-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
alias_bobo
tag
Tiszteletem!
Adott egy 2009-es (mk6) Fiesta ami beázik; a tetőkárpit hátsó biztonsági övek felett lévő részén érezhető a víz behatása, nyilván a víz a végső helyét a pótkeréknek fenntartott helyen találja meg mindig.
Feltételezésem, hogy a tető és oldalelemek illesztésénél található szigetelést kell javítani/pótolni.
Ezért érdeklődnék, hogy a tető díszlécek eltávolításának mi a módja? Csavar / patent tartja? Mennyire macera és mit kell bontani? ... mert ha nagy akkor inkább szerelőre bíznám.
Köszönöm a válaszokat előre is!|| http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=alias_bobo ||
-
alias_bobo
tag
Ezt sajnos nem tudom megmondani, de nemrég "cseréltem" hátsó lámpa tömítést és csináltam pár képet az utókor számára
https://drive.google.com/drive/folders/1Y29sYs4SczSqFkebnb3wChYbg04hxGY0?usp=sharing|| http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=alias_bobo ||
-
alias_bobo
tag
válasz darvinya #45803 üzenetére
Köszönöm darvinya!
Akkor csak annyi a teendőm, hogy kifordítom a díszlécet, majd hosszában a helyes irányba eltolom kicsit és eltávolítható... ez jó (remélem, hogy itt nem alkalmaztak rajta hasonló módszert, mint a hátsó lámpa tömítéseknél :-) )
Azt meg tudod mondani fejből, hogy mely részét kell kifordítani?
(Első pillantásra a külső felét emelgetném meg).zoger:
Neked is köszönöm a hasznos információkat.
Az a terv nálam is hogy tisztítás után egy jóféle tömítőanyaggal kezelni a felületet.
Az ablaktörlőnél rendben találtam.
A lökhárító alá is szeretnék benézni majd, de mivel általában tiszta víz van a pótkeréknél nem gondolnám, hogy az utastér szellőzőnél lenne probléma (mivel a kerék mögött van ezért ott általában koszos vizet szórna vissza)... ettől még a majdnem fölötte lévő két nyíláson ha elengedett a gyári ragacs jöhet be víz...Meglátjuk mit látunk meg
|| http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=alias_bobo ||
-
alias_bobo
tag
válasz alias_bobo #45811 üzenetére
Üdvözletem!
Jelentem a kis Fiesta beázása megoldódott (Kopp-kopp), a tető díszléc alatt kellett újra tömíteni (a hátsó lökhárító levételét ezek után elengedtem).
Azonban volt és még van is egy másik probléma amiben szintén segítséget kérnék.
Általában 1500-2500 fordulatos tartományban legtöbbször gyorsításkor megtorpan a motor, nagyritkán indulás után fulladozgat.
A gyertyák új FoMoCo gyártmányok, a gyújtókábelek és a trafó is rendben vannak.
Fojtószelep cserén túl vagyunk (igaz használt gyárit kapott bontoplaza oldalról - kettőt is vettem hátha...), de a probléma ugyanúgy megmaradt.
Valahol olvastam hogy csere esetén újra kell kalibrálni a motorvezérlőt/fojtószelepet, amelynek menetét itt és itt megtaláltam.
Azt nem tudom, hogy mikor elhoztam a szerelőtől ezen a kalibráláson átesett-e... hozzáteszem 1-2 napig rendben volt a működése az autónak.Érdemes lenne ezt a kalibrálást megcsinálnom a leírás szerint vagy máshol keresendő a hiba oka?
Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
|| http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=alias_bobo ||
-
alias_bobo
tag
válasz alias_bobo #46203 üzenetére
Azt hiszem megtaláltam (mert leírásban szerepel a motorkód: STJB) [link] 12736 pénzért.
|| http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=alias_bobo ||
-
alias_bobo
tag
válasz molnarpeter #46207 üzenetére
Üdvözletem!
Sajnos nincs Unix kedvezményes kártyám.
Megtaláltam kaufferen (igaz, ott mk7 helyett az mk6 fiestát kellett kiválasztanom, hogy lássam azt a motorváltozatot ami nekem ténylegesen van)
Most már csak az a kérdés, hogy melyiket rendeljem, Unix leírásaiban mindkettőnél ott van az STJB motorkódom...
NGK 4559 -vagy- NGK 96463 ?|| http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=alias_bobo ||
-
alias_bobo
tag
válasz subaruwrc #46211 üzenetére
Nagyon szépen köszönöm a linket!
radi8tor, ReFleXx:
Azért kérdeztem, hogy melyiket vegyem mert azt gondoltam, hogy műszaki eltérés is van a kettő gyertyatípus között (különböző cikkszámok okán 4559 <-> 96463). Az nyilvánvaló, hogy az utóbbi unix leírás alapján 4 darabos készlet... de mint kiderült bármelyiket vehetem.
Köszönöm szépen az infókat!|| http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=alias_bobo ||
-
alias_bobo
tag
Üdvözletem! Ismét itt lennék...
Előzmény: [link], illetve összes hozzászólásom a topikban: [link]Az utolsó fő probléma ugye a 1500-2500 fordulatszám környéki torpanások voltak.
Nos, hirtelen felindulásból rendeltem NGK 4559 (TR5B-13) és Denso TV16TT gyertyából is egy-egy garnitúrát.
Pénteken történt meg a cseréje, első körben a Denso TV16TT-ket raktam bele.
A csere ideje alatt az akku testkábelt lekötöttem (illetve mivel újra szerettem volna tanítani a fojtószelepet össze is zártam az áramkört hogy mindent is elfelejtsen aminek felejteni kell).
A gyertya csere közben még meleg volt a motor, így hagytam elhidegülni, szóval késő délután (~3 óra elteltével ~ 18 órakor) mentem vissza a kocsihoz, visszakötöttem az akksit. Majd több helyen ajánlott módon hagytam alapjáraton felmelegedni a motort (~15perc) és megtettem 16km próbautat (bekapcsolt klímával) normál stílusban.
A feleségem azóta örömmel tapasztalja, hogy a megtorpanások megszűntek (én ezt az infót még fenntartásokkal kezelem, remélem nem tér vissza).Azonban ezzel együtt egy új probléma is előjött: jellemzően a hideg motor indítása után szokatlanul magas (1500 rpm) az alapjárat és ha így akar vele elindulni le akar fulladni. Amennyiben járt már a motor pár percet és felmelegedett úgy visszaáll az alapjárat (kb 750-800 azt hiszem), s így már normálisan, akár alapjáraton lassan felengedett kuplunggal is el lehet indulni gond nélkül.
Arra már nem emlékszem, hogy a gyári Motorcraft (nem FoMoCo ahogy korábban emlékeztem) gyertyákkal volt-e ilyen (valószínű, hogy nem ha nem érkezett rá panasz).Ezzel lehet kezdeni valamit? Csináljam meg esetleg újból a fojtószelep tanítását hátha az a probléma forrása? Esetleg próbáljam ki az NGK gyertyákat?
|| http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=alias_bobo ||
-
-
alias_bobo
tag
válasz #27070592 #46427 üzenetére
Korábban írtam, hogy kettő darabot is rendeltem.
A maradék a dobozban így fest: [kép] [kép] [kép] .
Ami beépítésre került az ennél is tisztább és fényesebb volt... szerintem.
Minden esetre lehet megtisztogatom ezt is hátha szükség lesz rá későbbiekben.
Elegendő, ha alkohol sprayt használok e célra vagy létezik annál jobb tisztítószer?|| http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=alias_bobo ||
-
alias_bobo
tag
válasz alias_bobo #46440 üzenetére
Sziasztok!
Ismét szeretett kis Fiestánkról lenne szó.
Valami zörgés hallatszik a motorháztető felől, ha nagyobb útegyenetlenségen haladok át vele, leginkább jobb oldalról véljük hallani. A zörgő hangot nem tudnám egzakt módon leírni, leginkább ahhoz hasonlít mikor egy műanyag tányérban evőkanalat zörgetnél...
Eddig nem keltette fel a figyelmünket mert sokkal fontosabb volt pl a megtorpanó motor vagy a beázás megszüntetése.
(A kitudja mióta tartó beázás következményeképpen azonban elég büdös volt már az autóban és egyedi megoldásként azt találtuk ki feleségemmel, hogy a beázott kárpitot az autó jobb oldalából eltávolítjuk, helyette szürke szőnyeget "szabtunk" be s azóta már érezni az autóban elhelyezett illatosítókat is ).A zörgés megjelenése után átvittem szerelőhöz az autót akivel közösen néztük át a nem kívánt hang lehetséges forrásait. Elsősorban a futóműben kerestük a problémát, de mindent rendben találtunk. Szóval most már csak inkább bosszankodom emiatt.
.... ha valakinek van tippje, hogy mit érdemes és kell még megnézni ne tartsa magában.
Köszönöm!|| http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=alias_bobo ||
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs