Copycat teszt

Egy frissen örökbefogadott menhelyi macska egy furcsa helyzet áldozatává válik, amikor másolata úgy dönt, hogy átveszi helyét a házban.

Kertvárosi macskaland

Mit jelent igazából az a szó, hogy otthon? Ezt próbálja elmagyarázni nekünk a Copycat, egy menhelyi macska, Dawn szemszögéből. Ebben a pár órás, narratív történetben a másik oldalról ismerhetjük meg, hogy hogyan alakul ki a gazda-háziállat kapcsolat és milyen szinten tud ragaszkodni szőrös kis cirmónk, miután a bizalmába férkőztünk. Rögtök a játék elején 6 macsek közül választhatunk, akik igazából csak színekben térnek el egymástól. Az örökbefogadást követően egy rövid autózás után megérkezünk új gazdánk, Olive otthonába. Dawn múltbéli tapasztalatai miatt eleinte nem bízik meg újdonsült gazdájában, inkább lenne szabadon a vadonban. Gondolatai folyamatosan megjelennek a játékban, ezért nyomon követhetjük, hogy milyen érzelmek kavarognak épp az apró fejében.

Ha már macskaszimulátor, akkor kellenek bele a tipikus macskás tevékenységek, ugye? A Strayhez hasonlóan itt is lesz egy dedikált gombunk, aminek segítségével bármikor nyávogásra bírhatjuk Dawnt. Emellett ott vannak a szokásos cicás tennivalók: elpusztíthatjuk a WC-papírt, lelökhetjük a tárgyakat a szekrényekről, kaparhatjuk a bútorokat, felmászhatunk a fára, illetve összekoszolhatunk mindent a házban. Ezek szórakoztató elemei voltak a játéknak, főleg, hogy láthatjuk közben Dawn gondolatait, ezzel megmagyarázva, hogy mit-miért csinál. Kapunk egy narrátort is négylábú szőrgombócunk mellé, általában, amikor éppen vadmacska módra vált – legalábbis ezt hiszi magáról. A kommentár is úgy írja le ilyenkor, mintha egy természetfilmben lennénk. Betekintést nyerhetünk még Dawn álmaiba is, ahol egy fekete párducként elevenedik meg, legmélyebb gondolataival, érzéseivel együtt.

[+]

Hirdetés

Menetközben kiderül, hogy gazdánk előző macskája nem sokkal örökbefogadásunk előtt eltűnt, minket pedig azért választott, mert pontosan ugyanúgy nézünk ki, mint elődünk. Aztán beüt a probléma – bizonyos események következtében kikerülünk az utcára, a lakásban pedig a tökéletes másolatunk foglalja el a helyet. Itt Dawn megismeri, hogy milyen is az utcán élni, vadászni és a túlélésért küzdeni. A történetben helyet kaptak különböző minijátékok – vadászni, menekülni, kutyák elől bujkálni kell, vagy nem túl igazságos cicaharcokban megvédeni magunkat. Ezek mind jól hangzanak, viszont a valóságban ezen tevékenységek voltak a játék legrosszabb elemei – röhejesen gagyi hatásuk volt, olykor totál fölösleges helyzetekben. Valószínűleg időhúzás volt a céljuk, de sajnos emiatt nagyon sokat rontottak a játékélményen.

[+]

A Copycat egy kifejezetten érdekes élmény, amit végigjátszhatunk egy délután alatt. Ha nem nézzük a fölösleges extra játékelemeket, az indokolatlanul hosszú és gyakori töltőképernyőket és a nem kifejezetten jó irányítást, akkor egy rövid, de érzelmekkel teli kis történetet kapunk. Végigkövethetjük Dawn napjait egy remek narráció kíséretében, hogyan változik a megítélése a gazdájáról, otthonáról és saját magáról. Vajon melyik élet jobb egy macskának? A kiszámítható és biztonságos ház, ahol kényelemben és szeretetben élhet? Vagy a végtelen szabadság, ahol azt csinál, amit akar? Melyiket nevezhetjük otthonnak? A rövid kaland végére megtudhatjuk ezekre a választ.

A Copycat PC-re jelent meg. PlayStation 5-re, Xbox Series konzolokra és Switch-re még ismeretlen a megjelenési dátum.

A tesztjátékot a kiadó Spoonful of Wonder biztosította.

Összefoglalás

A Copycat egy narratív macskaszimulátor, ahol Dawn, a szkeptikus és bizalmatlan menhelyi cica és Olive, a beteg, idős hölgy kapcsolatát ismerhetjük meg. A rövid, durván 3 órás történet alatt mindenféle macskás tevékenységbe nyerhetünk betekintést, miközben a narratíva a szabadság és a biztonságos otthon közötti különbségeket firtatja. Az olykor szívszorító események mellett sajnos jó pár felesleges és idegesítő játékelem rondít bele ebbe a rövid történetbe, amin sajnos az érthetetlenül hosszú töltőképernyő és a rossz irányítás sem segít. Viszont aki egy érzelmekkel teli esti szórakozásra vágyik, ahol egy cuki négylábú macsekot irányíthat és hajlandó felsorolt negatívumokkal együtt élni, annak egy kellemes kikapcsolódás lehet.

A Copycat legfőbb pozitívumai:

  • Érzelmes történet;
  • cuki, olykor vicces macskás tevékenységek;
  • remek narrátor.

A Copycat legfőbb negatívumai:

  • Felesleges és rossz játékelemek;
  • hihetetlenül hosszú töltőképernyő;
  • rossz irányítás.

Balga Bence

Azóta történt

  • No Umbrellas Allowed teszt

    Cyberpunk világ, de nem a fegyverforgató zsoldosok, hanem a hétköznapi életüket élő kisemberek szemszögéből: ebben a játékban 2080 egyik lecsúszott megavárosának használtáru-boltját vezetjük.

Előzmények

  • Magical Delicacy teszt

    Flora egy boszorkánytanonc, aki mágikus finomságok főzésével teszi boldogabbá a helyiek hétköznapjait, miközben kalandozgatva fedezi fel ezt az új világot, és benne a helyét.

  • Mika and the Witch’s Mountain teszt

    Mika, a boszorkánytanonc a futárkodáson keresztül találja meg helyét a világban, mi pedig egy egyszerű, rövid, de bájos kalandban vehetünk részt – seprűn lovagolva.

  • The Star Named EOS teszt

    A csillagászathoz csak érintőleges köze van, és az EOS jelentését sem tudni, de a Behind the Frame készítőinek új játékaiban még ennél is több rejtély lapul.

  • Nine Sols teszt

    A horrorjátékairól elhíresült Red Candle Games műfajt váltott, és ezúttal egy Sekirót idéző akciójátékkal tért vissza.