Új hozzászólás Aktív témák

  • npera

    újonc

    válasz zetor2000 #94053 üzenetére

    Ja-ja, sejtem, hogy a fotelből végtelenbe extrapolálás rejt meglepetéseket. Nem is akarom bagatelizálni a problémát, de mivel valamennyire én is jártas vagyok problémamegoldásban, ezért azt is sejtem, hogy elég széles sáv van a biztonsági faktorban ha valamit csinálsz. És az erőforrások átcsoportosítása sem teljesen mindegy, hogy milyen dinamika mentén történik. Amikor napokig csak kapirgáltak egy szerencsétlen markolóval, az számomra azt az üzenetet küldte, hogy alul lett méretezve a beavatkozás és még a hajó kikozdítását is szét akarták spórolni.

    Aztán spóroltak a tolóhajón és az operációt irányító menedzsment is inkább a nyuszi vagy mekfláj vonalat vitte, mint a csáknorriszt.

    Ahogy nőtt a nemzetközi nyomás és a milliárdok a mínusz oldalon úgy lett hirtelen több és nagyobb markoló, meg jöttek a bámulatos ötletek, hogy több tolóhajó, ballaszt és bekészítették a lerakodó apparátust is.

    Amivel én kritikus vagyok:

    - túl pici erőforrás a kezdetektől
    - túl lassan növelték az erőforrást a helyszínen
    - túlságosan óvatoskodtak túl sokáig.

    Az én véleményem szerint a világgazdaság egy ilyen ütőerét blokkoló akadály elhárítása során az a legkisebb veszteség, hogy a esetleg megsérül a hajó. Ez egy hajó, közben meg több száz ragadt be mindkét oldalon. Egy csomó hajón élő állatok voltak, ami egy időzített biológiai bomba, ha vesztegel a hajó. Ilyenkor elég hamar oda jutsz, hogy no time for caution.

    De ez persze leginkább az autóipari szemlélet, errefelé nem lehet óvatoskodni. Nagyon hamar kell nagyon pontosan odavágni, hogy a probléma meg legyen oldva, mert a veszteségek olyan mértékűek másképp, hogy az már nem mókás. Amolyan sebészeti pontosságú körbepörgőrugást vártam, csak az sosem érkezett meg, ezért vagyok csalódott.

Új hozzászólás Aktív témák