Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Ha még akad itt esetleg rajtam kívül más Cronenberg rajongó, akkor szólok, hogy most vettem észre: nemrég kidobták BD-n a Dead Ringers-t (egy francia kiadó Faux Semblants cím alatt) és az eXistenZ-t (eredeti címmel).
    (A többi >=1981 már eddig is kint volt, a régebbieknek nem sokat jelentene a BD.)

    Előbbit még nem is láttam, utóbbit pedig nem lehet megunni, úgyhogy ennek örömére tartok majd egy nagy Cronenberg hétvégét, ha már kicsit leülepedett bennem a nemrég látott Cosmopolis is.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz diablo1984 #18319 üzenetére

    "ő is valahogy olyan nekem mint a dög a légynek, egyszerűen vonz!"

    Vicces, mert én eddig csak "A vonzás szabályai"-ban (The Rules of Attraction) láttam, ahol szerintem szándékosan ilyen volt a szerepe: se nem klasszikus, se nem kurvás szépség, mégis "vonzó", sőt túlszárnyalja a többi féloldalas karakter vonzerején a saját mezőnyükben is, mert megvan a saját egyedi zamata.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Az arany iránytű (2007)

    Hát, ha csak ezt, de tudtam volna, hogy ilyen látványos, akkor már rég megnéztem volna. Sőt, 2007-ben még biztos nagyobbat ütött látványban a CGI minősége, mint ma, de már akkor is tetszett a képi stílusa, ha nem sikerül ilyen minőségben kivitelezni.

    Viszont ha csak azt tudom, hogy egy trilógia, amiből egyedül az első rész készült el, hiába is sikerült az jól, akkor talán nem nézem meg, hogy a második részről érdeklődve a neten felmérlegeljem magam, hogy miért is nem készült el a következő két rész, amit szívesen megnéztem volna.

    Ahhoz képest, hogy alapvetően gyermekmese oldalára fordítják, számomra is izgalmas lett volna a történet is. Szeretem az ilyen SPOILER központi rendszer elnyomása alatt álló jövőkben játszódó lázadómeséket, és érdekes szál volt ez is, hogy mi a démonok és a "por" szerepe a párhuzamos világokban. SPOILER

    A másik két rész hiányában, és azután, amit most a wikipeadia-n olvastam róla emiatt, már nem igazán tudom korrektül lepontozni, de szerintem kb. 7/10-es lehetett volna a trilógia.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz eeXaa #99486 üzenetére

    Szerintem ezek közül a Prestige volt a legjobb, az Inception a felejthető közepes, az Interstellar pedig az, amiben nekem az volt a legérdekesebb, hogy miért imádták ennyien. :P
    (Amik kiborítottak: a bohóckodás a vízben, a paradoxon a végén, de leginkább az abszolút előrelátható dolog a jégen. Fárasztó volt percekig nézni, ahogy forog az űrben monoton zenére. Persze voltak jó pillanatai is, és összességében szívesen néztem végig.)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz GODx #99543 üzenetére

    Én gyermekként 4, 6, 5 (akkori 1,3,2) sorrendben szerettem őket nézni (mert sohasem szerettem a középső rész elejét, félredobtam a VHS kazettát, miután megláttam a havat :DDD és ez lett a saját hagyományom), aztán később leginkább sehogy (meguntam őket).

    Az új trilógiát megnéztem megjelenéskor sorban, majd egyszer később végignéztem hivatalos számozás szerinti sorrendben mind a hat filmet, és akkor megállapítottam, hogy úgy igazán se a régi, se az új trilógia nem tetszik (bár kicsit megenyhültem az új trió irányába, hogy nem annyira rossz pár év távlatából együtt a három, mint egyenként voltak az egyes részek).

    A harmadik trilógiát most megint megjelenési sorrendben fogom nézni (még csak az első részt láttam), bár inkább csak úgy, mint több más populáris filmsorozatot is megnézek akkor is, ha úgy érzem meglennék nélkülük (a legutóbbiból csak arra emlékszem, hogy Solo legalább háromszor "letöri a harmadik falat", hogy a jól megmondja a képembe a vászon közepéről: "Igen, te most egy Star Wars filmet nézel. És ezt k¤rvára tartsd észben!" :)), a végén pedig erőltetetten kivégzik, mielőtt még meggondolná magát, hogy talán mégsem Star Wars filmet forgatnak vele, vagy minden néző rájönne, hogy csak azért volt benne a filmben, hogy ezeket a jeleneteket letolja ;]). De bízom benne, hogy a következő jobb lesz. (Érdekes lehet még, hogy az említett Solo jelenetek mind zöld színezetűek, míg az öreg trilógiáról a kék, a középsőről a sárga szín jut eszembe, ami talán nem véletlen.)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Fantastic Beasts and Where to Find

    Nem igazán tetszett, bár szerintem bennem volt a hiba, mert miközben lapozgattam a "megnézendők" listám, valahogy mellélőttem az elvárásaimmal, és egy Tolkien/Jackson LoTR, vagy legalább Hobbit színvonalú fantasy-t reméltem tőle. Pedig unatkozás közben felidéztem, hogy az első Harry Potter filmek sem ütötték meg azt a szintet, viszont folyamatosan egyre unalmasabbak és hígabbak lettek, míg az utolsó részek teljesen feledésbe is merültek számomra (csak most eszméltem rá, hogy milyen sok volt, pedig csak az első két-háromra emlékszem, arra se nagyon hogy mi a legvége, csak hogy uncsi).

    Nem tudtam magam túltenni a dilemmán, hogy a BBC vajon perli-e már Rowling-ot a Doctor Who névvel dobálózva. Aztán volt egy kis érdekes rész, ami tetszett (első kirándulás a bőröndben), de aztán eléggé összecsapták és septében felgörgették a szálakat, hogy fájdalmasan sok idő maradjon egy tenyérnyi karakter elbúcsúztatására, mint ha úgy hozzájuk kellett volna nőnöm a film során, hogy nem tudnám őket elengedni, pedig szerintem két hét múlva sem fogok már rájuk emlékezni -> kivéve persze a Doctor imposztort, mert ő amúgy sem volt rossz karakter (ha sikerülne mellőznöm a Doctor-ozást, most csak jókat írnék róla), és a Doctor árnyéka majd ápolgatja az emlékét a fejemben. ;]

    Annyiból viszont várom a folytatást, hogy ha legközelebb érdekesebb helyre csöppen, jobb követőket kap maga mellé, és valami nagyobb rejtélybe toppan bele a Doctor, hogy jobban kibontakozhasson, akkor lehet még ebből jobb story és film.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Absolutely Anything
    Nem emlékeztem miért volt a listámon, de ma pont ezt szúrtam ki véletlenül.
    Szerintem picit alulértékelt a 6/10-el.
    Ha valaki scifi-t és/vagy romantikus vígjátékot akar keresni benne, akkor értem miért nem lesz elégedett, de akkor nem is figyelt a legelején, hanem a felületi narratíván ragadt a végtelenbe nyúló ínkohenrenciával a szupererők scifi-mágjás magyarázataival és csak várta, hogy mikor nyer értelmet az, ami sohasem a megoldás felé tartott, hanem szándékosan omlott szét.
    Én úgy indultam neki ahogy kérte: végig futottam a "mi lenne ha" gondolatjátékkal, amit a szereplő végigjátszik magában, mikor megszólal a csengő, majd végül nekiindul a napnak és kinyitja az ajtót (a valóságban két perccel, nekünk két órával később). Ilyenkor csak fárasztó időhúzás az összes CGI jelenet, de több mélysége van a dolognak. Segít kicsit tudatosítani, hogy miket szoktunk feltételezni magunkról és másokról, a hétköznapi élet sok apró döntésének és lehetőséges alternatíváiról, illetve hogy exponenciálisan egyre irracionálisabbá válik ilyenkor az extrapolációnk, de milyen könnyen elhessegetjük az összes inkonzisztenciát és folytatjuk a mesénket a rozoga alapokon.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Annihilation (2018)
    Úgy érzem ez jó eséllyel felkerülhet az örök kedvencek listámra. :B

    Emlékeim szerint közel 20 éve nem láttam igazi sci-fi témájú pszichedelikus horrorfilmet. Sőt, ilyet talán először, ami mindkét előbbi kategóriában (sci és psy) külön is megállhatja valamelyest a helyét (már annak is nyújt valamit, aki csak az egyikkel tud azonosulni), miközben még a harmadikban is "őszinte" (nem olcsón rémisztget, nem üresen morbidkodik, mint a legtöbb "úgymond horrorfilm", hanem a témából természetes úton következik egy átérezhető szintű rémület ***).
    A képi kivitelezés is gyönyörű, bár a látványorgia a végére van tartogatva (végre egy film, aminél tényleg azt éreztem, hogy megéri az árát a HDR OLED) és a hangzásvilág is briliáns a vége felé (gondolom nem csak nekem ismerős ez a moraj 1ó35p körül).
    Ez a film megadta azt, amire az utóbbi években hiába vártam olyasmi címektől, mint pl. az Alien (Prometheus és Covenant), de akár néhány hasonló stílusú videojáték (volt pár, amikről azt éreztem,hogy ide tartottak, de eltévedtek, "felhígultak"). Kár, hogy nem volt belőle több, mert picit azért szűkre lett húzva.

    Olyan érzés kerülget ezzel kapcsolatban, hogy most ért el oda a technológia, amiben igazán ki tudták volna magukat "tombolni" a Stanley Kubrick félék. (Valahogy így próbálnám elképzelni a Space Odyssey végét is, ha ilyen szinten lett volna 50 éve az animációs technika, mint itt a CGI, ami a fraktálörvényt szülte - képben és hangban egyaránt).

    SPOILER - Azt még nem döntöttem el teljesen, hogy jó ötlet-e már a legelején elárulni a férfiról, hogy "ő igazából nincs is ott" (pl. mikor egy percen át mutogatják a kezét az üvegpoháron át -- miközben igazából a szavaival is elmondja), illetve a nőről is kiderül ez már a vallatása közben (gyakorlatilag egyenesen bevallja a székben ülve azzal, ahogy beszél, aztán megismétlik a poharas dolgot is). Olyan szempontból szerintem jó ötlet a férfinél, hogy hamarabb kezdünk "félni", a nőnél viszont fura, hogy ez a vallatóknak látszólag nem esik le (és utána úgyis mutatják még a pár szemeit is nemsokkal később). Az mondjuk egyértelműen pozitív számomra, hogy a végén mutatják a szemüket is, fulladásig vagyok már azzal, hogy igazából nem fejezik be a story-t, hanem ráhagyják a képzeletre (mindenki ilyen marha művészi, hogy lemásolja azt a trükköt, pedig csak örülnek, hogy akkor nem kell konzisztensnek lenni, rá lehet fogni hogy >azt< akarták...).

    *** itt a spoiler alatt térek oda vissza, hogy egyszerre hozza a rémületet a természetes elmúlásból (testi öregedés, rákos betegség, öreg kori elbutulás, stb), belefordítva a teljes testi eltorzulásba (ilyeneket mondjuk sokan csinálnak akár jobban is, de itt sem rossz), de ez még hatásosan fel van fűzve aköré, hogy közben sohasem lehetnek biztosak a szereplők abban, hogy hol lehet a valóság és esetleges hallucináció határa, mert tudják, közvetlenül az elmeállapotukra is kihat. Ebben az egyik legjobb az elveszett nő hangját használó "szörny", hisz még az is elképzelhető, hogy most talál vissza az elveszett nő, de a másik három eltorzult állatnak látja és megölik. (Na meg persze a végén a "harc".)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz tuki2200 #113818 üzenetére

    Az jó, jöhet.

    Jut még eszembe: mitől lett most ennyire felkapott ez a körbefont luk, mint szimbolikus kapu a tudatalattiba, vagy hasonló értelmekbe?
    Mondjuk itt logikusan adta magát, hogy miért van ott luk a toronyban, de a legutóbbi Star Wars film alatt gondolkoztam ezen a potenciális szimbolikán, hogy míg Luke besétált egy barlangba, most egy nagy körbefont fekete lukba kell bemásznia gettótündérnek.
    (Nem mellesleg kb. a fekete luk körüli néhány perc annak az SW filmnek az egyetlen érdekes pár perce. Az is, ami nem konkrétan bent történik, de már mutogatják a lukat kívülről. Ott van némi látszata, hogy csinál valami SW-t tekintve újat a film, de aztán vissza kihátrál és megy tovább a copy-paste.)
    Csak a kút jut róla eszembe, főleg hogy valami nő körülötte (kútvíz, élet... de ha beleesel belefulladhatsz...).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Blade Runner 2049

    Tele van sok érdekes koncepcióval, amik szinte mind részletesen ki vannak dolgozva, de sok minden olyan hatást kelt, mint ha csak össze lenne lapátolva több kisebb, részben elszeparált ötlet, melyből aztán lesz egy nagyon hosszú film, ami így kicsit üresnek, elnyújtottnak tűnik, mert nem egészen áll össze minden része (legalább is nem minden és nem azonnal), maga a fő történetvonal pedig nagyon rövid egy ilyen hosszú és termetesnek mutatkozó filmhez.

    Ettől még jó nézni, csak szerintem az emberek egy része elalszik rajta, a másik pedig magának teszi hozzá a hiányzó felét a kis story-khoz, miközben ráhangolódhat a fantáziája a kérdésekre a látvány és hang hatására (de sokszor igazából kb. semmi nem történik percekig, magára van hagyva a néző, hogy gondolkodjon amin akar).

    Olyan szempontból viszont szerintem jó munkát végeztek, hogy erősen megújították a képi és hangi stílust, mégis visszaidézi néha az eredeti film hangulatát (leginkább azoknál a jeleneteknél, amik a régi szereplőkhöz kapcsolódnak, illetve a befejezése is hasonló stílusú szerintem, bár kevésbé nyitott -> noha ez a film visszamenőleg bezárja az eredeti nyitva hagyott kérdéseit is, szóval...).

    Valódi SPOILER:
    Az végig gyanús volt, hogy nem a férfi lesz az, de nem jöttem rá, hogy helyette ki a csodagyerek, míg láttam hol szálnak le a végén (valahogy még akkor sem esett le, mikor visszaidézték, ahogy könnyeket hullat az emlékeket nézve, lehet hogy már túl fáradt voltam 2 óra után).

    Először nem értettem miért erőltetik ennyire azt a rekurzív képet, hogy miért kell a replikánsnak virtuális szerető, főleg hogy miért feszegetik addig, hogy ez a virtuális nő "belebújik egy replikáns nő bőrébe", hogy szexet szimuláljanak (ami alapvetően már két hétköznapi replikáns közt is csak szimuláció, mert nem tudnak utódot nemzeni és akkor erre rávetül még egy réteg). De a vége felé valamennyire kezdett összeállni, hogy ha nem is mind volt túl sikeres ilyen szempontból, ezekkel próbálták felépíteni számunkra a szereplő majdani jellemét és problémáit (hogy mibe "ébred fel", mikor később csődöt mond a kondicionálása).

    Ilyesmi az "őrült zseni főgonosz" és a "mindenben a legjobb kivételezett gyermeke" is. :D Bár nem értem miért van ennyire kidolgozva és miért pont így, de azért értékelem mögötte a munkát és végül is tetszik mindkettő. De ettől még tökéletesen meglenne nélküle a film, ha egy percig se látjuk vagy halljuk a férfit és kevesebbet beszél a nő, mégis nagyon hosszú a film a sok ilyen kiegészítő tartalomtól.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Arrival (2016)

    Néztem volna inkább a Galaxis Őrzői 2-t ma, amin vacilláltam... :W
    ~20 év után sem akartam újranézni Contact-ot, annak idején láttam többször is, és szerintem elég volt. A felújított és kikerekített alapötlet, hogy másképp érzékelik az időt az idegenek és erre egy embert is megtanítanak, az még viszonylag jó. Még az is, ahogy próbálják érzékeltetni miként éli ezt meg a szereplő, de már nem tudott érdekelni egy órán túl, pedig csak az utolsó fél órában indul be végre. De hiába, ha láttam már ezt a filmet többször másik köntösben és sohasem éreztem úgy utána, hogy "értettem" és/vagy igazán szerettem.

    Na meg ugye ugyanúgy roskadozik az egész a klasszikus sci-fi időutazási paradoxonok súlya alatt, mint a Vissza a jövőbe "...de akkor nem adhatta volna, vagy adathatta vala, de akár csak adattathatta volna vala oda a sport almanachot, ha..." :)) Szerintem itt is valahogy így van ez azzal a számmal...

    Az egyetlen jó az benne, hogy ha gyorsan visszajátszom magamban az egészet, akkor tényleg összeáll, ha nem kérdőjelezzük meg a paradoxont: mikor és miért viselkedett úgy már az első percekben is a nő, ahogy...

    Arról meg már ne is beszéljünk, hogy ez az USA - Kína dolog... ehh, ezt meghagyom lezso6-nak.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz lezso6 #113899 üzenetére

    A párducozás után azt hittem téged kell invokálni, ha valaki nem akar belezavarodni a politikaiemberjogitörténelemmegmondóakármi témákba, hanem ráhagyná inkább másra ahelyett, hogy beszappanozza a száját. ;]
    China, china, China, a nő meg ugye usák és kína akart bombázni a filmben.
    Amúgy nem láttam még a Panther-t és nem is várok tőle sokat (a trailer-ből láttam egy percet és nem volt jó benyomásom, de nem hiszem azért, amiért neked nem tetszett), csak olvastam amit régebben írtál róla és nemrég eszembe jutott újra a számozásos példádból.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Guardians of the Galaxy Vol. 2 (2017)
    Tetszett. A szintén 2017-es Ragnarok-höz hasonlóan ez is egy kiforrottabb féle Marvel szuperhős film már, ami pusztán a laza humorával is jól szórakoztat, van benne történet is, és nem hagyja éhesen a szemet.
    Mondanám, hogy jobb, mint az első rész, de annak valamiért csak az elejére és végére emlékszem tisztán, a többi totál köd, így csak ebből tudok kiindulni, hogy biztos nem volt emlékezetes.
    Viszont a hangi és képi világ is túl ismerős néha. Több dallamot (ének nélküli aláfestőt) be akart fejezni az agyam picit másképp, mert sokszor hallottam már majdnem ugyan ezt (és rövid időre ki is szakadtam a filmből, átkerültem a régi videojátékba, ahol az szólt). Ugyan ez pár képi elemmel, pl. a szökőkúttal a csodabolygón (már láttam valahol ugyan ezt érzés). De még a story-t is hallottam már <50% eltéréssel.
    ... és akartam még valamit írni, de miközben kerestem hozzá a tényeket, két órára elvesztem a Marvel Database-en, linkről linkre kattintgatva, de igazából nem találtam meg amit kerestem. :))

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Mik76 #113921 üzenetére

    "de azert tobbnyire parosulnak valami enyhe fajdalom erzettel annyira eroltetettnek tunnek neha."

    Ez emberfüggő, mind általános beállítottságban (sok éves távlat) és pillanatnyi hangulatban (néhány nap - pár hónap).
    Emlékszem, hogy mikor a The Office tvsorozatot kezdtem nézni, még őszintén viccesnek találtam (nem szofisztikált, de működőképes humor volt számomra), a későbbi évadokat viszont csak a teljesség-függőség miatt fejeztem be, mert már elkezdtem görcsölni, őszinte nyomasztó empatikus fájdalmat érezni néhány rész pár jelenetében, leginkább mikor Michael Scott (a "főnök") hülyét csinált magából, de leginkább mikor a "karrierje" és "szerelmi élete" is süllyedt közben emiatt.

    Két tippem van, hogy esetleg miért:
    - vagy akkor alakult ki bennem az empátia képessége (még ma is antiszociális vagyok) és meg kellett tanulnom a helyén kezelni (elnyomni, mint ha egy süket hallani kezd és beleőrül a hirtelen sok zajba)
    ...és/vagy...
    talán akkor nem is tudtam magamról (és ma sem tudom megítélni emlékek alapján), de esetleg én magam is hasonlón mentem keresztül (lejárattam magam, vagy úgy éreztem süllyed a "hivatásos" életem rangja, ilyesmi), ezért erősödött ez az oldal

    Na, a tömegvígjáték célközönsége szerintem szimplán érzelmi/intelligencia miatt nem túl empatikus, legalább is nem egy képzeletbeli világ karaktereivel (nem éli magát bele ennyire a mesébe) és amúgy is elég "bunkó", hogy élvezze mások bukdácsolását is, főleg ha szigorúan fiktívnek tekinti. Márpedig a komédiák jó része ilyen, hülye helyzetekbe kerülnek a karakterek, amiből nem tudnak sértetlenül kimenekülni (ez a drámai konfliktus vígjáték megfelelője, az akció feszültségének a komédia párja, ez a motiváció hogy történjen valami).

    ----

    Fekete Párduc: Na, megvan mi vele a gáz (10 percig néztem és eljöttem szünetre): alig értem az akcentusos(?) "fekete angolt" (értsd ahogy mondom, ne ítélkezz), de nincs magyar hangsáv a HDR-es DB lemezen + a nagybetűs (gyári) angol felirat kiégeti a szemem HDR módban (majd babrálnom kell a betűtípust sötétszürkére húzni, de ha már leállítottam lehet hagyom is mára).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz vond #113929 üzenetére

    Ma félbehagytam, de holnap befejezem.
    A párdilemma százszori ismételt felemlítése, az Oroszlánkirály zene, ölelkezős birkózás (mikor földre kerültek, azt hittem lányos-férfis pofozkodás jön), a lila löttyös meszkalintrip a homokozóban (ez amúgy nem is rossz, ritkán látom ezeket a színeket, Marvel filmben talán először), idióta testmódosítások (csészealjszáj). Ezek annyira nem rosszak, hogy elüldözne.
    A hugica még cuki is (az itt felvonuló nők közt ő hasonlít legjobban egy feketére lakkozott európai modellalkatú nőre, a többi kiemelt szereplő nekem már kicsit idegen --- Szrk.: Ó, Doctor Who-ból ismerős).
    A nagytanácsi vita (itt a 38. perc körül) viszont :)). Szinte minden elképzelhető tekintetben béna hatású. A szöveg, a hangsúlyozás, az elhúzott nyomatékosító csend. Valahogy hiányzik belőle az, ami más hasonló szuperhős karakteres társalgásban (mondjuk egy Odin, Loki, Thor) segít azonosulni a kívánt hangulattal, ami a választóvíz a béna dialógushegy és felfűtött mesehangulat közt. Persze hasonló volt már a rablás is, de ha csak a mellékes jelenetek furák, az belefér.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz #48613632 #113937 üzenetére

    Elárulom az ősi hacker varázslatot: másold be a google keresősávba az URL-t (amit linkeltél) és kattints az első találatra. A komolyabb problémákra is szokott lenni hasonló, csak google helyett ismeretlen oldalakon keresztül.

    Amúgy:
    "The derelicts in K’s building speak gibberish Hungarian"
    - Ez annyira volt gibberish, hogy azt hittem átugrott magától a lejátszó magyar hangsávra.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz #48613632 #113941 üzenetére

    Igazad van, lehet hogy véletlenszerűen enged be néha ingyen reklám célból.
    A keresős dolog azért működik néha, mert ha blokkolva van a tartalom, az leszoríthatja a találat hasznossági mutatóját és akkor nem hoz új olvasókat a kereső.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz lezso6 #113932 üzenetére

    Igazából én nem tudok szinte semmit az afrikai kultúráról, és őszintén szólva nem is nagyon akarok semmit. De pont ugyan így nem érdekelt volna például a skandináv/viking mitológia sem pusztán a Thor (+Avanger) filmek kapcsán, ahogy a Panther miatt sem az afrikai (és így tovább, biztos van akár csak más Marvel filmben is olyan, amit távolról sem tudok beazonosítani, hogy miből erednek a gyökerei, akár régi kultúra, akár korközeli művészek, írók, stb, a világ összes "nagy" filmjének összes közvetlen és "spirituális" leszármazási ágait pedig senki nem ismerheti, ráadásul sokszor vitatható is, hogy hatott rá, vagy csak belemagyarázzák páran azt, amit már ismernek korábbról, hogy nem véletlen).

    Azért írtam pont a Thor-t, mert arról véletlenül már ezek előtt is tudtam valami ködös kis keveset (ahogy felteszem te Afrikáról akár sokkal többet). Pl. emlékszem, hogy gyermekként is mindig izgalmas téma volt számomra, aztán ott voltak valamennyire a Witcher játékokba is a gyökerei. Utóbbiban pl. szerepel a Ragnarok jóslat is, szóval afelé a Thor film felé lehetett minimális "elvárásom", hogy mit kéne látni, de ettől még az egy Marvel szuperhős film volt, ami azt csinált a maga világában, amit akart. Szerintem a Panther is megérdemli ugyan ezt, csak annyira kell a valósához kötődnie, amennyire akar, akár semennyire (főleg hogy ez a Wakanda tényleg totál fikció, még a Marvel világán belül is csak annyira valós, amennyire épp kényelmes).

    Ettől függetlenül még persze üres a film a mostani Marvel-ekhez képest.
    - A nagy része látványséta (bár az nem annyira rossz),
    - vagy legfeljebb közepes harcjelenet (és ezek közt a végén olyan, mint ha csak azért fulladna harcba a nézeteltérés, hogy lehessen harcjelenet),
    - de a középpontba rakott trónviszály egy unalmas kliséhegy (*),
    - a morális kérdéseket pedig csak körbenyaldossa és közli a szereplők reakcióit, de nem próbálja meg bemutatni a döntéshozás belső folyamatát, hogy pontosan hogyan és miért hozták meg így őket a karakterek (illetve pillanatnyilag nulla hatásukat látjuk, így teljesen "elfelejtheti" ezt az egészet a Marvel filmvilág, ha később inkább úgy akarja).
    - azt a "megvettem három házat és villantottam egy verdát a gyerekeknek" meg ... ehh... Kis lépés ez egy párducnak, de nagy lépés... vagy nem tudom :))
    (+ már írtam, hogy általában nincs eltalálva a "varázslat", ami megteremtené a hangulatot, amiben jónak tűnhet egy béna jelenet is, mert elhiteti a sodrás)

    *Az a harc nem fejeződhetett volna be úgy, hogy a vesztes királynak nem loccsant még szét, vagy vált el a nyakától a koponyája. Ezt a kiskaput a túlélő vesztesről, aki így újrajátszást nyer, hogy aztán mégis nyerhessen kicsit más feltételek mellett, már százszor eljátszották különböző történetekben, de itt kifejezetten erőltetett, és nem is látom, hogy próbálnák elkendőzni (egyszerűen csak az van, hogy "a jófiú nem halhat meg", kész). Még az se áll össze, hogy a rivális törzsfőnök miért segít neki (ezt lehetne itt boncolgatni, de a filmben akarom látni a valódi magyarázatot).

    Ettől még láttam már én rosszabb szuperhős filmet. Régen volt, de megkockáztatom akár csak a régi Hulk-ot, de a Spiderman-t már kifejezetten utáltam (az utolsó akárhány részt nem is láttam), ahogy az X-Man filmekre is nagyon ráuntam (főleg a szabadúszó farkasra). Véletlen se lehet mind jó, főleg ha igyekeznek minél többet csinálni azokból, amik kapcsolódnak egymáshoz, így bekerül a csokorba az is, ami eleve rossz ötletnek tűnik (de mondjuk jól jön az előzménytörténet ahhoz, ami nagy dobásnak ígérkezik). Annyit szerintem megért, hogy jó volt letudni és léphetek tovább a Marvel listán.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Fitzgerald #113994 üzenetére

    Szerintem az Anni legalább 0.51 ponttal (tehát kerekítve 1-el :D) jobb, mint a Masina, de még az sem rossz: az a fajta, ami nem nyűgöz le, de ahányszor visszagondolok rá, még mindig találok benne apróságokat (lásd pl. most lentebb *) , amiktől "jól öregszik", így nem merül hamar feledésbe és akár újra is fogom majd nézni egyszer (és esetleg átértékelem kicsit jobbra).

    Nem emelném egy lapra a kettőt, de példaképp a The Matrix (csak az első rész) hatalmas váltásokon ment át nálam két évtized alatt. Indult olyan 7/10-ből, mikor gyermekként még csak a videojáték/akció/scifi oldala és látványvilága tetszett, majd ahogy "nőttem" és nevelődtem, lezuhant 5/10 közelébe (mondjuk biztos nem segítettek az egyre érdektelenebb folytatások se), aztán mára, ahogy de-edukálódtam (megtanultam elszeparálni az oktatást a neveléstől és visszamenőleg felülvizsgálva kifésülni magamból az utóbbi nyomait, amennyire sikerül), feljött 8.5/10-re (a 9 még felülvizsgálat alatt :D).

    Talán még a masina is feljöhet ehhez hasonlóan. Örök klasszikus sohasem lesz, de lassan nőhet majd a pontozása. (Persze ugyan úgy lehet, hogy ~20 év múlva senkit sem fog érdekelni, és én is csak lefokozom magamban.)

    De az Anni miatt is említem a Mátrix-ot. Hasonló gondolkodásmód kell hozzá. Az Anni-ban sokkal hatékonyabban és egyértelműbben az előtérbe van emelve a pszi* rész, de legalább ennyivel erősebben is támaszkodik rá. A matricából kiveheted, és még mindig egy jobbféle lövöldöző scifi, de az Anni-ból sokkal olcsóbb scifi marad vissza.
    És bezárva a kört: Amit még az Anni és Ex igyekszik jól csinálni (bár látom, hogy nem egészen sikerül neki), az ugyan az, amit egy jó conman (akár csak egy biztosítási ügynök) ösztönösen érez (vagy specifikusan begyakorol egy helyzetre, mint egy kutya, anélkül hogy értené a mester tudományát), de a legtöbb művész általában teljesen elfelejt -> a leghatékonyabb módja a meggyőzésnek (és itt a mélyebb mondanivalók átadásának) nem az, ha megpróbálod átformálni mások véleményét (az általában fejjel a betonfalnak ügy), hanem ha a gondolkodásmódjukat próbálod meg átmenetileg eltorzítani úgy, hogy arra a véleményre jussanak, amire szeretnéd (ezért tűnik a teleshop reklám kategóriájú ajánlat is néha jó biznisznek a nem hülye vevők felé is). Ezek a filmek szeretnék, ha velük gondolkodnál ahelyett, hogy a szádba adják a véleményüket (persze nem tökéletesek), illetve nem az "irányított incepció" a céljuk, hanem segíteni próbálnak, hogy tényleg a saját véleményed fogalmazhasd meg: csak úgy és annyira próbálják torzítani a gondolkodásmódodat, hogy képesebb legyél véleményt alkotni a nem hétköznapi kérdésben, nem annyira és nem úgy, hogy mereven egy adott irányba is húzzanak (nem erőlteti a jó és rossz fogalmát).
    Sok "művész" viszont beleesik a csapdába, hogy kifejezetten örülne, ha csak azok értik, akik már eleve úgy gondolkodnak, mint ő. Nem szándéka, főleg nem mindenek felett, hogy segítsen az olvasónak/nézőnek úgy gondolkodni, mint a tágabb értelemben vett narrátor (vagy csak véletlenül csinálja ezt, mint betanult trükk, de nem ösztön, nem ebből építkezik). -> Náluk mindig lesz jó és rossz, akkor is ha igazából nem mondtak véleményt.

    * Isaac -> Sohasem néztem még így végig rajta, de szerintem egyrészt kihozták belőle az amcsi férfiideálhoz vett maximumot az Ex-ben (mondjuk egy Star Wars-hoz képest), de itt gyakorlatilag bármilyen színészt tehettek volna ebbe a szerepbe (én talán el is játszottam volna a dologgal, és adok neki pár protézist [ami élethű, de menet közben felfedi], csak hogy árnyaljam a korai motivációt az emberszabású gépfejlesztés mögött és előbbre hozzam a "hol áll meg a gép és hol kezdődik az ember" kérdést), mert a státusza és jelleme voltak hivatottak dominánssá és fenyegetővé formálni a karaktert (ami vitatható, de talán szándékosan akarta ebben definiálni a "modern macsót" a film). A saját kis elszigetelt világának mindenható uraként láttathatta magát egy ideig azon kevesekkel, akikkel érintkezett (beleértve a film nézőit, legalább is akik Caleb-hez hasonlóan fogékonyak voltak erre). Kezdetben a még "gyermeteg" gépek felé is ő volt a teremtő/szülő figura, és csak olyan "húsvér embereket" engedett maga köré, akik eredendően ámuldoztak az eredményein (a pénzügyi sikerekhez is vezető tudományos eredmények és elismertség), mert viszonylag gyenge jellemek voltak (vagy legalább is annak tűntek fiatal naivitásuk miatt --- bár őrülten messzire azért Caleb se jut a karakterfejlődésben, hisz tudjuk hol ér véget). Illetve kezdettől ott lebegett az a felhő is körülötte, hogy annyira kényelmes a saját birodalmában az uralkodói státuszával, hogy nem fog habozni, ha vért kell ontani, akkor sem ha húsvér ember látogatóét (az ő világa = az ő szabályai és erkölcsei számítanak).

    Mi más kell neked, hogy levegyen téged valaki a lábadról legalább fél órára, ha nem elég az egészséges, fiatalos külső, rengeteg pénz, elismertség, hatalmi illúzió, némi sötétség és rejtélyesség?
    Szerintem ha nő lett volna, a legtöbb férfi beleszeret a vásznon pár percre, de ha élőben visz el minket magához úgy, mint Caleb-et, akkor férfiként is elcsábít annyira, mint őt (nem szexuálisan, de minden más ilyen értelemben). :P

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz gbors #113997 üzenetére

    Engem eddig minden filmje elkerült. A Darjeeling-et már elindítottam egyszer, de valamiért ott kellett hagynom korán és elfelejtettem folytatni. Átlapoztam a filmjeit, és ránézésre a Moonrise Kingdom tetszik legjobban.
    Az állatszereplős animációkról és "politikaiakról" rosszak az előítéleteim, így alapvetően kerülöm őket (főleg mikor összejön a kettő).

    ---

    Én közben görgettem tovább a Marvel-t két lépéssel:

    Captain America: Civil War
    Ugyan úgy nem tetszett, mint eddig egyetlen kapitányos film se, de ez szerintem eleve esélytelenül is indult azzal, hogy ez lényegében olyan, mint ha a már viccé válóan sok pre-,mid-,post-credit extra jelenetkupac olyan hosszúra sikerült volna a Marvel egyik filmjénél, hogy inkább hozzácsaptak még pár Avengers forgatásból kimaradt jelenetet, és kiadták inkább külön filmként. :P

    A kettő közt totálisan véletlenül épp megnéztem a SouthPark S12E04-et:[kép] :C

    Doctor Strange
    Nem egészen tartom a sorrendet (régen azt hittem úgysem lesz időm/türelmem minden Marvel filmhez, így mikor megjött, időrendben pótolom a hézagokat), előbb láttam a Ragnorok-ban, ahol nagyon érdekesnek ígérkezett a karakter. Ahhoz képest nem váltotta be a filmje a reményeim, de borzasztó sem volt. Nézhető. Leginkább a humort hiányoltam belőle, mert úgy látszik azt csak Thor-tól kölcsönözte a Ragnorok-os szerepléshez (próbál viccelődni, de nem jön össze). :(

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz gbors #114010 üzenetére

    "Én a Darjeelinget az első két perc után nem bírtam volna otthagyni :)"
    Úgy értettem, hogy valami külső okból kellett otthagynom, utána pedig egyszerűen elfelejtettem folytatni (nem úgy, hogy rossz volt).

    ---

    Avengers: Infinity War (HDR10)

    A szokásos "egy embert nem áldozunk fel, mert azt csak százasával szabad" elv (a klasszikus logika, hogy egy embernek lelke van, amit minden áron megéri védeni, egy hadsereg viszont csak egy eszköz, annak nincs lelke, a sorkatonák nem meghalnak, az csak matematikai statisztika a gépezetben), túl sok szándékosan kihangsúlyozott Alien-Prometheus/Covenant koppintás, és mint ha nem lenne anélkül is elég hosszú, még a Warcraft-ot is újra kellett forgatniuk unalmukban. :))
    Tipikusan úgy folyik minden harc, hogy >90%-ban minden komoly szereplő túlélje (kivéve persze a végét, de az nem harc, hanem "varázslat").
    A képminőség csodás, hangzásilag viszont lapos (csak sok robbanás, őrjöngés, stb, semmi emlékezetes aláfestő zene vagy újszerű effektvilág).
    Szépen fel van osztva, hogy mindenki megkapja a maga lehetőségét a sajátos szereplésére (mint ha egybe lenne vágva több különálló Marvel film a saját stílusával, de jó értelemben, és a közös részek is összhangban állnak).
    Sztori szempontból kicsit sok minden marad tisztázatlan. (Fel voltam már kicsit csigázva, hogy ez lesz az a film, ahol összefut minden, és lezárul a kavicsos történetszál, de valahogy nagyon nem...)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz k-adi #111928 üzenetére

    "de Thanos végre egy érdekes gonosz karakter"
    Én nem nevezném őt gonosznak, csak ellenfélnek, és szerintem épp ezért jó.
    Van egy nagyon egyszerű, épeszű logikán alapuló nézete, és mérhetetlen elhivatottsággal dolgozik egy célért, amit helyesnek vél. Bár nyilván erősen vitatható, amit tesz, de összességében jobbá próbálja tenni a világot, és még csak nem is annyira őrült módon (mint sok fanatikus tenné). Bele lehet kötni a matekba is (az az egyszeri 50/50 eléggé hasra ütés szerű), de igazából csak a szuperhős morállal áll élesen szemben, egyébként még szimpatikus is lehet a karakter jelleme, ha elfogulatlanabbul nézed (és hozzáveszed, hogy senki sem hibátlan, a Civil War a szánkba is rágta, hogy sok mellékes emberi áldozattal és pusztítással járhat az Avengers féle szuperhősködés is).
    https://youtu.be/36k6v6k4xoI?t=1301 (22:43-ig érdekes, ami 1 perc)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz #48613632 #114020 üzenetére

    "mindegy, hogy mi itt hogyan definiáljuk Thanos karakterét, mivel amit a film mond róla, az a lényeg."

    SPOILER (minden eddigi Marvel film)

    Szerintem kifejezetten becsülendő érte a filmsorozat, hogy igazából nem nyilvánít véleményt. Egyedül a szuperhősök és a tevékenységében valamiképp érintettek (gyászolók, kiirtásra várók, vagy épp támogatók) nyilvánítanak (többnyire meredek negatív) morális véleményt a karakterről és/vagy munkásságáról, de maga a film nem. Az csak a főszereplő hősök nézőpontját és morálját vetíti rád erősebben (többször és hosszabb időre), mint a másik oldalét (de attól még az az ő véleményük, vagy a tiéd, nem a filmé).
    Becsületesen szentelnek rá időt, hogy ne automatikusan a fekete és fehér végleten keressük Thanos helyét. Tömören és felületesen, de kifejtheti a motivációja gyökereit (amiről látjuk, hogy alapvetően nem gonoszság vagy őrület, a maga módján segíteni próbál a világon, és a mi ismerteinkkel nehéz megítélni pontosan mennyire is állhatja meg a helyét a logikája és a matekja). Megmutatják, hogy képes őszinte szeretetre (mikor feláldozza Gmora-t, akkor a kavics viszonylag objektíven hitelesíti az érzelmeit --- ha nem lettek volna valódiak, akkor nem tudott volna azokkal fizetni a kő birtoklásáért), és láthatjuk azt is, hogy valószínűleg többre becsüli az intelligenciát és tudást, mint az erőt és hatalmat (pl. mikor Tony Stark-al beszélget, miután leszúrja sőt megkíméli az életét). Még annak is elhintik a csíráját, hogy most is van még benne némi vívódás, hogy tényleg helyesen cselekszik-e, ami arra utal, hogy nem egy teljesen elvakul fanatikus (szilárdan eltökélt, de nem fél néha feltenni magában a kérdést, hogy esetleg hibázik-e --- tehát nem őrült, hanem logikus, legfeljebb tökéletlen a logikája).

    Gondolj vissza az előző Avengers filmre, ahol Tony (jó szándékból) rászabadítja a világra Ultron-t (aki sokat örököl Tony jelleméből, mint korai kiindulópont), aki kintről nézve hasonló elveket formál és így hasonló küldetésbe kezd, mint Thanos.
    A legnagyobb különbség szerintem az ábrázolásban, hogy Ultron sokkal kaotikusabbnak tűnik, avagy őrültnek nevezhető. Még ha ő tényleg azt is hinné magáról, hogy jót akar a világnak, akkor is nyilvánvalóvá teszik számunkra a filmben, hogy túl nagy káosz van a fejében ahhoz, hogy meg lehessen ítélni, vajon fanatikus őrült (és gonosz) vagy megállhatná a helyét a matekja (de sok utalást kapunk rá a film felől, hogy nem).
    Itt is lehetett volna játszani azzal, hogy Ultron is lehetne antihős, akit csak azért látunk kaotikus őrültnek, mert túl nagy a különbség a szintetikus és organikus lények közt, hogy felfogják egymás logikáját és megértsék egymás motivációit. De nem igazán megy el a film ebbe az irányba. Nincs rá esély, hogy Ultron-t ne gonosznak és őrültnek lássuk (pedig a káosz sem feltétlenül lenne őrület, csak annyit tudunk róla, hogy számunkra felfoghatatlan az ő gondolkodásmódja). Minden utalás, amit kapunk, abba az irányba mutat, hogy rossz amit csinál és muszáj megállítani.

    "Thanosnak, a reality stone megszerzésével (collector - knowhere) hatalmában állt volna"

    Ezzel az a baj, hogy gyakorlatilag végtelen sok lehetőség nyílik meg. Szóval érvelhetünk úgy, hogy a végtelenül komplex káosszá eszkalálás helyett inkább egyszerűen csak kitart annál az egy, egyszerű, tömör döntésnél, amit már régóta vizsgált és úgy gondolta, hogy helyes. Bármiképp beavatkozhatna, végtelen mértékben is, de megáll annál a szintnél, amit már eddig is gyakorolt (csak kevésbé hatékony eszközökkel). Ettől még később finomíthat a módszerén, ahogy felnő az új mindenható szerepéhez. Semmissé teheti még ezt az első "isteni beavatkozását" is, mert legalább nem tett semmi annyira meggondolatlan és kaotikus dolgot, ami visszafordíthatatlan lehet (pl. ha véget próbált volna vetni az univerzum létezésének, véletlenül paradoxonokat hozott volna létre, amik széthasítják a világot, stb, stb...).

    "mert az addig vezető út, vérrel volt borítva."

    A film sem fél felhívni a figyelmet arra, hogy a szuperhősök is hagynak a hátuk mögött teljesen ártatlan hullákat (akik szimplán rosszkor voltak rossz helyen, és az igyekezet ellenére nem sikerült elkerülni a járulékos károkozást). Az egész Civil War alapja (bár inkább a belső konfliktust járja körbe, de ebből pattan ki, emiatt lesz megosztható az Avengers klubb a politika kezei közt, hogy ez gyötri néhányukat).

    "az Univerzum ellen elkövetett bűnei"

    -> lásd fentebb: járulékos károk (és univerzum != organikus élet)
    Igen, elismeri, hogy valószínűleg túl nagy volt az ár, és nyilván nem mentesíti.
    De ez különbözteti meg pl. Ultron-tól. A matematika nem szentesíti az erkölcsöt. Nem fog hideg matematikával karmát számolni. Elfogadja, hogy egy szörny, de ettől még nem lesz gonosz.

    ---

    Az a baj ezekkel a vitákkal, hogy emberként eredendően gyökerezik bennünk az objektív szemmel valójában abszolút értelmetlen jó és rossz fogalma, amit hajlamosak vagyunk a pillanatnyi egyéni preferenciánkhoz torzítani, ráadásképp az ilyen történetek hatalmas megerősítést adnak arra nézve, hogy ne csak másra alkalmazzuk a jó és rossz ideológiát, de még magunkra is (-> azt sugallja jó az, ha megkülönböztetünk jót és rosszat, ami egyfajta rekurzív önigazolás), arról már nem is beszélve, hogy általában erős preferenciát ad a passzív narrátor (ami itt úgy jön elő, hogy a szuperhősök erkölcseivel könnyebben azonosulunk).

    Az alaptéma, a szuperhősködés (de épp így a szintetikus vs. organikus lények, vagy emberek vs. idegenek, stb, amik sokszor belekerülnek ezekbe a mesékbe) nehézzé teszi a morális ambivalencia feszegetését. Ehhez mérten viszont szerintem sikerült egész jó munkát végezni (aki akarja, az ki tud szabadulni a szuperhős cukormázból, nincs túlerőltetve).

    Nem tudjuk teljesen kizárni ezt a bennünk gyökerező ösztönt. Se a mesevilágainkban, se mikor azokat vitatjuk. A legtöbb, amit tehetünk, hogy nem tagadjuk le magát a vitathatóságot.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Bad Pritt #114032 üzenetére

    Na meg még a naivitás (amit kifelejtettem lentebb), hogy az exponenciális növekedés okozta túlnépesedés problémája orvosolható lehetne az erőforrások korlátlan mértékű rendelkezésre bocsátásával (vagy a korlátozott mennyiség végtelenhez tartó hatékonyságú felhasználásával, ez mindegy merről közelítjük, mert mind képtelenség).

    A Reality Stone esetében még akár lehetne is azt mondani, hogy végtelen mértékig növelhető az univerzum mérete is, nem csak a felhasználható energia (~kaja) mennyisége (vagy a felhasználás technológiai minősége), de ezzel amúgy sem szoktak foglalkozni a mi világunkban sem azok, akik ezen fonal mentén húzzák meg az erkölcsük határait (pl. nem csak hogy a már létező emberi populációt nem szabad ritkítani [itt most inkább a korai abortuszra gondolok], de még a fogamzás-szabályzás is elfogadhatatlanul gonosz dolog [mert pl. Isten (!!!) a'szondta "sokasodjatok", blablaa, vagy szimplán nem is foglalkozunk a dologgal, szőnyeg alatt tartjuk vagy fel se fogjuk]). .... pedig amúgy nem, mert (ahogy én értelmezem) Thanos új hatalma és intelligenciája sem teljesen végtelen, szóval nem tudna lépést tartani a korlátok nélküli, egyre gyorsuló növekedéssel.

    Tehát egy szó mint száz, ez naiv baromság még a Marvel univerzumban is, hogy:
    (#114020) pitepeti71
    "hatalmában állt volna a valóság olyan irányú megváltoztatása, amivel élelmet, nyersanyagot, és egyéb szükségleteket teremthetett volna azok számára, akiket egyébként elpusztítani készül."

    Ez a gond ugyan az, mint nálunk a földön. Nem lehet végtelen sok embert etetni végtelen hosszú ideig, de főleg nem egy véges méretű helyen. De végképp nem nevezném az univerzum szemszögéből jónak, ha mégis így lenne, mert akkor gyakorlatilag csak egy hatalmas emberkupaccá válna az univerzum (mint Mikor Mantrid felfalta a világos univerzumot :DDD).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Fitzgerald #114050 üzenetére

    Nem érdekel mit hoz ki belőle Quentin Tarantino? Nekem szerintem nem fog tetszeni a víziója, mint kanonikus Star Trek rész, de ettől függetlenül érdekesnek hangzik, hogy mi lesz belőle. De ja, a harmadik lapos.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz sixpak #113821 üzenetére

    Megvolt a második (már megint csak futtában néztem, pedig most teljesen neki akartam szellemülni) és könnyű volt kicsit más témának teret engedni, hogy a felszínre ússzanak.

    Ami most előtérbe került, hogy a film egy rákos nőről és családjáról, közeli barátairól, a kilátástalan orvosi kezelések sorozatáról szól. Ez is nyilván ott volt mindig, mint építőelem, de legutóbb háttérbe toltam azzal, hogy "nem, én már ezt láttam (volt közeli daganatos családtag) és magam mögött hagytam, ezt nem hagyom itt eluralkodni, nem ezért jöttem". De most hagytam kinyílni, és nem hagytam magam olyasmikkel zavartatni, hogy ha esetleg most sikerülne jobban megértenem min megy keresztül a szereplő, az rossz emberré tenne, hogy korábban a valóságban nem sikerült (vagy ha esetleg feltör valami valódi emlék, akkor is állok elébe, szánok rá időt). Szóval végül is elmentem vele egy körre, ahol szembe tudott állítani egy hétköznapibb félelmemmel.

    A másik, hogy sokkal nyomatékosabbnak tűnt most a párkapcsolati probléma, hogy tényleg utálja-e magát a nő, amiért elhagyta a férfi, illetve azért hagyta-e el, mert megcsalta. Ez nekem általában azért nem megy, mert nem élek párkapcsolatokban, és ha élnék azt is kvázi-nyitottan tenném, nem tudom értelmezni a birtoklás jellegű dolgot, így a megcsalás értelmét se érzem át, de azért próbáltam, ha már mutatni akarta magát. Bár ezt most sem sikerült összeilleszteni. Inkább csak az tűnt fel, hogy a fekete tanárbácsi szerintem a nő élettársát szerepjátszotta (elmegy a nőhöz és eljátssza, hogy hazajött a katona).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Solo: A Star Wars Story (Eng, UHD HDR)

    Messze a legjobb Disney-es SW. Az egyetlen, ami eddig tetszett. De tetszett. :R

    Kép 7/10
    Szerintem nagyon rendben volt a képi világ díszletek és fényképezés szempontjából, viszont egyáltalán nem vagyok kibékülve az UHD Blu-Ray fényelésével. A legelső pár másodperctől kezdve (ahol kisüti a szemet a fekete alapon kipattanó szikra) sohasem láttam egyetlen fekete pixelt sem, mindig egyértelműen szürke a háttér a legsötétebb jelenetben is. Egy OLED TV-n is olyan "tompa", kontrasztszegény élmény, mint egy olcsó LCD-n (akár TV, akár LCD projector). Persze elismerem, hogy ez így jobban hasonlít egy átlagos mozis projektorhoz, de sohasem voltam híve annak, hogy "emuláljuk a kalsszikus technológiák hibáit a jobbakon" (főleg ha "paraszt szemmel" is látványosabb a dolog). Az viszont dícséretes, hogy a felső oldalon sem tolták túl a HDR-t (az első 3 másodperc után nincs benne semmi szemet bántóan vakító világos rész). Ezen felül a színvilág is végig tompa, de ez szerintem passzolt hozzá, mindenképp OT-idéző [original trilogy].

    Hang 7/10
    Alapvetően hű az eredeti SW-hoz a hangzás, viszont mégis fellép egy kis disszanancia, mikor a megszokott, eredeti trilógiás dallamok mégis picit másképp (vagy más hangszeren, vagy picit átkomponálva) szóllalnak meg (de épp csak annyira más, hogy néha azon agyaltam, hogy talán csak most hallom ugyan azt "tökéletes" minőségben, ami régen másképp szólt VHS-ről, mint kellett volna, de az él a fejemben etalonként :))).

    Story 7/10
    Szerintem a film erőssége, hogy végre valami jó értelmeben modernizált, de mégis eredeti Star Wars hangulatú történetet hozott. Elhagy sok, mára unalmas sémát (ha az első trilógiát akarom megnézni huszadjára, akkor pont azt fogom tenni), de nem dob el mindent, és nem irdatlan hülyeséggel pótolja a lukakat (mint az új Disney nem-spinoff SW filmek).
    Pl. nincs benne "az erő", de nem is hiányzik belőle, és végképp nem hülyén van belepaszírozva, csak mer' az kell.

    A legtöbb karakter teljesen átérezhető, és nem túl komplex, de nem is fájdalmasan egyszerű. Az pedig szinte hitetlen, hogy végre pont itt sikerült összehozniuk egy valódi erős női karaktert, amivel manapság rengetegen próbálkoznak a "sötét vadfeminizmus" hangnemében, de általában csak az ellenkezőjét erik el (legalább is nálam), vagy szimplán elbuknak.

    Valahogy így kell ezt csinálni, nem úgy mint Doctor Who. :O

    Beletelt nekem némi időbe, míg rájöttem, hogy a sebhejesarcú (Dryden Vos) miért küldi el velük Qi'ra-t, majd mikor rájöttem, akkor ugyan azt a hibát vétettem, amit scarface: alulbecsültem a csajt. :DDD

    Nyilvánvaló volt, hogy az egyik kedvenc szolgája, mégis elküldte egy öngyilkos küldetésre. Aztán 10-20 perc múlva leesett, hogy azért, mert amint megjelent Solo, többé nem volt megbízható, és ezt úgy akarta "elegáns módon" elintézni, hogy vagy meghal velük együtt (nem neki kell "nyugdíjazni", hanem "a sors keze" végzi el helyette), vagy esetleg "kiállja a próbát" (jobb esetben meghal Solo, ideális esetben úgy, hogy Q cserben hagyja, Q pedig így vagy úgy bebizonyítja hasznosságát).

    Aztán ugye pufff... Q-nak még jobb tervei voltak, ami kellemes meglepetés volt. :K
    (Mármint a végén a harc közben már kezdtem kapisgálni, hogy mi lesz, de egész addig azt hittem végső soron csak egy buta kis liba és nem meri meglépni akkor sem, ha lehetősége nyílik. De aztán hezitálás nélkül lépett. :)))

    Viszont talán jobb lett volna, ha kicsit tágabb időintervallumot ölelnek fel, nem csak néhány napot egyhuzamban. Persze gondolom mindig lehet új filmes folytatás egy új "kalanddal" (ami biztos gyengébb lesz, mint ez, de kitölti a maradék űrt ez és az OT közt), pl. ha nem lesz semmi jobb ötletük.

    #értékelés

    [ Módosította: vond ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz vond #116974 üzenetére

    Valószínűleg ez a baj, hogy túl sok van. Ha egyszerűen beállsz a sorba, akkor jó eséllyel egyenmoslékot kapsz, ezért egyre többször próbálsz meg áthúzni valami izgalmasnak tűnőt a pult alatt. :DDD
    Én most pl. épp az Adrenochrome-al szemezek minden ellene szóló értékelés ellenére (plusz hogy úgy látom nem tudom máshogy megnézni, csak egy vacak webböngészőből [akkor se ha tisztességesen fizetek érte]).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz janos666 #116978 üzenetére

    ... és tessék: Adrenochrome -> ne nézd meg
    Nem feltétlenül lenne bajom azzal, ha csak szimplán egy imitátor, de ilyenkor már inkább csak felhergel az, hogy szerintem még annyira sem érti meg azt, amit másolni próbál, mint azok, akiknek ezt a lopott árut próbálja eladni.
    Pozitívum, hogy viszonylag rövid, és van benne pár percnyi anyag, amiből biztos össze lehetett volna vágni egy jó videoklippet valami új zenekarnak, vagy a fene tudja mire... De ~90% az is csak abból jön össze, hogy szexuálisan vonzó színésznők állnak a kamera előtt, vagy hogy próbálja a néző kitalálni, hogy esetleg szólhatott is volna valamiről az a film.
    Konklúzió: bőven elég megnézni a trailer-t, tényleg minden benne van.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz lezso6 #113899 üzenetére

    "Az Arrival (Érkezés) röviden szerintem azért jó, mert az idegenek végre értelmesen vannak ábrázolva, s a gondolkodásmódjuk is messzemenően más. Most hogy ezt az idő érzékelésében nyilvánul meg, az szerintem nem fontos. De a lényeg az, hogy az idegenek mások az emberekhez viszonyítva. Felfoghatatlanul mások."

    Hehe. :D Fura volt ezt megtalálni, mikor épp azért jöttem ide, hogy leírjam, 4 hónappal később most úgy tekintettem vissza erre a filmre (Arrival 2016), hogy a story végig csak emberekről szólt. Egymástól idegen kultúrájú, egymás szavát, világnézeteit nem értő emberekről. Szerintem erre próbált rámutatni, hogy az időutazó földönkívüliek csak azok, ahogy egymást látják, és a filmben el is tűntek a világból a "lények", mikor elkezdték megérteni egymást, tárgyaltak: a filmben az emberek az idegen lénnyel, de egyébként csak két idegen ember (időutazás és térhajlítás nélkül, sőt földönkívüliek nélkül).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz #48613632 #117068 üzenetére

    Vagy ha nem bukfencelteted el, akkor arról is szólhatnak, hogy a primitívebb lény is sokszor áhítatosan vágyik rá, hogy képes legyen komplexebb kommunikációra a tőle intelligensebbek, miközben az intelligensebb lények is örömöt vélhetnek lelni abban, hogy maguknál butábbakat tanítanak valamire.

    Másrészről pedig nem is kell, hogy legyen szintbeli különbség. Először itt is arról van szó, hogy a formák nem tűnnek kompatibilisnek ("körkörös" vs. "vonalas" írás). A "legkisebb közös nevezőt" keresi mindkettő. Irreleváns az intelligenciájuk azon része, amit nem tudnak kifejteni a közös szinten.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz #48613632 #117073 üzenetére

    tanulás =? keresés

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz janos666 #113817 üzenetére

    Megvan a (harmadik?) értelmezésem is a filmről (Annihilation), hogy a nő (mint mi, néző) nem rákos, hanem terhes, és a story az lenne, hogy...

    Bár a nő ismeri a teljes horrort, hogy gyakorlatilag saját magát hozza újra világra (ebbe belerejtve bármiféle ön-újrarealizálódó gondolatot ezzel kapcsolatban a saját, világbél szerepéről), a vele járó fájdalmat (azt is, hogy a gyermeke újra át fog menni ugyan ezeken, ugyan ezt is beleértve), végül "egyszer csak' anya szerepben találja magát. Először nem tudja mit kezdjen az "új jövevénnyel". Próbálja szétválasztani a saját életét több szeletre, hogy helyet adjon a gyermeknek, saját magának és külvilágnak (ideértve a gyermek apját, mert még őt is mindig idegennek tekinti az után is, hogy közös gyermekük van). A vége felé pedig csak erre rétegzi vissza a dolgokat, hogy miként békélt meg a döntésével (miszerint nem vette el a gyermekét), elkezdenek összemosódni a szerepi, elfogadja végül a gyermek apját is, majd innen felépül az emberöltőnyi story a többi "körítésről" ami az ő teljes élete.

    * Ehh, passz, férfiként identifikálom magam, úgyhogy azért túl sokat ne várjanak tőlem ha "anyaként" próbálom nézni a dolgokat. Azért nyilván köszönöm a lehetőséget, ha fel volt ajánlva a story-ban az is, hogy erről az oldalról nézzem az egészet, és gondolom külön köszönet akkor a filmnek, hogy a végén ott volt a gyermek apja is.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Ghostbusters: Afterlife (2021)
    Hogy a francba kapott ez a film 7.5-ös értékelést? Alig bírtam végignézni. Hulladék az egész.

    #148843k-adi - Az első 20 perc még egész egész jó. Szerintem nem az baj, hogy ma már nem működne az, ami az első rész idején még jó volt. Az a film szerintem még ma is ugyan úgy megállja a helyét, mint amikor kijött. Csak maga a 4. rész lett gyenge (bár szerintem a 2. és 3. is az volt az 1.-höz képest, csak azóta mind felesleges folytatások, egyre kevesebb erővel).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz mephi666 #148866 üzenetére

    Az Equals-ban valahogy végig zárva tudta tartani a száját, és szerintem jól játszotta a szerepét (és a film is egész jó volt, hiába elcsépelt story-ra épül). De az Underwater-ben már megint folyton nyitva van a szája (bár még csak a 20. perc körül járok).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Ghost Busters 2016
    Jó, tudom, hogy ez csak egy vígjáték, de nálam mégis kiverte a biztosítékot a 28. percnél, mert a szabályzat szerint SENKI (semilyen személyzet vagy hatóság) nem léphet le a Metro sínek közé, amíg azok áram alatt vannak (ezért egy jegyszedő sem fog oda lerohanni).
    De ezt leszámítva szerintem sokkal jobb ez a rész, mint a 2021-es hulladék. Nem tudom, hogy miért nem ezt fojtatták inkább.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz diablo1984 #148987 üzenetére

    Én még ezen kívül csak a Mike & Molly-ban láttam. Bár nem szeretem a sorozatot (csak főzés/szerelgetés közben megy néha háttérzajnak TV-ben a ComedyCentral), de ott szerintem nem játszik rosszul, és a karaktere sem annyira rossz. Engem itt sem zavart. A szőke se volt normális, és nekem inkább a feka volt kicsit irritáló (túlzottan csak a sztereotipikus gyúnyra játszott).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz eeXaa #149036 üzenetére

    Akkor lehetne látni, hogy HFR néhány jelenet, ha >24fps lenne az anyag, amit a mozikban vetítenek, de akkor arról szerintem tudnánk (tudnák, és elfecseghetnék a mozi technikusok).
    Én csak a steaming verziót láttam, ami 24fps anyag. Te moziban nézted?

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Bill & Ted Face the Music (2020)
    ~10x jobb, mint az első rész (Bill & Ted's Excellent Adventures (1989) amit csak azért néztem meg végre [bár már be volt tárazva évek óta Keanu maitt], mert rátaláltam a folytatásra), de kell hozzá az előzmény, hogy élvezhető legyen (amiben az egyetlen poén Keanu-t napszemüveges emberek közt látni a Mártrix előtt, de amúgy önmagában egy hulladék film). Ez már szórakoztató (nem úgy, mint az előzmény). Bár még így sem értem, hogy vették rá Keanu-t erre a folytatásra, szerintem még a 10x szorzóval is gyenge neki (még a 4. Mátrix-hoz képest is gyenge film). Az egyetlen "Keanu örökségre" hajazó tény, hogy a gyerekeik által érték el a sikerüket (ami egy kicsit szomorú üzenet a magányosan élőknek, de azért értem "az élet örök körfogása" dolgot...).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz k-adi #149077 üzenetére

    Mikor ránéztem pár képre az IMDB-n, már abból megállapítottam, hogy "ez egy sz@ lesz", de azért meg fogom egyszer nézni (ugyan úgy, mint a Pókember epizódokat, pedig utálom a Pókember karaktert), ha már úgyis 10+ Marvel filmet láttam (köztük jó és rosszat is). Ilyenkor már kényszeresen "completionist" akar lenni az ember (megnézi a legrosszabb elemeit is nagy puzzle-nek, amibe belekezdett).
    Rosszabbra készüljek, mint a Black Panther, vagy csak hasonlóra?

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz paatrick #149094 üzenetére

    Nekem nem tetszett az első Burn film, ezért a folytatásait sem néztem meg. De a John Wick első része az nagy kedvencem (nem úgy, mint a folytatások, főleg a 3. rész). Nem tetszett az amnézia story (Burn), de a sok szimbolizmust (John) szerettem.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz k-adi #149120 üzenetére

    Bár sok jó film simán elmehetne kár ~4 órán át is (ezekből lesz Part 1-2), az esetek túlnyomó többségében az extrának simán ki lehetne vágni, mert 10-20 perc csak egy helybe álló, semmit mondó időhúzó töltelék.

    Pl. szerintem az új Dune is lehetne rövidebb Part-onként-is, bár ott eleve 2 részre terveztek.De akkor is lehetne max 120 perc részenként.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz k-adi #149122 üzenetére

    Ez a HBO-s Dune reboot-nál lehetett volna opció (csak akkor még nem volt divat), de a mostani Dune re-reboot esetén kevésbé (mert ezt mozikba szánték, nem TV-be - vagyis mai szemlélettel streaming-re).
    De amúgy szerintem is simán lehetett volna egy Netflix Limited Series a Dune reboot.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Thor: Love and Thunder (2022) - Ebben a filmben az egyetlen értékelhető dolog az volt, hogy Natali Portman rákban halt meg azután, hogy az Annihilation-ben (2018) 50/50 előrevetítették az ottani karaktere sorsát (nem egyértelmű, mert az egész film egy hatalmas "psyhedelic trip", de a film elején rákkutatást oktat, mielőtt egy "öngyilkos küldetésre" vállalkozik, ahol a legtöbb résztvevő halálra van ítélve...). Remélem találnak neki valami érdekes új "rejtett szerepjátékot" ahelyett, hogy ezzel elköszönt volna a hasonló filmektől (akár szuperhős, akár sci-fi "doktornő, aki jól bánik a fegyverekkel...*). ;)
    (* Kicsit Dr. Freeman, női kiadásban - ha valaki a játékvilágban is jártas...)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Predestination - Másra számítottam, de azért érdekesen fura volt. Passzol az IMDB 7/10

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák