Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • doooo

    veterán

    Kíváncsi lennék egy ugyanilyen, Q1-es kimutatásra is.
    Á, meg is van: [link] .
    Tehát IDC szerint 2024Q1-ben a Huawei a kínai foldable piac 44,1%-át birtokolta, az is kiderül, hogy Kínában összesen 1,85 millió foldablet adtak el abban a negyedévben. Tehát ez kb. 820 ezer Huaweit jelent.
    Globálisan mégis a piac 35%-a volt az övéké ugyanabban a negyedévben, úgy, hogy Kínán kívül gyakorlatilag nem léteznek, pláne nem ezekkel a hajlíthatókkal. Mindezt a mostanában sokszor idézett kimutatás alapján, a Counterpoint-tól: [link]. Ami ugye eleve abszurdnak tűnt sok szempontból (és ez rajtam kívül másoknak is szemet szúrt, itt a fórumon is).
    Na már most szintén a Counterpoint szerint a globális eladások 2024Q1-ben 3,1 milliót tettek ki a hajlíthatókból: [link].
    Azaz a Huawei 820 ezer eladott mobilja Kínában, az egyetlen helyen, ahol mérhető eladásai vannak, kb. 26%-ot jelent a globális piacon. Nem pedig 35%-ot, ahogy a Counterpoint írta. Ehhez hozzá kell tenni, hogy a 3,1 millió is meglepően kevés, és a többi negyedévnek sokkal nagyobb eladásokat kell produkálnia.
    És akkor nyilván a többi gyártó számait is ugyanígy le kellene ellenőrizni, és kiderülne, hogy amit eddig megbízhatónak lehetett gondolni, már nem az. Mert ekkora különbségek már szembetűnőek, és mindezért az a tény felelős, hogy a Huawei adatait nem képesek valósan közölni az illetékesek. Úgy en-bloc, az elmúlt 1 évben (amióta gyanúsan növekedésnek indult úgy, hogy amúgy elég alkatrészt sem képesek gyártani hozzájuk, mondjuk a "saját fejlesztésű", új Kirinekből).
    A Motorola szintén abszurd növekedést mutat világszinten amellett, hogy Kínában konkrétan megszűnt a jelenléte, az Oppo ellenben abszurd csökkenést mutat, holott tavaly a Huawei-es hazugságáradat előtt (ami ősszel kezdődött) vezette az ottani piacot. Most a többiekről ne is beszéljünk.

    A lényeg, a Huawei számaival valami nagyon nem stimmel. Ha csak nem ingyen vágják a kínai állampolgárok fejéhez őket, lehetetlen, hogy ilyen számokat produkáljanak. És az meg végképp az, hogy ennyire inkonzisztens eredményeket mutassanak ezek a Counterpointhoz hasonló cégek, mert a fentebb bemutatott számokra senki nem tudja azt mondani, hogy "hát ez teljesen stimmel". Márpedig korábban ilyesmire sem volt példa (és nagyon jó lenne, hogy a különböző médiumok szerkesztői észrevennék ezeket az ellentmondásokat és kicsit megválogatnák, hogy miket és hogyan osztanak meg az olvasókkal; és ezt most mindenkire értem az iparágban).

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák