Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sagajr78

    tag

    válasz RockHaRD #3428 üzenetére

    Az első teljesített feladat után amit mindkét delikvensnek elvégeztél mondják, hogy menj oda a főnökhöz (a paladin-hoz) és ő ad egy új feladatot. Az hosszabb, érdekesebb, nem ismételhető. A nő meg a morgós manus feladatai akárhányszor végezhetőek, a helyszín, a célpontok és a szükséges tárgyak változnak. Pénz meg Xp jön dögivel.

    Új feladatok meg majd ha a fő sztoriban eljutottál egy bizonyos pontig akkor lesznek. Elég szemléletes módon közli majd veled a program, hogy ideje bekapcsolni a rádiót és ráhangolódni egy konkrét adóra, illetve elmenni a már ismert helyre a továbblépéshez. :)

    Hasonló jellegű (tehát sokszor ugyanazt elvégzős) Minutemen feladatok is vannak, amik folyton generálódnak, de szükségesek ha majd mellettük akarsz maradni. Ebből lehet kiszabadítós/ellenfél legyilkolós/település felszabadítós végtelen mennyiségben, a helyszínek és ellenfelek változnak, ahogy egyes esetekben megoldható a dolog erőszak nélkül is.
    Új település alapítósból nincs végtelen mennyiségű, azok száma korlátozott, mert limitált a települések száma a játékban.
    A véletlenszerű támadások elleni védekezés is lényegében akármekkora mennyiségben jöhet, de ezzel nem bíz meg téged konkrétan senki, csak kapsz egy felvillanó üzenetet a tényről, hogy egy települést megtámadtak (vagy magad is láthatod a quest menü mellett lévő workshop menünél ha kis háromszögben felkiáltó jel van, akkor ott valami gebasz van, így érdemes lehet odamenni és kicsit körülnézni, esetleg beszélni ott valakivel) és ez bekerül egy időre a feladataid közé azt vagy odamész besegíteni a védekezésben vagy nem. Ha igen, az jó pont (sok társnál is, másoknál inkább ellentétes eredményt vált ki), ha nem, akkor sincs baj.
    Ennek a védekezősdinek egy variációja pedig majd elérhető lesz ha a sztoriban ezen csoport mellé állsz a játék vége felé és akkor egy új típusú védekezős feladat is bejön az ismétlődők közé (de ezek egy részéről már konkrét megbízást kapsz, egy másik része meg ugyanúgy fog zajlani mint a település támadások, ám itt már van tétje a dolognak nem úgy, mint a települések esetében).

    Végül lesz hasonló, látszólag végtelenített (pedig nem az csak 8 vagy 11 alkalommal ismétlődő, illetve egy másik típus meg 6 alkalommal) feladat a harmadik frakciónál is amibe belefuthatsz a Railroad-nál, ahol tetőkre kell érzékelőket rakosgatni, illetve egy másik esetben régi cuccokat megszerezni.

  • sagajr78

    tag

    válasz Plazmacucci #3451 üzenetére

    Plazmacucci:
    Annak a frakciónak az oldalán harcolhatsz amelyikén akarsz, még ebben a helyzetben is. A kérdéses feladat esetében kapsz is külön opcionális lehetőségeket, hogy jelentheted a Bunker Hill-nél esedékes csetepatét a BoS és a RR vezetőségének is. Semmi elköteleződés nem lesz ekkor, meghallgatod mit akarnak és eldöntöd megteszed vagy sem. Ha elvállalod akkor meg módosulnak a célpontjaid a kapott instrukciók alapján és eszerint kell majd cselekedned.

    Értelemszerűen ha a másik három frakció valamelyike mellé akarsz állni (tehát nem az institute-ot akarod segíteni), akkor kezdeni kell valamit az utánfutóddal, amit kiosztott melléd az alap feladat.
    MM esetében csak lelövöd a courser-t aztán már módosul is a feladat, lehet menni apucihoz a CIT tetejére és ott még helyrehozható a dolog vagy végleg elválnak útjaitok.
    RR esetében előbb értelemszerűen jelenteni kell a készülő bunyót (akár el is kötelezheted magad mellettük, erre van egy diskurzus ami csak akkor jön elő, ha a MM felé is nagyon jóban van az ember vagy ha a BoS terén állsz nagyon jól) és adják is a feladatot konkrétan ehhez a BH küldetéshez kicsit módosítva az eredeti célokon (nyírj ki mindenkit míg véded a szökött synth-eket és kimenekíted őket).
    BoS esete ugyanez. Leadod a drótot, kapod a módosított feladatot, jelentős támogatást és simán ölj meg mindenkit.
    RR és BoS esetén tehát ölj meg mindenkit, aki nem veled van a feladat, MM esetében nincs semmi ilyesmi, szimplán csak kiiktatod a courser-t akivel a feladatot csinálnod kéne és lehet menni dumálni. Aztán ha elvágtad magad az Institute-tól, akkor lehet menni beszélni a dologról Preston bácsihoz. Ha kellő számú település támogatja ekkorra már a MM-t, akkor egyből jön is a birtokotokban lévő Fort ostroma (ezen a vonalon a következő sztori és egyben frakció küldetés), ahol egy hatalmas adag courser és synth fogja ostrom alá venni a helyet, neked meg meg kell védened az ott lévők segítségével (és ezután jönnek a játékba a MM oldalán az ellenőrző pontok védelmét igénylő feladatok, a települések ekkor kerülnek komoly synth és olykor velük együtt más támadók ostroma alá).

    Minutemen szálhoz meg fel kell húzni őket a nulláról, amire bőven biztosít lehetőséget a program már a játék kezdetétől. Ehhez csinálni kell szépen a kis quest-jeiket, majd pár nagyobbat (Fort visszaszerzése például ilyen), létrehozni településeket, segíteni meglévő településeknek, mert így kapnak támogatókat és így jön nekik a létszám is. Még ekkor is nyugodtan nekiállhatsz ezt a szálat csinálni, van időd bőven felhozni őket a megfelelő szintre.

    Én speciel mindig tudtam aktuális feladatról beszélni mindegyik frakciónál, legfeljebb ha épp volt feléjük leadatlan feladatom akkor előbb az került sorra, majd utána közölhettem amit akartam. Így volt ez RR és BoS esetében is, bár ez utóbbinál levegőhöz nem jutottam azonnal letámadott a főmanus és témánál voltunk. :) RR-nél meg MM esetében épp volt leadásra váró feladatom, így előbb azt letudtam, aztán lehetett sort keríteni az aktuális témára.

    Kis érdekesség, hogy ha a MM szálon szeretnéd befejezni a történetet, akkor nem kell rosszban lenned sem a RR sem a BoS csoporttal (nem ellenségként tekint rájuk a MM, akiket el kell pusztítani, míg a másik három brancs ennél azért vérmesebb és legalább 2 frakciót el akarnak tűntetni és legalább befenyíteni a harmadikat), nem lesznek ellenségek, nem kell őket ölnöd, csak ha te ezt önszorgalomból már megtetted (ez majd generál új feladatokat a befejezés után).

    Amennyiben Bunker Hill-nél nem lősz senkire a küzdő felek közül (legfeljebb az institute synth-eket), akkor egyik sem lesz ellenséged a synth-eken kívül. Míg a RR és BoS szálon menetelve a történetben, nem csak a synth-eket kell majd kiirtani, de másokat is.

    Nissifer:
    Ha Diamond City Home Plate és supply line kapcsán az lenne a probléma, hogy oda nem tudsz kiépíteni supply line-t, akkor ott nincs semmi probléma. Ez a hely nem település (irányítható settlement), nincs saját, teljes értékű workshop-ja (speciális, korlátozott képességű, eltérő besorolású változat található itt), ezért nem is lehet ide settler-eket hívni, fogadni, de még csak társakat sem lehet ide küldözgetni.

    Ahhoz ugyanis többek között standard workshop is kéne, meg benne kéne legyen ez a hely (egy kis házikó) a settlement listában ami betelepíthető/védendő/feladat generáló, de nincs egyik sem.

    Az egyiket ugyan még konzol paranccsal megoldhatod (workshop típus csere, de ekkor generálhatsz általa pár nem kívánt bug-ot, amik akár a játékodat is teljesen tönkretehetik), a másikat már nem tudod.

    Így ha ide neked alapanyag kell, akkor át kell hozni "kézben" azt a mennyiséget amire szükséged van. Ha túl sok kell és nem bírnád el, akkor csak szórd ki a placcra és command-dal vetesd fel a companion-oddal (ekkor akármekkora tömeget tudnak cipelni, míg ha manuálisan pakolod be hozzájuk a cuccokat akkor nem ez a helyzet).
    Majd fast travel a home plate-hez és bent is vagy a házban, lehet bepakolni az alapanyagot a workshop-ba. Meg lehet venni ugye boltban is kisebb mennyiségű alapanyagot aminek nincs tömege és csak be kell tenni a workshop-ba ahol egy egyszerű papírosból átváltozik a kellő számú alapanyaggá.

  • sagajr78

    tag

    válasz Eagl3 #3469 üzenetére

    Eagl3:
    Semmi extra. Te felét sebzed, az ellenfelek duplát (ami így sem éri el az értékelhető szintet mert mindig nagyon vacak cuccokkal szaladgálnak, ráadásul nem egy fegyver ami náluk lehet - főleg a beépítettek némelyike - még külön gyengítve is van esetükben), Xp ugyanannyi, kicsivel többet bírnak a pofonokból, felszerelésük is azonos, szintjük detto (ez és a felszerelés még mindig a karakter saját szintjén alapul), több a legendary ellenfél, meg lassítva van a gyógyulás (ami a perk-ből kapható és újságból szerezhető folyamatos heal-re például pont nem hat ki, azok ugyanolyan gyorsan és eredményesen regenerálják a karaktert).

    sheep:
    Az egy random encounter. Szóval vagy megtörténik vagy nem. Tényleg totál véletlenszerű (még ha a helye előre fixálva van is). Én végigjátszottam a játékot de nem találkoztam vele (79-es szinten fejeztem be, normál nehézségen, 112 óra játékidővel). Volt pár újrakezdésem és próbálkozásom, ezek során egyszer jött az UFO (érdekes módon a legalacsonyabb Luck értékű karakter próbálkozásomnál), de az mindjárt a játék elején, épp csak kiléptem Sanctuary-ból mikor jött a dübörgés és a füstcsík az égen. Azóta nem sikerült előcsalnom az idegeneket és megszerezni amit tőlük lehet csak. Még a wikia javasolta módon sem.

    warcat:
    Ez biztos? Hol olvasható ez az infó? Ha ez így van akkor nálam bug miatt maradhatott ki a dolog? :F

    [ Szerkesztve ]

  • sagajr78

    tag

    válasz Bad Pritt #3484 üzenetére

    HáGé:
    Tudom mivel jár, elég hangos és látványos, így nehéz lenne nem észrevenni. :) Írtam, hogy volt már benne részem a próbálkozásaim során egy olyan karakterrel akivel aztán nem folytattam a játékot. Amelyikkel végigvittem annál a karakternél ez az esemény azonban kimaradt. Más random encounter-ekbe viszont sikeresen belefutottam, így elkönyveltem a dolgot annak ,hogy mivel ez random encounter, így vagy megtapasztalja az ember vagy nem.
    A helyszínen ahol meg lennie kéne ott többször is voltam. Most vagy tényleg bug-ba futottam vagy nem garantált a megjelenése 20-as szinten, esetleg Luck érték függő a dolog vagy passz.

    .LnB:
    A karakterem Goodneighbor-ban tudta felvenni azt a feladatot.
    Pre-war money alapanyagnak jó, másra nem (el is adhatod ha épp kell pár kupak, de inkább legyen bedarálva cloth-nak).

    [ Szerkesztve ]

  • sagajr78

    tag

    válasz Kareszovics #3547 üzenetére

    Pedig vannak szép számmal kóborló, mászkáló bandák, állatok, sőt kereskedők is, legfeljebb sikerül elkerülnöd őket. Nagyon sok a random encounter is (temetés, vándorló kocsma, érdekes szituációk, lopakaodó támadók, vadászó szörnyek/mutánsok és menekülő áldozatok, stb), érdekesebb és hosszú feladat szintén szép számmal van de ha nem a megfelelő embernél keresed akkor nem bukkansz rá.

    A játék elején egy hosszabb (későbbieket megalapozó) és 2 rövid feladat után mindjárt kapható a BoS paladin-tól egy hosszú, nyomozást igénylő, a végén többféle kimenetelt biztosító izgalmas feladatsor is, ami nagyon szép helyekre kalauzol el.

    Némely feladatok egy-egy levél/üzenet/számítógépes bejegyzés vagy holo kazetta meghallgatása után indíthat el téged a megfelelő irányba és keverhet izgalmas helyzetekbe. Nyitott szemmel kell tehát járni.

    Ha csak az utakon közlekedsz akkor gyakrabban fogsz utazó kereskedőkkel találkozni, míg a terepen barangolva más jellegű találkozásokban lesz részed.

    A legjobb side quest-ekért pedig meg kell dolgozni, barátkozni kell a megfelelő emberekkel/ghoul-okkal, be kell vágódni egynémely companion-nál, tehát nem fog csak úgy leesni. Megint másoknál el kell előbb jutni valahová, hallgatni a beszélgetéseket amiket a helyiek folytatnak és hirtelen azt veszed majd észre, hogy a quest menüben a misc részleg hemzseg a feladatoktól amiket hallomásból kapott infók alapján kaptál. Magyarán érdemes bemenni a nagyobb lakott közösségekbe, beszélgetésekre odafigyelni, kivárni azokat, beszélgetéseket kezdeményezni. Csak a vadont járva nem nagyon fogsz ilyet találni, elvégre honnan is jönne, ki is adhatná neked a feladatot? :)

  • sagajr78

    tag

    válasz .LnB #3574 üzenetére

    Nem ad. Ő egy companion lehet ha kell neked (nagyon nagy arc, egyedi szemlélettel).

  • sagajr78

    tag

    válasz .LnB #3651 üzenetére

    Ha valóban diplomatikus és békés megoldásokat akarsz, akkor rossz csapattal barátkozol. :)
    Igen világosan kinyilvánította szándékát az első eligazításon a vezér és abba bizony nem fér bele a haverság a synth-ekkel és támogatóikkal, így a Railroad is ellenség, ahogy a Railroad bázisán mászkálva időnként lehet hallani ezt a témát és a vezetők ellenséggé kiáltják ki a BoS-t, főleg ha csinálgatsz nekik feladatokat a Prywden-en és emiatt javul velük a viszonyod

    Ha a diplomatikusabb utat akarod járni akkor a Minutemen vonalat kell követni, ott lehet megoldani, hogy csak 1 frakció legyen haragban veled, a másik kettő ne

    Figyelmeztetni nem fog a program, magadnak kell rájönnöd, hogy ha egy adott feladatot elvállalsz akkor annak a következménye mivel járhat.

    Ja és a tactical thinking elvállalásakor bekövetkező viszonyváltás a RR esetében nem bug. Így van megírva a feladat, hogy ha azt elvállalod akkor onnantól a célpont már nem lesz barát harc nélkül nem is lehetne oda menni, csak ha korábban haverok voltak a karakterrel, de ez a haverság megszűnt

    [ Szerkesztve ]

  • sagajr78

    tag

    válasz .LnB #3689 üzenetére

    Egy darabig lehet is, de egy idő után választanod kell.
    Az első választási lehetőséged a Bunker Hill-nél lezajló feladat amit az Institute-ban ad apuci. Itt ha kinyírod a kísérő synth-et akkor tudsz például a Minutemen mellé szegődni, mert a feladat ekkor véget ér, elküld téged a faterhoz beszélgetni ahol vagy helyrehozod a dolgot és maradsz az "alkalmazottjuk" vagy kilépsz tőlük és ekkor lehet majd a Minutemen befejezéshez vezető sztorit elkezdeni. Ha ott bármely másik brancsnak leadtad a drótot és végig is viszed a feladatukat amit ekkor adnak, akkor azzal ráléptél az ő sztorirészükre ami az ő befejezésükhöz vezet majd. Minimális esély ekkor még van a kiugrásra, mert nem ez a fordulópont, de a mozgástér 1 feladaton belül leszűkül.

    Mindenképpen választanod kell majd a 4 frakció egyike közül, kihez akarsz tartozni, mert a játék 4 lehetséges befejezése hozzájuk kötődik.

    A 4 frakció vérmérséklete eltérő, de a négyből 3 igazi gyilkos bagázs (elég csak hallgatni mik a céljaik és azt miként tervezik elérni, kiket tartanak ellenségnek, stb), amely nem tűri meg a más véleményt a magáé mellett. Kicsit lehet ugyan mérsékelni az általuk végbevinni kívánt károkat (aprócska morális győzelem) , de elkerülni nem lehet. Ennyit számít, hogy valaki a vezér vagy csak egy beosztott egy csoportban. Vezér meg csak egy helyen lehet az ember és ott meg kifejezetten rossz néven veszik ha a játékos túlságosan vérengző megoldást akar a lezáráskor.

    A végleges állásfoglalás megtörténte meg a kapott "sorsfordító" feladat ismertetésekor lezajló beszélgetésből kell világos legyen a játékosnak. Nem mondja azt a program, hogy na ha ezt elvállalod akkor itt ragadsz koma, hanem csak a célpontból, az elvégzendő feladatból kell ezt majd kitalálnia a játékosnak, ahogy IRL sem súg a sors az ember fülébe tippet a döntése következményéről előre.

    [ Szerkesztve ]

  • sagajr78

    tag

    válasz .LnB #3691 üzenetére

    A kerekasztal beszélgetés tartogathat pár meglepetést, főleg ha megtudják, hogy a RR elleni akciót megcsináltad a BoS számára. Itt valószínűleg lesz egy soron kívüli diskurzus aminek a végén vagy velük leszel vagy kivágnak az Institute-ból. Ha maradsz, akkor érdekes fejleményeket tudhatsz meg és jó pár teljesítendő feladathoz jutsz náluk, ami már a BoS-al is összetűzésbe fog keverni.

    Ha kilépsz akkor a BoS szálon fogsz maradni, minden más lehetőség lezárult már. Nem tudom kinek az oldalán/segítségével jutottál be az Institute-ba, de ha a Minutemen volt, akkor a BoS majd erőszakkal is de infót akar tőlük szerezni ha az ő bejutós feladatukat elvégezted, szóval oda sem mehetsz majd át, így marad a BoS szál.

    A MM a negyedik fő frakció (vagy az első ha a játék készítői által elképzelt ideális találkozási sorrendet nézzük). Náluk a feladatok túlnyomó többsége település védelem/segítés és építés lesz. Van pár egyedi feladatuk is, például az amit leírtál (az az utolsó könnyen elérhető egyedi feladatuk).
    Új speciális feladatot akkor kapsz ha mellettük kötelezed el magad az előző hozzászólásomban leírt módon.
    Ez megnyit előtted egy pár új feladat típust, egy rakás új random encounter-t és megtapasztalhatod a tényleges settlement védelmi feladatokat, amikor nem a korábban esetleg megismert bénázásokat adják majd elő a támadók, hanem valóságos kis ostromokat.

    Amennyiben az institute-tól való kilépéskor már kelően sok településnek segítettél és az alapított/megvédett települések lakossága is elért már egy bizonyos létszámot, akkor kapod itt a MM ágon a sztori befejező részének első feladatát, a fort védelmét egy elég combos támadással szemben. Remélhetőleg jó erős védelmet telepítettél a kapuhoz meg a hiányzó főbejárathoz, no meg bentre is és vannak itt a minutemen emberein kívül is settler-ek, mert különben könnyű lesz elbukni a feladatot (mondjuk az talán jobb ha ott táboroznak az épp nem használt companion-jai a játékosnak, mert ők sokkal erősebbek mint bármely egyéb NPC aki segíthetne és ha kitör a harc beszállnak).

    Ha a létszám/erő nem kielégítő még, akkor előbb még teljesíteni kell ilyen kis feladatokat, mint védekezés, elraboltak előkerítése, új település alapítás. Szóval Prestonhoz kell menni pár kört megcsinálni. Amint elégséges a létszám akkor feldobja a fent említett feladatot és maga is elindul oda besegíteni a védelembe.

    Amint ez a feladat kész, jönnek az érdekesebbek, mert ugye a gaz ellenséggel le kell számolni aki a galibákat okozta. Amennyiben korábban nem tett keresztbe az ember a BoS és RR frakcióknak, úgy ők akár haverok is lehetnek és akár besegíthetnek egyik-másik feladatnál, még ha nem is szándékosan csak véletlenül.

    Ez az egyetlen vonal a 4 közül, ahol megúszható a befejezés úgy, hogy a 4 frakcióból csak egy szenvedi azt meg (hogy mennyire, az a játékoson múlik). A többinél legalább 2 elpusztul és egy befenyítésre kerül majd (hogy mennyire és milyen módon, az a játékoson múlik).

    [ Szerkesztve ]

  • sagajr78

    tag

    válasz brumi1024 #3694 üzenetére

    Igen, tudom, hogy az Institute esetében is főnökké válik a sztori végén a karakter. :)

    Fura, én nem tapasztaltam semmi segítséget, pedig már 2 variánst is kipróbáltam. Ha van ilyen az csak könnyebb. Esetleg nem függhet a dolog a nehézségi szinttől, amolyan extra kézen fogva vezetős segítség gyanánt?

    1000-es védelem? Azt hogyan? Ahhoz kéne vagy 200 db torony a gyengébbikből annyi cuccot meg még leépítésekkel együtt sem lehet oda felhúzni. Az erősebb tornyok meg pont ugyanúgy 1 shot az ellenfélnek, mint a leggyengébbek.
    Esetleg mod miatt jött ez így össze?
    Nekem a fort-ba még 17-es létszám mellett (minden plusz lakos kicsit emeli az építhető cuccok számát) is összesen 16 tornyot sikerült betennem, meg ágyakat a létszámnak megfelelően, kaját, némi szórakoztatást meg ahol nem volt kielégítő, oda világítást, és minimális falazást ahol túl nagy lyukak voltak a romos falon. Azt be is teltem. Némi cicoma még elfért (abból tudtam építeni még de plusz ágyat vagy ágyút például már nem).

    Az új típusú feladat(ok) alatt egyébként az ostromokra és a checkpoint védelemre (a játék lerak több helyre Minutemen ellenőrző pontokat amiket random támadnak nagyobb létszámú raider/szuper mután/synth csapatok és ott kell besegíteni) gondoltam. Ezek alapból nincsenek, a sima kis támadások meg nevetségesek, még survival mód esetén is, mert a létszámok nagyon erősen vissza vannak véve még ekkor és a létszámkorlát kitolása a Fort ostromával egy időben történik meg.

  • sagajr78

    tag

    válasz .LnB #3720 üzenetére

    Oda én egy misc quest-et kaptam, mikor a Sunshine Tidings ghoul telített településéhez gyalogoltam Észak felől (a tó felől jöttem fel). Ott találtam egy holttestet két kiemelkedő dombocska között egy nílt részen (két kutyesz kapta szét amik hullája ott volt). A hullánál volt egy üzenet (kémcsöveket, hőmérőt meg egyéb dolgokat kellett gyűjtögetnie és hazavinnie, leadni egy konkrét személynek) és ezt elolvasva jelent meg a térképen a Vault 81 és jött a misc fealdat, hogy látogassak el oda.

    Illetve állítólag az utazgató orvos egyik őre az aki időnként beszél a vault-ról és akkor is bejelöli a helyét a térképen a program meg előkerül ez a látogass el oda misc feladat.

    brumi1024:
    Jaja, hasonló a feladat típus. Minimális eltérésekkel (létszámok és résztvevők terén).

    Bővített építkezéssel nem kivitelezhetetlen persze a hatalmas építési lehetőség, de ha benépesíted a helyet már az is kitolja elég combosan az építési limitet. Nem annyira mint a mod, de eléggé ahhoz, hogy 100-200-as védelmet gond nélkül le lehessen pakolni.

    [ Szerkesztve ]

  • sagajr78

    tag

    válasz Vikthor #3754 üzenetére

    Ugyanúgy tudod odarendelni valamelyik minutemen-t vagy éppenséggel settler-t ha raktál oda rádióadót, ahogy a többi településen is kommandírozhatod a lakókat.
    Workshop nézet, ránézel a delikvensre, command majd odamész az artillery-hez amit felépítettél és ugyanazt a gombot megint megnyomod amit a command esetén (alapból az e billentyű az). Egyszer nyomsz rá és vársz míg a program hozzárendeli a delikvenst. Ez eltart pár másodpercig, de ha megtörtént akkor egyrészt már nem piros lesz a manus ikon az artillery-nél, másrészt felmegy magasabb értékre a defense, harmadrészt kiírja a képernyő bal felső sarkába az infót a program, miszerint odarendelés megtörtént.

    A feladat során meg odakapcsolsz a rádióadóra, kézbe veszed a füstbombát, elmész a megadott pontra (kijelölve a feladatot elég észrevehetően mutatja az iránytű is) és odadobod a füstöt ahová kell. Aztán hátrébb vonulsz és várod, hogy megkezdődjön a lövölde. Ez el fog tartani egy ideig, főleg ha még nem ért oda a delikvens a fegyverhez vagy ha nem a mondott sarokra tetted ki az ágyút). Szóval csak türelem.

    A kezdeti BoS feladatok sem csak a két ismétlődő típusból állnak, amit a mogorva fickó meg a csaj ad. Az első elvégzett páros után (mindkettőnek csináltál feladatot, egyszerre adva le azokat), szólni fog valamelyikük hogy beszélj a nagy fickóval. Na ő ad egy érdekesebb, nem megismételhető feladatot. Aztán míg a sztoriban előrébb nem lépsz ez lesz az utolsó egyedi feladat tőlük.

    [ Szerkesztve ]

  • sagajr78

    tag

    válasz micafighter #3780 üzenetére

    Az NPC-k alacsony sebzése sajnos elég komoly probléma a játékban. A legrosszabb meg az, hogy még a survival mód dupla sebzése is csak arra az alap szintre hozza fel őket, amit a játékos karaktere minden módosítás nélkül alapból tud, perk-ek nélkül.

    Ezen hibák kiküszöbölésére kreáltam magamnak egy nehezítő modot, mert a nexuson találhatóak nem feleltek meg az ízlésemnek, mert vagy hiányosak voltak, vagy az én szempontjaim és elvárásaim szerint következetlenek, vagy csak a karakter által használható cuccokba turkáltak bele, az NPC-k sebzéseit nem piszkálták, pedig az igazi nagy probléma azoknál van, főleg ha még csak nem is módosítható cuccokról beszélünk.
    A saját modomban a fegyverek sebzése, az NPC-k sebzése is át lett írva (alapból például bármely emberi NPC puszta kezes sebzése 8-as, míg mondjuk egy szuper mutánsé csak 5-ös és az alap strength stat eltérés is csak 2 pont a mutánsok javára a módosítatlan játékban, azaz a legerősebb mutáns pusztakezes sebzése is alatta marad egy tolószékes ember pusztakezes sebzéséhez képest), akár csak a robbanásoké, meg a szinthez igazításon is kicsit javítottam, mert alapból siralmas az ellenfelek helyzete.

    A közelharci fegyverek és támadások sebzése is korrigálásra került, elvégre ha ez kimarad akkor túlságosan egyoldalúvá válik a játék, főleg a hatalmas lőszer bőség mellett amit tapasztaltam normál és survival mód nehézségeken.

    Adtam még az NPC-k számára egy minimális pluszt a HP-k terén (emeltem az NPC-k szintenként kapott HP mennyiségét). Így már egy kis kihívás van a játékban már normál nehézségen is, a survival mód meg tényleg veszélyesebbé vált.

    Az ellenfelek így már a gagyibb cuccokkal is tudnak sebezni, a szintjük kalkulálása is megváltozott (hamarabb jönnek a magas szintű ellenfelek, akik jobb védelemmel, jobb felszereléssel azért már megszorongatják a játékost).

    A védelmi tornyok pedig már nem unalmas, gyenge és szükségtelen akadályok, hanem halálos veszedelmek. Eléggé zavart a módosítatlan játékban mennyire durván vissza vannak fogva ezek a fegyverek (harmad illetve negyed sebzést prezentálnak ugyanazon skulót tüzelő automata kézifegyver változatukhoz képest a tornyok ami nagyon gáz).

    A pipe fegyvereknél a lore-hoz igazítottam a teljesítményüket (meg figyelembe vettem az egyes lőszertípusok IRL teljesítményét a sebzések beállításánál), így az alap sebzésük még így is elmarad a valódi fegyvermesterek alkotásaitól (azonos lőszerrel üzemelő társaikétól), de mivel a lore szerint ezek nagyon jól fejleszthetőek, ezért ott bizony behozzák a lemaradásukat. Azaz egy tuningolt pipe fegyver bizony párban lesz egy tuningolt azonos lőszert használó fegyverrel, bizonyos ritka esetekben hibahatáron belüli mértékben erősebb is lehet azoknál, de mivel egyéb tekintetben még így is elmarad tőlük, így ez nem jelentett problémát.

    A survival módnál kivettem a játékos sebzésének felezését, mert a program egyszerűen nem használta azt rendesen, visszaállítottam alapra, így legalább nincs ebből gond, ám az ellenfelek emelt sebzését meghagytam (úgyis nagyon hamar az ellenfelek fölé emelkedik damage deal terén a játékos), mert elvileg ez lenne a survival mode nehezítésének lényege.

    Így már határozottan élmény játszani. Közelharc is veszedelmes végre akár még heavy combat armor-ban is. Hirtelen megugrott a kaja használata a karakteremnek akivel korábban csak azért etettem fel a kaját, mert napjában háromszori étkezést biztosítani szándékoztam neki. :) .

  • sagajr78

    tag

    válasz micafighter #3786 üzenetére

    Igen, FO4Edit segítségével készült. Azzal elég könnyű ilyen apró módosításokat készíteni

    A fájlt kiraktam a Nexus-ra.
    Higher Damage mod

    Vagy NMM-el szedi le és aktiválja az ember, vagy leszedi, bedobja az esp fájlt a Data könyvtárba, a többi lépés meg alább le van írva (ez csak manuális telepítésnél kell).
    mod installation

  • sagajr78

    tag

    válasz warcat #3792 üzenetére

    Ez jó kérdés.
    Egy military fatigue meg egy modolható kalap, plusz combat armor (vagy synth armor, magas szinten értelemszerűen heavy típus) és az ember ott van mint egy power armor. Ennek ugyan a tömege érezhető (ellentétben a PA-val, ugyanakkor tele lehet pakolni a viselt páncélt deep pocket-ekkel ami egy laza 100-as kapacitás növelést összehoz), nem lehet benne ugrálni, de a kapott sebzés 90-95%át így is elnyeli (ez a max, energiánál valamivel kevesebb a maximum elérhető elnyelés).

    Ráadásul elég kicsi a követelménye a 110/110-es védelemnek perk-ben és alapanyagokban is. Kvázi sebezhetetlenség biztosított ezáltal és még a PA-nál ismert páncél kopástól sem kell tartani.

    Mondjuk a PA sugárzás elleni védelmi előnye az megmarad, de az ugye nem egy akkora probléma a játékban.

    [ Szerkesztve ]

  • sagajr78

    tag

    válasz .LnB #3803 üzenetére

    Van ennek egy kevésbé zöld változata, ami nem eszi az erőforrásokat (nem csökken az fps), ellenben sokat dob a látványon. Itt-ott lesznek tőle kisebb zöld részek, pár fán lesznek zöld levelek is, a fű is csak foltokban lesz zöld.
    Ez a little bit of green mod.
    LBoG
    Érdemesebb ezt feltenni, elvégre mégiscsak ősz van a játékban, nem kell mindennek harsogóan zöldnek lennie. :)

    Nissifer:
    Alszanak azok, de csak amiknek ez be van állítva. Macikat rendszeresen én lepem meg szieszta közben, kutyafalkák közül is minden második hasal/fekszik mikor beléjük botlom, meg a szarvasok közül is a leggyakoribb a csoportosan szunyókáló változat. A magányos állatoknál ez nem lett beállítva és a dolog független a napszaktól, de legalább van ilyen.

    Mutánsból eddig kétszer volt szerencsém szunyálóhoz. Az egyiket a vízműnél kaptam el miközben húzta a lóbőrt, a másikat egy romos épület rom aljában az alagsorban (ez nappal aludt, a másik éjszaka).

    [ Szerkesztve ]

  • sagajr78

    tag

    válasz Ryder62 #3808 üzenetére

    Nem lehet, hogy neked is borderless window módban fut a program? Nekem alapból így indult el, ekkor meg lazán előjön az a helyzet amit írtál, hogy ott hagyod pár percre a játékot és mikor visszatérsz a képernyővédő köszönt. :)

    Vikthor:
    Nem tapasztaltam ilyet. De a belváros közelsége miatt ha bizonyos irányba nézek akkor nálam is beszaggat a játék időnként. De konkrétan a hajón meg alatta a reptéren ilyet nem tapasztaltam szerencsére.

    [ Szerkesztve ]

  • sagajr78

    tag

    válasz .LnB #3823 üzenetére

    Én ebből a modból a low res változatot tettem fel (a 28 megásat). Ennél írja a mod készítője, hogy kicserélte a nagy felbontású textúrákat fele akkorákra, az eredmény látványban nem tér el, ám töredék erőforrást igényel csupán. Nem is 120 megás ez a file. :)

    Próbáld ki esetleg azt is, azzal lehet nem lesz gond az fps terén. Már ha nem eleve azt tetted fel. Nálam nem okozott lassulást a HD6670-es kártyámon, sőt igazából kicsit szebb és gyorsabb is lett a mod felrakása után a játék.

    Fr3eWar:
    Ha jól emlékszem és nem keverem a dolgokat, akkor ahhoz az ajtóhoz a kulcs csak akkor kerül elő, ha feladatként kapod a hajó és utasainak likvidálását. Más esetben nem találod meg. Pont ahogy egyes helyszíneken is csak adott feladat megszerzésekor lesz meg a tovább vezető utat lezáró speciális ajtó/számítógép kulcsa/kódja.

    [ Szerkesztve ]

  • sagajr78

    tag

    válasz Rossi #3832 üzenetére

    Nem csak ennyiből áll a dolog, hogy ágy azt kész. Kell nekik tető is a fejük fölé, különben csökken a happiness. Kell kaját telepíteni, vizet biztosítani, kellő számban ágyakat, védelem sem árt, jó ha az ember felfegyverzi a settler-eket, kell nekik fürdő és budi, egyéb szórakozási lehetőségek, asztalok és székek ahol kajálhatnak és ahová leülhetnek, kell nekik világítás és még sorolhatnám. Szóval el lehet bíbelődni a dologgal.

    4264adam:
    Kicsit pontosítanék ha megengeded. Minutemen sztorinak nem a végén lesz a nagy bunyó, annál azért hamarabb bekövetkezik a dolog.
    A döntés következtében, hogy az ember végleg mellettük dönt, az hozza elő az ostrom szerű védekezéseket (a normál település védelemnél megszokott létszámok emelkednek meg azáltal, hogy egyszerre több, jobban felszerelt támadó csapatot dob be a darálóba a program és melléjük még beszállhat a harcba bármely random encounter is ami ott ténfereg, míg az alap settlement védelemnél 1, legfeljebb közepesen felszerelt csapat támad) és egy új védekező feladatsorozatot - ennél nem lehet előre védelmet lepakolni, mert nem settlement védelemről van szó, hanem ellenőrző pontokat kell védeni amit a játékos képviselte frakció telepített. Ugyanez a feladat típus megtalálható az institute vonalon is, csak ott kategóriákkal könnyebb a dolgot kivitelezni, mert lényegesen erősebb az ottani védőként használt "emberanyag".

    A sztori végén a játékos fog támadni a bajtársaival, de ez kb így lesz minden vonalon.
    Bár így ahogy jobban belegondolok, az is csak egy ostrom/védekezés, mindössze itt a játékos lesz az agresszor és kétségtelenül nagy volumenű pofozkodás. :D

  • sagajr78

    tag

    válasz hszilard666 #3848 üzenetére

    Néhány naponta (mondjuk 2-3 naponta) látogass el hozzá és a többi fegyverkereskedőhöz is (legjobb ha te magad is raksz ilyen kereskedőket a településeidre, ehhez 2-es local leader perk kell és majd hozzá kell rendelni egy settler-t a bolthoz) . Ilyen időközönként frissül a készletük meg kapnak pénzt. Venni egyébként jóval kevesebbet lehet és elég ritkán, inkább találni lehet belőlük elszórva sok helyen. De ez szintfüggő, így 20-as szint alatt csodaszámba megy a dolog, fölötte kicsit gyakrabban megesik majd, hogy találsz belőle 10-20 darabot.

    De hát ez a legerősebb nem robbanással pusztító fegyver, így nem csoda ha ritka hozzá a muníció.

    35-ös szint fölött, a fegyver előfordulhat magasabb rangú gunner-ek kezében (lieutenant és más tiszti rangúaknál), meg egyes BoS őrjáratok tagjainál. Ja meg van rá egy nagyon minimális esély, hogy szuper mutáns vezéreknek ezt a fegyvert osztja a játék. Ez az a szint amitől kezdve kicsit növekszik a lőszer előfordulási esélye véletlen helyeken és boltokban is.

    Ha valakinél találsz ilyen fegyvert vedd fel, ekkor automatice kitárazza azt a program, azaz némi lőszerhez juthatsz így is.

    [ Szerkesztve ]

  • sagajr78

    tag

    válasz #96349952 #3864 üzenetére

    Wall of text warning!

    El Nano:
    Valószínűleg nagyon vacakul lett összeállítva a karaktered. Indulásnál ugye van összesen 28 pontod, ez 4-es átlagot jelent, ha átlagos karaktert akarsz kihozni ami mindenhez ért kicsit de semmiben sem jó igazán (ami itt kezdetben még nem a legjobb összeállítás). Tehát a karakter gyengébb induláskor sokkal, mint a korábbi részek karakterei. Cserébe az ellenfelek is azok.

    De ne aggódj, ahogy fejlődik a karaktered és tanítasz neki harci perk-eket, növeled szintlépésnél a tulajdonságait (perk növelés helyett) nagyon gyorsan elveszíti minden kihívását a játék, a harc egy sétagalopp lesz, amit becsukott szemmel is lezavarsz majd. Ehhez ráadásul nem is kell sokat játszani, nem kell hozzá magas szint, elég hamar beüt a dolog.
    Én speciel azon kevesek táborába tartozom, akik szerint a luck-ot felesleges feltolni. Max 2-es luck-kal (ez is csak azért hogy több lőszert találjon a karaktered ha úgy érzed túl kevés a található skuló, mert nem akarsz a karaktereddel közelharci fegyvert használni a gyengébb ellenfelek ellen ahelyett hogy lelövöd azokat). Az itt megspórolt pontokat tedd a perception-re ha szeretsz VATS-ban lövöldözni (ahol a karaktert érő sérülések 10%-a érvényesül csak) és/vagy agility-re (szintén VATS miatt). A többi kezdhet 4-es értéken. Sanctuary-ban meg úgyis azonnal találsz egy füzetet amiből kapsz egy extra pontot amit oda raksz ahová neked tetszik.

    Egyéb tulajdonságok közül az agility az amit érdemes lehet akár maximumra fejleszteni (közelharci lopakodó karakternél meg kötelező), illetve lövöldöző karakternél a perception mehet ugyanígy a maximumig. A többi tulajdonság 5-6-oson bőven elég. Charisma esetében is bőven meg lehet állni 5-ös értéken, meg hordozzon a karakter magával egy kalapot és egy ruhát, ami növeli ezt a stat-ot (azt ha kell csak felkapja amikor diskurálni támad kedve), így még a legkeményebb, vörös színű charisma próbák is lazán teljesíthetőek (azok charisma követelménye 7-8)

    Ha nem a legnehezebb fokozatok valamelyikén játszol (very hard és survival), akkor még az ellenfeleid is mindig gyengébbek lesznek a karakterednél, mivel az ő szintjük és felszereléseik meghatározásakor a program a karaktered szintjét veszi figyelembe és a beállított szorzóval módosítja a szinted értékét és megnézi, hogy az adatbázisában lévő adott ellenfelek közül melyik kategóriából választhat ellened célpontot. Ez a két említett nehézség kivételével mindig kisebb szintű ellenfeleket eredményez. Ugyanakkor a nehezebb fokozaton az ellenfelek magasabb szintűek így több XP-t adnak, tehát gyorsabb a fejlődés, plusz a magasabb szintű ellenfelek cuccai is jobbak, tehát hamarabb jut táposabb felszereléshez a karaktered.
    Emellett az ellenfeleid igen nagy részének még mesterségesen alacsonyan is van tartva a sebzése, sokszor nagyon drasztikus mértékben. Survival módban kapnak egy duplázást de még ez is harmatgyenge kompenzáció ahhoz képest, amit a karakter alapból tud, nem hogy amivé perk-ek hatására válik.

    A légy tulajdonképpen nyugodtan elintézhet egy kezdő karaktert nehézségi szinttől függetlenül, mert vérzést okoz (folyamatos sérülés ez az a látványos vérszökőkút ami egy köpése után a karakterből árad), ami ellen nem véd semmi ha bekaptad a találatot. Távolról kell lopakodva megközelíteni majd leszedni a dögöt, nem VATS módban (azt csak közelre szabad használni távolra nem az igazi).

    Emellett a radioaktív szennyezés miatt a maximális HP értéke a karakterednek csökken ha nem figyelsz oda (szennyezett területre mész, sugárzó kaját/szennyezett vizet fogyaszt vagy abban mászkál/úszik a karakter). Ez persze gyógyítható radaway használatával, de nem árt észben tartani a dolgot.Minél hosszabb a vörös csík a HP csíkon, annál rosszabb helyzetben van a karaktered és kezelést igényel.

    Jól kell megválogatni a fegyvereidet. Sörétessel például nem lövünk pár lépésnél messzebbre, mert a sebzése gyorsan leesik és a pontossága is vacak ezen a távon túl. A kezdeti 10 mm-es pisztoly jó sokáig bőven elég tud lenni főleg ha még tuningolod is a gun nut perk felvételével (emellett ha jó alaposan körbejársz Sanctuary körül, akkor találsz hozzá lőszert szép mennyiségben térképen nem jelzett magányos tanyákon, hulláknál meg más helyeken). Már amíg nem kezdesz el Rambó üzemmódban játszani. :)
    A pipe fegyvereket el is felejtheted, azok nagyon gyengék. Eladni, szétszedni van csak értelme ezeket, ahogy a lőszerüket is.

    Fegyverből van dögivel, ahogy lőszerhiánnyal sem kell törődni még akkor sem, ha nem veszed fel az extra lőszer találó perk-et (Luck 2 kell hozzá). Elég csak alaposan bejárni mindent és meglepően sok helyen lehet majd találni lőszert. Ha meg erősíteni akarod a fegyverek sebzését, akkor tessék a megfelelő perk-et fejleszteni hozzájuk. Pisztolyokhoz a gunslinger-t, puskákhoz a riflemen-t automata fegyverekhez a commando-t, míg nehéz fegyverekhez (Fat Man, rakétavető, minigun, gatling laser, lángszóró, broadsider ágyú) a heavy gunner perk-et.

    Ezek hiányában már annyi is jelentősen emeli a sebzést, ha lopakodva lő a karaktered amikor még nem vették észre. Ez duplázza a sebzést. Ha fejet sikerül eltalálni az is emeli a sebzést. VATS-ban meg ha elég találatot bevittél akkor villogni fog a critical shot csík és akkor a kiírt gomb lenyomásával a lövés közben automatikusan nagyobb sebzést okozol majd.

    Védelem növeléséhez kedd azzal mondjuk, hogy lecseréled a kezdeti rucit, amit a karaktered visel és tessék hordani a felvett páncélokat. A raider armor egy hulladék, én hanyagolom. A bőr páncél jobban véd az energia sebzések ellen, míg a fém a kinetikus sebzésekkel szemben erősebb. A később található combat armor egységesen jó mindkét sebzés típussal szemben, míg a synth armor egy változata a combat armor-nak aminél az energia sebzés csökkentés majd erősebb lesz.

    Továbbá ha ennyire gond a harc, akkor vidd magaddal társnak Codsworth-öt. Ő egy ütésből csapja szét a rovarokat (egy harci késsel ezt ugyanúgy utána csinálja a te karaktered is ha nem 1-es erővel szaladgál), vagy égeti el őket lézerrel/lángszóróval. Ő a játék elejei tank companion.

    Kezdetben nyugodtan haladhatsz ám lefelé is, a tavak felé, amik déli irányban vannak Sanctuary-tól, míg nagyjából eléred Diamond City vonalát. Onnantól lefelé jön egy minőségi ugrás az ellenfelekben, de addig sima kutyák, pár könnyen elkerülhető maci, alap raider-ek, harmatgyenge gunner-ek vannak csak. Kelet felé mehetsz még nyugodtan, ott is kb az említett város vonaláig és nem lesz problémád az ellenfelekkel. Ez a bal felső negyede a térképnek lényegében a tanuló részleg. Rengeteg a molerat, csótány meg a sima raider. Elvétve előfordul 1-1 szuper mutáns meg mackó, de ezek a legkeményebb ellenfelek (ráadásul ők is kiiktathatóak 1-2 fejlövéssel lopakodásból, messziről). Víz közelében meg felbukkanhat mirelurk (na ez a lény tényleg tud kemény ellenfél leni), aminek ha nem tudod melyik részét lőjed, akkor könnyen kinyír (hátát felesleges lőni, arcba vagy hasba kell durrantani őket, úgy gyorsan megfekszenek).

    SAMG3:
    Magasabb nehézségen valójában több Xp csorog, mert magasabb szintű ellenfeleket kapsz. Normál és very hard között például az ellenfelek szintjének megállapítási metódusában 40%-os különbség van, ami ugyanekkora Xp mennyiség változást jelent (ha csak az adott cella maximum szintje nincs lekorlátozva). Very hard-on az ellenfelek sebzése nagyobb (így is a vicc kategória, mert többségük pipe fegyverekkel rohangál, ami szorzóval együtt is kevés már egy kicsit is tuningolt bőrpáncél ellen is és a program nem használja a szorzót a nem fegyveres támadásokra, tehát a lények saját karakterisztikáiban lévő damage értéke nem módosul sajnos), míg a tied változatlan (lenne egy csökkentő tényező ugyan elméletileg, pár százalék, de a program nem használja valamiért). Tehát ha a nehézségben nem vettél észre változást annak egyik oka, hogy tényleg alig van eltérés, illetve hogy nagyjából 20-as szintet elérve a karakter egyszerűen kinövi a játékot és félistenként cselekedhet probléma nélkül.

  • sagajr78

    tag

    válasz kp59 #3877 üzenetére

    Az egér jobb és bal gombjával lehet forgatni, illetve az egér görgővel közelebb hozni vagy távolabb tolni az éppen kiválasztott, lerakni kíván elemet.
    Illetve ha már közelebb nem tudod hozni görgővel, akkor marad az, hogy mozogsz vele, esetleg leteszed egy helyre, közelebb mész, megfogod és újra forgatod, mozgatod ahogy tetszik.

    Kareszovics:
    Ha vörös a kijelzett szám az nem feltétlenül azt jelzi, hogy kevés, hanem hogy van olyan készüléked amihez nem jut el az áram. Van amit direktben össze kell kötni az áramfejlesztővel vagy csatlakozók segítségével eljuttatni hozzá az áramot. A csatlakozók meg a direkt bekötést nem igénylő fogyasztókat (TV és lámpák) nagyjából 5 méteres körzetben tudják működtetni, ha a csatlakozóhoz oda van vezetve az áram vezetéken.

    [ Szerkesztve ]

  • sagajr78

    tag

    válasz SAMG3 #3881 üzenetére

    Nehézséghez kötött XP csökkentő/növelő tényező nincs a játékban (pontosabban van, de minden nehézségen 1.0-ás az érték, tehát ugyanaz az Xp mennyiség jár), így nem kizárt, hogy hiba léphetett fel vagy belefutottál az egyik nagyon könnyen kihasználható "feature-be".

    Amikor visszaváltasz magasabb nehézségről alacsonyabbra, akkor a játékban aktuálisan már legenerált ellenfelek nem lesznek kicserélve hirtelen gyengébbekre, ehhez el kell telnie a standard spawn időnek illetve le kell mészárolni őket (ez lehet egyes esetekben akár 20 nap is ingame időben).

    Amíg ez nem történik meg, addig még a magasabb nehézségre kiosztott ellenfelek lesznek a terepen (ami magasabb szintet eredményez nekik mint ami lehetne a kisebb nehézségen). Ekkor a program a nehézségi szintnél megengedettnél magasabb szintű ellenfeleket lát akiket halomra mészárolsz, így nagyobb a kiosztott Xp mennyiség, mivel nagyobb a szintkülönbség az ellenfelek javára (normál és very hard között 40% vagy 50% a szintezési különbség, tehát ennyi lesz az XP különbség is minimum ha nem több).
    Ez egy olyan hiba, amit nagyon könnyen ki lehet használni az eleve gyors fejlődés tovább gyorsítására (a másik könnyen kihasználható feature a kajagyártás, illetve fegyver/páncél modolgatás).

    Magasabb szinten is kaphatsz gyenge/alacsony szintű így kevés Xp-t generáló ellenfelet, csak ez ritkábban fog előfordulni. Az ellenfeleket kategóriákba sorolja a játék, amikhez tartozik 1-1 szint intervallum amiből választhat a program. Nehezebb fokozatokon a teljes palettát kihasználja a játék, alacsonyabb nehézségeken inkább a gyengébbekből válogat. Ha eltérést tapasztal a leölt ellenfél és az adott nehézségen kiosztható ellenfél között, akkor jön a fenti kompenzáció.

    Azt akkor jön még az utolsó befolyásoló tényező, hogy sima, mini boss, boss vagy épp legendary kategóriás az ellenfél vagy sem.

    Amennyiben egy adott nehézségen játszol és ugyanazon szintű ellenfelet ugyanazon szintű karakterrel ölöd le a kezdetektől eltérő nehézségeken, akkor a kapott Xp mennyiség elméletileg egyforma lesz. Ha valamiért, például nehézséggel való játszogatás miatt, hirtelen drasztikusan változik az ellenfelek szintje és típusa, az már beleszól a kapható XP mennyiségébe is.

  • sagajr78

    tag

    válasz kp59 #3883 üzenetére

    kp59:
    Alapvetően konzolra és gamepad-re lett írva a játék csak kapott a PC is egy átiratot. Ezért olyan az irányítás amilyen.
    A billentyű kiosztás (irányítás) átállítható (ha nem is minden). Nálam például a t-n van a workshop/TPS nézet nem az alapból beállított v billentyűn.

    Menet közben építés meg csak olyan helyen hívható elő, ahol van workshop és annak építési határán belül tartózkodsz.
    De egyébként meg a workshop-hoz odamész és aktiválod akkor onnan utána el is tudsz ám mozogni, tehát ez az építés és mozgatás nem kellett volna problémát okozzon már ekkor sem. :)

    SAMG3:
    5-ös Int-nél 30% az esély az extra (akár tripla) XP mennyiségre, afölött egységesen 20% marad (ez a minimuma a perk-nek amit ad), míg 5 alatt minden hiányzó INT pont +5%, azaz 1-es INT esetén +50%. Tehát a bónusz minden INT érték mellett meglesz, az fog változni milyen gyakran aktiválódik a szorzó. Magasabb INT esetén meg az időtartam is csökken amíg érvényesül az idiot savant hatása (már 5-ös INT esetén is már rövidebb, fölötte meg fele annyi ideig tart, mint 4-es vagy kisebb INT esetén).

    [ Szerkesztve ]

  • sagajr78

    tag

    válasz kp59 #3894 üzenetére

    A mozgásképtelenség akkor valóban abból adódik, hogy átraktad nyilakra a mozgást. A nyilak ebben a játékban inkább a menükben való mozgásra vannak beállítva, a karakter mozgatását jobb meghagyni a WASD beállításokon, különben nagyon kényelmetlen és rettentő hosszú lesz az építése bárminek, mert az egérrel forgás nem fog segíteni a legtöbb helyzetben az egyes elemek, bútorok és más dolgok pozicionálásában.

  • sagajr78

    tag

    válasz hengelhof #3900 üzenetére

    Nincs bebetonozva. Átállíthatod másra is a use funkciót, nem kell E-n lennie. Csak előbb állítsd át a use-t valami más billentyűre, aztán tedd az E-t arra amin használni szeretnéd.

    Felvenni meg akár E-vel akár Enter-rel tud. Megfogáshoz hosszan nyomva tartod, egyébként mindegy melyiket használod a célra.

    Vagy esetleg én értelek félre és más helyzetre értendő a bebetonozottság? :F

  • sagajr78

    tag

    válasz james001 #3904 üzenetére

    Kutyát és tehenet szerezz ha esetleg még nincs (utóbbi vagy jön magától vagy nem és ha jön akkor a program hajlamos beleszámolni a maximálisan befogadható telepesek számába a bocit, míg kutyát lehet venni vándorló tenyésztőtől aki kutyával sétálgat a játékban).

    A kutya jelenléte egy településen növeli a védelmet és a happiness-t, a brahmin jelenlétében (maradásához és helyhez kötéséhez kell egy etetőt is lerakni, nehogy bóklászása közben felborogasson dolgokat meg eltörjön látszólag stabil és masszív építményeket) ritkábban és kevesebbet csökken a happiness a váratlan dolgok hatására, meg mint ha a morál javító dolgok is kicsit jobban szuperálnának (ez nem biztos, csak tipp a részemről).

    Nekem mondjuk még a 90%-ot sem sikerült elérni sehol (a 100-at ezért nem is tűztem ki célként), eddig 87% a csúcsom (még véletlenül sem Sanctuary a legvidámabb település nálam, hanem egy farm). Mondjuk az is igaz, hogy azt 30%-ról toltam fel ennyire.

    A két állat nélkül, minden kényelmi és díszítő dolog, valamint kereskedők mellett sem tudtam 81-82% fölé tornászni a kérdéses értéket egyik településnek sem. Olyan, mint ha ott megállna a fejlődés az állatok/kereskedők hiányában (de az is könnyen megeshet, hogy csak nem a megfelelő dolgokat építettem).

  • sagajr78

    tag

    válasz gyimger #3910 üzenetére

    Szunya utáni well rested bónusz 12 órán át hat, tehát a 24 órás nap felében kapod a bónuszt, ami akár 1 órányi szunya után is jár már.
    A Lovers Embrace meg ugyanennyi időre 15% bónuszt ad.
    Azaz különösebb kijelzésre nincs szükség, csak meglesed a vekkert azt ha eltelt a 12 óra akkor lehet hunyni egy órácskát egy saját vagy bérelt ágyban azt jön is újra a bónusz újabb 12 órára.

    hengelhof:
    Még mindig elfordulhatsz jobbra egérrel és mehet egy kicsit előre ebben a helyzetben is a karaktered. Nem ideális az kétségtelen, de ettől még működik az E átpakolása más feladatra. Az építő mód meg játék a játékban, amire nincs külön keyboard mapping.

    [ Szerkesztve ]

  • sagajr78

    tag

    válasz micafighter #4004 üzenetére

    Olyan sok kaja nem kell. Egy földekre dolgozni kirakott settler, teljesen mindegy milyen növényhez lesz odaállítva, fixen 6 adag kaját termel. 2 ember már 12-t és ehhez összesen le kell tenni 2 db bármilyen növényt. 3 már 18-ast és még mindig ott vagyunk hogy csak 3 növény van lerakva. Több növényt lerakni csak akkor kell, ha az ember azt akarja, hogy a settler-ek pakolják a szüretelményüket a workshop-ba (ez adott időközönként történik meg, minden növénnyel dolgozó settler azt a növénymennyiséget gyűjti be amennyit az adott növény biztosít, ez lerakáskor látható). A sok növény lerakása csak akkor szükséges, ha az ember sokat akar begyűjtetni sok settler-rel, de egy település fenntartásához maximum 4 db akármilyen növény bőven elegendő amit 4 settler gondoz.

    Az őrök termelte védelmi érték sem feltétlenül 2 pont lesz, ez a fegyverüktől függ. Egy pisztolyos csóka is simán kitermelhet 4 pontot egyetlen őrhelyen (ha hozzárendeli az ember egy másikhoz akkor onnantól az lesz az őrhelye, nem tudod több helyhez is fixen odarendelni). Puskások meg még többet generálnak. De teljesítményben és hasznosságban messze elmaradnak a telepített gépágyúktól/lázerektől. Ha meg kitör a harc akkor úgyis mindenki odasereglik.

    Habugi:
    Igen mozgatható. Például vidd a kurzort a kép aljára és elindul lefelé, de billentyűvel is lecsúsztatható.

    [ Szerkesztve ]

  • sagajr78

    tag

    válasz #96349952 #4014 üzenetére

    Legendary ellenfelek olykor a sérülésektől mutálódnak (kiírja a program, hogy xy mutated, a célpont körül megjelenik egy kék-zöld-vörös vagy más színű derengés). Ilyenkor azonnal visszagyógyulnak és kapnak egy meghatározott listáról egy spec képességet (lényegében kapnak egy perk-et ami a harc végéig érvényesül rajtuk), valamint extra védelmet (DR érték) az ellen a sérülés típus ellen ami aktiválta a mutated funkciót. A harcban ez a képesség többször is aktiválódhat, de kettőnél többször ritkán szokott.

    Szerintem a fejlődés pont, hogy túl gyors. Nagyon nagy értékben szórja a XP mennyiségeket a program, modok gyártása, főzőcske, mind mind egy rahedli XP-t ad, az új helyek felfedezése, meggyőzések szintúgy. A harc szintén bőséges növelő, de a legtöbbet a sikeresen elvégzett feladatok adják. A játékban meg addig örülj amíg alacsony a karaktered szintje, Nagyjából 15-20-as szinttől olyan irgalmatlanul erős lesz a karaktered az ellenfelekhez képest, hogy elveszi a játék élvezetének nem kis részét a dolog.

    [ Szerkesztve ]

  • sagajr78

    tag

    válasz bitpork #4022 üzenetére

    Nem vettem észre, hogy számítana. Ahol kétségtelenül számít az az érték amit ültetésnél kijelez a program, az a settler-ek általi begyűjtés (amit bepakolnak a workshop-ba).
    Egyébként ugyanúgy 6 kaját termel 1 répából, 1 tato-ból, 1 mutfruit-ból vagy épp 1 razorgrass-ból nekem minden paraszt (ugyanez igaz a tökre meg a dinnyére is). Teljesen mindegy volt mit tettem le, ráküldtem egy settler-t és 6 egységgel emelkedett a termelt kaja mennyisége.

  • sagajr78

    tag

    válasz Htibimor #4073 üzenetére

    Alapból erre nincs módod. Pakold fel azokat olyan fegyverre/páncélra amire valók és szedd szét a modolt tárgyat. Valamit meg mindenképp kezdeni kell velük, mert mindegyiknek van tömege és egy idő után nagyon sok felhalmozódhat belőlük, lefoglalva a hasznos teher elől a helyet.

    Scrapper perk meg megoldja majd a screw hiány problematikáját, ahogy micafighter is írta.

    tboy93:
    Az alapok alapvetően arra vannak, hogy falakat passzints hozzájuk (a külső éükhöz illeszkedik automatikusan fal, másik), illetve az alapjukhoz társíts saját alappal rendelkező dolgokat. Az előre gyártott elemek, amiknek fala, teteje és alja van, azok nem fognak automatikusan ráigazodni a beton alapra, azokat neked kell beállítanod forgatással.

    [ Szerkesztve ]

  • sagajr78

    tag

    válasz #96349952 #4136 üzenetére

    Annak a régiónak a neve Glowing Sea.
    Nem mocsár az és majd a sztori során kell oda bemerészkedni valami jóféle magas radiation resistance cuccban ha nem akarod, hogy megfőjön az embered (kísérőnek is olyat kell választani aki nem krepál be csak attól, hogy ott sétálgat, azaz robotok vagy hazard suit-ba öltöztetett társ).
    Ez a hely kapott direkt találatot a háború során, azért olyan lerobbant az egész környék és innen indulnak az egyéb helyeket időnként beterítő sugárzó porfelhők is amikbe időnként beleszaladhatsz a játék során.
    Van itt bunker, leszedett repcsi, rádiótorony, néhány épület rom és bunker. De tengeralattjáró az itt nincs, azt másutt keresd, nem itt lesz megtalálható.

    Durvának meg nem durva a hely (lesz ennél cifrább is), főleg ha megfelelő fegyverrel ellátott karaktert viszel oda. A legkisebb szintű ellenfél itt 20-as szint körül van, de ha a karaktered magasabb szintű akkor ők is azok lesznek (ami nem jelent semmit, így is harmat gyengék lesznek, főleg ha elérted a 15-20-as szintet, onnantól nulla a kihívás a játékban még akkor is ha késsel rohangálsz).

  • sagajr78

    tag

    válasz Vikthor #4168 üzenetére

    Adnak bizony és nem is egyet, de ez a sztori részét képezi.
    Ehhez mellettük kell állnod a sztoriban, tehát nem az Institute-nak, nem a Railroad-nak és nem is a Minutemen frakciónak kell csinálgatnod a feladatokat.

    Az első adandó alkalommal ki kell lépni a francba az Institute kötelékéből (Bunker Hill-i csata kapcsán lejelenteni a BoS felé az eseményeket a harc előtt és ekkor nekik elvégezni a feladatot amit a főnökük ad, kinyírva az összes synth-et) és csak a BoS dolgait csinálni.

    Ekkor szépen kapni fogod a feladatokat a főnöktől meg a részleg vezetőktől. Elvégre minek adjanak neked fontos feladatokat ha nem bizonyítod hűségedet azzal, hogy leszámolsz az ellenségeikkel, jelented a lépéseiket és aktívan teszel azért, hogy a karakteredre bízzanak olyan horderejű feladatokat amik a végjátékban az ő sztorijukban előkerülnek.

    Az ismétlődő feladatok meg jók. Nagyon gyorsan lehet velük fejlődni, bejárod a terepet, könnyűek, pénzt is hoznak meg cuccokat. Hol itt a gond? Nem kötelező csinálni ezeket. Emellett a Minutemen kivételével a többi frakciónál az ismétlődőknek még csak szerepe sincs az adott frakció sztorijában (na jó a Railroad esetében a háború előtti cuccok visszaszerzése feladatokból az elsőt érdemes lejátszani, a legtáposabb bónuszt kapja érte a játékos ami a játékban előfordul, ez pedig a ballistic weave upgrade egyes ruhákra/páncélokra ami ezután gyártható lesz.

  • sagajr78

    tag

    válasz Mans20 #4201 üzenetére

    A Glowing Sea az a terület, ami nem illeszkedik bele a térkép kereteibe. Ez a DNY-i régió (a bal alsó negyede a térképnek), ahol marha erős a sugárzás. Ott lehet látszólag kimenni a térképről, ám valójában nem tudsz kimenni ott sem.
    Mindössze a pipboy-os térképen van rosszul jelölve a határ (nem négyzet alakú a teljes bejárható térség, viszont a térkép megjelenített határai egy négyzetbe vannak belekényszerítve), de van határa a Glowing Sea térségnek is ahonnan nem tudsz kimenni.

    Erre a területre be lehet sétálni minden gond és probléma nélkül és a sztori is elhoz majd ebbe a régióba. Az ellenfelek meg skorpiók és deathclaw-k lesznek. Egyik sem jelent kihívást ha csak nem mindent elkerülve, mindent kihagyva, egy szál baton-nal és 10 mm-es kezdő pisztollyal tévedsz ide szintlépés nélkül.

    bipork:
    Máshol sem tudod a nem általad épített ajtónyílásokba betenni a saját gyártású ajtókat. Azokat csak az általad lerakott ajtórészekbe lehet betenni.

    hengelhof:
    Figyelj rá, hogy a sima falaknál lévő ajtónyílásos elemek kilógnak kicsit fölfelé és előre. Így ha raktál fölé vastag tetőt vagy előre lógót, akkor nem tudsz odatenni ilyen elemet. Rakj le inkább komplett elemet saját tetővel és aljzattal amiben van külön ajtónyílás. Azzal sosem lesz ilyen jellegű problémád. A fém építő elemek között az első csoportban van ilyen is.

    [ Szerkesztve ]

  • sagajr78

    tag

    válasz bitpork #4208 üzenetére

    Kiemelted Sanctuary Hill-t, nem általánosan írtál a dologról, ezért említettem meg, hogy másutt is ez a helyzet. :)

    Spoiler-be mit kellett volna tenni a leírtak közül? Hogy van ilyen hely és hol van? Ezt a töltőképernyők némelyike a játékos képébe vágja (egy konkrétan a helyről szól, egy az ott található lényekről, egy harmadik meg a radiation storm-ok kapcsán ír a helyről). Hogy ott skorpiók és deathclaw-k találhatók, ez is a töltőképernyős infókból tudható, meg korábban leírásra került itt a topikban spoiler-en kívül.
    Az is már elhangzott szintén spoiler-en kívül itt, hogy el kell majd oda menni a sztori során, ezért említettem meg én is. Konkrétumokat, feladatot/történetet befolyásoló infókat pont ezért nem írtam le, csak általános ismertetést, amit a játék az ember képébe vág.

  • sagajr78

    tag

    válasz kp59 #4315 üzenetére

    kp59:
    Az adott perk-ből kell felvenned az adott fokozatot.Ha rendelkezel a perk-hez szükséges mennyiségű tulajdonság ponttal (tehát látszik a perk a perk táblán, nem csak a körvonala), akkro arra szintlépésekkor kapott perk pontjaidat el tudod költeni. Minden perk első szintjéhez elég annyi, ha megvan a szükséges értéken a tulajdonság (ideiglenes bónuszok nem számítanak, tehát ruha, meg drogok és egyéb dolgok nélkül, az alap értéknek kell annyin állnia). A későbbi rangokhoz már el kell érni egy bizonyos szintet is és kell természetesen a perk előző rangja is.

    Mikor bármi tárgyat le akarsz gyártani (mondjuk chem station esetében) vagy módosítani akarod azt (weapon/armor) akkor jelzi a program nem csak azt, hogy az adott módosításhoz miből mennyi kell, de kijelzi a szükséges perk szinteket is amik kellenek hozzá.

    Vikthor:
    Ha már felrobbantottad az Institute-ot, akkor ennyi, a többi frakció fő feladataihoz már nem férsz hozzá, a BoS vonalon meg csak akkor kapsz a léghajón nem ismétlődő feladatokat ha az ő sztorijukat csinálod (ekkor ugye értelemszerűen a többiek hasonló sztori feladataitól esel el).

    Csak az egyik frakció sztoriját tudod végigvinni egy karakterrel, mert Institute csak egy van és a Railroad/BoS/Minutemen célja annak likvidálása, míg az Insitute-é meg a BoS és Railroad likvidálása és a fentiek megregulázása. Mindegyik sztoriszálon van vagy 3-5 db egyedi feladat, Institute esetében ennél kicsit több.

    Shadowguard:
    Olyan mod nincs és szerintem egyhamar nem is lesz. Ahhoz az kéne, hogy az AI magától tudjon épületeket telepíteni, maga kezelje a saját alapanyagait és más hasonlók. Jelenlegi játékban ezt sima modolással nem nagyon lehet elérni, ahhoz igen alapos bővítés kéne. Ha zavarnak a kopácsolók, akkor tegyél fel olyan modot, ami a hulladékokat és romos épületeket eltakarítja a fenébe azt akkor nem fognak kopácsolni. Ellenben minden olyan lesz ahogy te szeretnéd, nem kell romokat kerülgetni. :)

    [ Szerkesztve ]

  • sagajr78

    tag

    válasz Htibimor #4320 üzenetére

    Ha többet nem akarsz játszani a játékkal, nem akarsz másik karakterrel, más útvonalat bejárva kimondottan egy frakcióhoz húzva új játékot végigvinni, akkor szerintem a Battle of Bunker Hill feladat elvégzése előtt, amikor már megkaptad a feladatot, de még nem mentél oda elkezdeni.

    Ekkor tudsz leghamarabb kilépni az Institute-tól és társulni a 3 másik banda valamelyikéhez.
    A háromból kettőhöz még opcionális feladatot is ad neked a program a BoBH részeként. Csak tedd, amit mond a neked tetsző frakció vezetője, likvidáld a fenébe a kötelezően melléd rendelt courser-t és utána egy kis diskurzussal a dolog sínen is van (ekkor még visszakozhatsz és helyrehozhatod a dolgot az Institute-tal is ha meggondoltad magad).
    Persze lehet ezután még húzni, nem kell mindjárt itt dönteni (ha emlékezetem nem csal, akkor még úgy 2 feladat aztán végleg az institute sztorijában ragadsz), de ez a legelső és talán legtisztább helyzet a nagy döntésre.

    kp59:
    Nem a perk lép szintet, hanem a karaktered és ekkor kap 1 elkölthető perk pontot. :)
    Ezt oda teszed ahová akarod az elérhető perk-ek között. Ennyi az egész. Ha erősebb cuccot akarsz fegyverre tenni akkor magasabb rang kell ugyanabból a perk-ből, esetleg egynél több perk megléte szükségeltetik, plusz a kijelzett alapanyagok is amiket az adott mod esetében a program ír.

    A perk-ek leírását érdemes elolvasni és ha nem megy az angol, akkor marad a szótárazás. Úgy lesz a legegyszerűbb haladni a dologgal.

    [ Szerkesztve ]

  • sagajr78

    tag

    válasz kp59 #4325 üzenetére

    A szintlépésnél kapott pontot teheted tulajdonságra (ezek a SPECIAL, tehát Strength, Perception és így tovább értékek) vagy perk-re (ezek meg az egyes tulajdonságok alatt lévő 10-10 különféle dolog.

    Azokra a perk-ekre tudsz pontot tenni, amelyik színesek, nem pedig szürkék és szaggatott vonallal vannak körberajzolva. Ha ez utóbbit látod, akkor még nincs elegendő pont azon a tulajdonságon amihez a kérdéses perk tartozik, hogy megvehesd a kérdéses perk első rangját.

    Amikor ráviszed a kurzort egy adott perk-re, akkor lesz ott az ismertetője alján egy olyan, hogy Requires: és odaírva a szükséges tulajdonság érték, illetve ha van egyéb követelmény akkor az is. Az ALT-ot lenyomva mikor így nézelődsz, ugrik egyet a leírás a perk következő szintjére és akkor láthatod ahhoz mi fog kelleni. Tehát tudni fogod, hogy az adott perk második, harmadik, magasabb rangjához hányas szintű kell legyen a karaktered mielőtt felvehetnéd. A Perk-ek szintjei sorban jönnek, tehát ahhoz hogy felvehesse a karaktered a Gun Nut perk 3-as szintjét, előbb meg kell lennie neki az 1-es és 2-es szintnek is, plusz el kell érje a 25-ös szintet (a 4-es ranghoz már 39-es szint kell). Ha minden feltétel adott, akkor a perkre nyomva megtanulja a perk adott szintjét a karakter és egyesével tudja majd fejleszteni azt ha a további rangokhoz már adottak a feltételek.

    A sima fegyverek fejlesztéséhez a Gun Nut perk kell elsősorban, a távcsövek fejlesztéséhez még hozzájön a Science perk is (minél jobb a távcső, annál magasabb szint kell ebből a perk-ből). Energia fegyvereknél (lézerek, plazmák, radiation gun, railgun) Science perk fejlesztése szükséges ha tuningolni szeretnéd azokat saját magad. Közelharci fegyverekhez a blacksmith és egyes esetekben mellé még a Science perk fejlesztése kell (a sokkoló effektekhez egyes fejlesztéseknél). Végül marad az Armorer amivel meg a páncélok darabjai fejleszthetőek, de itt is befigyel a Science perk nem egy esetben bizonyos öltözékekhez.

    Ez a jelen rendszer semmivel nem bonyolultabb mint a korábbi Fallout játékoké. Ott Skill a szint mellett adott skill és tulajdonság értékhez volt kötve az adott perk felvétele, itt csak tulajdonság és szint kell meglegyen. Tehát egy tényezővel kevesebbet kell figyelembe venni.

    [ Szerkesztve ]

  • sagajr78

    tag

    válasz Plazmacucci #5016 üzenetére

    Semmit, mert erre ott nincs lehetőséged. A MM csak az Institute-tal akar leszámolni, mással nincs baja és ezért likvidálásra sem fog felkérni. Magadtól meg nem tudod megsemmisíteni a BoS-t ha ahhoz nem vezet feladat. Ha ez a vágyad akkor a RR vagy az Institute mellé állj.

    Ha a játék befejezése előtt ellenséggé tetted őket, akkor lesz egy nagyobb bunyó, de még ebben sem tudod elpusztítani a BoS-t a MM frakcióval, csak rendezni valamelyest a helyzetet.

    [ Szerkesztve ]

  • sagajr78

    tag

    válasz Plazmacucci #5039 üzenetére

    Ha ennyire érdekel akár a wikin is megnézhetted volna. :)
    A sztori során ezt a fajta likvidálást nem tudod megoldani, ez sztorin kívüli lehetőség, ha már befejezted a játékot. Amennyiben még a játék vége előtt ellenségessé tetted a frakcióddal a BoS-t, akkor a sztori lezárása után előkerülhet ez a feladat (nem mindenkinek szokott előjönni még ha minden egyéb feltétel is teljesült korábban). A léghajó ekkor a feladat során leszedhető (ami vicces, mert a mozsarakkal nem a léghajót lövi a játékos csapata, hanem a repteret alatta). Szóval ha mindenáron ez a célod, akkor aktívan törekedj a dologra a játék során de leszedni a gépet majd csak a sztori után tudod.

Új hozzászólás Aktív témák