Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
zoger
tag
válasz sparta2 #44951 üzenetére
Épp most vagyok Gödön vezérlés cserén. Lassacskán látni fogom a szíjjakat, az olajpumpát. 8 éves 1.0 eb 125ekm-el.
Majd teszek fel képeket.
Minden évbe cserélve volt az olaj, a szűrő. 5 éves kora óta én csinálom, csakis hozzá való castrol olajjal. 3* volt, hogy majdnem elérte a 20ekm-t két csere között (első tulaj sokat járt Bécsbe). Egyébként 10-15ekm volt az éves futás. -
zoger
tag
válasz sparta2 #44980 üzenetére
Itthon satuba fogtam s úgy ütöttem kalapács hegyes felével, s azért kopás ide vagy oda kellett ütni rendesen, hogy leszakadjon a fog.
Az olajteknő olajpumpa leszedésével (amit nem értem miért nem tartalmaz egy ilyen munka ha már tudható, hogy ennek a konstrukciónak tipikus nyügje ez a dolog) 360eft lett a vége természetesen olajcserével együtt. Amit bontottak oda mindenhol új tömítés sok helyen új csavar került.
A srác aki csinálta régen az m3 ford kereskedésbe dolgozott ő nézte át a kocsit 5 éve amikor vettem az előző tulajtól az ő területe volt az ecoboost és úgy látom most is. Úgy gondolom jó kezekbe volt nála a kocsi. -
nfsu17
veterán
válasz sparta2 #45168 üzenetére
camelferr
Próbálom holnap megmérni.
175 magasból alig van vmi (spoiler alert! mégis van )
60e-t meg nem annyira szeretnék a gyáriért adni. Bár meglepően jól bírta, ha egy évvel korábban feladja, akkor sem lepett volna meg.sparta2
Ja, nálam is sok város.
Ez a Varta ez jónak tűnik...méret, ár, tudás, stb. Jó találat.
A 60-as ilyenből 190mm magas, lehet az már sok.Az exide is jónak tűnik.
[ Szerkesztve ]
-
nfsu17
veterán
válasz sparta2 #45168 üzenetére
Bent van a 65-ös Varta. Nem reklamált az akkus, hogy kisebb, nagyobb, ne belevaló lenne.
Ha igaz, mm-re azonos a gyárival, ami volt benne.
Elméletileg megcsináltam a BMS resetet is.
5x refi, plusz 3x fékpedál.
10-15s múlva kétszer villogott az akku ikon...vmi történt.
Kicsit mentem a városban, szépen indul (hogy őszinte legyek, semmivel sem jobban, mint a 'halott' akksival ), start stop is működik. Kell még vmit tennem?
Majd mérek feszt reggel pár nap múlva is.
Mivel jönnek a hidegek, akksisok kedvenc időszaka, így lehet tudtam segíteni vmit mk3/mk3.5 tulajoknak.
Neked meg köszi a tippet. -
nfsu17
veterán
-
-
darvinya
titán
válasz sparta2 #45324 üzenetére
Én is most vettem új gyári gyertyákat márkakereskedésnél.
S ráadásul ott volt a legolcsóbb is webshopban rendelve.
Az összes többi, Cromax, Unix, át akart verni valamilyen hasonló alap gyertyákkal.
Máshol rákeresve a gyertya típus számára, amit webshopban feltüntettek, platina anódosnak kellett volna lennie.
Ehelyett valamilyen sima izét adtak.
Mind két helyen NGK volt, szóval ennyit a márkáról.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
flymi
addikt
válasz sparta2 #45603 üzenetére
Ja, csak az ember próbálja megtalálni az optimális megoldást (ami nem fáj annyira).
Egy noname vagy gyári felújított ára 50-60 ezer, egy gyári új meg 110-120 körül lehet, vagy kicsit több. Ez a kocsi értékének a tizede.Az ember fia azt gondolná ezek is pont ugyan olyan jók, de három évvel ezelőtt már megszívatott egy utángyártott új. Pontosabban három cumiztatott meg, mert ennyit kellett cserélnem, hogy elviselhető darab kerüljön bele. Erre 3 év és cirka 25 ezer kilométer után összefossa magát, ezekután beleesek ugyanabba a hibába, h bízok az utángyártott alkatrészek ár/minőség arányában. Pedig most direkt ehhez a céghez fordultam alkatrészért, mert anno a benzinpumpát is tőlük vettem és lekopogom az tökéletes.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Sys85
veterán
válasz sparta2 #46092 üzenetére
Mindig bebizonyosodik,hogy sokszor az van csak rendesen megcsinálva amit az ember maga megcsinál.
Én legalább tudom mi kerül az autóba,igaz ez garis autónál sajnos nem oldható meg,viszont ebben az esetben elvárná az ember hogy egy szakszervíz rendesen és becsületesen dolgozzon.
Nekem ne rakjanak bele akármilyen olajat,még ha megfelelő is a specifikáció.
Mobil Super 3000 FE 5W-30 (nekem ez vált be az olajkályhába),gyári olajszűrő,gyári légszűrő (ugye utóbbi kettőt a Mahle gyártja).
Így nyugodt vagyok. -
instantwater
addikt
válasz sparta2 #47321 üzenetére
Csináltam már.
Azért nekifutok mégegyszer.Most megnéztem:
Jelenleg 3.4.22110 verzió van rajta, de a Ford weboldala szerint elérhető a 3.4.22200 verzió is.Megpróbálom frissíteni, hátha javították ezt a hibát.
Frissítés előtt vagy után érdemes Master Resetet csinálni?
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz sparta2 #47735 üzenetére
Közben nézem, elvileg a hengerfej, turbó, befecskendezés vonalon volt csak változás mk3 Focushoz képest, így érthető.
Olajban futó vezérműszíj darabkái, magát a pumpát is egy fogasszíj hajtja Említett autóban 95e km volt.
[Youtube shorts - dugulás] ebben kb 130e km volt.
Olajpumpa szíj illusztráció[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
válasz sparta2 #47791 üzenetére
Most kénytelen voltam cserélni/légteleníteni, kapott egy új főhegert.
Akkor szokták cserélni ha szétmegy benne a szimering és fosni kezdi a fékfolyadékot, de itt nem a szimering ment tönkre hanem a tolórúd tört el. Alig tudtam hazajönni vele. Lehet hogy egy jóakaróm jutott be az autóba és pontosan tudta hogy kell gyorsan szivatós kárt okozni.
Trélerezni elég drága poén lett volna, de nem kellett. Aztán csere itthon. -
#27070592
törölt tag
válasz sparta2 #48492 üzenetére
Az egyik legnagyobb vitatéma.
És miért kellene betű szerint követni a gyári ajánlást, a létező és tesztelt alternatívák helyett, ha azok ugyanúgy (vagy jobban) teljesítenek?
Kb mint a gumiknál, ahol már szintén hitviták alakultak ki.
Plusz olajoknál fontos tényező a csereintervallum, a használati/vezetési stílus, hidegindítások száma stb.Pl. ez is Fordokhoz fejlesztett olaj: Meguin 5W30
-
erdey_a
őstag
válasz sparta2 #48492 üzenetére
Márkaszervizben nekem nem Castrol-t töltöttek bele 2x is az éves kötelező ellenőrzéskor és a fogyasztás sima 1 literrel volt több a százas átlag, míg le nem cseréltem.
az a tény, hogy a beletöltött olajat "nem Castrol"-ként azonosítod, és még véletlenül sem a viszkozitást, vagy a specifikációt kifogásolod, arra enged következtetni, hogy nem vagy a tribológia doktora.
a gyárnak előírásai vannak, amiket be KELL tartani. a gyári ajánlások viszont pont annyit érnek, mint azok, amik itt a fórumon vannak.
[ Szerkesztve ]
Vérboci
-
erdey_a
őstag
válasz sparta2 #48498 üzenetére
mutatsz olyat, ahol a Castrol az előírás?
ha egy olaj teljesíti vagy megfelel a gyári specifikációnak nem biztos, hogy jobb mint az amelyikkel a gyár fejlesztette a motort
ezzel nem is vitatkozom. ugyanakkor, attól, hogy egy gyártó ajánl egy olajat (márkát), nem biztos, hogy nincs annál jobb.[ Szerkesztve ]
Vérboci
-
darvinya
titán
válasz sparta2 #48522 üzenetére
Nem jártam olyan helyen, ahol építési hulladékot szállító autó lett volna.
Amúgy érdekes, hogy váráslás előtt még semmi baja.
Után már igen.camelfer
Én nem tartom ennyire viccesnek, megnézem neked mennyire fog jól esni, mikor hasonló miatt károd lesz.
Akkor is örülni fogsz a kétes beugatásnak![ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz sparta2 #48651 üzenetére
És megreklamáltad?
De basszus semmi dolga nem volt a motortérben, mégis turkáltak benne. Szakadt az eső átvételkor, szóval nem sok lehetőségem volt, hogy a csomagtér javítás után benézzek a motortérbe. Meg amúgy is. Leltároznom kellene minden szervizelés után?
Épp elég bosszantó a lerúgott küszöböt pucolni utánuk folyton.
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz sparta2 #48656 üzenetére
Kerestem a fröccsöntésben gyártási időt de lehet el van rejtve.
Az én értelmezésemben mindig a vevőnek van igaza. A márkaszerviznek kell bizonyítani az állításom ellenkezőjét.
Kamerára rá fogok kérdezni, szerintem kell lennie felvételnek minden autónál pont a problémás ügyek tisztázására.
Kivéve ha a szervizvezető is benne van a buliban mert akkor kamera látőkörén kívül történt a dolog.Két opciót tervezek felajánlani nekik:
- visszaadják az én motorfedelemet és vigaszdíjként (ami fedezi a benzinköltségemet) elfogadok valamit a vitrinből.
- vagy rendelnek nekem egy vadi új deklit (ezzel rosszul járnak)Ha nem sikerül megállapodni, akkor panaszkönybe beírás, Ford Magyarországnál bemószerelés, és még sorolhatnám.
Nagyon pipa vagyok rájuk.[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
válasz sparta2 #49514 üzenetére
Köszi!
Nekem még nem cserélték a gyertyákat. Pedig most .egy 4. éves szervizre.
44k km van benne.
Vezérlést sem irányoztak elő.
Vajon ebben is az olajban futó vezérműszíj van?Jó lenne, ha jobban tudnék rá vigyázni, mint ahogy a Ford gondolja...
B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
Új hozzászólás Aktív témák
- World of Tanks - MMO
- iPhone topik
- Microsoft Excel topic
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Magisk
- Milyen okostelefont vegyek?
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Gyorsít az egyes Zen 5 dizájnokon a legfrissebb AMD AGESA
- Autós topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen