Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
válasz tibcsi0407 #12650 üzenetére
Támogatásokra nem lehet piacgazdaságot építeni.
"Az van, hogy a régi gyártók húztak egy Nokia-t. Nekik sem kellett az érintőképernyős telefon"
Ez több szempontból sem igaz.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
tibcsi0407
félisten
válasz Shadowbull #12651 üzenetére
Akkor mégis miért megy a sírás, ha nem igaz, miért kell különadó?
Drága és többiekhez képest gyengébb az eredmény. Hyundai-Kia, Tesla és a kínaiak is előrébb járnak.
Sajnos ezt el kell fogadni.
A BMW szerintem az i3-mal nagyot durrantott anno, de utána úgy nézett ki, mintha mindent elfelejtettek volna, amit azon tanultak.
A többiek pedig említésre sem méltók.
Az EV6-omra nem tudnék alternatívát találni azonos árban egyik EU-s gyártótól sem, pedig ez is 25 millió volt.[ Szerkesztve ]
utdetailing.hu
-
Shadowbull
addikt
válasz tibcsi0407 #12652 üzenetére
Fentebb leírtam hogy miért kell a különadó, nem figyelsz?
"Drága és többiekhez képest gyengébb az eredmény. Hyundai-Kia, Tesla és a kínaiak is előrébb járnak."
Semmiben sem járnak előrébb.
"A BMW szerintem az i3-mal nagyot durrantott anno, de utána úgy nézett ki, mintha mindent elfelejtettek volna, amit azon tanultak."
Van egy alapvető logikai hiba a gondolatmenetedben. Ez a sztori nem arról szól hogy ki mit tud műszakilag, hanem arról hogy mire van kereslet és mit lehet profitábilisan gyártani.
A Kia az EV6ból tavaly eladott globálisan durván 80e darabot. Ez nem egy komoly darabszám.
[ Szerkesztve ]
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
tibcsi0407
félisten
válasz Shadowbull #12653 üzenetére
Nem a darabszám a lényeg. Ez az autó már 2021-ben is 800 Voltos akkuval volt szerelve.
Egyébként végig hiány volt belőle, nem véletlenül adtak el keveset.
Az enyémre is egy évet várt az előző tulaj, mire megérkezett, addigra már nem kellett neki, így tudtam 120-rel és 5 millióval olcsóbban venni.utdetailing.hu
-
Shadowbull
addikt
válasz tibcsi0407 #12654 üzenetére
Már hogyne lenne a darabszám a lényeg? Az mutat egy hozzávetőleges irányt azzal kapcsolatban, hogy milyen árszegmensbe kellene pozícionálni az adott járművet ahhoz, hogy legyen esély pénzt keresni vele. Mellesleg 2022ben is durván 80e darabot adtak el belőle, nagyon gyanús hogy ennyire lőtték be a gyártási kapacitást. Évi 80e darab az nagyon alacsony szám, prémiumkategóriás, drága autóknak szokott ennyi lenni, azok közül is a felsőbb szinteken lévőké, ennek megfelelő árcédulával.
Nem hiszem hogy megalapozott elvárás lehetne az európai gyártókkal szemben az, hogy olyan kínálatot építsenek ki, amivel nem tudnak profitot termelni, ráadásul ezzel párhuzamosan adják fel a belsőégésű piacot is, mert csak. Erre nem válasz az, hogy bezzeg Kína, fentebb leírtam hogy miért.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Mauzes
addikt
válasz Shadowbull #12646 üzenetére
De te a versenyképességet csak az egyik szempontból közelíted meg, viszont a köznyelvben ennek van egy másik aspektusa, és sokan erre utalnak Kína kapcsán is: az lesz a versenyképes gyártó, aki jól szerepel vevőkért folytatott versenyben, azaz akitől a vevők sok autót fognak venni. A jelen körülmények között ebből a szempontból igenis az várható, hogy a kínai gyártók versenyképesek lesznek a nemzetközi piacon.
-
tibcsi0407
félisten
válasz Shadowbull #12655 üzenetére
Akkor szerinted a KIA nem termel profitot? Vagy mondjuk a Hyundai? Én ezt kétlem.
Vagy miért van az, hogy az iD3 fele annyiért ment Kínában? Ott nem akarnak profitot termelni?
Nekem az az érzésem, hogy nem megy más itt, csak a szimpla lehúzgálás.Szívem szerint BMW-t vennék következőnek, de nem igazán győz meg egyik sem, meglátjuk mit villant a Neue Klasse.
Bár az i3 lehet hamarabb le lesz cserélve valamire, amit a feleségem szeretne. Neki az i-Pace tetszik, de én nem akarok egy szervizbérletes púpot a hátamra.utdetailing.hu
-
robi-k
őstag
Ha már ennyire belemélyeddtünk a kína vs EU e-autó gyártásba: VW+XPeng szövetség alalkult, a VW az XPeng architektúrájára tervez építeni új e-autókat.
-
Andras6800
senior tag
válasz Shadowbull #12646 üzenetére
Nem fogalmaztam elég érthetően szerintem. Így nem is ment át.
Az egy dolog, hogy a Kínai piacgazdaság mint olyan nem összemérhető az EU piacával. Ahogy írod is, mélyre ható minden szitnetet behlózó állami szerepvállalás van jelen. De ennek van egy másik oldala is.. a felhasználóis élmény és a technológia. Illetve embertelen, hogy milyen nyomás van az ottani dolgozókon... de ha valaki ki is ég, van másik 5 a helyére.Átlag felhasználói szempontból (nem az ilyen kockák, mint akik fórumoznak) használható és újító dolgokat hoznak a piacra.
Én péntekig azt se tudtam, hogy pl Huawei fejleszt autót... közben szériában van 2 típusuik is Kínában mely tud lvl2-es önvezetést elég magabiztosan. Jó nem volt idő több hetet tesztelni, de attól még elég jó műxik.
1 éve kezdtek el beszélgetni róla és mára termék van belőle, ami hozza az EU-ban most elérhető önvezetést user experience szinten. Mérnöki oldalról nyílván nem, de a vevők szerintem 70%-át ez nem érdekli... ahogy sokminden azokból sem, amiken én itt aggodalmaskodni szoktam.[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
tibcsi0407
félisten
válasz Andras6800 #12659 üzenetére
A végfelhasználót (az átlagJózsit) az érdekli, hogy mit kap a pénzéért. Pont leszarja, hogy ki és milyen körülmények között készítette el azt az autót.
Az iPhone-t sem dobálták az emberek a kukába, mert a Foxconn embertelen módon kezelte a dolgozókat.utdetailing.hu
-
tibcsi0407
félisten
válasz Shadowbull #12661 üzenetére
Az a kérdés, hogy kitől rabolnak vevőket.
Szerintem a legnagyobb veszélyben a VW konszern van.utdetailing.hu
-
V.T.
aktív tag
Futottam egy kört ezzel a kattanó hanggal.
Solymáron megállapították hogy a kerékcsapágy a hibás de 170e/db a gyári így nem cserélték ki. Azt mondták hívnak ha találnak olcsóbban. Hyundai Hatvanban pedig azt mondták ismerik a hibát 350ezer forint a gyári csapágy darabja. Vagy van valami plusz távtartó amit beépítenek az a kettő plusz munkadíj 80-90ezer Ft de nem biztos hogy megoldódik a hang vele. Ergo lutri hogy jó lesz e vagy kidobok ennyi pénzt az ablakon.
Nem hiszem el hogy egy utángyártott csapágy ne lenne jó hozzá amit lehet kapni 30ezer Ft alatt pl
-
Shadowbull
addikt
válasz tibcsi0407 #12657 üzenetére
"Akkor szerinted a KIA nem termel profitot? Vagy mondjuk a Hyundai? Én ezt kétlem"
A Hyundai Csoport biztosan termel profitot, de az összes eladásuk csak egy kis része EV, tavaly valami 6% volt. Ettől a VW Group is nagyobb arányban adott el EVt. BMW, Merci pláne.
"Vagy miért van az, hogy az iD3 fele annyiért ment Kínában?"
Azért mert azt Kínában gyártják, kínai költségszerkezettel, kínai adók mellett. A kínai és az európai árak összehasonlítása teljesen értelmetlen.
i3 helyett teljesen jó lenne egy iX1, vagy ha nem kell akkora, akkor egy Mini Aceman, az akkora mint egy i3.
A Neue Klasse egy következő műszaki szint lesz, nemigen van a piacon hasonló, ha megjelenik akkor se nagyon lesz.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #12659 üzenetére
"Illetve embertelen, hogy milyen nyomás van az ottani dolgozókon... de ha valaki ki is ég, van másik 5 a helyére"
Igen, tudom. De gondolom ezzel nem akarunk versenyezni itt az EUban.
"Én péntekig azt se tudtam, hogy pl Huawei fejleszt autót..."
Mert nem is fejleszt, helyi autógyártók csinálják neki.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
válasz tibcsi0407 #12662 üzenetére
Szerintem meg leginkább a Stellantis, a francia és olasz márkák, az olcsó japán és koreai márkák.
Nem véletlenül nem akarja Németország és a német gyártók a büntetővámokat, és nem véletlenül akarja Franciaország és Spanyolország.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
-
tibcsi0407
félisten
válasz Shadowbull #12664 üzenetére
Ez a 6% honnan jön?
Én ezt találtam.
Hyundai Motor Group (HMG), comprising Hyundai Motor and Kia Corporation, said it sold 516,000 battery electric vehicles (BEVs) worldwide in 2023, according to local reports, lifting cumulative sales to 1.53m units by the end of last year. Overseas sales were estimated to have accounted for around 80% of the total in 2023.utdetailing.hu
-
Shadowbull
addikt
válasz tibcsi0407 #12668 üzenetére
A Hyundai 4,2 millió autót adott el tavaly, a Kia 3,1 milliót, a Genesis valamivel kevesebb mint 300e-t.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Tiédetis
senior tag
Kína újabb offenzívát indít, látva, hogy az EV gyengélkedik. Jönnek a hibridek.
Az is valószínű, hogy gyártani is hajlandó lesz a BYD akár itt nálunk is.
Szóval lesznek itt érdekes dolgokSzellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
tibcsi0407
félisten
válasz Shadowbull #12669 üzenetére
Ahh, így már világos. Köszi!
Azt gondoldam, hogy a HMG magában foglalja az összes céget.utdetailing.hu
-
Vesa
veterán
válasz Tiédetis #12641 üzenetére
Én nem örülnék annak, ha kína letarolná az EU-t, és szerintem Te sem. Kína cinkelt lapokkal játszik, így nem nehéz elárasztani a piacot olcsó(bb) termékekkel. Viszont az is elfogadhatatlan, hogy azok a gyártók, akik árazásban és kommunikációban is a felső polcra pozicionálják magukat, ilyen trehány módon kezeljék a szerviz/alkatrészellátást, és még csak bocsánatot sem kérnek, hanem erőből jogászkodnak. Nem igazán érthető, hogy egy fröccsöntött műanyag lökhárítón mit nem tudnak leszállítani fél évig? Nem egy komplett motort kellett volna -pedig azt is meg kéne oldják pár héten belül-.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz tibcsi0407 #12650 üzenetére
Tele van tárgyi tévedéssel a kommented. A Nokia-nak csak annyira nem kellett az érintőkijelző, hogy előbb csinálták meg mint az Apple (7710: 2004 vs. iPhone1: 2007). Az IBM pedig már 1992-94-ben megalkotta a Simon nevű érintőkijelzős telefont.
A kínai vs EU-s támogatásra nem térek ki, mert láthatóan nem vagy képben gazdasági kérdésekben sem.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Ne viccelj már , mi nem érthető rajta? A nyersanyag 5 komponensét 3 földrészről szállítják egy helyre ahol legyártják, majd megint szállítják a szereléshez és fényezéshez.
Nekem most az első lököst cserélték és elmondás szerint a harmadik megérkezett volt csak sérülésmentes. Kedden reggel leadtam és köv héten pénteken volt nálam a kocsi.Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Vesa
veterán
válasz bitpork #12674 üzenetére
Nekem is megcsinálták 3 hét alatt a hajtóműcserét, de ettől még a cikkben említett két esetben fél éve várnak egy lökhárítóra, tehát ez egy valós probléma. Sőt, amikor a párom meghúzta a kocsi oldalát, akkor komplett ajtócserével, fényezéssel, bizt. ügyintézéssel együtt is készen volt egy hónapon belül.
Ha más gyártóknak -akár olyanoknak, akik nem a felső polon vannak árban-, sikerül megoldani egy ilyet 3 hét alatt, akkor nem igazán reális érv, hogy 5 helyről jön az anyag, mert nekik is onnan jön.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
-
-
-
Vesa
veterán
válasz bitpork #12678 üzenetére
Eleve téves a thread amerre elvitted. A kiindulási alap az, hogy értékesítenek egy autót garanciával, csereautó lehetőséggel és egyebekkel, de szó nincs arról, hogy majd fél éveket fogsz várni szimpla alkatrészekre, csereautót pedig max. 3-4 napra kapsz! Szerinted ez rendben van? Én nem gondolom, hogy egy 35-50 milliós garanciális autónál ez teljesen normális, és értsük meg szegény gyártót, mert 5 helyről érkezik az alkatrész. Ez az Ő problémája, nem a vevőé. Vannak kivételes esetek, amikor az ember megértő, ilyen volt pl. a chip hiány a Covid és a háború miatt, mert erről nem a gyártó tehet, de ezek ritka helyzetek. A lökhárítót viszont ez nem érinti (a benne lévő szenzorok nem szmítanak hiánycikknek, és a gyártó sem hivatkozott erre).
Remélem lesz hír arról, holgy mi lett a per eredménye, mert a tulajok perelnek.
A tudomány a valóság költészete!
-
Tiédetis
senior tag
Az, hogy én minek örülnék... Sok dolognak, ezek nem tartoznak közé
De persze hogy nem. Viszont megválaszoltad a kérdést.
Miért nem támogatja a német ipar a vámot? Mert akkor ott őket is szívatják és az nagyobb piac. Ha itt elvisznek 8-10%-ot a tortából még beleférhet nekik, de akkor is behajtja a zúnijós pógáron a veszteséget.Többire mit mondjak??
Talán tényleg megoldás lehet a kínai motyó. 8-10 évig tuti figyelni fognak azt gondolom, annyi idő elég hogy felépüljön és megmaradjon a bizalom. Ennyit megér a kínai pártnak.Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Vesa
veterán
válasz Tiédetis #12680 üzenetére
Alapvetően egyetértek. Viszont a kínaiak gyengéje a minőség és a support, de főleg az alkatrészellátás. Ezt számos kínai terméknél megjártam már, ezért is kerülöm őket. Amikor vettem a klímákat a házba, lebeszéltek a kínaiól pedig sokkal olcsóbb lett volna. Egymástól függetlenül 3 klímás mondta, hogy a kifutott szériákhoz már számos alkatrész nem elérhető, volt, hogy 3 éves klímát nem tudott javítani, mert már nincs hozzá vezérlő. Lejött a szalagról, onnantól nem érdekli őket, hogy a korábbi vevők mit csinálnak. Vegyenek újat! Tehát semmiféle fenntartható szemlélet nincs kínában. Lehet, hogy az autó majd kivétel lesz, nem tudom. Ahogy írod, kell 8-10 év, mire ez kiderül, de ha közben a németek is ezt csinálják, hogy fél évig nincs alkaltrész, akkor a "megbízható háttér" érvelés is szépen elenyészik. Remélem nem mindennapi jelenség a fél éves várakozás, mert amúgy az autóval baromira elégedett vagyok.
A tudomány a valóság költészete!
-
Tiédetis
senior tag
20 éves kínai klímám van
Kérdés hogy a kopó alkatrészek (kerékcsapágy pl.) mennyire egyediek, csereszabatosak.
De ha minden kötél szakad, még ott vannak az ukránok, majd ők megoldják ezeknek a javítását is, egy videóban mikor kérdezték milyet venne, kínait mondott.Alkatrész: lehet tologatni, hogy nem az autógyártó gyártja, de vele vagyunk jogi kapcsolatban, tehát ők a hibásak, ha nincs időben.
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
-
Andras6800
senior tag
válasz Shadowbull #12665 üzenetére
""Illetve embertelen, hogy milyen nyomás van az ottani dolgozókon... de ha valaki ki is ég, van másik 5 a helyére"
Igen, tudom. De gondolom ezzel nem akarunk versenyezni itt az EUban."Nyílván nem szeretnénk evvel versenyezni. Kérdés ők meddig bírják ezt. Mindenesetre fontos része annak, hogy miért is van EU versenyhátrányban jelenleg. Persze állami szubvenció miatt is, de az csak 1 része. Mérnöki kompetenciákban van előnye az EU-nak, de ez az előny eléggé olvad. Egyre több az olyan eset, ahol Kína nem csak irrealisztikusat ígér, hanem meg is tudja csinálni.
""Én péntekig azt se tudtam, hogy pl Huawei fejleszt autót..."
Mert nem is fejleszt, helyi autógyártók csinálják neki."
Bérgyártásban gyártja, de tudtommal system szinten ők fejlesztik. Igaz, több alrészét kiszervezik local startup-oknak.Nem is ez a lényege igaziból a mondatnak, hanem, hogy számunka ismeretlen gyártók vannak a piacon. User experience szempontból jól működő rendszerekkel, melyek versenyképesek az EU megoldásaival (legalábbis felhazsnálói oldalról). Természetesen tudom, hogy ugyan ezt az autót elhozva EU-ba lenne csúnya nagy hasalás, hogy miként működik az önvezetés. De ez nem fogja sokáig megóvni az EU piacot úgymond.
Ahogy olvasom a kommenteket, az az érzésem, hogy ezen fórum szoba résztvevő nagy százalékban osztják a véleményt, hogy tartanak a kínai autóktól: gyenge support, alkatrészutánpótlás, stb. De mi a vásárlók egy szűk rétege vagyunk. Kérdés, hogy az új autó eladásokért felelős céges vásárlók hogy árazzák ezt be.
Kínában úgy tekintenek majdnem az autókra, mint a mobilokra. 3 évente ki kell adni valami újat Persze 10000-el dübörög a copy paste. Azaz inkább 3 éves réncfelvarrások vannak. Ezt az ütemet ha akarják sem tudják lefedni alkatrészekkel szerintem. Szóval lesz itt meglepi 5-10 év távlatában amikor befosik a BYD Seal mondjuk.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
gorbep
senior tag
válasz Andras6800 #12684 üzenetére
Ha tetszik ha nem, ez a túlpörgetett fogyasztói társadalom lerövidíti a termékciklusokat... egyre drágább dolgok lesznek "eldobós"-ak... és most az autó következik... Nincs alkatrész, nincs kompetens szerviz, az alkatrész árak az egekben... a garancia idő után az első nagyobb probléma lassan GTK... Szerintem nagyon hamar eljön az az idő, hogy az első komolyabb hiba után az autó megy a darálóba, és remélhetőleg minél nagyobb arányú újrahasznosítás után készül belőle az új autó...
Mérnöki kompetenciákban van előnye az EU-nak, de ez az előny eléggé olvad.
Mérnökképzésben és kutatás fejlesztésben dolgozóként azt kell mondanom, hogy ez az előny már nincs is, csak az emlékeinkben... De a jelenleg diplomát szerző mérnökeink a fasorban sincsenek a még dolgozó, akár nyugdíj közelében lévő mérnökökhöz képest sem, míg a a kínai képzések gyakorlatilag már az élvonalat képezik... és lassan az akadémiai területeken is világvezetők... ha tetszik nekünk ha nem, az a hajó már elment, hogy Kínát ezen a területen meg tudjuk szorongatni... az ífjúságnevelési versenyt (háborút) Kína megnyerte a "Nyugat"-al szemben. Hogy ebben mekkora szerepe van/volt a Tik-Tok-nak és a social mediának....
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Vesa
veterán
válasz Andras6800 #12684 üzenetére
Especiel, a kinai autókat is németek rajzollják.
A tudomány a valóság költészete!
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #12666 üzenetére
Nem véletlenül nem akarja Németország és a német gyártók a büntetővámokat, és nem véletlenül akarja Franciaország és Spanyolország.
Azért ebben az is benne van vastagon, hogy a németeknek van komoly veszteni valojuk a kinai piacon, ha Kina ugy dönt, hogy retorziot alkalmaz. A Stellantis-nak, meg a kis egyéb gyartonak nemigen, mert hat nem igazan vannak jelen a kinai piacon. Szoval itt a németek nagyon sok tekintetben a seggüket féltik inkabb ...''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest