- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- GoodSpeed: ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI - Memory Context Restory (MCR)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
-
GAMEPOD.hu
🔦Üdvözöllek!🔦
A topik elsősorban az elemlámpákról, fejlámpákról, akkukról és a velük kapcsolatos technikai és tapasztalati beszélgetésről szól.
Új hozzászólás Aktív témák
-
FBLLMAG
senior tag
válasz benfolds #49799 üzenetére
Gyere el. Lehet, hogy az órára nem emlékszem 100 % -osan, de az biztos, hogy 8 -kor volt az indulás, 60, 120, 180 km távokon, és délre - fél 1 -re az utolsó is befutott. Azt a 40 km / h tempót, öcskös haverjaival is nyomja. Mondjuk azok is őrültek, mikor derékig érő vízben gyakorolnak, vagy Beszterce Bányáról letekernek hozzánk. Kanyarokat nyesték, mentek mint az őrültek. Itthon is van valami okos szobabicaj, hogy nehogy 1 nap is kiesen a tekerésből.
De nem ez a lényeg. Bicajok árába, sújába, sebességébe köttök bele, amivel csak jelezni akartam, hogy igen a profik drága, profi bicajt használ, az akki komolyabb hobbira használja szervezeten belül - kívül, szintén költ rá.A lényeg > LÁTNI, LÁTSZANI, és TILOS VAKÍTANI.
- Látni, látszani - bármilyen lámpával megoldható, mindenki magának be tudja állítani, hogy jól lásson.
- Nem szabad vakítani > itt az a lényeg, hogy a szemből érkező ne lássa a világító ledet közvetlen, miközben a led megvilágítja az utat. A visszaverődő fény már nem vakít. A Nitecore BR35 esetében a lámpa maga is előre van kissé döntve, és az alatta lévő szórt fényű led - tükör még jobban le van döntve. A szemből érkező nem lát rá a ledre közvetlen. A Fenix esetében, döntött TIR optika van használva, ami megvilágít a szélek fele is, de nem vakít.
Városban használva a BR35 esetében a szórt fényű led fényerejét állítod, és ha kell, 1000 lm -ra, 3 mp -re bekapcsolható a szűkebben hordó másik led az M nyomógombbal, ami szintén ki van világítva. Letelik a 3 mp, és kikapcsol. Kátyú pl meg volt világítva.
Közútra, lakóterületen kívül - Az M nyomógombbal váltani a 2 led között, hogy távolabbra, vagy közelebbre világítson. Megint nem lesz a szemből érkező megvakítva, ha szórt fényű alsó led üzemel csak. Nem lehet a ledre rálátni közvetlen.Ezt a megoldást olcsón le lehet másolni. Kell hozzá pl Convoy S2+/ S3 / M1 /M2 ízlés szerint, valamint közelre, jobban ledöntve pl. Skillhunt H03, Mi fölé fehér műnyag lapot kellene rögzíteni, ill. a TIR lencsés változatnál, annyira ledönteni, hogy szemből, 1,2 - 1,4 m magasságban már ne vakítson. Ha a rövidebb távra lámpát használnátok, ajánlott a lapka hozzágumizása, a lámpa ledöntése mellett, hogy ne lássanak rá a ledre közvetlen. Hányan játszadoztatok el így a lámpáitokkal?
Nemcsak az számít, hogy ti láttok a közúton, ha a szembejövő nem lát, mert elvakítottad TE lehetsz az áldozat. Ha a szambejövő fénye végett, TE nem látod az útestet, és véletlen van rajta valami, kátyú, fadarabb, megintcsak TE húzod a rövidebbet. Így is drágák ezek a lámpák? -
benfolds
őstag
válasz FBLLMAG #49801 üzenetére
"derékig érő vízben gyakoroltak"
tényleg el fogok menni és megnézem.egyébkét szerintem én nem mondtam, hogy a fenix és nitecore említett lámpái _annyira_ drágák lennének, ha másképpen nem tudnám megoldani, akkor megvenném a nitecore-t, de én úgy látom, hogy nem sokban marad el tőle egy s2+ sem, ezért számomra tökéletes megoldás az is. ellenben a múltkor már megbeszéltük, hogy a fenix igenis szórja a fényt felfelé is, szóval nem kevésbé szembejövő-ellenes, mint az s2+. a nitecore jónak tűnt, de én városban vagy villogót, vagy ritkábban s3-at minimumon, lefele fordítva használok, szóval nem vakítom a szembejövőket olcsó lámpával sem. a középső és a max fokozatot csak terepen kapcsolom fel, ott meg veszem a fáradságot és lejjebb fordítom a lámpát, ha jön valaki szembe.
-
FBLLMAG
senior tag
válasz benfolds #49802 üzenetére
Otthon, a szobában használt kerékpár:
A Kettler szobabicikli árára rá se keress. Lehet ennyiért van otthoni bicajod, vagy ettől olcsóbb.
A bicajokat le sem kapom a biztonság kedvéért, nehogy valakinek megálljon a szíve.
Ne ragadj le már a szósz mellett.
A Fenix BC30 - BC30R ma már TIR lencsét használ, döntötteket, melyek mint írtam, szintén szórnak fényt felfele is, de nem vakítanak mint a tükrös megoldások. Kipróbálva. Ellenőrizve. Egyébként a tükörről visszaverődő fény sem vakít, még az 1000 lm -os sem, ha nem közvetlen a ledet látom. Ez is ellenőrizve. Kipróbálhatod, csak ne közvetlen a ledbe nézz! Ez szerint állítsd be a lámpáidat a bicajon, és akkor nem fogsz vakítani. Világos voltam?[ Szerkesztve ]
-
FBLLMAG
senior tag
válasz benfolds #49802 üzenetére
Kipróbáltad, nem biztos hogy elég csak lefelé fordítani a lámpát. Lehet, hogy kellene valamilyen fehér lapkát is rágumizni a tetejére. A tükrös lámpa ahova a szórt fénnyel világít, onnan rálátni a ledre, és az vakít. Szóval, jó 30 - 45°-ban le kéne dönteni azt a lámpát. Este lehet, hogy ezt is kipróbálom, ha lesz rá időm.
-
zoli03
őstag
válasz FBLLMAG #49801 üzenetére
A világ legjobbjai a Touron se mennek 50-55 km/h-ás átlagnál többet időfutamon, pedig ők tényleg a legjobbak. Szóval mondhatsz számokat, de ezek teljesen irreálisak, mint a bicikli áraid. Itt már sokszor apró különbségek döntenek, szóval emlékezetből időt írni semmi értelme. 60-nal a pályakerékpárosok szoktak menni, de az teljesen más kategória.
[ Szerkesztve ]
-
FBLLMAG
senior tag
válasz zoli03 #49806 üzenetére
NE RAGADJATOK MÁR LE ILYEN APRÓSÁGOKON.
A LÉNYEG amire rá akartam világítani, hogy a drágább lámpák a KRESZ -nek megfelelően készültek, a kerékpáros testi épségére is vigyáznak kicsit másképpen. LÁTNI, LÁTSZANI, de NEM SZABAD VAKÍTANI. És a nem szabad vakítani részről beszélünk, de valahogy ellenőrizni nem nagyon szokás. Most kipróbáltam a szobabicajon is. Rendesen le kell dönteni a tompított fénynek használt lámpát, hogy ne vakítson. Ebből kifolyólag, legalább 2 lámpára van szükség. Még estélig gondolkodok rajta, hogyan lehetne ezt szemléltetni, hogy megértsétek a problémát.
-
őstag
Mi kerül ezen a
fotelonpákán 40 USD-be?
De komolyan: miért jó, hogy már a kézi forrasztó pákára is lehet firmware-t írni?
Ilyen eszközöknél nem az a lényeg, hogy a legpontosabban tartsa a beállított hőfokot?(Nincs pákám, tervezem egy minőségi darab a beszerzését - amit még nem találtam meg - , de ez, hogy már ez is "okos", alaposan meglepett. )
-
FBLLMAG
senior tag
válasz FBLLMAG #49808 üzenetére
Csináltam pár összehasonlító képet gyorsan, kb 1 m magasságban a lámpák, mintha kormányon lennének.
A tükrös Nitecore EA21
A TIR lencsés Olight S2A
Hirtelen ezek voltak kéznél. De a lényeget szerintem megfogták. Ha nem akarom megvakítani a szemből érkezőt, akkor távolra sem fog világítani az a lámpa. Akkor már olyan lámpát érdemes felrakni, amely jó szélesen szórja a fényt. A másik meg bármi lehet, mert azt úgyis lekapcsolnánk. Ugye.
[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
Ennek inkább a kis mérete a jó. és ahhoz képest jó a teljesítménye, a legtöbb íróasztalon végezhető barkácsmunkához elég. (A csatornaszeelés nem tartozik ezek közé) A TS80-as (de béna, hogy lefelé lépett a számozás...) viszont USB-C-s, tehát egy gyorstölteni tudó power bankról is üzemel, baromi hordozható, akár villanyszereléshez lekapcsolt áram mellett, vagy terepen.. van egy 8 wattos USB-s pákám, de az csak a legkisebb dolgoknál működik, vicc ezekhez képest, de a 2300 Ft-os ára nem is sugall mást
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz FBLLMAG #49811 üzenetére
Így egyikkel sem látsz érdemben semmit
A vakítás először is szerintem bőven túl van spilázva. Hiszti az egész.
Ezen kívül már vagy kétszer mutattam rá megoldást, hogy lehet egy sima, tükrös csőlámpából is kiirtani a vakítást, de mivel nem vagyok elég hangos, senki le se sz*rja, ez már ilyen az internetes fórumokon
Autóval járok, és azt kívánom, hogy aki kivilágítatlanul, fekete ruhában biciklizik sötétben, az bár vakítana el egy 1000 lumenes csóvával.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
veterán
-
FBLLMAG
senior tag
válasz ZolkoW #49813 üzenetére
Én olvastam, emlékszem, Te is kb azt említetted, hogy fölé kellene hajlítani valamit. Ha csak 1 lapocskát gumizunk a lámpafej fölé már az is megtenné. Lehet, hogy Te megteszed, de hányan nem. A 100 - 200 lm fényáramnál közvetlen a ledbe lesni sem leányálom. 90 km/h sebességnél, 1 mp alatt 25 m -t tesz meg az autó. Meddig nem látsz, ha elvakít a fény? Ki lehet próbálni. Pont ezért erősködök kicsit. De falra hányt borsó úgy érzem.
A kivilágítatlan fekete kabát, sötét matt bicaj is éppoly rossz, mint a vakítás. Én is autózok, és egyik esetben sem látok sok mindent. Ezért nem szeretek éjjel vezetni, de ha muszáj.
Ha meg valami történik, aki a volán mögött ül az a hibás, a másik meg az elszenvedő, és Ő az is aki legtöbbször a hibát vétette.
-
ZozzV6
senior tag
Ez a bringa topik jó helyen vagyok?
Skacok. Nem attól lesz valami bringalámpa mert drága.
Tessék Lumintop C01 24$
És nem vakít mert felül van benne a led lefelé lógatva.
Ettől függetlenül ha menet közben éemerül az akku megszívtad ha nincs nálad power bank. És azt rögzísd valahova, stb. Ezért kedvelem jobban az S2+, M1 megoldást. Pótakku a hátizsákba, kicserélem és mehetek továbbYoutube csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCfavqV2ROUElkYNDp70EoQA Insta: zozzv6 (lampamod.blog.hu) Lámpamérő táblázat: http://tinyurl.hu/qS39s/
-
adam7027
csendes tag
válasz ZolkoW #49813 üzenetére
Sajnos szerintem legalábbis a vakítás azért nem tréfadolog. Ha vakítok, elsősorban azt tapasztalom, hogy már-már túl óvatosan és szélesen kerülnek ki, ami elsőre jól hangzik, mert hát 'hé, én látszok, ott vagyok'. De ha túl sűrű a forgalom, és/vagy az út rossz minőségű, akkor ez a szembejövőt más egyéb dolgok észlelésében meggátolja, és ebből adódhatnak még bajok.
Próbálgattam különféle lámpákat biciklin, és a szembejövők reakcióiból próbáltam mérni, hogy az egyes különböző lámpáim mennyire vakítottak.
Egy időben próbáltam olyat, hogy feltettem egy Haikelite SC02-t, de csak a 250 lumenes fokozaton üzemeltettem. Az SC02 egy flood-optimalizált OP reflektoros 1×26650-es lámpa, amiben egy Cree MT-G2 LED csücsül. Ez a LED eléggé nagy, de nincs akkora felületi fényessége, így azt hittem, hogy ezzel majd csak elleszek. Ahogy láttam, sajnos nem. Bőven jutott a fényből a szembe jövőnek, ráadásul a 73CRI 5000K CCT fény ha közel sem nézett ki annyira rosszul, mint az olcsó kínai hamisított ledek, azért túl kíméletes sem volt. A reflektor nyílásszögén kívül pedig csak töredéke fény jött.
Aztán egy időben mentem Astrolux S41S-sel a 7 fokozatából a 3.-on. Ezzel jól látszódtam sok irányból, de a magam előtti terület bevilágításával nem voltam megelégedve (nedves aszfalton pl. ez egyértelműen kevésnek mutatkozott). A fénye a 90CRI 5000K miatt kellemesebb volt. 4. fokozaton már jól láttam, de akkor meg a szembe jövőknek nem tetszett.
Most egy olyan Convoy S2+-om van, amiben 4000K-es Luminus SST-20 LED van (egy viszonylag friss, 95CRI-s terműkük), ami rendkívül kellemes fényt ad. Egy 25 fok széles nyalábú, méhsejt frontfelületű ('beaded') TIR optikával használom. Ezt némiképp ledöntve tartom a bringán, így a hotspot alja egy picivel a kerekem fölött kezdődik, de a teteje már nem jut el túl messzire. Városi használatra tökéletes, mert kb. 4 méterig (max. 25 km/h) apróra ki lehet analizálni az útfelületet (már két 40 éves biciklista hölgynél váltott ki 'ilyen kéne nekem is' reflexet ). Driverként egy 3-ról 5×7135-re módosított 7 fokozatút használok (10-20-30-40-60-80-100%). Távolsági használatra pedig egy másik lámpát fogatok fel, és rögtön ki is kapcsolom, amint épp szemben kezd jönni valaki.
Most viszont épp azon gondolkoztam, hogy 'beaded'-ről át fogok majd menni 'frosted' (finoman granulációs matt felületű) optikára, mert az azért kicsit több fényt tesz a hotspoton kívülre - a kocsisoknak tartok tőle, hogy most már nem vagyok eléggé látványos, ha épp nem látják a magam elé vetített fényfoltot, csak magát a lámpámat.
Zolko, azért én itt vagyok és figyelek, kérlek nekem mondd el, hogy hogy lehet egy sima, tükrös csőlámpából is kiirtani a vakítást
-
Gargouille
őstag
válasz FBLLMAG #49815 üzenetére
Nagyságrendekkel zavaróbb inkább, hogy sokan bénán beállított xenon lámpával (vagy eleve nem xenonhoz készült tükörbe rakott xenon izzóval) vagy távolsági fényszóróval közlekednek. Ezekhez képest egy 1000lm-es lámpa (ha csak nem direkt a szememre van irányítva a hotspot) sokkal kevésbé zavaró, legalábbis nekem.
Abban viszont maximálisan egyetértek veled, hogy amit megtehet az ember annak érdekében, hogy ne vakítsa el a szembejövőt, azt tegye meg. Én egyébként egy Convoy M2-őt használok és el vagy lefordítom a lámpát ha valaki jön szembe.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
ZolkoW
őstag
válasz FBLLMAG #49815 üzenetére
nem, az enyém ez volt, előkerestem a képet:
Persze, belenézni kellemetlen egy 1000 lumenes lámpába. De hányan felejtik el átkapcsolni tompítottra a fényszórót a szembejövők közül? Azt is kibírtuk. Villogunk neki, hogy vegye észre magát, anyázunk, és ennyi. De ez csak igen kis részben múlik azon, hogy milyen lámpát használ az ember. A balfékek úgyis értelmetlen beállításokon használják a jó lámpát is. És nem az van, hogy van a "gonosz fény", ami a kínai lámpákból jön, és elvakít, meg van a "jó fény", ami a szintén kínai, de drága biciklilámpából jön, és nem vakít el, hanem ha sok fény jöün a szemedbe, az kellemetlen, ha kevés, de még látod, akkor mindenki boldog, mert felismerted, hogy az egy biciklis, de nem vakított el. Csak ha olyan a vetítési kép, akkor a kevés szanaszét szóródó fény mellé jut jó sok lefelé irányított is, ami megvilágítja az utat.Egyébként mivel rendszeresen téma, és sokan teljesen más igényeket támasztanak a bicikli világítással szemben, ezért már azon is elgondolkodtam, hogy ha vennék egy speciálisan biciklire kitalált lámpát, akkor vajon az mennyire passzolna az én igényeimhez, és mennyire máséhoz? Mert valaki nemrég épp írta, hogy az S2-nél szélesebb vetítésű lámpát szeretne.. szerintem meg ez teljesen zsákutca erre a felhasználásra, mármint az ennyire széles..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
#07813632
törölt tag
válasz ZolkoW #49813 üzenetére
Szerintem is túl van lihegeve ez a vakítástéma. Régen még a dinamós lámpákkal is bőben el lehetett közlekedni. A legtöbben (90%) nem sport célra használjuk a bicajt ezért nincs szüksége az embernek több 10 métereket belátni, úgyhogy bőven elég az az s2+. Lefelé kell fordítani oszt nem vakít az senkit, és nem kell sírni, h jaj nem látok be száz métert meg jön a kátyú, mert nincs rá szükség. 20-30 kilóméteres sebesség az nem olyan gyors, h ne lehessen észrevenni valamit. Ha meg korom sötét van feljebb lehet tekerni vagy lehet vinni távolsági lámpát is. Aki meg sport céllal teker nagy távokat sötétben vagy hatvannal száguldozik az nyilván vesz olyat smi kiszolgálja az igényeit. Nem a tükrös lámpa vakít hanem a marha aki nem állítja be normálisan!! És ez minden lámpára igaz!! A szipiszupi bicajlámpák is ugynúgy tudnak vakítani ha rosszul vannak feltéve!!
-
gyapo11
őstag
válasz FBLLMAG #49808 üzenetére
Egy egyszerű szögmérővel is meg lehet mérni. Rá kell világítani a falra, és ahova már nem jut fény, az jó szög. Középen vakít teljesen, körülötte már kevésbé, ezt érdemes ellenőrizni ránézéssel sötétben, mert a lámpák különböző mennyiségű fényt szórnak, és a fénykör szélén kívül meg már jelentéktelen a fény mennyisége.
Egyszer írtam, hogy a c8 bár thrower, mégis lehet vele sétálni, csak nem magam elé kell világítani, hanem előre, mert annyi szórt fényt ad a hotspoton kívül, hogy az elég a gyalogláshoz. Viszont ha egy zoomos lámpát nézek, annak a fényköre közel egyenletes világosságú, azon kívül meg szinte semmi fény nincs. Ha azt mondom, hogy kerékpárhoz kell 30 fok, és az megvilágítja a szükséges távot előttem, akkor beállítom a zoomot 30 fokra és megdöntöm a lámpát min 15 fokkal lefelé, inkább 1-2 fokkal lejjebb, és egyáltalán nem fog vakítani. Gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy addig döntöm a lámpát és addig állítom a zoomot, amíg a megfelelő táv megvilágított lesz, ezen az oválison kívül nincs fény. Ez sem ideális, mert kevésbé fognak mások meglátni engem, ha nem jut a szemükbe fény, bár a megvilágított úttestről, meg esetleg a levegő por/páratartalmáról megy azért valamennyi, de föl lehet tenni egy kisteljesítményű villogót pl. és akkor ez is megoldva.menyország -> mennyország, akadáj -> akadály, jótálás -> jótállás, Iphoneal > Iphone-nal, kisuly > kisujj, csővet > csövet
-
gyapo11
őstag
válasz ZozzV6 #49816 üzenetére
Megnéztem a táblázatodban az S2+ fotókat, mindegyik akkorát szór oldalra hogy na, szerintem ez így alkalmatlan kerékpárra, annyira lefelé kellene dönteni, hogy ne világítson a vízszintes fölé, hogy nagyon kicsi lenne a megvilágított terület.
menyország -> mennyország, akadáj -> akadály, jótálás -> jótállás, Iphoneal > Iphone-nal, kisuly > kisujj, csővet > csövet
-
ZozzV6
senior tag
válasz gyapo11 #49824 üzenetére
Nagyot szór de milyen fényerő a szórt fény? A fotók mind max fényerőn készültek. Bringázni minimum vagy közepesen szoktam. Városban minimumon használtam lefelé döntve. Nem vakít mert kb 10 lumen. Vároron kívül meg ritkán jönnek szembe. Ha igen akkor meg azt a pár másodpercet kibírtam nagyon lehajtva amíg elhaladtak mellettem és utána mehet vissza fel. Másrészt hiába vesz valaki drága és/vagy nem vakító lámpát ha felteszi a bringára és szarul állítja be. Lásd autók szarul beállított fényszórókkal. Akinek van esze az S2+-al se fog megvakítani téged. Akinek nincs az mindennel vakítani fog csak ő lásson az a lényeg. Részemről nem vesztegetek a bringás világításra több időt és energiát.
[ Szerkesztve ]
Youtube csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCfavqV2ROUElkYNDp70EoQA Insta: zozzv6 (lampamod.blog.hu) Lámpamérő táblázat: http://tinyurl.hu/qS39s/
-
Gargouille
őstag
Inkább azt mondja el valaki hozzáértő, hogy ezek a fajta lámpák mire jók?
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
#07813632
törölt tag
válasz Gargouille #49828 üzenetére
"Jade identification tool" hehe A gearbesten még szemléltető kép is van hozzá.
-
ZozzV6
senior tag
válasz Gargouille #49828 üzenetére
Drágakövek és kristályok vizsgálatára.
Nitecore-nak is van. Valami GEM végű a neve utalva a gemstone-raYoutube csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCfavqV2ROUElkYNDp70EoQA Insta: zozzv6 (lampamod.blog.hu) Lámpamérő táblázat: http://tinyurl.hu/qS39s/
-
Myers
senior tag
válasz ZolkoW #49819 üzenetére
Kitakarták alufóliával vagy valamivel a felét?
Én egy "Sipik" vagy annak klónja zoomos lámpát használok biciklin. Nagyjából közepesen zoomoló állásban van és sosem nyúlok hozzá, ezért már jó be is van ragadva. Bár sokan elutasítják a zoomosokat, azért nagy előnye, hogy elég határozott fénykörben világít. Ez persze így még nem elég, ezért 1 kattintással jobbra (kb 10 fok) szoktam fordítani a tartót, aztán ha elmegy a kocsi, akkor vissza. Mondjuk ezt csak akkor csinálom, ha 5 percenként jön velem szembe kocsi és jó fej vagyok, de ha sokan jönnek szembe, akkor egyenesen áll és nem forgatgatok.
http://www.muszaj.hu/
-
FBLLMAG
senior tag
válasz Gargouille #49828 üzenetére
Jobban látni, hogy mennyire repedezett, mennyire tiszta a smaragd.
-
HardSanyeee
őstag
válasz ZozzV6 #49816 üzenetére
Nem is értem, hogy a sokak által kedvelt budget lámpa gyártók miért nem próbálkoznak dedikált bicó lámpa gyártással. Ez egész jól sikerült példánynak néz ki, de azért lehetne rajta fejleszteni. Pl ezeket:
- Cserélhető akksi, vagy ha nem cserélhető, akkor legalább egy kb 5000 mAh-s pakk legyen benne, ez az 1400 mAh elég gyászos
- Normálisabb módkiosztás, ez a 18% - 56% - 100% nem túl optimális, már a Convoy féle driverben sem annyira drasztikus a különbség a két maximum (40% - 100%) fényerő között, itt meg aztán főleg nem. Ezen felül a világ legnagyobb hülyesége egy több száz lumenes bicikli lámpánál, hogy a villogó módok maximum fényerőn üzemelnek, bőven elég lenne azoknak kb 50-100 lumen is.
- Kicsivel több fényerő, kb 500-600 lumen, bár ki lehet azért egyezni a 400-al is ha tényleg nem szökik el a fény a semmibe
- Esetleg fém test a műanyag helyett, de ez már tényleg csak hab a tortánHa az akksi és a módkiosztás probléma nem lenne, akkor szerintem sikertermék lehetne ilyen áron, mert sok más tekintetben szimpatikus fényforrás.
-
ZolkoW
őstag
öntapadós aluszsalag, ha csak 50%-ot visszanyersz vele ahhoz képest, amit egy árnyékoló ernyő, vagy ugyanez feketében elnyelne, már jó. Az így visszavert fény kimegy máshol. A vetített képen talán látszik valamennyire, hogy ez már igen kevés fényt szór a célterületen kívülre, szóval én kipipáltnak tekintettem ezt az ügyet Egyébként lencsés megoldást használok, Convoy boltból származó 10 fokossal.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Victorio
aktív tag
válasz HardSanyeee #49835 üzenetére
Én meg már nagyon régóta szeretnék hátsó lámpának egy olyan firmwaret ami a bicikli villogás -> 10% két mód között lenne léptethető csak. Így nem kellene csomót nyomogatni hogy a villogásig eljussak.
A biciklis villogás meg olyan kellene legyen, hogy 10% fényerőn megy állandóan és 3 másodpercenként felvillan 100% fényerővel gyors egymásutánban 3-szor 0,1 másodpercre. Egy FET+1 driver tökéletes is lenne hozzá.
Így nem vakítaná el a hátulról jövő autóst, viszont jó messziről is nagyon feltünő. Ráadásul így nem is melegedne nagyon.
Most egy széles látószögű frozen TIR optikás Convoy S2+ van üzemben tripla deep red Cree LED-del. Abba tökéletes lenne.
Hiába nem szereted, - mondta a Macska - itt mindenki bolond. Én is bolond vagyok. Te is bolond vagy. Honnan gondolja, hogy én bolond vagyok? - kérdezte Alice. Ha nem volnál bolond, - válaszolt a Macska - nem jöttél volna ide.
-
Czimby
addikt
18650 méretben a két leggyakrabban ajánlott cellát, egy elég gyakori áramfelvétellel terhelve ezt kapom.
Ha jól értelmezem a grafikont akkor a nagyobb kapacítású cella csak akkor adja a pluszt mikor már az alacsony feszültség miatt úgyis tölteném mert a lámpa fényereje is gyenge.
Tehát 3.3V-ig a kisebb kapacítású cella nagyobb áramot ad ki magából és kevésbé esik be a feszültsége, ergo több fényt kapok.
Jól gondolom?Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
G@ben
addikt
válasz Czimby #49839 üzenetére
Ez engem is érdekel, illetve ha csak a 30Q cellát nézem 1 és 2A terheléssel, akkor alig különböző eredményeket kapok. Ez hogy lehet? A logikus az lenne, hogy feleakkora áramon kb kétszer annyi ideig bírja, nem? Tudom, hogy gyengül közben, meg minden, de csak ennyi a különbség?
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
HardSanyeee
őstag
válasz Victorio #49838 üzenetére
Anno én is gondolkodtam azon, hogy egy S2+ -ból hátsó lámpát kéne csinálni, kb az volt az elképzelés, hogy egy x1-es Biscotti driver (mert abban van bike flasher mód), rövid csővel, illetve valamilyen piros lencsével jó lenne, de aztán úgy gondoltam, hogy túl sok munka és még a felrögzítéssel is szívás lenne csak. De kíváncsi lennék képek formájában, hogy a tiéd hogy néz ki, maga a vetített kép is, illetve a fej is
G@ben: A grafikonon nem szerepel a lemerülési idő, csak az, hogy adott áram mellett mekkora a valós kinyerhető kapacitás. A 30Q-nak pedig sem az 1A, sem a 2A nem kottyan meg, ezért láthatod ugyanazt az eredményt
-
WestBam
Topikgazda
válasz HardSanyeee #49841 üzenetére
Short tube 18350 akkuval, LED cseréve pl. erre, 3x7135 driver, kész.
⭐⭐⭐ https://elemlampablog.hu/linkek ⭐⭐⭐
-
gyapo11
őstag
válasz ZozzV6 #49826 üzenetére
A szórt fény mennyisége persze függ a fokozattól is, de a legnagyobb faktor az, hogy elfordítod. És elég sok biciklissel találkozok, akik nem fordítják el, és baromira vakítanak. De az is igaz, hogy bármilyen jó a lámpa, ha fölfelé van állítva hogy messzire világítson, akkor vakítani fog. Elég megnézni egy autón a tompított és reflektor közötti különbséget, elég nagy, pedig hasonló teljesítményűek.
menyország -> mennyország, akadáj -> akadály, jótálás -> jótállás, Iphoneal > Iphone-nal, kisuly > kisujj, csővet > csövet
-
gyapo11
őstag
Az 1 és 2 A-hez képest a belső ellenállása elenyésző, az egyéb veszteségek is, vagyis 1 A-rel kétszer annyi ideig bírja. Az Ah kapacitás határozza meg hogy meddig. A 3000 mAh-ás 1 A-rel 3 óráig, 2 A-rel 1.5 óráig hozzávetőleg.
menyország -> mennyország, akadáj -> akadály, jótálás -> jótállás, Iphoneal > Iphone-nal, kisuly > kisujj, csővet > csövet
-
G@ben
addikt
válasz HardSanyeee #49841 üzenetére
Bakker, ezt jól benéztem, nem óra, hanem Ah!
Így már mindent értek!gyapo: igen, benéztem. Akkor mégis jól gondoltam.
[ Szerkesztve ]
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
Veriakilis
senior tag
Van 3 db LED-es spot-lámpám, amiben rosszak a LED-ek, villognak (külön másik áramforrásról is kipróbáltam...).
Ha jól tudom a lámpában SSC P4-es LED-ek vannak.
Azt szeretném kérdezni, hogy milyen LED-eket érdemes venni a jelenlegi SSC P4-esek helyett?
Nem akarok megint ugyanolyanokat venni, mert nem akarom, hogy pár év után újrakezdődjön a villogás, és a teljes LED garnitúra cseréje.
Ki akarom cserélni az összes LED-et.Ha jól tudom SSC P4-es LED-ek vannak benne.
Én Cree LED-et szeretnék,- már ha az megbízhatóbb.
Tudtok valami megbízható, és könnyen rendelhető LED-et az SSC P4 helyett?
A színhőmérsékletnek olyan kéne, ami nem kékes, és nem is sárgás, hanem inkább szép fehér (jégfehér) a fénye,- nem tudom, ez kb mennyi Kelvin (3500 K)Annyi még, hogy egy átmérő 30 mm-es kör alakú alumínium lapkán (1 mm vastag) van a LED, amin van 4 db furat,- ebből két furaton keresztül csavarral van rögzítve a lámpában:
A táp adatai:
Technical Data
Input Voltage(V): 220-240VAC 50/60Hz
Constant Current: DC700mA 9V-16V
Rated Loading (W): 3...4x3 W
Dimension LxWxH(mm): 115x45x27.5
Short Circuit and Thermal Protection,A választ előre is köszönettel: Veriakilis
A spagóca a kondenzátor, és az illesztőtrafó nevében térjetek meg. http://www.heatpipes.tk/
-
ZozzV6
senior tag
válasz Veriakilis #49846 üzenetére
Lehet egy Cree led is meghalna ugyanúgy mert mi van ha a táp része öli meg a ledet? 30mm-es lapkán nehezen fogsz találni. A gyakori az 20mm. Plusz az optikád ehhez a ledhez való. Más leddel más lesz a fény formája.
Youtube csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCfavqV2ROUElkYNDp70EoQA Insta: zozzv6 (lampamod.blog.hu) Lámpamérő táblázat: http://tinyurl.hu/qS39s/
-
HardSanyeee
őstag
válasz WestBam #49842 üzenetére
Ezeket az alkatrészeket ismerem, de sajnos nekem nincs nagy barkács tehetségem, így a forrasztással kapcsolatos dolgokra nem szívesen vállalkoznék Így előbb rendelnék egy komplett lámpát alapból Biscottival kérve. Sajnos még így is ott lenne a vörös fénnyé alakítás (pl színes üveggel) és a normális felfogatás probléma.
-
ZozzV6
senior tag
válasz nemethbalazs #49849 üzenetére
Találkozóra Martin hozott egyet. Mondta hogy Ausztriában a rendőröknek az nem elég hogy lámpa van a bringán. Csak ha kifejezetten bringalámpa van tajta. Különben repkednek az eurók. Rövid időre kipróbáltam és a vetítése nem rossz de az üzemidőt nem tudom megmondani.
Youtube csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCfavqV2ROUElkYNDp70EoQA Insta: zozzv6 (lampamod.blog.hu) Lámpamérő táblázat: http://tinyurl.hu/qS39s/
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetni (keresem típusú is) és reflinket beilleszteni az ÁSZF III/10/16-17 pontja alapján tilos, az ilyen tartalmú hozzászólások moderálásra kerülnek!
- Bemutató Convoy M1 és M2 elemlámpa bemutató
- Bemutató Convoy L2 2016 elemlámpa
- Bemutató Convoy C8 bemutató - Előre mutat
- Bemutató Convoy L2 - már majdnem prémium
- Bemutató Convoy S2+ bemutató - A szükséges plussz
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Politika
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- TCL LCD és LED TV-k
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Kupon kunyeráló
- EA Sports WRC '23
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Autós topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest