-
GAMEPOD.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz run4fun #26299 üzenetére
Tudtommal részletesen le kell írni mindent, mikor, hol, mit vásároltál és ki (vagy te) aztán a tapasztalt dolgot, amit a bolt felől tapasztalsz, vagy tapasztaltál.
Amúgy (kis segítség):
Vásárlók könyve (videó)
Hogyan reklamálhatunk, hogy meg is hallják?◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
run4fun
tag
válasz MaxxDamage #26302 üzenetére
Meg is jött a válasz a bolttól.
Itt valami félreértésről van szó.
A termék jótállás keretein belül történő ügyintézését visszautasította a szakszerviz, mivel a sérülés a végfelhasználó nem rendeltetésszerű használata miatt keletkezett.
Az átvételi jegyzőkönyvön szerepel a sérülés, amit a termék kibontása/átvétele közben tapasztaltunk, melyről dokumentumot és tájékoztatást is kapott.
„A kamera alsó részén fizikai sérülés látható, melyről fényképek készültek. A kibontás kamera alatt történt.”
Amennyiben nem kéri a javítást, a készüléket visszakérjük a szakszervizből és az el és visszaszállítás terhének megfizetése mellett visszakapja.
Abban az esetben, ha szeretné hogy elektronikai hulladékként megsemmisítésre kerüljön jelezze.
Tehát a termék vételárának visszafizetését elutasítjuk.
Én tudatában voltam beküldéskor, hogy vannak rajta fizikai sérülések, pár milliméteres karcok, festék lekopva, stb.
De a lényeg itt most az, hogy szeptember 22-én munkalapot írtak róla, hogy garanciális ügyintézés miatt felvették a kamerát.
30 napon belül nem sikerült dűlőre jutniuk, hogy mi lesz a kamera sorsa, majd a 34. napon írták, hogy garanciálisan nem javítható, csak ráfizetéssel és akkor is egy burkolatcsere díjat számoltak volna fel, ami kétlem, hogy megoldana wireless kapcsolódással kapcsolatos dolgokat.
Jogosan reklamálok én a pénzemért, ha 30 nap alatt nem tudtak mit kezdeni a problémával, majd pár napra rá írták, hogy nem garanciális a hiba forrása? -
Lackooo84
nagyúr
válasz run4fun #26303 üzenetére
Te is írjad, hogy igen félreértésről van szó, 30 napon belül nem büfögtek, tehát neked jár a csere. Ugyanis, ha a burkolat karcos, az nem vonja magával azt, hogy a belső alkatrészekre ne vonatkozna ugyanúgy a jótállás. Ha csak ők független szakértővel be nem bizonyítják, hogy az a kis karc okozhat bluetooth problémákat. De ez most már amúgy mind lényegtelen, mivel 15 napon belül kellett volna tájékoztatniuk, és 30 napon belül visszaadni a javított készüléket, amiből kicsúsztak. Így jogos a csere ill te elállhatsz és akkor pénz vissza.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
válasz run4fun #26303 üzenetére
+1 Lackooo84-nek.
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
válasz McCoy20 #26216 üzenetére
Van valami előre lépés az ügyben?
Én már Kedden (10.31.) kézhez kaptam a telefont és ügye fizetős javítás/csere volt a hátlap.
Kértem kijelző, battery cserét és átvizsgálás során tapasztalt hibák javítását....nagy meglepetésemre cserélték is teljes kijelzőt, batteryt meg usb panelt garis keretek között.
[link]Szóval pozitívum, hogy közel 3 éves készülék és garis keretek között lehetett kérni főbb alkatrész(ek) cseréjét!
Hátlap cseréért fizettem 27 ezret, de így bőven megérte!
Most van egy vadi újnak mondható telefonom, mely fóliás elől,hátul és körbe.◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
-
luciferc
őstag
válasz run4fun #26303 üzenetére
Itt a választ szerintem érdemes jogszabályi hivatkozással ellátni.
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
5. § (7) * Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
Innentől kezdve annak semmi jelentősége, hogy a 34. napon mit mondtak vagy nem, mondtak. A 30. napon beállt a kicserélési kötelezettség. A rendelet nem tartalmaz semmi olyat, ami miatt ettől el lehetne térni. Nem sikerült a 30. napig se javítani, se közölni, hogy nem javítják, így jártak. A kereskedőnek nem csak jogai, de kötelezettségei is vannak. Zárójeles megjegyzés: Épp ideje, hogy emelik a fogyasztóvédelmi bírságokat.
-
run4fun
tag
válasz luciferc #26311 üzenetére
Igen, ezt már linkeltem és be is másoltam nekik a 34. napon elküldött emailemben, amire jött ez a válaszuk, hogy "valami félreértés történt".
De most az utolsó emailemben is megerősítettem, hogy a helyzet az, hogy 30 nap lejárt, innentől nem számít, hogy mire jutnak a kivizsgálással.
-
jeni
félisten
válasz run4fun #26315 üzenetére
Az Aqua nálam 14 napon belül a VGA esetében vágott át 7000Ft-l. 83 helyett 76 ezret kaptam vissza.
Maga VGA,hibátlan jó volt csak a lapomban kékhalálos volt driverrel és driver nélkül is.
Arra hivatkoztak,hogy a külső burkolaton alján volt 1mm karc aminek semmi köze nem volt a kékhalálhoz sem a vga mükődéséhez. Ennek ellenére lenyúlták azt az összeget. Nem tudtam bizonyítani,hogy az Aqua szerviz leadás előtt nem volt ott a karc. Nem csináltam teljes fotót róla.
Ha pedig arra hivatkoznak majd,hogy erre nem volt kapacitásuk emiatt nem válaszoltak érdemben 30 napon belül, fütyülj rájuk. Ez nem a te sarad. -
Lackooo84
nagyúr
Ezt sem hagynám. Ilyenkor mindig azonnal és haladéktalanul visszajár a teljes összeg és ha valami nyűgje van akkor UTÓLAG peres eljárásban követelőzhet. De oda úgysem vinné egy karc miatt, mert kiröhögik. Viszont te ezt az egészet szépen beírhatod a vásárlók könyvébe és őket megvágják az fix. Illetve ha ráérsz és megéri az a pár ezres akkor békéltető.
The Truth is out there...
-
jeni
félisten
-
Dr. Venkman
tag
Sziasztok!
Érdekelne a véleményetek az esetemről. Nem túl nagy léptékű a probléma, de bosszant, Egy vidéki Euronicsbe vittem vissza egy meghibásodott PS5 kontrollert, gariidőn belül. A kontrollert vittem magammal, meg a jótállási jegyet. Az ügyintéző miután megmutattam az eszközt, rögtön azt kérdezte, hogy a számlát magammal hoztam-e, mondom nem, már nincs meg és a jótállási jegynek elvileg elégnek kell lennie. Aztán azon problémáztak, hogy a jótállási jegyen nincs rajta a vételár (nincs is ilyen kitöltendő mező rajta, megjegyzem) és így nem tudják felvenni ügyintézésre, le kell kérniük a számlát hozzá és így nem hagyhatom itt, jöjjek vissza másik nap ha lekérték. Ez nekem idő, utazási költség. Nem nagy idő és pénz, eleve a kontroller sem nagyértékű, de érdekelne, hogy ez így jogos-e, hogy elküldtek? Eleve a stílus is elég flegma volt, ami igencsak felbosszantott.
-
amdboy
senior tag
válasz Dr. Venkman #26325 üzenetére
Sziasztok. Kiváncsi lennék a véleményetekre. Tavaly decemberben a kialányom kapott egy JBl vezeték nélküli fülhallgatót ajándékba egy Miskolci rokontól. Ez a füles 2x elromlott és most csereutalványt kaptunk. A csereutalványon ez áll:
A cserére jogosító igazolás kimondja a vonatkozó rendelkezések alapján, hogy 3 lehetőség közül választhatunk:
1: A vásárló cserét kérhet azonos termékre
2: A vásárló beszámítatthatja a vételárat más termék vásárlásakor
3: A vételárat visszakérhetiFelvettem a kapcsolatot az üzlettel és elmondtam nekik, hogy a 3.lehetősséggel élnénk és utalják vissza a teljes vételárat. A telefon másik végén az úr elmondta, hogy ilyen nincs és csak levásárolni tudjuk náluk Miskolcon. Elmondtam neki, hogy nyilván nem véletlen lett leírva az ami és lepecsetételve és szeretnénk ha visszavifezetnék, nem mellékesen Budapestiek vagyunk csak ezért nem mennénk le oda. Azt mondta pedig más megoldás nincs. Elküldtem nekik emailon is a papírt, válasz nem érkezett. 40 ezer ft-ról van szó, nem egy egetverő összeg de akkor is dühítő.. Megtehetik, hogy nem fizetik vissza? Köszi a válaszokat.
-
veterán
-
Lackooo84
nagyúr
válasz Dr. Venkman #26325 üzenetére
Először is idén asszem június (most nem tudom pontosan) óta kötelező a jótállási jegyen feltüntetni a vételárat, előtte nem volt az. Valamint sosem volt kötelező a számla megléte a jótállási igény érvényesítéséhez, vagy ez, vagy az elég. De hagyd a fenébe az euronicset, hívd fel a hivatalos magyar PS szervizt, a Triwardent, és küldd fel közvetlen nekik a kontrollert, amit posta fordultával cserélni fognak (az odaküldést neked kell állnod).
Ha az euronicsnak szeretnél pár kellemetlen percet, illetve esélyes birságot akkor menj be és az egészt történetet írd bele a vásárlók könyvébe.
Nekem is volt velük ügyem, hülyeséget akart megmagyarázni a kiscsaj, utána odahívta az üzletvezetőt, és az is nyomta a hazugságot, mégpedig, h mivel ott vettem át az online rendelést így rám nem vonatkozik a 14 napos elállás (dehogynem). Én azt csináltam, h ott felhívtam az euronics ügyfélszolgálatot, és átadtam a telefont az üzletvezetőnek, aki felvilágosított az ügyfélszolis a fogyasztóvédelmi jogszabályokról... röhej. Ja és akkor még a postaköltség nélküli pénzt akarták visszaadni, mondom hohóó az is jár ide a zsebembe... Gondold el most hány embert vernek így át és húznak le akik nem annyira tudatos vásárlók.-.
The Truth is out there...
-
Lackooo84
nagyúr
-
4Grider
nagyúr
válasz Dr. Venkman #26325 üzenetére
Számla hiányában a jótállási igény nem utasítható el, viszont nem javítható/cserélhető/időben ki nem javított termék esetében nem lesz megállapítható és visszafizethető a pontos vételár, azaz a számla idén júniusig vásárolt termékek esetében fontos kiegészítője a jótállási jegynek (azóta a vételár már kötelező eleme a jótállási jegynek). Természetesen ha pontos névre/címre szóló számlát állított ki a vállalkozás, akkor azt meg kell tudnia kerestetnie a saját vagy az online számlázási rendszerben. Nyugta esetén ez már nem várható el.
-
Lackooo84
nagyúr
válasz amdboy #26326 üzenetére
Nincs kötelező levásárlás, ez hazugság. Ha a csereutalvány ellenében nem tudnak UGYANOLYAN terméket adni csereként, akkor szerződéstől való elállás lesz belőle részedről, és visszajár az eredeti vételár. Ez is mehet vásárlók könyvébe, fogyasztó megtévesztésé és garantál bírság lesz nekik. Békéltető testülethez fordulhatsz, ha nem szarják össze magukat, amikor be akarsz írni a könyvbe.
The Truth is out there...
-
st6969
őstag
válasz Lackooo84 #26331 üzenetére
"Ez is mehet vásárlók könyvébe"
"amikor be akarsz írni a könyvbe"Nem akar elmenni Bp-ről Miskolcra (én sem mennék).
Amúgy az a rész nekem nem világos, hogy az üzlet csereutalványt adott, amire ráírta lehetőségként, hogy pénz visszafizetés kérhető, most meg ugyanaz az üzlet mondja, hogy nem? Vagy nem az üzlet küldte, de akkor meg ki?! És az a valaki milyen kapcsolatban áll az üzlettel...esetleg neki is lehetne jelezni, hogy nem működik együtt az üzlet?!
-
4Grider
nagyúr
válasz st6969 #26332 üzenetére
A csereutalványt általában a gyártó/első magyarországi forgalomba hozó által megbízott szervizek állítják ki. És bizony nem kötelezheti a szerviz az eladót a pénz visszafizetésére, mert a jogszabály úgy szól, hogy javítás vagy csere vagy visszafizetés. Jótállásnál egy esetben kötelező a pénzvisszafizetés: Ha nem történt meg a javítás jogszabályi határidőre.
-
Gabesz87
addikt
Üdv. Vásárlástól való elállással kapcsolatos kérdésem volna. Nemrég vásároltam 27m-t ebből a BUS kábelből. Sajna hely szűke miatt a falban lévő csatornába nem tudtuk behúzni, lévén hogy zsúfolásig van, így visszaküldtem a kábelt kitöltött (vásárlástól való elállás) papírral. Erre a bolt ilyen levelet küldött nekem ma, hogy erre a termékre nem gyakorolható az elállási jog, mert az ÁSZF alapján:
Az elállási jog az alábbi esetekben nem gyakorolható olyan nem előre gyártott Áru esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan Áru esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
Hát ez mekkora baromság!? Vagy ez méretre vágott kábeleknél általános dolog, mindenhol? Ha igen, akkor elfogadom, lenyelem a békát, de nekem kicsit olyan "arconköpésnek", a törvényi előírások kijátszásának érződik. -
Dr. Venkman
tag
Felhívtam a Triwardent és ott is azzal kezdte a fickó, hogy megvan-e a számlám Mondtam nem csak a jótállási. Azt mondta, az hogy lehet? Mondtam, hogy nem szoktam megőrizni mert miért kellene? Na jó, küldjem el, és majd megvizsgálják, hogy a jótállási megfelelő-e (???), és akkor majd intézik. Megkérdeztem, hogy az ár, baj-e, hogy nem szerepel rajta. Azt kell rá, mondja, de írjam rá én nyugodtan meg amúgy is tök mindegy mert csak az a lényeg, hogy 100.000 ft alatti értékű legyen az eszköz. De most egy Sony szervízben egy kontrollerről ezt nem tudják anélkül, hogy ráírnám utólag egy hivatalos dokumentumra? Na mindegy, szerintem intézem az Euronicssal, mert ha kitalálja a triwarden, hogy valami bajuk van a jótállásival (teljesen szabályosan van kitöltve szerintem), akkor mire visszaküldik kifutok a gariidőből.
Ez a 26328ra ment válaszul
[ Szerkesztve ]
-
Dr. Venkman
tag
válasz 4Grider #26330 üzenetére
Tavaly év végén lett vásárolva, nincs a jótállásin vételár. De ez miért a vevő problémája? Világosan le van írva, hogy csak a jótállási jegy kell a garanciához. Hogy ők már, hogy keresik ki a rendszerükből a vételárat, az engem nem érdekel. Így viszont vissza kell menjek a húsz km-re lévő üzletbe, ami így leírva nem akkora gond, de az elvvel (meg a stílussal) van gondom. Amúgy csak nyugtát kaptam. De megtalálták a rendszerükben (állítólag).
-
Lackooo84
nagyúr
válasz Dr. Venkman #26336 üzenetére
Ott szúrjátok el, hogy ezt kérdésként teszitek fel. Közlöd, hogy jótállási jegy van, ha mond valami hülyeséget, megjegyzed, hogy a hatályos jogszabályok szerint elég a jótállási jegy a jótállási igény érvényesítéséhez. Ennyi, nem kell túlvariálni.
The Truth is out there...
-
Josi
aktív tag
válasz Gabesz87 #26335 üzenetére
Szerintem teljesen jogos. Ez 500m-es tekercsben van. A te egyedi igényed 27 m volt. Ha megvetted volna a komplett tekercset, akkor bontatlanul biztos visszavették volna.
Gondolod majd ő nyilvántartja és rakosgatja, hátha valaki épp 27 m-t keres és annak eladhatja?
Tedd el, kellhet az még neked.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Lackooo84
nagyúr
Hát ja most ilyen 2-3 ezer forintokon tuti nem állnék neki szaroskodni, de egyébként ez még mindig nem egyedileg előállított termék.
The Truth is out there...
-
4Grider
nagyúr
válasz Dr. Venkman #26337 üzenetére
Hol van világosan leírva, hogy csak a jótállási jegy kell a garancia érvényesítéséhez?
-
Dr. Venkman
tag
A jótállási jegyen pl. Meg itt a fórum összefoglalóban is. Szerinted nem így van?
[ Szerkesztve ]
-
Dr. Venkman
tag
válasz Lackooo84 #26338 üzenetére
Ahogy írtam, elmondtam nekik, ennek ellenére elküldtek, hogy le kell kérniük a számlát. Ez a gondom. Feljelentős típus nem vagyok, de eléggé kihúzták a gyufát. Viszont valószínű már így is több indulatot tettem bele az egészbe az egészségesnél, úgyhogy holnap beviszem, elviszik, remélem megcsináltatják, aztán viszlát Euronics egy életre.
[ Szerkesztve ]
-
jeni
félisten
válasz Dr. Venkman #26344 üzenetére
Ez nem az Euronics hibája,hogy a számlát,blokkot kidobod.
-
Lackooo84
nagyúr
válasz Dr. Venkman #26344 üzenetére
Hívd fel máskor az üfszt h koppintsanak rájuk. A jogszabály feketén fehéren kimondja, hogy VAGY-VAGY. A jótállási jegyen ha szerepel a 3 fő adat vásárlás helye, ideje, termék azonosítója, akkor el kell fogadják. Az a vicc, hogy a jótállási jegyen általában több adat szerepel, mint a számlán (számlán pl sokszor nem szerepel a termékazonosító, SN), most meg már, hogy az árnak is szerepelnie kell rajta, főleg. Triwardennél meg kifoghattál vmi majmot, mert gariztattam már PS4 gépet és PS4-5 kontrollereket is, és csak jótállási jegyet tettem a dobozba és ennyi.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
Dr. Venkman
tag
De miért őrizgessem, ha jogszabály szerint nem kell? Ezt nem értem. Az Euronicsnek nem az a hibája, hogy én kidobom a számlát, hanem a hozzáállás, meg hogy nem tartja be a jogszabályt ami szerint a garanciát érvényesíteni lehet a jótállási jegy bemutatásával. Egyébként ha értelmesen kommunikálták volna a dolgot, akkor semmi problémám nem lenne, de az egyikük össze vissza beszélt, a másikuk pedig meg sem fordult és úgy mondta, hogy számla nélkül nem tudják intézni. Ami konkrét hazugság. De biztos az én hibám az egész mert kidobtam a számlát.
-
asdf_
veterán
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról4. § * (1) * A jótállásból eredő jogok – a (3) bekezdésben foglalt kivétellel – a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása.
(3) A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.Ugyanakkor, ha a vásárlás összege nem szerepel rajta (később el akarná adni az ember a terméket, stb.) a számlát nem megtartani önszopatás. Pont ugyanannyiba telik a számlát IS megőrizni, mint amennyibe csak a jótállási jegyet. Akiknek nehéz egyszerre a kettőt, a legolcsóbb tűzőgép az árukeresőn jelenleg 170 Forint, további 74 forintért pedg 1000 db. tűzőkapocs is elérhető, elég lesz egy életre...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen