Új hozzászólás Aktív témák
-
Tomix24
addikt
válasz narumon #3609 üzenetére
Húúú, bocs hogy ezt írom de marha nagy itt a sötétség. Bár már más témakörökben forgok, ide is benézek, de ez az 1080i 1080p dolog ez nem világos látom.
"Továbbra is tévedés. Nézz utána. Az 1080 az mindkét esetben 1080 (máskülönben nem hívnák annak). 50 teljes képed csak akkor lesz 1080p esetén ha a kamera tud 50p-vel felvenni."
Mit hittél, mennyivel vesznek fel a kamerák? 50 és 60 képkockás kamerákról van ebben a topikban szó, az én kamerám pl 60 Progresszív sort rögzít másodpercenként. A lejátszás is 60 képkockával történik , annyit is látok..
1080i esetén 1920 × 1080 pixel helyett , 1920 × 540 pixel látszik másodpercenként..
1080p - 2.073.600
1080i - 1.036.800
Sd minőség, mert látom itt kolléga pörög ezen:
Pal régiót nézve: 720x576 = 414.720Tehát hogy az SD lenne a kép, meg hasonló marhaságok helyett, az SD-nél sokkal szebb képet ad az 1080i, de fele olyan szépet mint 1080p-ben.
[ Szerkesztve ]
-
Tomix24
addikt
válasz narumon #3611 üzenetére
1920 × 1080-at az 1080i-nél akkor látni, ha már eltelt a másodper 30-ad része. Ha esetleg erre gondoltál volna(remélem jól fogalmaztam meg). Hisz nem töltené ki a teljes felbontást ha 1920 × 540 maradna végig. De sajnos pont ez a képváltogatás miatt keletkezik homály pl gyors mozgásnál, illetve oldalazó kamerázásnál.
-
djnice
veterán
válasz narumon #3611 üzenetére
Mutass nekem olyan deinterlacer eljárást, ami a két fieldből ugyanazt a minőségű frame-t adja vissza, mintha az progresszív képkocka lett volna... nem fogsz találni (az IVTC-t most ne vegyük ide, mert azt a mozifilmekhez találták ki, ami a 2:2 vagy 2:3 pulldown alkalmazásával visszaállítja az eredeti képkockákat). Természetesen Tomix24-nek van igaza, és nem értem, hogy aki nem ért a videótechnikához, az miért próbálja az ellenkezőjét megmagyarázni a dolgoknak...
Aki nem érti, az tanulmányozzon 1-2 ilyen oldalt, egyébként a módosított Bob metódusok a legjobbak deinterlacelésre (pl avisynth mvbob vagy mcbob), de azok is csak közelítik az eredeti progresszív kép minőségét.
Mivel az LCD és plazma TV-k progresszív képmegjelenítők, azokban egy erre kifejlesztett hardver végzi el a váltottsorosság mentesítést (általában Motion Adaptive techológiát alkalmazva).[ Szerkesztve ]
-
Tomix24
addikt
válasz narumon #3623 üzenetére
Kicsit lenyugodtam
A 24p kicsit mozis hatást kelthet, kipróbálnám egyszer. De még egyszer mondom, tényleg 60p-vel nézem vissza a felvételt. PC-TV összeköttetés - kamera kártyájáról nyersen leszedve.
DVD-re ha kiírom valakinek, akkor fele lesz a képkocka állt, Blu-Ray lemezt nem írtam még(nem arra vagyok berendezkedve). Natív 60p-s visszanézés van a családban, hála a HTPC és Média Playereknek(WDTV pl).
1920 × 540-et javítottam, mert nem másodpercenként , hanem a másodperc 30-ad részénél (ntsc)van ennyi. És végeredményben meglesz az 1080 sor. De ez a fél megoldás minőségromlás, illetve képi anomáliákhoz(elmosódás) vezet. Persze jó hír, hogy kisebb a gépigény, és a mérete a file-nak.
1080i - 1.036.800" - Pedig ennyi a sorok száma. Ha végeredmény kitöltés/pixel egyezik is miután mindkét sort váltva megkapod. Ahogy a szemedbe tolják , maga a technika más, és butított/felezett, ahogy tetszik. Sajna ez van. Ettől még szép azért, és tele van a vinyóm Samsung HMX200-as 1080i-s felvétellel is. Csak van jobb technika a Progresszív.
-
djnice
veterán
válasz narumon #3625 üzenetére
Miért nem lehet azt megérteni, hogy:
Az 50 fps-es interlaced video 50 vagy 60 FÉLKÉPET tartalmaz, tehát a függőleges felbontás a felére csökken. Tehát, ha a fejed tetejére állsz, a kamera akkor is 1920x540-ben rögzít 50 vagy 60 fps-el, majd összefésüli a két field-et egy frame-be (ez 25 fps lesz, ebből van a 25i elnevezés), amiből a TV majd újra 50 egész (1920x1080) képet csinál különböző algoritmusokkal.
Próbáld ki az AviSynth SeperateFields függvényét és akkor megérted miről beszélek.
-
Chris Kiki
senior tag
-
Chrystall
senior tag
válasz narumon #3705 üzenetére
Egyébként az tényleg sokkal jobb videót csinál, mint a kategóriájában bármelyik másik kamera.
Valószínüleg a kézikamerák kitalálásának egyik lényege a home videózók kiszolgálása volt. Erre teljes mértékben alkalmasak is. Legyen bennük jó Auto funkció, a techmániásoknak pár jó manuális cucc, ennyi.
A Canon DSLR viszont arra tényleg jobb, hogyha normális vidót akarsz csinálni, és veszed a fáradtságot, hogy megtanuld hogyan kell beállítani. Én a mai napig gondolkodok, hogy veszek olyat, viszont nekem nagyon tetszik, hogy egyes kamerák nem egészen valósághűen adják vissza a látványt, módosítanak a színeken, túlszaturálják. Nekem az ilyen felvétel egy nagyon valósághű felvételnél jobban tetszik, mert így van benne valami érdekes. Úgyhogy én emiatt nem váltottam. De ha rendelésre videóznék, 200 alatt vennék én is egy Canon Eos 550D-t. Mert egyébként meg annyi türelmem nincs, hogy annak a felvételeit utólag módosítsam színileg. Csak felidegesítene. Elég ha a konvertáláson átverekedem egyszer magam.
-
Chrystall
senior tag
válasz narumon #3708 üzenetére
Lehet hogy majd ennek utánanézek, de éppen ezért jó pár kamera, hogy az eleve úgy vesz, ahogy nekem tetszik, vagy módosítok egy kicsit a videón azon kis ismeret alapján, amennyi rám is rámragadt a képszerkesztésből az idők során. De neki kéne feküdni és kideríteni, hogy az általam preferált színösszeállítás meg hatás melyik pontosan, és hogy lehet kivitelezni. Ehhez most nincs türelmem, de később jó lenne, mert ezek a kamerák elég limitáltak tudásban. Egyik ez nemjó, másikon amaz. És úgy aztán már veszek én is egy DSLR-t.
De én nem tudom, neked ez a 24 fps nem vibrál lejátszáskor? Nekem a 25 fps-es meg 30 fps-es videók is vibrálnak a TV-n is, gépen kevésbé, mindegy, hogy a kamera veszi-e úgy fel, vagy konvertálva lett 60/50-ből 25/30-ba. Vagy felkonvertálod 50i-be?
[ Szerkesztve ]
-
-
Ottó58
senior tag
válasz narumon #3785 üzenetére
A filmekben nem igazán használják a felvétel közbeni zoomolást, ezek előre megrendezett dolgok, vagy a színpadi felvételeknél ahol több kamera van, ott a már előre beállítottan vágják a kamerák képeit (hol közelit, hol távoli képet vágnak be), de az átlag videósnak nincsen ilyen lehetősége pláne olyan helyen, ahol azt sem tudja, hogy a szereplők hol helyezkednek majd el - gondolok egy szüretire, vagy egy falunapra, egy versenyre-, itt nincsen lehetőség kiegészítő ember segédletére és itt fontos szerepe van az autofokusz, a képstabi és a zoom adta lehetőségnek.
Habár szoktam látni némely csatornán, hogy a szuperközeli imbolygó mozgásból az operatőr átviszi totálba a képet.
Nekem a 2 rövid film közepéről hiányzik egy ilyen megoldás, olyan a hatása, mintha síkban lenne mozgatva a kamera, a harmadik (térben) mozgatás feldobná a filmet, de elismerem, hogy az ezekkel készült felvételek jók, a gépek paraméterei (nagy szenzor stb.) miatt, de én akkor sem adom fel emiatt a kamerák adta lehetőségeket.
A 8-as, supernyolcas filmfelvevőtől, a mostani Pana- és Sony kamerákig párhuzamosan mindíg voltak fényképezőgépeim, és annak ellenére, hogy a Sony HX1-es gépem nagyobb szenzorral rendelkezik (1/2.4)1080p-s videót, felvételkori 20x zoomolást tud képstabi mellett mégis fényképezésre, a kamerát (Sony CX250) videókészítésre használom.
(Ez csak az én véleményem volt, de tiszteletben tartom mások hozzáállását, ki mire, milyen gépet használ, s ez még függ még pénztárca belsejétől is).[ Szerkesztve ]
» facebook nélkül is volt, van, lesz élet «
-
hzhzhzhzhz
csendes tag
válasz narumon #3819 üzenetére
Köszi az infókat! A többiek segítségét is köszönöm!
És tud valaki olyan bridge tipusú fényképezőt ajánlani, ami a gyakorlatban is bevált évi 5-8x alkalommal családi HD vagy fullHD video készítésére?
Tényleg igaz az ,amit fentebb írt valaki, hogy adott krajcárért minőségibb fényképezőt kapni, mint kamerát, mintha luxuscikként áraznák be a videókamerákat. -
Moonwolf
senior tag
válasz narumon #3910 üzenetére
Nincs mindenkinek fél millája egy profi vagy 100k+ egy jobb gépre.
Olyanra nem gondolsz hogy mondjuk hobbi célra kell valakinek? Egyből már azt gondolod hogy profi filmezésre kell neki?
[ Szerkesztve ]
=Privát üzenetre illik válaszolni!= \...Az élet értelme nem a létezés, hanem a létezés által megtett út...\
-
Moonwolf
senior tag
válasz narumon #3928 üzenetére
Attól függ mit nevezünk hobbi szintnek, ha egy bogár csápját akarod levideózni 10m ről vagy valami ilyesmit az már nem hobbi szint, arra biztos alkalmatlan egy ilyen árkategóriájú gép.
Bár lehet 15-18 ért is "full hd" ra képes kamerát kapni, de akkor egy olyannál miért van drágább egy 10 essel, nem lehet hogy az már egy fokkal jobb mert bizonyos szinten többet tud, egyébként az ilyen 15k s árkategóriájú kameráknak csak a felbontásuk olyan, a kép csupa pixeles.
Egyébként meg persze hogy pár 80-100k ba okos teló szebb/élesebb videót csinál, de laggol is mint a fene.
-Amúgy nekem most van egy régebbi kompakt fényképezőm, az annyit tud hogy 640*480 as felbontás 30kép/mp, digitálisan tud közben zoomolni és ennyi, közelről elég tiszta videót tud felvenni. Akkor azt mondjátok hogy egy ilyen 30-40k ba kerülő kamera még rosszabb mint ami most van a fényképező gépben?
Egyébként ezek között vacillálok.
Samsung SMX-F50 - 43.000
Media-Tech MT4039 - 33.000
Samsung HMX-F80 - 47.000Videók alapján a két samsung között nem találtam túl nagy különbséget.
A media techesről csak egy videót találtam, viszont annak látszólag sokkal jobb a képminősége mint ami most van digitális fényképező.[ Szerkesztve ]
=Privát üzenetre illik válaszolni!= \...Az élet értelme nem a létezés, hanem a létezés által megtett út...\
-
Márton
nagyúr
válasz narumon #4122 üzenetére
"Szerintem minden fényképezőn kikapcsolható"
Biztos hogy nem. Se Sony HX7V-n, se 9V-n, se
Pana TZ30-on, stb..
3D-re kéne, és ott ez fontos.Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Chrystall
senior tag
-
Chrystall
senior tag
válasz narumon #4320 üzenetére
A WMV nem tudom miért szaggat, nem kéne neki, mert nálam nem szaggat, persze nem mindig, 10-ből 2x nem, 8x beleszaggat néha, de mlg elviselhető, az mp4 jobban szaggat. De ez a gép miatt lehet. Viszont csak sima Windows Media Player-ben, az újban. A többiben tényleg szaggat mint állat.
[ Szerkesztve ]
-
Chrystall
senior tag
válasz narumon #4370 üzenetére
Nem lényeg most ez tényleg. Én nem vagyok nagy filmnéző. Filmnél nekem se tetszik a 60p, de a saját felvételeimnél jó. Jobb egyenlőre, mint ha hagynám 30p-ben. Lehet ha majd nagyon nagy májer leszek a témában, átállok sajátban is 30p-re, de egyenlőre a fő feladat az, hogy menjen akadásmentesen a videó a lehető legvekesebb helyfoglalással és konvertálással, és nézzen ki jól a TV-n. Aztán jöhet a művészi aspektus.
-
Whysperer
addikt
válasz narumon #4385 üzenetére
Hjaja Ezért kérdeztem ,hogy milyen alternatíva lenne De tudnál konkrét Sony camerat is mondani vagy akármilyet párat és választok közülük egyet! Hja és köszi a felvilágosítást az LCd-ről nem vágtak!
[ Szerkesztve ]
ASUS b550 a gaming/ Ryzen 5800x3d/arctic liquid freezer ii 280/EVGA 550w GS/ SSD240+120Gb/g skill aegis 32 gb 3200 mhz / RX6800/Regnum RG6V TG
-
Chrystall
senior tag
válasz narumon #4453 üzenetére
A Xilisofttal semmi bajom nem lenne, ha nem rontaná el kissé a színeket. Ami kijön belőle, nem igazán az, ami bement. De nem vészes. Egyébként már rájöttem, hogy a gép hajlandó vinni zökkenőmentesen az AVC-be konvertált 60p-t, de csak Media Player Classic-kal, és ha TV-re kötöm a gépet, akkor elkezd az is megint szaggatni. Tehát csak gépen lehetne nézni a dolgokat.
-
Chrystall
senior tag
válasz narumon #4468 üzenetére
Mercalliból én a stand alone verziót használom. Az ki tud menteni bármiben, amihez van kodek a gépre rakva. És valóban így előfordul, hogy 2x is konvertálok, de csak ha vágni is kell, ha nem, akkor csak 1x. Egyébként lehet majd átállok én is a plugin változatra is editáláshoz, és akkor abban az esetben is csak 1x kell végigcsinálni.
Egyébként a gépes lejátszással rendben van, hogy driver-es a probléma, na de mi a gond? Végül is ez nem derült ki, pedig már jórég kínlódtam vele, az egyetlen előrelépés, ami tökéletes eredményt nyújt, ez az AVC-be konvertálás, mert az az MPC-vel megy akadásmentesen. Sajnos ennyi. Végül is így nem kellett volna a box-ot megvenni akkor, de ott a gond, hogy ha TV-re kötöm a jelet, akkor szétcsúszkál TV-n a kép. Ráadásul gépről nem olyan jók a színek sem, valahogy elizéli a gép. Ha TV-n játszok le a dobozról vagy USB-ról TV-re kötve, sokkal szebbek a színek. A gép LCD-jén meg tompa a kép és fakó. És ez zavart a leginkább. Szóval ez volt az egyik nyomós érv, hogy vegyek valamit.
A konténert még nem próbáltam.Azt mivel érdemes változtatni? A DVDvideo soft azt csinálja nem, vagy melyik progiban van olyan opció?
[ Szerkesztve ]
-
Chrystall
senior tag
válasz narumon #4476 üzenetére
A driver az a legújabb, mindig frissítve volt mikor kijelezte a gép, hogy kijött az új. A VLC-t már próbáltam, az nagyon rosszul megy. Ami konvertálás nélkül viszi a videókat úgy valamennyire, az a Splash Player, és az MPC DXVA nélkül. De tökéletes lejátszás csak AVC-be konvertált videóknál van MPC-vel.
Erről a monitoros dologról meg annyit tudok mondani, hogy bármelyik HDTV-n, amin eddig próbáltam jobb volt a kép mint laptop LCD-ken. Nekem egyedül ez az Nvidiás laptop kalibrálható rendesen. De annál se sikerült azt a szintet elérni, amit a TV hoz.
Új hozzászólás Aktív témák
- Canon EOS R + RF 24-105mm f/4L IS USM + Rode VideoMic ProPlus és sok extra
- Canon EOS 2000D kit(18-55 objektív) +75-300 objektív +64GB SD kártya ( 200 expo)
- Fotós eszközök: csillagkövető és macrosín
- Ricoh GR IIIx TELE objektív GT-2 for GR IIIx
- Canon Powershot SX700 HS fényképező / kamera eladó! Választható tartozékok!