Új hozzászólás Aktív témák
-
zetor2000
senior tag
válasz blueboi69 #94646 üzenetére
Ha jól értelek, akkor ez egy lassúcska és eléggé szopós javítás lesz, ami ráadásul nem is lesz olcsó. Cirka ki kell bontani a motort a helyéből, szétszerelni, hengerfej le, átnézni, ha beleesett valami, akkor mégjobban, kitakarítani, gyertyajáratot megoldani, gyertyapipa vagy valami hasonló javítása/cseréje, összeszerelés...
Ilyenkor gépműhelyes beavatkozást is illik?
Gondolom, tömítéscsere, stb...A kibontással és a visszaépítéssel munkadíjat talán tudsz spórolni. A többivel szerintem odahaza nagyon nem lehet mit kezdeni. És ha "jó" az ajánlat is lehet, hogy ez a ráfordítás a verda értékével vetekedik... működőképesen tuti sokkal többet ér, de így egy tré motorral...
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Grillo
senior tag
válasz qnadam #94655 üzenetére
Elkezdtem nézni egy jutúber srácot anno a nagy fotózási fellángolás elején, eléggé Pana elfogult, meg nem tudom szakmailag mennyire jó, engem szórakoztat (James Popsys).
Ő váltott D750-ről G9-re, aztán onnan S5re kb 2-3 év után. De míg a G9 mellé vitte a G85/90-et a vlog miatt, az S5 mellé vett egy pointandshoot Sonyt, meg a 12-es iPhone, nem cipel már két szettet.
Egymás mellé rakta az obikat, hát, úgy érzem nekem igen fasza ez a m4/3. Mondjuk nem is fogok vele pénzt keresni. -
Grillo
senior tag
Sony ZV1 [link]
Mondjuk nem olcsó, majd 300k.
Ebből én pont vennék mindent még a GX8-hoz, meg akár megpróbálnék valamikor fotózni is.
Holnap felmegyek hajnalban a várba - bár ahogy nézem épp lesz vagy -1, meg esetleges hózápor - és lövök párat még, de lehet csak 7 óra körül lesz belőle. Na mindegy.Ja, ma vége lett az drónos A2 felkészítőnek, volt próbateszt, az meglett éphogy. Azért még párszor végigmegyek az anyagon, aztán ha a nagy nyitásban lesznek vizsgák is, bepróbálom.
Mondjuk gondolom a közlekedési hatóságnál nem lesz 10 nm/vizsgázó... -
Sipi-
tag
válasz qnadam #94643 üzenetére
Nekem inkább a 8 helyett 10-ig való hazaérés a fontosabb, boltba egyébként is délelőtt járok. Viszont hétfőn is jó lett volna még fél óra és akkor Mátrafüreden nem kellett volna a túra végét lerövidítenünk. Így viszont levágtuk a végét és így értünk haza 19:40-re.
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Sipi-
tag
válasz blueboi69 #94646 üzenetére
Szerintem ha nagy részét meg tudod magadnak csinálni, akkor vegyél ki pár nap szabit, rakd hozzá a hétvégéket és csináld meg amikor jobb idő lesz. Nyaralás úgyis korlátozottan lesz covid miatt, valamire el kell a szabadságot is szórni Asszony el tud lenni a két gyerekkel, ha akar, Te csak bemész ebédelni, utána vissza. Szerintem feleséged is tud nélkülözni néhány napot Téged, ha ezzel megmarad X százezer forint a családi kasszában.
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
npera
újonc
The very impressive long range 18650 battery 3" quad from Dave_C. This frame is 18.5g and printed from PETG. It's significantly more durable than PLA and fully heat stable. It's more flexible than an ABS print but should be lighter and less brittle. PETG isn't the easiest thing to print so this is a bit different than what you might print yourself.
Optional 8.4g tray designed to hold a single 18650 battery
Note that as a printed product, it will have the print lines on the structure.
A váz maga 18,5 gramm és jóval erősebb a sima PLA-nál. Ha rárakod a 8,4-grammos 18650-es tálcát, akkor csak be kell pattintani a cellát bele. De szerintem jobb lesz az áram szempontjából, ha XT30-as csatival csinálom, akkor spórolok talán 5 grammot. Kell majd valami kis szivacs a cella alá, meg kis drót a cellára, a csati és egy könnyű akksipánt. A megspórolt tömeget viszont bele tudom borítani egy jobb kamerába.
Már csak az 1-cellás motor hiányzik, de arra lehet várni még elég sokat vélhetően.
A táblázatom szerint így kábé 103 gramm lesz a "nehéz" Phoenix 2 Nano kamerával.
-
blueboi69
csendes tag
#bmw
Köszi mindenkinek, aki hozzászólt, most nem idézgetem egyesével.
Van két szerelő akit ajánlottak az elmúlt hónapokban, most felkeresem őket. Eddig azért nem, mert reménykedtem, hogy meg tudom úgy csinálni, hogy legalább lábon el tudjam vinni az autót hozzájuk és már csak a kezdeti kopogással keressem őket.Motorblokkot nem feltétlenül kell kivenni a helyéről, a hengerfejet könnyebb leszedni amíg a helyén van. Alulról belenézni a hajtókarokba, megnézni a csapágyakat azt is lehet/könnyebb, de ahhoz akna kellene, ami nekem nincs.
Másrészt, ezt ilyenkor tényleg úgy kellene, hogy az ember leveszi a hengerfejet, kap egy felújítást, pucolást, beleraknak egy perselyt a kiszakadt menet helyére és mehet minden vissza, ha más nem sérült. Régebben hallottam olyan cégről, akik ezt megcsinálják a hengerfej leszedése nélkül. Gondolom nagyon ügyelnek rá, hogy ki legyen takarítva az égéstér, vagy öntenek bele valami folyadékot, ami nem engedi, hogy lemenjen semmiféle por a dugattyú mellett. Ezt a lehetőséget még körbejárom!Első körben megkérdezem a két szerelőt, hogy mit mondanak rá így, aztán matekozunk, hogy mi legyen. Ugyebár a látványos kaszni rozsdásodások (tavaly akartam vinni lakatolásra) azok nagyban csökkentik az értékét. A beltér szép, a futómű nagyrésze új, fékek újak, szóval lenne érték az autóban, de egyben kevésbé értékes a rossz motorral.
Szóval mostakkor kérek ajánlatokat, aztán meglátuk. Az a baj, hogy még mindig fennáll a motorcsere lehetősége, ahogy eddig is. Akkor lenne egy ismeretlen előéletű motor, de ha előtte indítható, akkor nagy meglepi nincs. Annyi jön hozzá, hogy mindenképpen kell trélerezni.
Másik opció, hogy ezt felújítani, csak ha lekerül a hengerfej akkor kiderülhetnek még más dolgok is...
Viszont egy sztetoszkóppal bel lehetne nézni az égéstérbe, hogy vannak-e karcok a hengerfejen vagy szelepek környékén mivan. Úgy láttam, hogy a dugattyú épp felső holtponton van, tehát a hengerfalat nem lehet így látni (van benne kockázat, de át lehet tekerni a motort). Amennyi látszódott kintről, a dugattyún nem volt sérülés.Hiába ment el rá némi pénz tavaly (kb 2-300k) és ha most mondjuk 2-300k még a ráköltés, + 2-300k a fényezés, akkor max 1M-ból van egy jó autónk, amit szeretünk. Ennyiért nem kapok sem másik E39-et, sem más autót ami tetszene.
-
blueboi69
csendes tag
válasz blueboi69 #94669 üzenetére
Ja közben látom már az alkatrészlistát.
Múltkor ez elég combosra jött ki, vmi 50ezer körül. Viszont ebből kéne 4" és sztem elég jó lenne. De akkor már ott vagyok mint a flywoo explorerrel és akkor 6S akksiig lehet rárakni bármit... hm
Attól tartok, hogy egy méggyengébb lenne mint a nova féle kék kvad a 2s akksikkal, mert súlyra kb ott van, viszont ilyen Li-cell betáppal nem tud nagy áramokat felvenni, nem? -
Bujdy81
csendes tag
Ugyebár ez egy normál immunreakció. Ha neked ennyire heves, akkor lehet, hogy érzékeny vagy a covidra, és/vagy gyengébb az immunrendszered, és/vagy van valami egyéb betegséged, ami miatt felborít. A három közül bármelyik igaz, jó, hogy nem kaptad el a covidot, mert akkor még súlyosabb lenne a helyzet!
-
Bujdy81
csendes tag
válasz blueboi69 #94668 üzenetére
Mennyi lenne a csere motor? Én csak Pug, meg Toyota fronton voltam képben kicsit, ha olyan "fos" motorokat gyárt a BMW is, mint a Pug, akkor szerencséd van!
Anno kérdeztem, hogy a 406 Coupé-ba mennyi lenne egy V6-os motor bontottan. Azt mondta a bontós srác, hogy "ha veszel valami komolyabb cuccot, pl. két hátsó lámpát egyben 40 ezerért, akkor adok mellé egyet"! Annyira nem volt értéke a bontott motornak, mert az a szar sosem ment tönkre, csak körülötte a kasztnit törték össze...
-
WiZARD
addikt
Én AZ után este belázasodtam, másnap is lázas voltam, de más bajom nem volt. Lázcsillapítóval elvoltam, dolgoztam mint a többi nap...
(asszonynak meg semmi baja nem volt)
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
eattila
csendes tag
Holnap kiderül, hogy az Ali-s 7 napos szállítás 7 napos e. 1-én rendeltem. 5-9 között írják, hogy megérkezik. A trakcing nem frissült 3-a óta. Ha a húsvétot hozzácsapom, akkor is legkésőbb hétfőn kéne nálam lennie. ki vagyok áncsi.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
npera
újonc
válasz blueboi69 #94669 üzenetére
Ennek a videónak a leírásában benne van a build list linkekkel.
Most nem jut eszembe az összeg, mert a privát gépemen van (felhőben kellene legyen, tudom). De kábé 2500 SEK alatt van asszem.
A váz maga akksitálca nélkül 15 dodó volt. Nem PLA, hanem teflonos kompozit, ami erősebb és nem törik olyan könnyen.
1S FC kell mindenképpen.
-
-NoVa-
őstag
Kész szerencse, hogy itthon tilos és lehetetlen longrange cuccokkal játszani, már rendelném is :)
-
-
veterán
-
npera
újonc
válasz blueboi69 #94646 üzenetére
Húúúú, ez nem hangzik jól.
Ha a gyertya szétesett, akkor tutira sérült valami. Ha szerencséd volt, akkor nem szorult be a szelep alá, mert akkor meg tudja égetni a szelepet is a kiáramló forróság. Már láttam ilyet pár alkalommal.
A bent kerepelő darabok össze tudják karmolni a dugót, ha beszorulnak a dugó pereme és a gyűrűk közé, akkor mély árkot tudnak vágni a hengerfalba is. Kell egy endoszkóp és akkor bele lehet nézni.
Ha a gyertya menete ki lett tépve, akkor a hengerfejet perselyezni kell, de előtte kellene tudni, hogy a blokkban és a hengerfejen, meg a szelepeken mi sérült. Abban reménykedni, hogy a motor simán kifújta a darabokat kipufogó ütemben bármiféle belső sérülés nélkül szerintem túl optimista dolog sajnos.
Picit félek tőle, hogy a hengerfejet levenni egyedül nem lesz elég. Blokk sérülhet, dugó sérülhet, ez egy komolyabb menet lehet simán.
-
blueboi69
csendes tag
válasz Bujdy81 #94673 üzenetére
Amikor még ősszel kerestem, akkor 150e körül lett volna komplett motor és kb 50-60e a szerelés. Akkor úgy számoltam, hogy 200-250ezernél megáll a történet.
Annyi a kockázat, hogy az enyémről át kéne rakni a 2éves kuplungot és kitudja, hogy megcsinálják-e... Meg utána valamit kezdeni kell a saját motorommal is. Nyilván róla még jó sok alkatrész.
Nézegetem, hogy a garázs plafonjába tudok-e fúrni csőrlőt -
-NoVa-
őstag
válasz blueboi69 #94684 üzenetére
Ha úgyis lesz csörlő a garázsodban, azzal fel tudod húzni ezt is mélyrepülés után. Sima ügy. Egyébként meg a tömeg/tolóerő arány kb 1:2 körül már kellemes long rangenek, ha erősebb, akkor az akkut meríti túl hamar, ha gyengébb, akkor esetlenkedik. A kék a nagy 2 cellás akkuval szerintem gyengébb, a 3 cellásokkal 1:3 körül van. Próbálkozhatsz sorba kötni 2 2S kék akkut, azzal kicsit hangosabb lesz a gép, és többen forulnak arra, hogy miféle rémes zaj.
-
npera
újonc
válasz blueboi69 #94684 üzenetére
Én szerintem olyan "rendes" akrót, mint a nagyok sosem fogok tudni csinálni. De nem is tűztem ki ilyesmi célokat. Nekem már a repülés maga is hatalmas élmény, aztán lehet figurázni kicsit, szlalom ide-oda, kis proximity (azt repülővel is csináltam, hogy magamtól 2 méterre elhúztam full gázon), kis bukfenc, kis split-s és hasonlók.
Nem tudom, hogy olyan lesz-e valaha, hogy hátrafelé átbukfencezni két fa között, vagy a gépet "késben" átdobni egy fatörzs és faág között.
Egy 4"-os LR gép szerintem azt a fajta light akrót simán tudná, amit én művelek. De ha szigorúan 16x16 mm-es komponsekből áll a cucc, akkor a kitartott gázt nem viseli jól. 20x20-as stack már jobb egy fokkal, de azért ott is nagyon amper van bezsúfolva nagyon kevés mm2-re. Én egy erősebb whoop board alá nem mennék a 4"-os géppel, de ott meg az a komplexitás, hogy FC és 4:1 ESC van bezsúfolva. Bár már abból is vannak agyhalott cuccok (F7 és 50A felett).
Lehet egy robosztusabb 20x20-as stack a legjobb, mert ott külön van az ESC és az FC és még nem túl pici.
A 4" esetén picit lehet számolni az propokkal, mint szárnyakkal is. Ha egy 3"-os mérethez viszonyítasz hasonló disc load esetén akkor is jobban hasonlít szárnyhoz az aerodinamikai hatást tekintve a forgó lapát okozta virtuális felület. Nem fog még vitorlázni ettől, de a kisebb kwadok (leginkább 3" alatt) nagyon nem képesek vitorlázni, azok úgy repülnek, mint egy féltégla, ha leveszed a gázt.
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #94677 üzenetére
Nekem most megint megszaladt a klikkelés:
- 3 teflon Nano LR váz
- szilikon kábelek
- egy csomó prop (2- és 3-ágú)
- könnyű battery strap
- 6 db GNB 450 mAh akksi (nem HV, hanem a jó kémiájú sima 3,7V-os) eleve XT30-al
- FPV Cycle Edition kamera (Caddx Ant nagyon jó lencsével)Egy korábbi rivjú miatt kaptam 15 dodó engedményt, amiből majdnem kijött a szállítás.
Kababnál alapanyaghiány miatt most már egy ideje nincs 13mm-es 1-cellás motor, így sajnos csak 1,5 mm-es tengelyű cucc elérhető. Arra a pressfit nem elég, kell szerváljak könnyű csavarokat a T-mounthoz.
-
blueboi69
csendes tag
Igen, ez is egy jó lehetőség egyébként. Ahogy npera is írja, most könnyebben el tudnám engedni a bmw-t. Csakhát belenézek a beltérbe és egyszerűen úgy hívogat, hogy utána ki sem akarnék szállni belőle. Más autóból meg kb undorral szállok ki. A fiestát is kb megtűröm, szeretem, mert jól fogyaszt és a fiatalsága és egyszerűsége miatt megbízható.
De ugyanabba a körbe esnék bele 2-5év múlva is, hogy nincs más értelmes autó. Bár lehet addigra meg azok lennének olcsóbbak, amiket most megvennék. Mert az a baj, hogy az ami tetszik az 2015-nél mind fiatalabb és ebből adódóan drágák is. Még az olyan mondi mint a tied azzal meg tudnék barátkozni, de egyre több helyről hallom, hogy nem túl minőségi a beltere. Közeli cimbinek volt kölcsönbe egy smax pár napra, azt mondta, hogy alig várja, hogy visszaadja, neki baromi kényelmetlen és nagyon zörgős a beltere. A sajá autójuk egy fiat stilo, hát abból sem nézek ki túl sok jót.
Basszameg nem könnyű... -
hobizoli
nagyúr
válasz Bujdy81 #94673 üzenetére
amugy ezen rohogok mindig
vki azt hiszi attol lesz "jobb" technika vmi, mert bontottan qqrrva draga hozza egy fodarabinkabb pont attol szar, mert a kereslet miatt magas lesz az ara us
mint a FB dizelcsoportban
a VAG 2.0PD motor bontottan 250-300k, mert a bontos is tudja miert kell az neked
a szakadek 147-be meg a 150lovas 1,9 16v JTD motor 100-120k kozott van, csak vidd mar el a g.cibe, a 1.9 8v-t meg 60-80k-ert odaadjakfater Swiftje detto ez volt
1.0-s motor 20k
1.3-s motor 50k1.0-sbol annyi volt egy halomban a bontoban, hogy egymason taroltak oket
1.3-sbol csak egy 8-10db-s sor volt
abbol a sor vegi volt a legszimpatikusabb egyseg...[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
eattila
csendes tag
Fotozos Urak! Hogy keressek L bracket-re magyarul? Magyar webshopban?
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/