Új hozzászólás Aktív témák
-
Samott
addikt
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
zetor2000
senior tag
válasz Jahno #116300 üzenetére
Plázsra én is emlékszem, még valahogy a 2000s évek elején volt ilyen nyári lezárás, de szerintem annak úgy ott és akkor semmi értelme nem volt.
Ha felvernék a betont / aszfaltot, lenne rendesen füvezett, napégette föld, némi bokor és fa, padok, meg ilyesmi, akkor lenne értelme. 2+ bódé, ahol van ücsi-fagyi-sör / valami kajaféle... Ehhez viszont sok pénz kéne, mert a rakparti forgalom elég erős, ráadásul a dunai hidak fel/lehajtója is ezekre van terelve itt-ott. Ha lenne elkerülő / alternatíva a rakpartok autóinak másmerre való közlekedtetésére, akkor hajrá.
De ~10K autót vonnak ki évente, és n*100K+ -t helyeznek üzembe (0<n), így nem fog csökkenni az autók száma. Vagy valami behajtási korlátot (dugódíj?) bevezetni, hogy akinek nagyon nincs igazán dolga, az ne jöjjön be a városba verdával. Ehhez persze a tömegközt kéne olyan fejlettre csinálni, hogy igényes is legyen, meg pontos, meg... tudod te jól. Ehhez meg még több zsé kéne, és ez a városvezetés ezzel a kormánnyal hátizé... "nem felhőtlen a viszony", ahogy látom. Szóval pénz az nem nagyon lesz ilyesmire (se).Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Jahno
őstag
Ja, majdnem lényegtelen, de bekaphassátok, idézem ide is:
Ismerőseim és követőim az univerzumban (esetleg azon túl), de nem bírom én ezt most ennyire bő lére ereszteni...
Fotós csoportosulásom szintet lépett, gyere el és nézd meg a munkáinkat.
Ott bátran lehet majd ilyesmiket mondani, "hú hát ez de jó" "hát én ezt nem értem" "inkább érdekes...." és egyéb szabadon választott megfejtések meg ilyesmik
Ha megnyitóra beesnél, akkor lehúzhatsz egy jó pohár borra, pezsgőre, majd utána átballagunk a közeli Gong2-be levezetni a feszültséget.Aki eljön az kap egy sört, aki nem jön el, azt is meghívom egy sörre (igazából ez volt a lényege, az egész kiállítós móka csak alibi)
-
Sipi-
tag
blueboi69, utolsó nap?
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Bujdy81
csendes tag
válasz npera #116244 üzenetére
Birngaboltos ismerős azt mondta, hogy ha Cube kerót szeretnék, akkor rendeljem meg és pár héten belül visszajeleznek, hogy belefér-e még a 2023-as kapacitásba, de esélyes, hogy csak 2024.
A durva viszont az, hogy elhajlott a gyereke keróján a hátsó váltótartó, bementem vele, erre kiderült, hogy időpontos rendszer van! 25-30 nap múlvára tudnak időpontot adni egy bringaszervízre!
-
Bujdy81
csendes tag
válasz Jahno #116263 üzenetére
Nincs teljesen igazad. Ha igazad lenne, akkor ha nyílna egy új híd, akkor onnantól nem lenne dugó. Mégis lesz. Mert az új kapacitás új közlekedőket indukál. Ugyanez részben fordítva is igaz. Ha lezárják, akkor a forgalom egy része átterelődik más utakra, más része pedig megszűnik/tömegközlekedik.
-
Samott
addikt
válasz Bujdy81 #116307 üzenetére
Ha mar bicikli ezt tegnap lattam, erdekes koncepcio: 25MPH Electric Bike looks like a REGULAR Bicycle - Vanpowers City Vanture
1500 dolcsi, szoval nem olcso.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Samott
addikt
válasz Bujdy81 #116308 üzenetére
Igen, en is igy ertelmeztem. Nem azzal szamolnak hogy ez a forgalom atterelodik mashova hanem hogy majd belatjak hogy autoval nem lehet kozlekedni es feladjak az autozast arrafele. Akinek nem letszukseglet az majd tomegkozlekedik. Harom orat senki nem fog a dugoban allni. Be fog allni a forgalom megint ugy mint elotte csak kevesebb auto lesz a kevesebb uton.
Ez lenne a masik megoldas erre a problemara: Budapest nem meri meglépni, amit Bukarest, ahol hozzányúltak a lakók parkolási kedvezményéhez - a belvarosban mar nem az ingazok hanem az ottlakok miatt nincs eleg parkolohely:
"az ingázók a parkolóknak csak kis részét (napszaktól függően 5-20 százalékát) foglalják el, ráadásul főleg nappal, amikor jellemzően sokkal kisebbek a parkolási nehézségek. Egy Újlipótváros által készíttetett parkolásfejlesztési tanulmány szerint a parkolási gondok alapvetően este kezdődnek, mikor az autót használó lakosok hazaérkeznek."
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Jahno
őstag
válasz Samott #116312 üzenetére
Akinek meg kell az szopolik. Teljesen jó :-D Csúcsidőben meg egy csomó tömegközre most sem lehet felférni ilyen reggel 6os, pont 7-8 óra környéki, meg visszafelé a 16 óra utáni járatokra. Érdekes, hogy az autózás a rakpartnál ugyanezt a vonalat szokta követni, 16:20 felé még szinte alig jönnek autók, 45kor már néha 5+ is áll a kreszteződésben, most meg annyira nyár van, hogy tök üres minden.
-
Sipi-
tag
válasz Samott #116312 üzenetére
Egyik ismerősöm kb. 3-5 éve egy ideig a IX. kerület Lónyai utca végén lakott, a Petőfi hídhoz közel. Estefelé volt többször is, hogy fél órát körözött, mire le tudott parkolni (pedig nem féltette a kocsit, ha befért, akkor beállt). Ha nem jött senki mögötte, akkor megállt az egyirányú utca végén és várta hátha valaki elindul.
Mi a lakáshoz két garázshelyet vettünk, befektetésnek sem rossz (akkor még 2 millióért vettük, most már itt is 4 millió körül adják-veszik a helyeket).
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
blueboi69
csendes tag
válasz A. Crowley #116291 üzenetére
Úúúú köszi, így most mégjobban várom a topgunt
-
-
-
zetor2000
senior tag
válasz Samott #116310 üzenetére
Utoljára ilyen összerakós cangám 40 éve volt, amikor anyámék megvették a helyi "vazsboltban" az orosz gyerekcangám. Azt kellett atomokból felépíteni.
Amúgy nem rossz, és a végén az amortizálódott akku csere max 20 perc alatt lezavarható, ha nem zavar be senki.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
-NoVa-
őstag
válasz Bujdy81 #116327 üzenetére
Azt nem értem, hogy a csájnadömping a rollereknél sikeresen lenyomta a nevesebb darabok árát is, bringánál miért nem? Eleve ha egy btinga úgy néz ki, mintha nem lenne villany, mi a fenének rá egy színes brutálkontrasztos kijelzős stucni olyan funkciókért, amiket egy kormányra felrakott csíkokkal jelölt skálával rendelkező tekerő is ugyanúgy megtehetne. Olyan fölösleges árnövelő hülyeségeket pakolnak rá, hogy az agyam eldobom.
Cégnél ma épp lehetne próbálgatni Mate.bike cuccokat, de az árcédulára nézve kihagytam. 2100$-t itthon 990k-ra kerekíti az adókörnyezet, a meglévő Moser fixim meg ingyen ad 0W rásegítést.
-
eattila
csendes tag
válasz -NoVa- #116328 üzenetére
Nem nyomja le, mert azért a minőség az nem olyan. Francis Cade-nél volt ilyen aliexpress-es bringa építő fószer. A végredmény jó lett, de sok olvasás, meg excell kellett hozzá. Meg némi építő hajlam, mert volt sorja, meg minden egyéb probléma.
Meg jópár olyanról is hallani, hogy törtek a karbon vázak rendesen. Szóval elég lutri onnan egy bringa még úgy is, hogy olcsóbb, de azért van ára.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
-NoVa-
őstag
válasz eattila #116330 üzenetére
Értem én, hogy szar a Kínai karbonváz, de az alu nem, annak elég sok évnyi rutinja van. Egy beugró középkategóriás itthon felmatricázott kínai Magellan/Mali/Neuzer commuter bringaalap 100 pénzből most is kijön, semmi túligényeskedés. Ezt feltolva első agymotoros setuppal akkuval ki lehet hozni 300 alatt, konkrétan kereskedelmi forgalomban is látok ilyeneket. Egy Neuzer E-Trekking 277k, 250w, zörög, gurul, odavisz. A csomagtartójában van az akku, kicsit vastagabb, egyébként klasszikus bringaalap E-sítve, pont az általam kritizált drágító fölös sallangok nélkül. Ok, felnifék, meg valami nem versenykategóriás első teleszkóp, pár apróság, a colos stucni lecserélése, akár egy komolyabb váz, és felhúzható 4-500k-ra az ár, de nem milliós. Valami überpofátlanul próbálják lehúzni a commuter bringaárakkal az embereket, és tehetik, mert megveszik ennyiért is.
-
A. Crowley
csendes tag
No srácok, voltam tankolni. Ha egyszer el lesz engedve ez a 480 játék úgy, hogy nincs vége a válságnak/inflációnak/háborúnak, a lakosság 80%-a kenterbe szxpja magát azonnal. 717.9 HUF/l az egységára a 95-ösnek, egy olyan kúton, ami előtte sem tartozott a drágák közé.
Nagyjából annyi volt most a fél tank benzin, mint 1 éve a teljes tank. -
hobizoli
nagyúr
válasz A. Crowley #116332 üzenetére
mivel nem nagyon csokken a fogyasztas, ezutan nem lesz nagyon indok se, hogy csokkenetsek... mert igyis megveszik
145-s hordonkenti arnal olcsobb volt a benzin/gazolaj, mint most, mert most a HUF a rekordgyenge
mondjuk ezert sem eretm, hogy nyugat EU-ban meg mitol 2EUR egy liter uzemanyag, mikor oket ez az arfolyam valtozas nagyon nem erintitöbb drón kell ;P
-
eattila
csendes tag
válasz -NoVa- #116331 üzenetére
Aluról nem olvastam. De az a belépő cucc az 100 helyett inkább 160. Az enyémet '19 végén 92k-ért vettem. Most ez a modell újonnan 150-160k. Gepida alboin 200 CRS.
A kijelzős csicsát én se értem. hipszterkedés szerintem. Ha van kijelző, drágább.
És tény, hogy k-va drága minden bringa. A használt is megy fel persze. És volt ez a támogatásos dolog pedelec-re. Szerintem az is tolta fel az árat. Nem?
De mostanság láttam. Retro csepel outi. Asszem sora sorral. 95k. Jófogáson.
[ Szerkesztve ]
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
Phülöp
addikt
válasz A. Crowley #116332 üzenetére
Itt 2.5euro már a 95-ös, de szerencsére a Villámba nem azt tankolok.
... hanem 98-ast, 2.6-ért.
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
eattila
csendes tag
válasz A. Crowley #116332 üzenetére
Ezért is kezdtem el gyalogolni Hogy majd magyar forgalmival se lesz 480 a benya, akkor ne fájjon annyira az életmódváltás.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
npera
újonc
válasz A. Crowley #116332 üzenetére
Itt is szopnak erősen akik ingáznak mondjuk 100-150 km-ről. Most a home office alatt sokan erősen tudtak fogni pénzt a transzportáción, de vidéken nincs tömegközlekedés itt sem, az emberek kocsival járnak. Aztán a benzin felment 13-ról 22 fölé. Dízel meg alulról nyalja a 24-et.
22,78 SEK ma a RON95.....
Igazából én attól tartok, hogy nem is a piaci árra megy fel, ha vége van az árstoppnak, hanem lesz egy "overshoot", amikor a kiskereskedelmi láncok megpróbálják behozni az elmaradást. Aztán persze beáll valami piaci árra, de nem annyi lesz, mint most a teljes ár. És az durván fog fájni valóban.
-
Jahno
őstag
válasz A. Crowley #116291 üzenetére
-
-NoVa-
őstag
válasz eattila #116348 üzenetére
98 az előírt, 95E10-et még megenged a Volvo előírása. Fogyasztásban a nem támogatott árkülönbséget kb ledolgozza, a támogatás ellen esélye sincs, de annyit nem járok mostanában, hogy nagyon számítson. Normál üzemben évi 1500km iskolakör 6km-es futásokkal, melóba rég nem járok, hosszabb autópályás köröknél meg csak tartósabb a motor, ha nem a szuboptimális tápon jár. Igazából keverni kéne a kétfélét, éves szinten pártízezret meg lehetne vele fogni ilyen kevés használat mellett is, csak némi plusz macera. Vagy fél tank környékén kell tankolni alkalmanként váltva a 95-100 között.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen monitort vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Formula-1
- Fotók, videók mobillal
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...