Új hozzászólás Aktív témák

  • cinemazealot

    addikt

    Sziasztok! Friss iOn tulajként az elmúlt néhány hét tapasztalatával gazdagodva feltennék néhány etikát, illetve vezetési morált érintő kérdést.

    Köztudott, hogy a nagy sebesség nem tesz jót a fogyasztásnak. Ez az alaki tényezőik és a relatíve kis aksijuk miatt a hármasikrekre különösen igaz, de egyébként a legtöbb belsőégésű motoros autóra is ugyanígy elmondható. Bár benzinessel is volt, akit kifejezetten irritáltam azzal, hogy stréber módon betartottam az előírt sebességkorlátozásokat, az iOnnal sokszor érzem úgy, hogy még a külterületi 90 is sok, inkább mennék max. 70-nel. A belvárosi 50-nel nincs gond, de észrevettem magamon, hogy leszoktam a hirtelen gyorsulásokról: sokkal nyugodtabban vezetek, mióta látom a műszerfalon, melyik manőver mekkora áramfelvétellel jár. Tekinthető ez a viselkedésem etikusnak? Nevezhetem magam példamutatónak? Vagy épp ellenkezőleg: a néha a seggembe mászó, majd az első adandó alkalommal, akár záróvonalon is padlógázzal mellettem elzúgó türelmetlenebb autósok számára pont hogy én jelentem a balesetveszélyt? Mert ugye szabályt nem sértek, és többnyire be is érem őket a következő kereszteződésnél vagy piros lámpánál. Segít-e, ha kiragasztok a kocsi seggére egy 70-es sebességkorlátozó matricát, jelezvén, hogy annál többel biztosan nem fogok menni? Egyáltalán tehetek ilyet? A KRESZ-ben nem találtam erre vonatkozó korlátozást. Vagy akkor már inkább egy találó bumper stickert, hogy oldjam a feszkót? :D

    Másik: agglomerációban élek, de néha bemegyek a városba, és néha szükségem van 15-20 percnyi gyors töltésre ahhoz, hogy hazaérjek. Többször belefutottam már, hogy közel-s-távol nem találtam szabad töltőt, mert foglalták őket a car sharing szolgáltatók (GreenGo, MOL Limo) magukra hagyott autói. Ezek (a nagyobb aksijaik miatt) valószínűleg több időt töltenek a töltőkön, mint én tervezek, ráadásul a szolgáltató embere, aki intézi az autók töltését úgy viszi el a töltőről az egyiket, hogy már a másik lemerülttel érkezik. Amikor pedig megkérdezem tőle, hogy mit tud a két sarokkal odébb lévő töltőről, azt válaszolja, "azon is én vagyok"... Nyilván a taxik és a sofőrszolgálatok autói is a nyilvános benzinkutakon tankolnak, de az e-töltők helyzetét kicsit hátrányosabbnak érzem, ezért önkéntelenül is bánt, amikor azt tapasztalom, hogy nem tudok hol tölteni, mert mindegyik környékbeli töltőt egyetlen cég (sőt, annak egyetlen embere) foglalja több kocsival. Vajon indokolt a nyavalygásom, vagy szokjak hozzá, amíg jobban ki nem épül az infrastruktúra? :B

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák