Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • b.vr

    őstag

    válasz izsófi #16460 üzenetére

    Szia!

    Én használom mindkét rendszert, az Olympust meglehetősen átfogóan, a Fujit (egyelőre) speciális célra.

    Hogy azt írod "ismerve nagyjából az Olympus rendszerét" azt jelenti hogy van is m43 rendszered? Illetve olyan része amit továbbra is szívesen használnál? Merthogy egy fotós rendszerváltás az plusz tényező. De mivel ez nem volt nekem egyértelmű, a továbbiakban úgy veszem hogy "tiszta lappal" megy az indulás :)

    Ha vázból a legújabb generáció (ami nem törvényszerű persze) akkor az biztos hogy Fuji X-T2-t választanék (ha mostani új áron muszáj választani)

    Az "egyel korábbinál nekem más (azaz az objektívek, amikre nekem szükségem van) lenne a kiindulás és ott bármi különösebb szívfájdalom nélkül választanám az e-m1-et az x-t1-gyel szemben (főleg hogy amikor én vettem még milyen mintabolti akciók és kedvezmények voltak)

    Az Oly 40-150/2.8 az egyik legtöbbet használt objektívem (portréfotózás természetes fénynél, valamint stúdióvakukkal), de sokszor nézegettem már a Fuji 50-140-et, ha nem lenne teljesen értelmetlen luxus két ilyen objektív is, olyanom is szívesen lenne (már csak azért is mert az Olynak természetfotózáshoz is már egészen használható (főleg TC-vel) a tele vége, és használom is ilyenre de csak kevés alkalmam van rá. Viszont portrézáshoz (amire meg sokat) ott a szenzorméret miatt lenne plusz 1 FÉ háttérelmosás szempontjából. Nehéz döntés, de amikor én vettem könnyű volt mert nem is volt még Fuji 50-140 és amúgy is egy meglévő rendszert bővítettem, szóval nálam ezzel akkor duplán eldőlt :) )

    Az UWA zoomokon még magam is gondolkozom, igazából képminőség szempontjából bármelyik lehetne (7-14 is, 10-24 is), a fényerő mondjuk csillagfotózásnál számít de azt visszahozza a szenzorméret, viszont a 10-24 olcsóbb és hát apsc-n a 24es vég az egy tök jó általános fókusztáv, míg m43on a 14 az még mindig a széles alja.
    m43ra jön nemsokára egy ígéretes 7.5mm-es fix, hogy az milyen lesz azt még a döntésem előtt mindenképp megvárom.

    A 16-55 egy tök jó objektív, akárcsak a 12-40, viszont az én szempontomból meg nekem baromi hasznos hogy a 12-40/2.8 a vázstabi miatt stabilizált rendszert alkot. Nekem ez az ami miatt bármikor is bármilyen rendszerre térnék át esetleg, a 12-40 ettől függetlenül biztosan maradna (hacsak majd nem a szintén Oly 12-100 helyette :) Nekem szükségem van egy ilyen stabis utazógépre, sokat sokfelé használtam/használom, nagyon bevált)

    Szóval attól függ mi a fő felhasználási területed, illetve vannak-e már bármelyik rendszerből dolgaid. Egyébként mindkettő tök jó, egyes területeken (ahogy fentebb is próbáltam írni) kicsivel több előnnyel, de tényleg lehet hogy az egyéni szimpátiák majd többet számítanak :)

    [ Szerkesztve ]

    "Oscar bácsi meg nem gyütt"

  • Gondwana

    addikt

    válasz izsófi #16460 üzenetére

    (Szerbiában bezzeg XT2- 1500€, grippel +1 akkuval 1850€, XF16-55/2.8 850-950€, 50-140/2.8 1100-1300€ - de most előbb kell új Ladakuplung meg hűtő, mert fagyállót pisil.)

    ... megy a csiga hazafelé ... (One World One Dream One More Thinkpad, Please [ o] )

  • pethob

    aktív tag

    válasz izsófi #16463 üzenetére

    Az általad felsorolt Fuji zoom-ok optikai minőségébe nehéz belekötni. Csak nagyon felületesen ismerem az Olympus MFT vonalat, de abban biztos vagyok, hogy a Fuji X rendszer képminőségének fokmérője a (különösen X-TRANS III esetében) Canon/Nikon FF gépek képminősége, az MFT-t talán egy fokkal merészebb dolog FF rendszerekhez hasonlítgatni, még akkor is, ha az új E-M1 Mark II nagyot gurít. Ez talán ad egy kis támpontot a két rendszer (Fuji X, MFT) összehasonításához.

    Ha bejön a gép ergonómiája (és miért ne jönne be, fotózásra találták ki őket) akkor nehéz benne csalódni. Kis tanulási folyamat persze van az elején, néha kezdetben kifogásolt jelenségek értelmére csak huzamosabb használat után jön rá az ember.

    Az XF 18-55 kitobi messze a más rendszereken megszokott kitobik szintje felett van. Fényerőben is, képminőségben is. talán stabi szempontjából is. Engem egyáltalán nem zavar az, hogy nem fix fényerős, hanem F2.8-4.0. Először el se tudtam képzelni, hogy ne fix fényerős alapzoom-ot használjak, Canon rendszerről jövök, ott is a 17-55/F2.8-at nyúztam. De a fényerővel semmi gond, a Fuji obi lényegesen kisebb és könnyebb a Canon-nál. (ugyanaz az érzékelő méret, nem FF canon obit nézünk), a képminőség talán még jobb. Az objektív ergonómiájával van kis bajom, főleg a rekesz gyűrűvel, ami itt nem egy hagyományos rekesz gyűrű, csak egy kapcsoló, amit ide-oda lehet tekergetni. (Sajnos ez a megoldás van a 10-24-en és a 100-400-on is...)

    XF 18-55/F2.8-4.0 vs XF 16-55/f2.8? Azt már írták előttem, hogy az utóbbi nem stabilizált obi, az egyetlen nem stabis azok közül, amiket felhoztál. Cserébe tűéles, lényegében már F2.8-tól, saroktól-sarokig. Képközépen kevés különbség van a két alapzoom között, de az XF 18-55-öt F4-ig, talán F5.6-ig kell rekeszelni, hogy a szélén is tűéles legyen. Itt most tessék nagyon szigorúan tűélest érteni, mert az XF 18-55 is simán hozza mondjuk a Canon EF 17-55/f2.8 IS USM szintjént, ami a Canon APS-C-re elérhető legjobb alapzoom, árban, súlyban 2× a Fujinak. Minden esetre az XF 16-55 szerintem overkill, csodás, hogy éles a sarok is, de talán erre már nincs szükség erős hobbi szinten.

    A Fujinak egyébként van olcsóbb, XC obi vonala és a Fujinon XC 16-50mm f/3.5-5.6 R OIS lenne tekinthető alap kit obinak. Amit viszont inkább csak a kisebb vázakhoz csomagolnak.

    (XF 18-55 ráadásul szokott lenni használtan is 80-90eFt-ért...)

    A 10-24-ről, és az 50-140-ről is csak jókat lehet írni, az előbbi 4 fix objektív egyben, de nagyon nehéz döntés, hogy az, vagy a 16/F1.4. Mert a 16/F1.4-ért már önmagában megéri Fuji-ra váltani!

    Ezt mondják az 50-140-ről, is, ez utóbbival csak néhány képet lőttem eddig bemutató napokon, de azok között a Fuji objektívek között szokták emlegetni, amilyen minőséget más rendszereken is örömmel látnának. (Lásd pár napja a legjobb Fuji sorrol szóló önkielégítésemet, meg az arra jött reakciókat!)

    Ha tényleg van pénz X-T2-re és ezekre az objektívekre, akkor nehéz lesz csalódni a Fujiban. Az X-T2-ben már a videó is nagyon oké, a fókusz rendszer is a legjobbak között van. Kiforrott lett ez a rendszer, bátran lehet beleugrani!

    https://www.flickr.com/photos/pethob

  • b.vr

    őstag

    válasz izsófi #21081 üzenetére

    "A fő indok a fuji mellet a lényegesen fejlettebb szenzor és annak mérete volt. Az oly nagyon elvérzik ebben az összevetésben."

    Na de akkor erre kéne valami példát hozni, mikor vérzik el olyan nagyon? :)

    Mondjuk Nálad a Fuji az a legújabb generáció (nálam egy generáció van, e-m1mk1 és x-e2)
    Magas iso-t, csillagfotózás kapcsán írtam, bár ott is a legnagyobb előny a 12/2 objektívé fényerőben (ha lenne llaowa 7.5/2-őm, akkor azért módosulna a helyzet, akkor maradna a szenzor előnye, viszont a llaova szélesebb látószög, tehát hosszabb záridőt engedne)
    A példáid tájképek (tetszenek is egyébként!) Ott viszont ha direkt ez a cél akkor még napközben is eleve állvány, ha meg kevés a fény akkor mindenképpen állvány, megintcsak nem érdekes a magas iso-s előny (persze, emlékképnek lehet lőni tájképet iso3200-n meg fölötte is, de olyan célra meg kb mindegy. Meg hát kézből akkor ott az oly stabija)

    A 12-40-nél, tájképnél főleg, nagy előny hogy ekv 24mmről indul. Még ez is sokszor kevés, nálam mindig ott a kis oly 9-18 is.

    A dinamikatartalékban lehet hogy van előnye a nagyobb szenzornak, de kb hiába ha (mint én is írtam, mások is írták) ugyse a RAW lesz használva hanem inkább a gyári jpg. Ha fontos képről van szó, akkor meg még ff-ben is expo-bracketinget használ mindenki úgyis.

    Abszolut egyetértek, az Oly 40-150 iszonyat jó obi, de a Fuji 50-140-nel is biztos elégedett leszel. Túrázásnál annyi hogy ez még az Olynál és nagyobb és nehezebb (pedig már az sem éppen kicsi)
    Természetfotónál még előny az Olynál a nagyobb átfogás (telekonverter mindkettőhöz van), de természetesen ebben a kategóriában mindkét obi kiváló választás.

    [ Szerkesztve ]

    "Oscar bácsi meg nem gyütt"

  • b.vr

    őstag

    válasz izsófi #21084 üzenetére

    "a Pana 7-14/4 - et szerintem neked nyomtam a kezedbe a Capitello tónál kipróbálásra."

    háháá, de jó, ezt el sem hiszem! :)) Fel sem merült bennem a nick miatt.

    Idén tavasszal de szerettem volna amúgy autóval visszamenni 2-3 hétre Korzikára! Végül a munka ezt elsodorta, lett helyette most ősszel Mallorca (szintén gyönyörű!) - de jövő tavaszra újra tervbe vettem! :)

    A RAW-t egyébként csak a szebb színek miatt írtam, ha szükséges akkor persze érthető. És igen, ha Neked kimondottan iso1600-6400 között szükséges használni, akkor abszolut érthető a Fuji!
    (na majd azt is jól kipróbálom egyszer! :) )

    [ Szerkesztve ]

    "Oscar bácsi meg nem gyütt"

  • Parci

    HÁZIGAZDA

    válasz izsófi #21157 üzenetére

    bizony, indul a ködfelhő-szezon :)

    dicranum scoparium + genista pilosa = :)

  • total90

    veterán

    válasz izsófi #21157 üzenetére

    Szoftveres katyvasz... lődd meg külön képekből és rakd össze.

    Ha nincs jó, ló a szamár is.

Új hozzászólás Aktív témák