Új hozzászólás Aktív témák

  • npera

    újonc

    válasz ezittketto #62927 üzenetére

    Nem tudom mennyire vagyok kvalifikált, leginkább privát tudok csak nyilatkozni. Bringázom elég sokat „városban”, gyakorlatilag napi rutin számomra.

    Megpróbáltam „kikockázni” a felvételt, de elég gyenge a felbontás. A bringás szerintem nem is jelezte a kanyarodási szándékát. Vagy csak az utolsó pillanatban, nem látom jól. A lényeg az, hogy lendületből kanyarodott rá az átkelőre, vagyis az autós csak úgy tudott volna felkészülni az elsőbbség megadására, ha teljesen megáll és megvárja amíg az összes lehetséges kanyarodó bringás annyira távol van még, hogy nem tudja sem zavarni, akadályozni vagy veszélyeztetni őket.

    Az autós nagyon kis sebességgel haladt ott, abszolút nem durva tempóval mindent letojva veret át az átkelőn. A zebrán van már a kocsi eleje, amikor a bringás gyakorlatilag „bevágja magát” az átkelőre. Itt már nehéz korrigálni.

    Én nem haladok lassan tipikusan, széliránytól függően 25-35 km/h között szoktam menni vízszintesen. Lejtőn több. Amikor átkelőhöz közeledem, akkor intenzíven monitorozom a forgalmat és ha látom, hogy jön jármű, akkor lassítok. Valamint keresem a szemkontaktust a vezetővel. Ha mobilozik, akkor értelemszerűen még jobban vigyázok. Ha figyel és láthatóan elkezd reagálni a közeledésemre, akkor továbbra is fékkészenlétben haladok tovább úgy, hogy lehetőleg meg is tudjak állni, ha mégsem adja meg az elsőbbséget.

    Ha olyan helyzet van, hogy én kanyarodok rá egy átkelőre (irányváltás!) és nem az egyenesen haladó bringaútról kerülök rá az átkelőre, akkor ugyebár jeleznem kell a szándékomat látható módon. És időben. A sebességtől és láthatóságtól függően. És esélyt kell adjak a járművezetőnek a reakcióra. Ha csak kirakom a kézfejem egy intéssel kábé a kormánytól 10 centire laza mozdulattal már ráfordulás közben, akkor a jármű vezetőjének kábé esélye sincsen felfogni, hogy én irányváltásra készülve fogok rákanyarodni az átkelőre. Ne felejtsük el, hogy itt a bringaút haladt nagy ívben balra, tehát nagyobb tempóval mehetett volna a bringát tovább balra. A sebességgel és dinamikával lehet utalni arra, hogy mit szándékozik csinálni valaki a forgalomban. És persze meg is lehet téveszteni másokat.

    Én itt lelassítottam volna kábé lépésre a bringával, miközben jelzek jobbra kitartott karral. Ha túl nagy tempóval jövök lefelé a hídról, akkor időben elkezdek fékezni, hogy időben tudjak jelezni. Ha annyira kicentiztem, hogy közel maximális fékeről meg-megcsúszó hátsó kerékkel két kézzel fékezve érek oda a kereszteződéshez, akkor az már el van b*szva. Akkor én voltam a f*sz. Időben kell fékezni, hogy tudjak jelezni.
    Amikor odaértem a kereszteződéshez és jelzem a szándékomat és a kocsi sofőrjének a fején és tekintetén látom, hogy regisztrált és a kocsi mozgásából látom, hogy át fog engedni, akkor már rákanyarodok az átkelőre (a bringás átkelőre, nem a zebrára!) és áthaladok.

    És igen, ezzel elvesztettem a mozgási energiát. És igen, utána újra fel kell tekerjem a bringát a haladási tempóra. És igen, mindig így csinálom. És igen, eddig még nem is ütöttek el.

Új hozzászólás Aktív témák