Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • grHawk

    aktív tag

    válasz anatron #29933 üzenetére

    Habár örülök a 2.3-nak, én is úgy gondolom, hogy ez kevés. Már az első devupdatenél (a témával kapcsolatban) leírtam itt, hogy ez nagyon kevés abból, amit vártunk.
    Az NPC legénység egy dolog, de gyakorlatilag nem adnak hozzá új tevékenységet a játékhoz. Ha nagyon szőrszálhasogatók akarunk lenni, akkor mondhatjuk, hogy harmadik nézetből lövöldözni a hajóból végül is újfajta tevékenység, de ha jobban belegondolunk, csak a meglévő tevékenységeket osztották fel.
    Eddig a parancsnok egymaga kezelte a turreteket (kiadta a tűzparancsot), valamint a fightert - néha még nagyobb tudással - az NPC vitte el. Ez most feloszlik. Hol van a plusz? Ez olyan, mintha adtak volna egy kés a tortához, hogy "tessék vágd szeletre". Na persze adtak villát is, hogy kicsit szalonképesebb művelet legyen az evés is, de ez kevés. Amit elvártam volna (és nem hiú ábrándok alapján, vagy max. akkor, ha Braben szentbeszédét lehet annak nevezni, mivel ezt maga az E-univerzum atyaúristene sztárolta szét, nem a közösség. Itt említi a felszíni járgány és annak hajójának külön-külön játékos vezérlési lehetőségét, valamint régebbi (vagy éppen azután - lényeg, hogy nem találtam már meg) videóban/cikkben az olyan dolgokról is beszél, mint a hajók moduljának hackelése, a navigációs rendszerek kezelésének kibővítése - erre szakosodott - szerepkörben, és a többi. Én alapvetően combat-orientált játékos vagyok, így a 2.3 inkább nekem szól szerepkörök tekintetében, de akkor is hiányolom, hogy nem foglalkoznak a trader, explorer és egyéb szakmák szerepköreivel. Pl. lehetne a Tech szerepkör, ami a - fent említett - modulok hackelésével foglalkozna egy saját "mini-game" keretein belül, mint ahogy az Interdiction mini-game is működik. Ez lehetőséget adna a kalózoknak meghackelni a préda moduljait, ideiglenesen hatástalanná tenni, és így elpusztítása nélkül hozzájuthatnak a cargohoz. De akár a saját modulok diagnosztikájával, javításával is foglalkozhatna, ami bizonyos időre jobb teljesítményt adhatna egyes modulnak, amolyan "ideiglenes bónusz"-ként. Vagy lehetne egy Officer szerepkör, ami foglalkozhatna a navigációval, teszem azt sokkal részletesebb információkat látna a saját UI-án esetleg bolygókról, hol jobb az ilyen-olyan lelőhely, hol jobb a terep az SRVnek, vagy koordinátákat tagelhetne föl, így megkönnyítve a pilóta dolgát, mikor egy pontos helyre kell menyjen, amit nem jelöl a system map. De tervezhetne útakat sokkal részletesebben, köztes pontok, neutron csillagok bekalkulálásával, felhasználhatná a syntézist direkt beadagoláshoz, hogy ezzel se a pilóta kelljen foglalkozzon. A részletesebb információkezelési lehetőségeivel pedig jobb pénzeket szakíthatnának az adatok leközöléséből. De ugyanez a szerepkör foglalkozhatna akár üzletek előre-megkötésével, hogy a pilóta csak le kelljen szálljon és fel, ahelyett, hogy kattintgat minden alkalommal. Számtalan lehetőséget hagytak ki, amiket mind a játék, mind pedig a világa megérdemelne.
    A fighterek, mint mondtam igen kényesek. Példának okáért, én egy Corvettet vezetek. Full engineerezett A-rated, stb... Tartok rajta egy fightert, amit használni is szoktam. Kiküldöm vele az Elite NPC-met, hogy mint egy kis őrző-védő öleb kövesse minden mozdulatom, és harapjon, akire mutatok. Nagyon hatásos, főleg fix fegyverekkel, meglepően pontos, FAOFF-ot is alkalmaz, tényleg király - ha éppen nem nyomkodja a chaffot offcombat. És ezt a relatíve hasznos kis plusz erőt cseréljem le a nem egyenértékűen megbízható pilótatársamra, aki lehet, hogy afkolni fog, lehet hogy éppen hibát követ el, vagy rá nem vonatkozik a "nyomhatsz annyi chaffot, amennyit csak akarsz, mert nem fogy el" szabály, mint az NPC-re. Nem éri meg. Így marad a gunner szerepkör, mint értékelhető elem a multicrewban.
    Valamint ott van még az a kis baki is, hogy hiába vezérelheti a játékostárs a turreteket, mivel a játékosok nagyon kis részben használnak turreteket, akár nagyobb hajókat szemlélve is. Mivel felettébb gyengébbek, lassan fordulnak a célpontra, könnyen célt tévesztenek, a chaff ugyanúgy kifog rajtuk, valamint több hátránnyal is járnak - általában. Természetesen említettek balanceokat, ami valószínű ezt is érinti, szóval reméljük a legjobbakat.
    És csak az zavar ezzel kapcsolatban, hogy nem azért lesz egy-egy hajó teljesítménye jobb, mert a playerek megosztott irányítása, csapatmunkája ily eredményt jelent, hanem mert kapunk fejenként +1 pipet. Amit nem ellenzek, csak nem ez kellene a fő oka legyen az erőviszonyok megváltozására.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák