Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • jjeahh

    nagyúr

    válasz arn #38178 üzenetére

    Sokan nem érzékenyek a színekre, vannak fotós haverjaim, akik szerint a pana-sony színek, wb is perfekt, a fuji jpg egy nagy humbug. Én meg úgy vagyok vele, hogy panával, sonyval órákig szenvedtem lightroomban és akkor sem lett soha az igazi, canon pár fokkal jobb, de ott is zavar a canon féle barnás fátyol. Nálam színekben, utómunkaigényben így néz ki a sorrend (legjobbak legelöl):

    1. Fuji - marhajó, de néha hiányzik az Oly-kék
    2. Oly - nagyon jó, de rawozni kell
    3. Canon - elmegy, ősszel, sárga lomboknál tud remekelni
    4. Pana-Nikon - sz*r, de együtt lehet élni velük, csak sosem lesz őszinte a mosolyom
    5. Sony - köszi, nem

    Persze ha elég profi vagy utómunkában, bármiből lehet jót gyúrni, csak nem mindegy, hogy már az alap nyers kép perfekt, vagy fél nap utómunka után lesz olyan.

    Más téma, de ha már írok: párszor kaptam kölcsön melóra X-T3-at 56-ossal, de nem igazán foglalkoztam zajszűréssel, most viszont Kameleon5 a múltkor küldött pár X-T30 rawot és feltűnt, hogy a zajszűrés nem igazán működik a képeken, az Oly vagy Pana rawokon sokkal jobb eredményt kapok ugyanolyan zajszűréssel. Ez az x-trans miatt van? Van valami jó recept a zajszűrésre? Mert ha így nézzük, magas iso-n bizony gyengébb a fuji egy 16mp m4/3-nál :Y . A fuji x-raw studio megoldja a problémát? Lightroomban és C1-ben nem tudtam normálisan zajt szűrni.

    [ Szerkesztve ]

    Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

Új hozzászólás Aktív témák