Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Jorus

    nagyúr

    válasz *Z/\ck* #7000 üzenetére

    Inkább itt, hátha mást is érdekel.

    A modokhoz mindig csatolnak egy infó vagy readme file-t, ahol pontosan le van írva a telepítés menete. Általánosságban úgy kell feltolni a modokat, hogy kitömöríted az állományokat, amiknél rendszerint lesz egy esp és egy esm file, valamint egyéb file-ok. Az esp-t, esm-et berakod a C:\Program Files\Bethesda Softworks\Oblivion\Data mappába, a többi file általában mappákba tömörödik ki, rendszerint Meshes, Textures, Sound, stb. néven. Ezeket szintén bemásolod a Data mappába, értelemszerűen a Meshes alatt levő file-okat a Data\Meshes mappába, a Textures alatti file-okat a Data\Textures mappába, stb. Ha ezzel megvagy, Mod Manager-ben beállítod az új modokkal a betöltési sorrendet, bepipálod az új mod(ok) esm és esp sorait. A modok, mod manager, egyéb kiegészítők, a betöltési sorrend megtalálható Katt777 pajtás oldalán a Letöltés menüpont alatt. A Katt777 által kreált betöltési sorrend ki lett kísérletezve, jól működik. Ha olyan modot teszel fel, ami ott nem szerepel, akkor neked kell megnézned, hogy van-e ütközés, jó-e a sorrend, stb.

    KoTN, SI-t végignyomtad már? Ha valamelyest unod az alapjátékot, akkor nagy, átfogó mod-ra lesz szükséged, mint amilyen az OOO vagy az MMM. Én az utóbbit használom. Új fajok, új tárgyak, fegyverek, stb. meg az egész játék fílingje kicsit megváltozik, egész érdekes. :)

    Nekem jelenleg ezek vannak fent:
    - Better Cities (nagyon szép városok, megtöltve élettel, rendesen terheli a gépet)
    - Illumination Within (éjszaka fények az ablakokban, templomokban)
    - Natural Enchantment (növényzet, hangok, állatkák, időjárás, ég, stb. nagyon szép látvány)
    - QTP3 (részletes textúrák)
    - Black Market (feketepiac, jó cuccok)
    - Bartholm (plusz városka arénával, kastéllyal, hajóval, külön kis szigettel)
    - MMM (komplett mod új fajokkal, tárgyakkal fegyverekkel, pluginokkal)

    Ha felteszed pl. a Bartholm nevű modot, akkor megjelenik a város egy addig kvázi üres területen.

    Így néz ki a Nibenay Basin az alapjátékban:

    Így pedig Bartholm városával:

    [ Szerkesztve ]

    ''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

  • KilgoreTrout

    senior tag

    válasz *Z/\ck* #7000 üzenetére

    Sok bosszúságtól kíméled meg magad, ha alapból .omod fájlokat töltesz le. Az újabb modok már ebben a formában vannak fent, de az Oblivion Mod Managerrel te is könnyen tudsz készíteni a letöltött sima tömörített fájlból. Így nem kell 600 backup a data könyvtárról, és egy klikkel tudod engedélyezni/letiltani a különböző módosításokat. Kísérletezéshez ideális.

    Még egy nagyon hasznos mod (amit azt hiszem nem írtak eddig) a Tamriel Travellers, egyrészt nem lesznek annyira kihaltak a városok közötti utak, másrészt egy loot után sokkal könnyebben/gyorsabban el tudod adni a dolgokat, nem kell a városba teleportálni.

    A másik meg a Unique Landscapes, mondjuk ezt lehet, hogy a tapasztaltabb játékosok tudják igazán értékelni. Nekem egy résznél volt gáz (mondjuk nem rajtam fel mindet), az Anvil Bay Expansionnél ha a kikötőből mentem északnak, akkor be tudtam menni a nagy sziklák alá. De ez marha jó dolgokat rak be a tájba, működő vízimalmok, búzamezők, mindenféle elhagyatott ház, sötét erdők, sokkal változatosabb lesz Tamriel és meglepő módon alig konfliktál valamivel. (Mikor utoljára játszottam kb 50 mod volt aktív, és csak a már említett anvil-es dolog volt gond)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák