Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bujdy81
aktív tag
Már éppen örültem, hogy idén már zsinórban 8 tanítási napot ment a három csaj iskolába, nyilván ma jött a levél, hogy a középsőnek az osztálytársa covidos.
A poénfaktor: az osztálytársnak három tesója is ugyanabba a suliba jár, egyik a nagylányom osztálytársa, szóval most lehet, hogy kulminálódik a helyzet...
-
Bujdy81
aktív tag
válasz blueboi69 #109326 üzenetére
Bazi egyszerű!
A hálózaton van 232,4 V (mondjuk). Ha az inverter előállít 232,6 V-ot, akkor már "kifelé" folyik az áram. Ha nem állít elő többet, mint a hálózati feszültség, akkor "befelé" folyik az áram.
Nekünk a garázsban van az inverter, onnan megy egy hosszú kábel a padláson át a ház belsejében lévő fő kötődobozba. Abban van egy "sín", amibe bejön a három fázis és azon lógnak az áramkörök. Na, most már nem csak egy (az utca felől jövő) inputja van a sínnek, hanem kettő (az inverter felől is).
Következtetés: ha az utcán lenyomom az összes kimegszakítót a villanyórában, de süt a nap, akkor ne álljak neki villanyt szerelni, mert megráz! Ki kell kapcsolni az invertert is. Persze a DC körön még ekkor is van feszültség, de pl. egy lámpát már beszerelhetek.
Érthetően sikerült leírnom? Ha nem, gyere el Jahno filmjeiért egyszer és végigmutogatom!
-
Bujdy81
aktív tag
Na, két gyerek itthon, mert kontaktok. Az egyiknek hőemelkedése van, tegnap hányt egyet...
-
Bujdy81
aktív tag
Megjött végre a projektorvászon is, kész a készlet.
Mivel az NFL wild card körből csak a két szombati meccset néztem meg eddig, így a vasárnapiakat már 60 helyett 120"-on lehet megtekinteni!A projektor olcsó kínai (86k volt), így sötét kell neki, meg elég zajos, ellenben tudja a full HD-t. A vászon viszont elvileg holland, azaz hollandok által specifikált kínai. SOKKAL jobban érezni rajta a fillérbaszást. Mondjuk az is 19k volt postával. Állvány a plafonra, szóval olyan bruttó 110-120 körül lesz a vége.
-
Bujdy81
aktív tag
Azt nem tudjátok, hogy ha a felújítási pályázaton szeretnék klímát elszámolni, akkor ahhoz kötelező klímással szereltetni be?
Van ismerős, aki megcsinálná, ért hozzá, de még nem fejezte be a képzést, tehát nincsen papírja...
-
Bujdy81
aktív tag
válasz blueboi69 #109574 üzenetére
"Nem térítenek vissza semmit, ha nincs számla a beszerelésről."
Ezt amúgy mire alapozzátok többen is?
Több projekt is fut, én úgy tudtam, hogy amikor beadom a pályázatot elszámolásra, akkor kell a szumma összeg minimum 25%-ának munka és minimum 25%-ának anyag költségnek lennie.
De ha pl. 400.000 Ft-ért festettem és annak volt 100.000 anyagköltsége, meg SK megcsináltam a kerítést, aminek volt 300.000 anyagköltsége, nulla munkadíjjal, akkor is elvileg jön vissza a teljes költség fele. Rosszul tudom?
Mert ha jól tudom, akkor lehetnek olyan elemek, amiben nincsen anyag vagy munkadíj számla...
-
-
Bujdy81
aktív tag
válasz blueboi69 #109603 üzenetére
Még mindig nem érted.
Festék anyag ktg. 100e, munkadíj 300e
Kerítés anyag ktg. 300e
Burkolás anyag ktg. 150e, munkadíj 300e
Klíma anyag ktg. 350e.Szumma költsége a felújítási projektnek: anyag 900e, munkadíj 600e, szumma 1500e. Tehát elvileg visszajár 750e. Mivel van minimum 375e munkadíj, ezért ez megvalósulhat.
Ha csak klímás szerelhet fel klímát, akkor kell hívnom egy klímást. Nem azért, hogy legyen munkadíj számla IS, hanem, mert előírás. Felhívok egy klímást, az lesz a legegyszerűbb...
-
Bujdy81
aktív tag
válasz eattila #109605 üzenetére
Nem! Az összköltség fele jár vissza, azzal a megkötéssel, hogy a támogatás fele munkadíj és a másik fele anyagköltség. Tehát ha van 100k festék és 300k munkadíj, akkor 200k jár vissza, mert 100k munkadíj támogatás és 100k anyagköltségtámogatás van.
Ha 70k a festék és 330k az anyag, akkor 140k jár csak vissza.
Szerk.: az összeg neked is 200k a végén, de a számítási metódus más!
[ Szerkesztve ]
-
Bujdy81
aktív tag
Beszéltem egy klímással. Gyakorlatilag az a helyzet, mint a gázosokkal, hogy hivatalosan csak klímás szerelheti be. Tehát ha én szerelem be SK, akkor az nem (csak) garancia vesztés, de még szabálytalan is. Kell egy klímás, aki ráér februárban...
-
Bujdy81
aktív tag
válasz Sipi- #109658 üzenetére
Szerintem ennek tisztán személyzeti oka van.
Egy ügyintéző fizetése bértábla alapján számolódik, azonos Borsodban és Budapesten is. Ellenben Budapesten az alternatíva sokkal jobb -> sokkal könnyebb feltölteni a létszámot Borsodban.
Szerintem semmi gond nincsen a hivatal "talpasaival", csak egyszerűen kevesen vannak és nem bírják.
-
Bujdy81
aktív tag
Klíma fronton hírek:
Kedden jön a csóka, februárban meglesz. Egy futótárs, mikor futottunk (Fél Balaton Szupermaratonon a második, 51,5 km-es szakaszt) fel sem tűnt, hogy mennyit beszél, mert volt rá időnk. Most a telefonba feltűnt. De kedden kijön, felmér, megold. Szólt előre, hogy a nappali-étkező-konyha helyiségre nem tud hozzávetőleges árat sem mondani távolról, fel kell mérni, mert számít a tájolás, ablak nagyság, szélirány, milyen messze lesz a beltéri a konyhától (zsírosodás az olajos gőztől), elrendezés (lehetőleg ne csapja a klíma a hideget egyik úlőhelyre sem), stb. stb.
Most elég pozitívan állok hozzá, remélem, ez így is marad.
Ja, és előre szólt, hogy a konkrét üzembe helyezés nem lesz meg, csak minden más, mert ahhoz legalább plusz 10 fok kell. Azon nem tud segíteni, fizika...
-
Bujdy81
aktív tag
válasz blueboi69 #109665 üzenetére
Totalcar tesztje, amit sokan nem hisznek el elsőre:
Száraz, hideg aszfalton mérve melyik a legjobb gumi?
Ugyanez meleg aszfalton:
6, azaz hat százalékkal jobb a nyári, mint a négy évszakos a féktávon. Annyi simán elmegy máshol (fék légtelenítés a megfelelő, nem vizes folyadékkal mikor volt utoljára pl.).
Az egyetlen komoly eltérés nyáron a kopás. A négy évszakos sokkal jobban kopik, mint a nyári, ahogy az várható. Tanulság? Aki évente 5-8 ezer km-t megy, az nem koptat el 5-6 év alatt egy szett négy évszakosat a nyári intenzív kopással sem, neki bőven elég egyetlen, négy évszakos gumiszett.
Talán még évi 10 ezer km esetén is elég. Fölötte már érdemes cserélgetni csupán a kopás miatt is.
Nálunk nincsen érdemi hó, tehát a mély hóban kicsit nagyobb hatékonyságú téli gumi sem valid indok. Mikor síelni megyünk, akkor pedig mindegy, hogy négy évszakos, vagy téli, mert a végén (vagy a pálya parkolóban, vagy a szálláson) úgyis kell a hólánc/hókarom...
Szerk.:
A képek forrása: [link][ Szerkesztve ]
-
Bujdy81
aktív tag
válasz blueboi69 #109680 üzenetére
"Én nem a totacar-t néztem, hanem más, nagyobb összehasonlító oldalakat, saját tesztükkel + user beszámolókat olvasgattam."
A user beszámolók 99%-át ki is kukázhatod, műszer nélkül semmit sem ér.
ADAC teszt tök jó lenne, ha valódi számok lennének benne, nem pedig ilye "megfelelő" "nem megfelelő" szimbólumok... -
-
Bujdy81
aktív tag
válasz npera #109711 üzenetére
39 fok még nem para, ha szigorúan az egészségi oldalát vesszük. 41 fokon kezdenek a fehérjék kicsapódni, akkor már komoly para van, de a 39->40 is már komoly ugrás a szervezetnek.
Ha nem megy 39,5 fölé, akkor "csak" figyelni kell, meg lázcsillapítózni.
A nagy kockázati tényezőt én abban látom, hogy - NoVa alkata alapján - a kiscsajban nem lehet túl sok anyag -> könnyen felszökhet a láz, tehát éjszaka is monitorozni kell 1-2 óránként. Akkor viszont NoVa (sem) alszik sokat...
-
Bujdy81
aktív tag
Csütörtökön feldobta HaHura a 407-est.
Mivel nem szoktam kocsit eladni, ezért nem vettem észre a vételár mezőt, azaz ár nélkül élesedett a hirdetéd. Mire szerkesztettem és beírtam, hogy 729 ezer Ft, addigra négy alja nepper hívott, hogy mennyi? Mikor mondtam, hogy mennyi, akkor három kinyomott, egy mondta, hogy szerinte sok, őt 450-ért érdekelné, de 650-re tegyem ki, ha el is akarom adni.
Jól van, várok 1-2 hetet, ha senki nem ugrik rá, akkor csökkentem az árat.
2007.11 havi 407 kombi, 1,6-os HDi-vel, 299352 km-rel, ötös váltóval. Vonóhorog van rajta, egész új CrossClimate gumival, de két helyen kezdődő rozsdával.
Tegnap hívott egy fehérvári gyerek, hogy kijönne megnézni. Kijött, haverral, megnézték, hümmögtek, próbakör, motortér áttekintés, stb. Elmondtam mindent, amit tudtam róla, azt a kevés szervíz számlát, ami volt megmutattam.
Hümmögtek, hümmögtek, a haver mondta, hogy "na jó, én megyek, mert Te innen már saját kocsival fogsz hazamenni", aztán elment. 21 éves gyerek, négyen fognak beülni, takarékos kocsi kellett neki, nem hajtani akar, hanem közlekedni. Szerintem jól járt vele.
Amíg írtuk az adásvételit, addig megjött az utalás a vételárral.
Alkudott. Mert rosszul emlékezett az árra és így 729 helyett 725-ért vitte el. Újra csak két autónk van.
-
Bujdy81
aktív tag
válasz blueboi69 #109825 üzenetére
Tehát a 3,5 milliós rendszer úgy áll össze, hogy 375 ezer Ft a munkadíj és 3.125 ezer az anyagköltség?
Amúgy újra leírom, hogy nem részmunkánként kell meglenni a minimum 25% munkadíj és minimum 25% anyagdíjnak, hanem az egész felújítás projektre! Tehát ha emellé jön egy 'munkaintenzívebb' dolog, pl. festés, burkolás, akkor az egyensúlyba tudja hozni a dolgokat...
-
Bujdy81
aktív tag
válasz blueboi69 #109870 üzenetére
Szerintem Te szerettél volna annyit szívni bármelyik szívó benzineseddel, mint én a most eladott turbódízel szarfranciával!
700.000 Ft volt az értékcsökkenése a kocsinak, kopó/fogyó dolgok mentek bele, vásárláskor egy vezérlés csere, plusz tűzkarika pótlás, valamint a 2019-es műszaki előtt egy szélvédő+bal hátsó lámpabúra csere. Ennyi. Ja, nem. Ljubljanában kiírta, hogy azonnal szervíz, a helyi márkaszervíz sürgősségi felárral kicserélt valamit 280 EUR értékben. Hogy mit, azt nem tudom, fémből volt és nem volt magánhangzó a nevében.
(ja, és én nulla munkaórát toltam el az SK bütykölésével.)Mentem vele bő 100.000 km-t.
-
Bujdy81
aktív tag
válasz blueboi69 #109887 üzenetére
"Tűzkarikacsere az hengerfejlevételt jelent."
Nem, a tűzkarika az a tömítés (lehet, hogy rossz alkatrészt illettem tűzkarika néven), ami a befecskendező és a blokk között van. Mintha a benzinesnél a gyertya és a blokk között lenne egy tömítés. Befecskendező kiteker, karika cserél, beteker. Amennyiben nem törik bele a befecskendező (!) a blokkba, akkor nem több, mint egy ráérős gyertya csere.
Mennyi ideig volt harcképtelen az E39 mikor itt motoroztál, hogy hogyan jut el műszakira, stb.? Nem meggyőzni akartalak, felesleges, neked az i3 is tetszik!
-
Bujdy81
aktív tag
válasz blueboi69 #109972 üzenetére
Fel kell ülni egy montira és kész, nem kellenek az elektromos szarok, azokkal járjanak az öregek!
Annyi, hogy az elején még ne egyből Nadap felé indulj, de a város felé és onnan hazamenni full jó egy sima monti.
Vagy: veszel egy szakadt montit egy tízesért és azzal jársz le a vonathoz munkába ingázni (ha kell). Azt ott mered hagyni a vasúton is...
-
Bujdy81
aktív tag
válasz blueboi69 #109974 üzenetére
Felesleges itt szubjektív dolgokat hasonlítanunk (bár a mért értékeid eléggé objektívek és a gyerekszobában 0,7 fokos csökkenés két óra alatt elég sok), meg kell nézni az éves TÉNY energia igényt, számolni, hogy a jövőben kb. mire lehet számítani (azaz nem a mostani gáz/villany árakkal kalkulálni, hanem a várható emelkedést is beletenni) és akkor kijön, hogy mennyit éri meg költeni a helyzet javítására.
Nekem is mondták, hogy tegyek fel napkollektort, az éves fűtésdíj 30-40%-t visszahozza. Ja, csak sosem térülne meg.
A beépített tetőtérben az a szívás, hogy 99%, hogy a szarufaközök vannak szigetelve, aztán belül valamilyen rétegrend. Azt jól leszigetelni horrror meló és pénz. Mert homlokzatra fel lehet pattintani a nyílászáró cserekor bármennyit, de a padlóba és a ferde tetőbe utólag nagyon nehéz tenni bármit is...
-
Bujdy81
aktív tag
válasz blueboi69 #109974 üzenetére
Ja, még a meleg szökéssel kapcsolatban: ha van 5-10 km/h szél és -9 fok, de akár -3 fok és nem süti a nap, akkor elég sok meleg kimehet úgy, hogy ne olvassza le az ablakot...
Anyám házán van egy bazi nagy (4,2x2,4 méteres) üvegfal, korszerűtlen, alumínium kerettel. Amíg nem volt a teraszon előtető, addig néha (pár évente) télen akkora volt a hőhíd miatti energiavesztés (amit a kinti szél erősen segített, hogy az alumínium BELÜL volt jeges. Nem kívül olvadt le...
-
Bujdy81
aktív tag
-
Bujdy81
aktív tag
válasz NauTiLUS_HUN #109997 üzenetére
Elég, ha a szerződése megkötődik. Azaz most feltesz egy 9 kW-os invertert 4 kW napelemmel, aztán pár év múlva a többi panelt. Akkor van para, ha új szerződés kell, mert kapacitást növelnél.
-
Bujdy81
aktív tag
válasz NauTiLUS_HUN #110001 üzenetére
Ha invertert kell cserélni, az még nem para. Ha nagyobb teljesítményűt szeretnél, akkor van para.
Nekem most az irodában van az inverter. Nem tudom, hogy ide eleve fel akarták-e tenni, de tény, hogy mikor szerelték, még garász volt...
-
Bujdy81
aktív tag
-
Bujdy81
aktív tag
Na, ha mindent kritizálok, akkor egy kis pozitív élmény az államigazgatással kapcsolatban:
Asszony elvitte meg a két nagyot személyit megújítani (már lejárt az első személyijük, basszus, hogy nőnek!). Igen ám, de kell két aláírás. Vagy meghatalmazás a nem jelenlévő szülőtől...
Ügyintéző kérdése: apukának van ügyfélkapuja? Van. Akkor itt meg itt ha most gyorsan tesz meghatalmazást, akkor tudja folytatni az ügyintézést, nem kell új időpont, új bumlizást, stb.
Annyi a probléma, hogy nem lehet elmenteni a 'meghatalmazott" adatait, szóval minden egyes meghatalmazás esetén ki kell tölteni mindent. Most ez csak négy ügy volt, hogy személyit csináltathasson asszony egyedül, de megint négy igénylés az útlevél készítés...
A többi viszont tök pozitív. Az ügyintéző hozzáállása is és a rendszerben a lehetőség is!
-
Bujdy81
aktív tag
Az autó eladása után le kell jelentenem, hogy eladtam. Ezt lehet elektronikusan, vagy be kell mennem a zokmányirodába, lábbal?
-
Bujdy81
aktív tag
válasz WiZARD #110067 üzenetére
"(a burkoló persze február végén megy kézterápiára, szóval ha nem kezdi el nagyon gyorsan, akkor lehet másikat keresni, vagy várni rá 2 hónapot)"
Mennyit kell burkolni? Mert a február az 20 munkanap, az 200, nagyon max 250 négyzetméter, ha szépen akarja csinálni. Lehet, már most kellene keresned valakit, aki átveszi egy részét...
-
Bujdy81
aktív tag
válasz Samott #110084 üzenetére
Az egy dolog, de gördülő 12 hónapban kb. mostanra megvan nekik az évi 1 m illió autó, ami megdöbbentően sok márkának nem teljesül!
A világ top gyártói (Toyota, VW csoport) is 10 millió körül vannak, szóval a Tesla bent van ezzel a nagyok világában,
Abban is egyetértek, hogy már jó eséllyel önjáró, nem nagyon vezérli kézzel Musk.
-
Bujdy81
aktív tag
válasz Samott #110114 üzenetére
Ez bezárás szempontjából szerintem nem egyértelmű.
Mert ha nem zárom be az ajtót, de van benne immobilizer, akkor az jó?
Az nyilván alap, hogy sebességbe teszem/behúzom a kéziféket.Bár, ha nem zárom be, akkor üresbe lehet tenni, ki lehet engedni a kéziféket.
Szóval mit jelent az, hogy "el ne indíthassa"? Mert ha a motort ne indíthassa el, az ok, de megmozdítani meg lehet.
(én hónapokig tároltam az utcán a 407-est bezáratlanul az utcán)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest