására (pl. nem továbbítja a terméket a szervizbe),
két hét elteltével már célszerű sürgetni a javítás elkészültét,
egy hónap elteltével – nagyon konkrét ígéret hiányában – már kérheti a termék cseréjét.Az is gyakori vitatéma, hogy hány javítást kell eltűrni. Erre sincs előírás, ezért a következő gyakorlatot alakítottuk ki:
egy javítást – amennyiben az lehetséges – el kell fogadni, mert a törvény ezt megköveteli,
a másodikat célszerű elfogadni, hiszen nem zárható ki, hogy mégis sikerül megjavítani,
ha harmadszor is meghibásodott a termék (különösen, amennyiben azonos hibával), már kezdeményezhető a csere, mert kicsi a valószínűsége, hogy használható állapotba tudják hozni valaha is. -
Attix82
őstag
válasz ANDROID??? #8946 üzenetére
Ha szakvéleményezed és kiderül ,hogy gyártási hiba miatt, akkor talán (2 év szavatosság). De nem egy fiatal cipő így szerintem esélytelen.
-
Attix82
őstag
válasz dethroner #8957 üzenetére
Persze, de az a hivatalos eljárás,hogy ha bíróság elé megy az ügy , akkor már kérik a szakvéleményt. Illetve ami a jogba/törvénybe le van írva a szerint járnak el.
Békéltető megpróbálja, vagy bejön vagy nem....ez azt jelenti, hogy az üzlet akar foglalkozni az üggyel vagy sem....ha igen akkor bíróság, ha nem akkor benyeli. (Ha szerencséje van az üzletnek, akkor a gyártóval el tudja intézni a cserét)
Üzlet válogatja ki, hogy áll a témához.
[ Szerkesztve ]
-
-
Attix82
őstag
válasz Turbolada II #8990 üzenetére
Csak nincs számlája. Csak odanyomták a blokkot amin kb semmi nincs, csak a cég és az ár. Persze azért nézd meg, hogy fel van e tüntetve a termék és a gyári száma, ha igen akkor nincs gond.
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
válasz Turbolada II #8992 üzenetére
De azon van bármiféle termékazonosító?
-
Attix82
őstag
válasz Gery0505 #9035 üzenetére
" Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 2. §-ában foglaltak szerint egy év, ami a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy – ha az üzembe helyezést forgalmazó vagy annak megbízottja végzi - az üzembe helyezés napjával kezdődik."
A kötelező jótállási idő egy év, a kereskedők azonban önként ennél többet is vállalhatnak.
Ha a weboldalon is 2 év van, a garipapíron is 2 év van akkor ennyi, nem tudsz mit csinálni. Elfogadtad amikor megrendelted, elállhatsz a vásárlástól de ennyi.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Formula-1
- Szabadon fejlesztheti az OLED tévébe szánt paneljeit a Loewe
- Projektor topic
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Lightyear - befektetési app
- Linux kezdőknek
- Mobil flották
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- További aktív témák...
- Dell XPS 9315 13.4" FHD+ IPS i7-1250U 16GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Aokzoe A1 Pro AMD Ryzen 7 7840U - 32GB+512GB
- LENOVO IDEAPAD Y700 INTEL CORE i5-6300HQ 2.3 GHz 8 GB 256 GB SSD GTX 960M 3 óra AKKU IDŐ
- Precision 7520 15.6" FHD IPS i7-7700HQ M1200 16GB 512GB + 1TB magyar vbill új akku gar
- Dell Latitude 5400, 14" FHD IPS, I5-8365U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W10/11, Számla, Garancia
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen