-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
nfsu17
veterán
Hellosztok.
Hátha valakit majd később (használtautó-vásárlás kapcsán) érdekelni fog - ha nem, akkor nyugodtan görgessen -, hogy egy Focus MK3.5 1.5T 150LE ecoboost (benzin, 4 henger....vicces, de már ezt is meg kell említeni, hogy hány henger, mert már a 4 nem is annyira alap) mennyit is fogyaszt.
Nem szakmai véleményt szeretnék írni, csak pár saját gondolatot, tapasztalatot, mint egyszerű user és nem -(le)fizetett- újságíró.Mérges vagyok a fed. computerre, mert bődületes nagy marhaságokat ír ki, de azt legalább végig konstans teszi, tehát lehet azért ez alapján is kalkulálni a tényleges fogyasztásra.
A Fuelio nevű appal rögzítem a tankolásokat és ő számolja ki, hogy mennyi is. Mindig teli tankolok, az első kattanásig.Gondolom nem mondok újat, hogy a computer elég jól lefele
hazudja"kerekíti" az átlagfogyasztást.Legutolsó 1 hét így nézett ki, de korábban sem volt pontosabb, csak max pár decivel volt közelebb a valóshoz a mutatott szám.
Egyik péntek: Győr-Siófok-Győr
Másik péntek: Győr-Balatonfüred-Győr
A péntek között még volt egy kis városi lófrálás, semmi extra, semmi nagy dugó.
Mindegyik úton 90%-ban a szabályok betartásával mentünk, ahol nem, ott sem sokkal léptük túl. Nagy előzések, gyorsítások nem voltak, elég nagy távon tempomattal. Erre lehet mondani, hogy nagypapás stílusban, de nem tartottunk fel senkit.Kb. 520 km ez a két péntek, és még 20km a helyi közlekedés, mert
544km-t mutatott az app előző tankolás óta.
6,69 l/100km-t mutat az app tényleges átlagfogyira.Ami még érdekes, hogy Siófokra leérve még 5,1-et mutatott a comp.
Az elmúlt 8.000 km alatt amúgy ez lett a legjobb fogyasztás. All time best.
Ezt egyszer amúgy már meg tudtam közelítni, akkor 6,75 volt.Ennek ellenére mit mutatott a fed.comp?
Még a tankolás előtti párszáz méteren 5,9-et, miután kiálltam a kúttól és menet közben nulláztam, már 6.0-át mutatott.
Ez barátok közt is majdnem több, mint 0,7l-es csalás lefele.
Átlag 0,5-0,6l között szokott lenni a kül., de ott nagyon sok a város. Azt gondoltam, hogy a sok város, sok indítózás miatt nem tud jól számolni...nem így lett.Ami még esetleg csökkenthetné a fogyit, ha nem 17-es kerék lenne rajta. Plusz a súlya sem kicsi az autónak.
A spritmonitor számomra értelmezhetetlen fogyasztásokat ír, melyeket elképzelni sem tudok, hogy sikerült összehozni. Pedig nem vagyok egy fittipaldi.
A kocsimra átlagfogyasztásnak kb. 7,5-et ír.
Én most 8,1-nél járok, de ebben azért sok a város, rövid táv, mert nem sűrűn megyünk ki a városból. Ezek a nagyobb utak ritkaságszámba mennek.Ha van valami kérdés, vagy vkit vmi érdekelne, írjon nyugodtan.
[ Szerkesztve ]
-
nfsu17
veterán
válasz tibbike01 #20689 üzenetére
Szia!
8100 km van benne.
5W20-as a gyári olaj.Szerintem szerethető karakterisztikájú motor, de szívó után kicsit fura érzés még mindig.
1500 ford./perc alá nem érdemes menni, pedig sok szívóval még simán lehet gurulni akkor is. Ez is bírja, de nekem fülre nem szimpi a hangja, mintha már "túl alacsony" lenne a fordulat. Vagy ez ilyen, és semmi gond ezzel, ezt még nem mondta meg senki.
2300-tól aztán megindul és jön az erő.
Városban nem érdemes 4-et kapcsolni (eddig mindegyik szívóm simán ment városban 4-esben), mert ha meg kell lódulni, akkor sok idő mire erőre kap. 3-asban kb 2000-et forog 50-nél, innen már jobban meglódul.
Elég hosszúak, dízelesen hosszúak a fokozatok...és a hangja is, ha áll...le is dízelezték egyszer. Menet közben aztán mintha másik autó lenne, kb semmi hangja 3000-ig. Onnantól sem üvölt, csak erősebb morgás jön be, nem "vonyító/üvöltő" szívó. Legalábbis az utastérben nincs hangja.
Sokszor 90-nél még agyalok, hogy tegyem-e a hatodikat...végülis bírja, de onnan nem jó érzés megindítani, mert annyira keveset forog, hogy szenvedős.
Sajnos én inkább alacsonyabban tartom a fordulatot, mint azt kellene, a benzinest jobban kellene pörgetni, de az nincs ínyemre.
160-ig gond nélkül, konstans gyorsul, 130-nál sem kell félni, hogy nem tudsz megindulni előzni.
Egy 150LE-s dízel még mindig erősebbnek érződik és biztos jobban is megindul, de a német autópályát leszámítva mindenre elég az ereje és egy előzés sem gond általában.A fogyasztása olyan, mint az előbb írtam is, hogy a rekord ez a 6,69, a 2. rekord a 6,75.
8,1 a teljes átlag és kb 9,5 a legrosszabb. 10 fölé még nem ment. De ez engem annyira nem lep meg, nem szúrom ki a szemét. A 9,5 is télen jön össze, sok városi rövid távval, sok indítózással. -
nfsu17
veterán
válasz #31733248 #20730 üzenetére
az komoly.
szerintem én nem fogok összehozni ennyit sosem, pedig törekedni fogok rá, ha lesz kedvem majd.
a 47e km is egy év alatt szép
nálad nem fognak lekormolni a szelepek.
nálam meg igen.
a kipuf. végén, az alján, ahol kicsöpög a víz, ott neked kormos?
nekem szinte már új kora óta kormos a kipuf alja...meg persze a belseje is.
pedig mostanában már OMV 95 maxmotiont tankolok, hogy kicsit tisztítsa.
mondjuk a fogyiteszt az pont egy sima MOL 95-ös volt.---------
A győri Árkádban van egy S-Max kiállítva, oldalán....2,500.000 ft állami támogatással.
Csak nem volt ott, hogy mennyi az annyi.
ForTop volt amúgy.[ Szerkesztve ]
-
nfsu17
veterán
a benzinesemre ezt írja a szakirodalom:
"AUTO-START-STOP
A használat korlátai:
Kézi és automatikus sebességváltó esetén is előfordulhat, hogy a rendszer nem állítja le a motort bizonyos körülmények között, mint például:
*A motor alacsony üzemi hőmérséklete esetén.
*A belső tér klímájának fenntartása érdekében.
*Ha az akkumulátor töltöttsége alacsony.
*Ha a külső hőmérséklet túl alacsony vagy túl magas.
*Ha mozgás közben kinyitják a vezetőajtót.
*Ha a szélvédőfűtés be van kapcsolva.
*Ha a dízel-részecskeszűrő regenerációja folyamatban van.
Kézi és automatikus sebességváltó esetén is előfordulhat, hogy a rendszer újraindítja a motort bizonyos körülmények között, mint például:
*A belső tér klímájának fenntartása érdekében, például a klímaberendezés használatakor.
*Ha az akkumulátor töltöttsége alacsony.
*Ha a szélvédőfűtés be van kapcsolva.
*Ha a gépkocsi üres fokozatban lejtőn lefelé kezd gurulni.
Megjegyzés:
Ha a rendszer hibás működést észlel, kikapcsol.
Ha a gyújtási ciklus befejeződése után sem működik, ellenőriztesse a gépkocsit egy hivatalos márkakereskedésben.
Megjegyzés:
Előfordulhat, hogy a rendszer nem működik, ha a gyújtás kikapcsolásakor csatlakoztatva hagy elektromos fogyasztókat, mivel ezek lemerítik az akkumulátort." -
nfsu17
veterán
-
nfsu17
veterán
most van folyamatban, csak a helyi Ford üzlet még nem tette ki a télikerék akcióját...tavaly alig volt drágább náluk, mint ha külön külön venném máshol (felni, gumi, TPMS, szerelés), így gondoltam várok.
de már most 1 ezressel feljebb mentek a gumiárak (/db) pár nap alatt (pl. Marsonál), szóval sokáig ne várjanak Fordék, mert nem ott veszem akkor. Csak egyszerűbb lenne náluk intézni mindent egyben.a "ha vennék" most azt jelentette, hogy "még nincs", tehát nem írhattam azt, hogy ilyen méretű a kerekem
Utólag bevallom, nem büszkén, de tavaly nyárival mentem végig. Nem volt annyira gáz az időjárás úgy általában, ha meg az volt, akkor nem vettem elő. Száraz úton, mindegy hány fok volt, még -6-ban is, semmi extra nem volt. Persze szituációk sem voltak, ott már lehet (biztos) kijött volna a hátránya. Ez a Michelin Primacy HP nyári gumi , ami gyári az autón...hát, nem vennék ilyet, ha én döntenék. Éles kanyarban már nyúlik és megy le az ívről...2-esben is képes a kocsim kicsit megnyúzni. Esőben marha csúszós, főleg ha az aszfalt is olyan, hogy kicsit fényesebb. Egy picit jobban lelépek a gázról, szárazon is kapar. Szerintem a fogyasztásban sem segít, olyan, mint ha túl lágy lenne a gumi. Ez mondjuk télen pont a segítségemre volt.
-
nfsu17
veterán
válasz gabor9991 #21084 üzenetére
nekem 9000 km óta +6dl a tényleges a comp-hoz képest.
most nulláztam a trip2-t, amibe belement ez a 9000 km és a Fuelio app szerint is 6dl-el több a tényleges, mint a trip2 szerinti.
tankolásonként is mérek és ott is 6dl.
ha bele tudnék lépni az agyába és a bele tudnám programozni, hogy "x+0,6=kijelzett fogyasztás", akkor baromi pontos lenne -
nfsu17
veterán
válasz Tsebacsi #21215 üzenetére
akkor van még 15k km-em (kár, hogy ez nem annyira vicces)
hogy használtad? pl. hidegen nyomtad neki?
sok városi rövd táv?
inkább pálya 130+?Gondolom olaj gyári, meg a többi, mert akkor amúgy is bukó a gari.
vizet ette?
nekem sajnos szerintem megint kezdi csipegetni a vizet így télen (tavasztól őszig szinte semmi nem fogy), mert tavaly is novemberben kezdett el csökkenni a szintje.
szerviz szerint ez normális (érdekes, hogy a Mazdáknál meg nem), sőt, még meg is jegyezte, hogy szerinte a fűtőradiátor az oka...gondolom, mert azt télen használom, nyáron meg nem, de nem értek annyira hozzá.
mindegy, van 2liter bekeverve, csak ez a folyamatos stressz, hogy egy új autónál hetente a motortérben mászkálok, hogy mi fogyott el (olaj, vagy víz).
szerencse amúgy olajból nem fogy annyi, hogy foglalkozni kelljen vele 2 csere között.
#21220
"A hűtőfolyadék nem kicsit van túltöltve. "
Szerintem nem véletlenül. Lásd amit fentebb írtam. De ne legyen igazam.
Az biztos, hogy gyárlig ennyire nem töltik túl. És én sem.
[ Szerkesztve ]
-
nfsu17
veterán
válasz bajnokpityu #21238 üzenetére
Szerintem is, de azért (még) nem gyújtom fel.
no offense, és nem akarok itt ellenség lenni, de ha az új Kia Ceed pár hónappal korábban jön ki....szerintem a hengerfej(tömítetlenség) nem figyeli az időjárást. vagy vannak kivételek...skynet.
február 2-án töltöttem fel max szintre 4100km-nél.
most léptük ét a 9100-at és csak most látni, hogy kezd (megint) picit csökkenni, de lehet kevésbé jó szeműek észre se vennék...ha párezer km múlva is ennyin állunk, akkor én károgtam előre és elnézést.viszont tavaly 2600km-nél (november elején) még minden oké volt, pár hét múlva már kevesebb volt benne, és így mentünk el idén február 2-ig (4100 km- ig), amikor már a min. alatt volt kb fél ujjnyival...azért vártam eddig vele, mert nem tudtam, hogy most ez normális és majd visszaáll, mert túltölteni se akartam.
Szerviz persze nem foglalkozott vele, pedig szóltam nekik: "Töltsön utána".
Mondom garanciás az autó, én "szerelgessem"? Nem akarják szépen ingyen feltölteni?
"Nem". Hát vettem 2e valamennyiért és bekevertem, nem ezen múlt, de inkább a tudat, hogy nekem ez így annyira nem gyerebe, hogy ezt figyelgetem.Közel 5000km alatt semmi nem fogyott ("nyáron"), tavaly télen meg 1500km alatt 2-3dl.
Nem konstans egyáltalán, ami részben megnyugtató, részben nem. -
nfsu17
veterán
Köszi az infókat.
----------------------------
bajnokpityuEz felettébb jó hír az én szempontomból.
Itt van ez az 1,5l ecoboost Focus 1500 km-el.
Ha figyelitek, ennek is a minimumon van a szintje 4:14-nél.
Ezzel nem azt mondom, hogy ez normális, de nem is egyedi eset (sajnos).[ Szerkesztve ]
-
nfsu17
veterán
válasz bajnokpityu #21281 üzenetére
túl sok forma1-et néz, ott volt, hogy néha olajat is égettek pár lóerőért cserébe, de a gondolat is nonszensz
-
nfsu17
veterán
válasz nfsu17 #21237 üzenetére
Ahogy jósoltam (de nem vártam), sajnos kezdi megint a tavalyi mizériát.
Szemmel láthatóan kevesebb van benne most hűtővízből, mint legutóbb. Pedig még a tank benzin sem fogyott el, azaz még az 1000km sem ment le.
Szinte tavaly is pont ilyenkor kezdte.Beírtam google-be, hogy "ecoboost coolant loss", van facebook oldaluk is...mondjuk főleg az 1.0 motorokkal van (volt) gondjuk, az 1.6, meg az 1.5-re is van találat.
Háát....ha ezt előre tudom. Annyi fórum, annyi hsz.Tavaly "leráztak" a szervizben, hogy ez normális, és töltsek utána. Ennek írásos nyoma nincs, mert telefonon, meg egy másik helyen személyesen voltam.
Most e-mailt fogok írni és kíváncsi vagyok a válaszra...megint.
Azért e-mail (azért ajánlott, papír alapú levéllel még nem játszanék), mert akarom, hogy nyoma legyen (ha később "durvább"=hengerfej, kigyulladás, motorcsere stb) annak, hogy én IDŐBEN észre vettem és jeleztem, hogy hiba van. Már ha ez hiba, mert úgy tűnik náluk nincs hiba ilyen esetben. Mivel garanciás az autó, később majd mindent rám vernének, hogy tudtam róla, de nem szóltam nekik, stb.
Továbbra sem értem, de lehet itt lesz a megoldás, hogy a hidegnek lehet-e köze hozzá, vagy az utastéri fűtésnek, de tavaly is és idén is a hideg érkezésével kezdődtek a gondok.
Nem tudok most 100km-eket menni teszt célzattal, fűtés nélkül, hogy kiderüljön tényleg ez-e a hiba, mert pár km után elkezd párásodni levegőjáratás nélkül a üveg...meg amúgy sem fogok erre benzint pazarolni. -
nfsu17
veterán
válasz dssport #21350 üzenetére
"Bejön a hideg és eltűnik egy adott mennyiség, utána stagnál, vagy hidegben időről időre folyamatosan fogy?"
Inkább a második.
Tavaly novemberig (0-2600km) kb semmi nem fogyott.
Jöttek a hidegek, fűteni kellett, néztem tovább a szintet és szépen ment lefele, ahogy teltek a hetek.
Elértük idén február elsejét, amikor még nagyon hideg volt.
Ekkor már picivel minimum alatt volt (4100km).
Műszerfalon jelzés _semmi_.
Nem játszunk vele, bementem a Fordba, vettem fagyállót, kevertem, feltöltöttem maxig.
Továbbra is figyeltem rohadt sokszor.
Jött a március, április (a melegebb hónapok) nem csökkent. Egész nyáron nem.
Megnyugodtam, hogy biztos csak légtelenítette magát, mint ahogy az előző kocsim is "tud ilyet".
Február és november 1-je között kb. 5000km ment bele, mert a 9000-et már elhagytam.
Ez alatt a "nyári" 5000km alatt (ami több, mint 3x-osa a tavalyi téli "fogyós" időszaknak) nem látható mennyiség fogyott. Biztos valamennyi így is elment, de olyan okosan ki van találva ( ) ez a tartály, hogy pont a két rész találkozásánál (picit fölötte) van a max és nem lehet jól látni. A minimum szint már jól látható.
De most már a tartály bal oldala kezd "kifehéredni", azaz ott már nincs piros lötty.
Szóval megyeget lefele."más: céges dukátókból mindből fogy a víz. Lemegy minimum szintre aztán abbahagyja. Hiába töltöd fel maximumra következő ellenőrzésnél már minimumon van, de tovább nem fogy. Időtlen idők óta mindegyik ilyen."
hasonlót láttunk a legutóbbi MűhelyPRN-ban, csak ott az olajat ette, 1 litert és többet nem."ui.: a Ford még mindig ott tart hogy nem jelzi műszer ha kevés a víz?"
A "kigyulladós" #ecoboom-okba tettek ilyet utólag, nekem az rémlik, de gyárilag nincs ilyen szerintem az 1.5-ben. Csak azt jelzi, ha tűlhevült a folyadék, ami semmit nem ér, ahogy olvastam a neten ebben az esetben.
[link]
"Az Ecoboost-ügy tanulságai
1. Ha egy autóból bármiért fogyni kezd a hűtőfolyadék, biztosan tömítetlen valahol a hűtőrendszer és a problémát nem oldja meg, ha rátöltünk a fagyállóra."
2. Bizonyos Fordok, a visszahívásban érintett, de még nem javított Ecoboost-motorral szerelt példányok legalábbis biztosan nem jelzik, ha túl alacsony a hűtőfolyadék szintje a rendszerben. " -
nfsu17
veterán
válasz diegho #21362 üzenetére
"ahogy nézem ez a legszebb új autó 5M körül."
ízlésről kár vitatkozni, de szerintem nem így van.
Egyedül az st-line vonal, amiben kinéz valahogy az új fóka.
de mondom, kinek mi.Én, ha még egyszer elkölthetnék 5 millió forintot, akkor Kia, Hyundai, Suzuki vonalon mozognék újban.
Használtban egy pár éves Mazda 3 mondjuk. Az új Corollát sem vetem el, de az ára...
A user-elégedettségi teszten meg a Peugeot nyert, annyira rossz nem lehet.A helyi ford szerviz oldalán sem látok semmi extrát a nyílt nappal kapcsolatban, így el kell menni megnézni.
Meg lehet, hogy még egyszer közvetlen befecsis autót sem vennék.
Ahogy Vályi Pista is elmondta, az apja kocsija (nem Ford) már 15k km után lekokszosodott.[ Szerkesztve ]
-
nfsu17
veterán
válasz nfsu17 #21351 üzenetére
Fejlemények (ami nincs).
A márkaszerviz cseszik válaszolni az e-mail-re. Nem meglepő, nem vártam mást.
Az online szervizbejelentkezéskor is csak viccet csináltak magukból.
Napokkal később sem történt semmi, telefonáltam, csak egyik "kollégától" a másikig küldözgettek.
A másik esetben kértem "télikerékre" ajánlatot, szintén semmi válasz napokig, majd mikor írtam, hogy ugyan már legyenek szívesek legalább lex@rni és ne semmibe venni, akkor hirtelen össze vissza jöttek az ajánlatok, még másik városból is.
--
Múlt szerdán mentem egy 100km-es etapot.
Úgy emlékszem indulás előtt megnéztem a szintet és ugye akkor láttam, hogy már lejjebb van, mint legutóbb, azaz megállapítottam, hogy kezdődik ebben az évben is a tavalyi mizéria. De még bőven a min. fölött volt, a forrasztásnál.
Csüt. reggel megnéztem megint a szintet, bíztam benne, hogy azért 100km után szemmel látható változás nem lett. Nem így lett. Csak egy hajszállal is, de már lejjebb volt, mert a forrasztás alatt már kilátszott a tartály, azaz ott már nincs folyadék. Nagyon kellett figyelni, de látható volt.
Oké, de még azért arrébb van a min. jelzés, várjunk még.
Csüt, Pén, Szom, Vasárnap nem mentem autóval."Poénból" ma délután megint ránéztem, mert ma kellett menni.
Hát nem kis meglepetés ért. Ugye csüt-ön reggel ránéztem (úgy emlékszem, de már egybe folynak a napok) és 4 napig nem is mentem vele.
Erre ma sokkal lejjebb volt, mint csüt-ön. A "sokkalt" úgy értem, hogy többet ment lefele, mint mikor 100km-t mentem.
Már alig van feljebb, mint a min., de még felette van. Viszont most már a hülye is látná azt, amit én hetekkel korábban már megjósoltam (vagyis láttam), hogy ez elindult lefele.
Ha ez így megy, akkor már pár nap múlva min-on is lesz, ha megyek vele, ha nem.Viszont a kocsi alatt nincs víz. A műanyagon lehet, de azt meg nem látom rendesen, mert annyira zsúfolt fentről nézve. De soha nem volt egy csepp sem alatta, így ezt kizárnám.
Nem tudom érdemes-e fotókkal dokumentálni, de szerintem most nincs. Lemegy minimumra, feltöltöm, aztán max utána elkezdem fotózgatni. De nem tudom miért.
-
nfsu17
veterán
A márkaszerviz továbbra sem válaszol az emailemre.
Cserébe észre vettem még egy hibát.
Ha már egy ideje megy a fűtés, mindegy hogy auton, vagy én állítom az erősséget, irányt, egy idő után a középső kettő fújóka közül a bal oldali mindig melegebbet fúj kicsit. Átteszem a kezem a jobb oldalira és az hűvösebb.
Két, két és fél fok minimum a különbség, bármikor mértem. Volt hogy több is volt. Ha feljebb teszem a hőmérsékletet, akkor is érzésre nem fúj melegebbet sokkal a jobb oldali.
Ha kikapcsolom és újra be, akkor egy ideig jó. Aztán megint elfelejt meleget fújni. Nem hideget fúj, mert nem fázik aki ott ül, csak érezni, hogy melegebb a bal.Kétzónás, auto, természetesen azonos hőmérsékletre téve.
-
nfsu17
veterán
válasz gabor9991 #21626 üzenetére
Bocsánat, kicsit eltűntem, nem akartam sok flamet kelteni ezzel kapcsolatban.
Az e-mail-re továbbra sincs válasz, sem a helyi szervíztől, sem a központi ford szerviz e-mail címéről.
Nem sokat használtam most az autót, de holnap megnézem, mert pont ma eszembe jutott nekem is.
Múltkor (1 év után újra) azért elég jól felstresszeltem magam az ügyön, picit nem is akartam vele foglalkozni, mert én szeretek autót vezetni, és nem csak eljutni A-ból B-be. De így nehéz jól érezni magam a kocsiban. -
nfsu17
veterán
válasz gabor9991 #21727 üzenetére
Mindig reggel nézem, mikor már egy éjszakát állt az autó.
Ha meleg, akkor persze, hogy feljebb megy.Azt azért tegyük hozzá, hogy 500km-ről beszélünk. Ismerősöm ennél többet megy 1 héten.
Pár hetente ki a tököm töltögetne erre mindig? Új kocsiról beszélünk, nem egy 300.000-es kotladékról, amiknél sok esetben ennyi fogyás sincs.
Még 500km és a minimum csíkon fog virítani a folyadék.
Meg ahogy korábban is írtam, még nem voltak olyan hidegek, amiknél tavaly sokkal jobban elindult lefele a szint...tehát ennél csak rosszabb lesz, ha tél is lesz.
Persze ha vkinek így is kell az autó, jelezze nyugodtan, van az a pénz amiért vihető.Ja meg mégegy, mert a képről nem látszik.
Nem 0-10.000 km között ment el ennyi.
Egyszer már lement a minimum alá, amit feltöltöttem és AZ ment le megint eddig.[ Szerkesztve ]
-
nfsu17
veterán
válasz sparta2 #21732 üzenetére
Sajnos én is azon az állásponton vagyok, hogy nem szabadna csökkenie.
Ezt több autónk igazolja, az is, ami már másnál van és 20 éves és tavaly kérdeztem rá pont emiatt nála, hogy "a vized nem fogy"? "Nem"
A 28e km-t futott mazdánkban is a minimum fölött van és sosem töltött rá senki.
Vagy kifelé (környezet), vagy befelé (motor) megy el a víz. Mindegy, hogy 1 literről beszélünk, vagy 1dl-ről. Egy zárt rendszer azért zárt, mert nincs rajta "rés".
Ha zárt a rendszer, akkor hova párolog el a víz? Mert még azt szokták mondani, hogy valamennyi elpárolog. Kupaknál még el szokott menni valamennyi, ha már öregecske a kupak, de annak is van nyoma.A cikkben is írják:
"Bármilyen okból is kezdett el fogyni a hűtőfolyadék – például a vízpumpa vagy a csövek tömítetlensége, a hűtő sérülése vagy a hengerfejtömítés károsodása is szóba jöhet – folyamatos fogyás esetén a többszöri folyadékpótlás nem akadályozza meg a következménykárok kialakulását. Ha csökken a folyadékszint, esetleg levegő vagy gáz jut a hűtőrendszerbe, már nem biztosított a megfelelő hűtés. Kellő időben történő beavatkozással – a folyadékveszteséget okozó alkatrész javításával, cseréjével – a sorozatos túlmelegedés nem történik meg, és a további károsodás, amely akár a motor cseréjét is szükségessé teheti, az esetek többségében megelőzhető."
Biztos azt gondoljátok, hogy hergelni akarok mindenkit, meg fölösleges ez az egész para, amit csinálok, valahol igazatok is van, a legtöbben xarnak bele (nem Ti, más tulajok, akik csak A-ból B-be használnak egy közlekedőedényt)....ott a garancia, úgyis megcsinálják, 5 év múlva meg kit érdekel, hogy a másik tulajnál lesz-e baja.
Simán lehet, hogy 50e km-ig el lehet menni gond nélkül töltikézve.
Aztán a vége az lesz, mint Csabának, hogy a motor kuka.BaLee
Ezért nem illet volna pénzt kérni. Erre hibakódot szerintem nem is dobna gép.[ Szerkesztve ]
-
nfsu17
veterán
válasz ReFleXx #21757 üzenetére
értem mire gondolsz és valóban változik (mm-eket) a hőm. függvényében (ahogy melegszik, úgy megy feljebb), de ez sajnos fogy, akár hogy is csűrjük, csavarjuk, mivel ez februárban még a maxon volt (de csak azért, mert akkor is rátöltöttem, mivel a minimumon volt).
Ha akkor nem töltök rá, akkor már centikkel a minimum alatt vagyunk.Jövő héten kérhetek időpontot a szervizben és valamit próbálkoznak.
Tegnap (1 hónap után megint) írtam egy levelet nekik, hogy esetleg válaszolhatnának is.
Ma reggel már jött a kedves levél, hogy valóban nem oké, ha a minimumra csökken és jelentkezzek be, megnézik garanciában. -
nfsu17
veterán
válasz darvinya #21777 üzenetére
Nem, nem tetszett a színe és csapvizet tettem bele, mert az átlátszó tartályhoz jobban ment. Troll off.
Gyerekek
Ez egy full gyári, új, nullkilométeres autó volt tavaly júniusban. Akkor jött az új fóka, de még alig adták azt, plusz nem is kellett volna, erre meg adtak jó sok kedvezményt.
Volt már olajcserén, szintén márkaszervizben.
Nem mókolok ezzel a kocsival semmit, de mióta tavaly már láttam, hogy apránként fogy a víz, azóta nem tudom elengedni a témát.
Most lesz az, hogy megnézik szervizben, aztán megállapítják, hogy semmi baja.
Amit rátöltöttem, azt is a Fordnál vettem. Könyv szerint tökéletesen ez való bele. -
nfsu17
veterán
válasz Anulu79 #21784 üzenetére
Sehol se látok semmit. Az előző kocsimból néha csöpögött a víz és az alsó motorburkolat ellenére is a földön a garázsban lehetett látni. Itt száraz a talaj alatta.
Nem akarom tovább flame-elni ezt, jövő héten megy szervizbe, be lesz jelentve, már tudják, hogy érkezni fog valamikor. Majd megírom, hogy mi volt -
nfsu17
veterán
válasz sparta2 #21803 üzenetére
köszi + Tsebacsi is.
akkor ugye már elhiszitek, ha "mindenkinek" oké, de nálam nem, akkor foglalkozom az üggyel és nem is annyira örülök a látottaknak
Én is azt hittem, mikor 4000-nél rátöltöttem, hogy csak ennyi és jó lesz, de hát látni, hogy most 10k-nál mi van megint -
nfsu17
veterán
Csütörtökön viszem _elméletileg_ a kocsit, mivel online jelentkeztem be és hát tavaly ez sem sikerült...majd szerdán rájuk telefonálok azért.
Közel 100km-t mentem az elmúlt 11 napban. A legutóbbi kép pont 100km-el ezelőtt volt.
Ma ugye elég meleg volt nappal, erre felé legalábbis. A garázsban volt 13 fok is.
Megnéztem a víz szintjét. Nagy meglepetés nem ért, megint ment lejjebb.
A minimum jelzés (az a csík) bal oldalát már el sem éri a víz, a jobb oldalát még súrolja. Valamiért nem vízszintes a tartály, de ezt másnál is már észre vettem.
Igazából már az sem érdekel, ha ráfogják, hogy jó ez így, csak nem akarok semmit fizetni...de ezt ki fogom eléggé hangsúlyozni átadáskor...maszatolnak vele majd jobb esetben 1-2 órát, nekem küldenék a 14k/óradíjat a semmiért.----
-
nfsu17
veterán
válasz nfsu17 #21855 üzenetére
Nem akarom bő lére ereszteni, de kb. nem történt semmi.
Megállapították, hogy száraz a motor kívülről, csináltak nyomástesztet, az is rendben és kb ennyi.
"Ez a motor képes erre, tömítések, blabla....figyelni kell és rátölteni" (nem szó szerint, elnézést az idézőjelekért)Semmit nem kellett aláírni, semmi bizonyítékot nem kaptam, hogy a teszt eredménye negatív, kb olyan, mint ha ott sem jártam volna. Ami azért bosszant, mert ha _mégis_ valami gond lenne később, ami visszavezethető a vízfogyásra, akkor simán rámfognák (szerintem), hogy én voltam a felelőtlen tulaj, mert nem ellenőriztem és nem nézettem meg velük.
Van egy e-mailem, amiben megkaptam az időpontot és benne van az általam leírt helyzet, hogy megint "elfogyott" a víz. Ennyi. Ezzel tudom igazolni, hogy én tudtam róla, azt már nem, hogy a kocsit el is vittem megnézetni.Kezdem magam "Csabának" érezni...szerintem mindent megtettem, amit meg lehet, csak semmi eredménye nincs. És akkor még az importőr jól le is "cseszi" Csabát, hogy felelőtlen volt, mert csak rátöltögetett, ahelyett, hogy megvizsgálták volna alaposan.
Vagy ti mást olvastok ki a cikkből?Még garanciális korában el fogom adni az autót, vagy jóval előtte, hogy az új tulaj még tudjon futni egy kört a szervizzel, ha arra kerülne a sor.
Addig meg tőtikézek, mert "jóvanazúgy".
(amúgy - annyira - nem hibáztatom a szervizt...valószínűleg tényleg annyira kicsi lehet a rés, vagy tömítés, ahol igazából elpárolog csak a folyadék, annyi nincs, hogy le tudjon csepegni...plusz kismillió hely lehet, ahova bontás nélkül nem lehet belátni, így ebben a helyzetben nem is tudják észre venni, bontani meg persze, hogy nem fognak, mert arra sincs bizonyíték, hogy kifele "csöpög" el, és nem a motor eszi meg) -
nfsu17
veterán
Tsebacsi
Még annyit tehetek, hogy a szervizvezető e-mail címére - aki 1 hónap után sikeresen válaszolt az e-mail-emre - írok, hogy szeretnék akkor erről papírt kapni, akár egy mailt, amit kinyomtatok.7Sony7
Sajnos ennyire nem értek az autókhoz, hogy egy autóban a fűtés hogy is "keletkezik", min megy keresztül, stb.
Amúgy DE, simán lehet, de én ezt le is írtam a levélben, hogy "télen*" kezdődik a fogyás.
(*mikor már sokat kell fűteni).molnarpeter
Nyomás próbát (tesztet?) csináltak....legalábbis ezt mondták, mert papírom nincs róla.
Ennyire nem akartak belemenni a dologba, vagy nem is ismerik ezt. -
nfsu17
veterán
válasz cappa72 #21911 üzenetére
zoger
Oké, hogy nyomot hagy, de szerintem minden apró rést nem tudnak meglátni egy beszerelt motornál, mert ez az egyöt ecoboost azért elég jól be van oda zsúfolva. Nekem el kell hinnem, amit mondanak, mást nem tudok.
cappa72
Kösz a tippet. Holnap megnézem, hogy most hogy áll a szint...matek szerint 1000-1500km múlva megint minimumon lesz. Na akkor futok még egy kört, addig nem akarom itt a topiklakókat sem bosszantani...aztán esetleg jön a központ.
-
nfsu17
veterán
válasz 7Sony7 #21975 üzenetére
Nagyon fontos, hogy milyen állapotban van a szélvédő és pár apróság, ami meg tudja hosszabbítani az élettartamát.
Az előző kocsimon nagyon karcos volt a szélvédő, a 10k-s bosch se bírta addig, míg az 1000 ft-os obi-s, így inkább gyakran vettem olcsóbbat.
Nagyon keveset használom "szárazon" (értsd: száraz idő van, de mosni kell és a tartályból kell spriccelni). Hogy miért?
Szerintem nem okos nálam (vagy minden focuson?) ez a technika.
Ha pár hétig nem spriccelsz, akkor kiürül a vezetékből a folyadék. Eddig még OK.
Rányomok, hogy spricceléses mosás és már rég töröl az ablaktörlő, mire a folyadék egyáltalán megjelenne a szélvédőn. Ahelyett, hogy várna 2-3-4 másodpercet, mint az előző olasz kocsimnál, aminél ez a folyamat nem zavart. Itt inkább nem is használom.
Pár naponta megemelem az összes lapátot, hogy az alatta felgyülemlett por, kosz kimenjen alóla, hogy a legközelebbi törlésnél ne ezzel a sok szeméttel húzza végig első törlésnél az üveget.
Autómosásnál egyszer végighúzok egy rongyot minden lapát gumiélén.
Sajnos a hátsó lapátot nem tudom felállítani (90 fokra), azaz úgy megemelni, hogy álljon a levegőben a penge (vagyis az egész kar), tehát ne az üvegre feküdjön. Ezzel lehetne megakadályozni a ráfagyását.
Nálam egy tartály mosólé elég majdnem 1 évig, vagy tovább, inkább csak szemerkélő esőben szoktam párszor használni, hogy be ne száradjon.
Ha annyira koszos, hogy ki sem látok, fogok egy rongyot.... -
nfsu17
veterán
válasz molnarpeter #21979 üzenetére
de a focuson (mk3,5) nem lehet, nem áll meg, alig 40 fokig engedi felhajtani és vége, az a végállás, ha tovább emelem fel, eltöröm. Én bénázok?
-
nfsu17
veterán
Ford-jelenlét.
Költséges hibák, ha nem veszed észre időben - Tibi műhelye 4.