-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
GypsFulvus2
őstag
válasz katt777 #9514 üzenetére
"Naponta emelkednek ki szigetek..." No azt megnézném... Egy ilyen esetről tudok, egy Hot-Spot vulkánról. Az elsüllyedés már valamivel gyakoribb, de azért ahhoz is kell egy Tambora, egy Szantorin, vagy egy Krakatau. Az meg sajnos nem adatik meg minden nap. Földcsuszamlások, vagy laharok már gyakoribbak, különösen trópusi területen, de hát Cyrodil éghajlata mérsékelt. Tamriel területén egyedül a Vardenfell szigeten, a Red Mountain közelében várhatunk komolyabb geomorfológiai inverziót
Bendőke: Daedrák kérdése. Hát ez nem egyszerű. Az Annotated Anuad szerint (is) a világot a két ellentétes őselem harca hozta létre. Ezek voltak Anu, a fény, a teremtés és az összes pozitív dolog princípiuma, és Padomay, ami a sötétség, pusztítás, és minden negatív dolog princípiuma.
Harcuk során Anu kiotott véréből keletkeztek a nap a csillagok és maga az Aetherius sík, kettőjük elkeveredett véréből az Aedra ősszellemek (istenek, akik teremteni és pusztítani és képesek), míg Padomay véréből a Daedra ősszellemek, így ők csak pusztításra képesek. Az összes ilyen nagyhatalmú kvázi-isten Aedrát és Daedrát összefoglalóan Et'Ada néven is illetik. Az Aedra közé tartozik pl. az Eight Divines (de pl. Tiber Septim nem, ő halandóból vált istenné) istenségei; Stendarr, Akatosh stb. Ők a felelősek (főként Lorkhan, a "hiányzó Isten") Mundus, az anyagi sík megteremtéséért. E síkon helyezkedik el Nirn, rajta többek között Tamriel kontinense. Az Oblivion síkja pedig ugye a Daedra Et'Adák lakhelye. Minden ilyen Daedra Et'Ada redelkezik egy saját "territóriummal" az Oblivion síkján. Amit mi a játékból ismerünk (az a csúnya vörös lávás terület) az Mehrunes Dagon uralma alatt áll. Az ő szolgálói a Markynaz-ok, Valkynaz-ok stb. De más Daedrák teljesen más jellegű territóriumokat uralnak. A Shivering Isles is az az Oblivionban helyezkedik el; ez ugye Sheogorath territóriuma, ahol is a Dark Seducer-ek és Golden Saint-ek állnak uruk szolgálatára. Ezek megjelenhetnek Mundus síkján is, ha találnak oda egy kaput (pl. Golden Saint-ek felbukkannak a Morrowindben is). Az összes ilyen kisebb rangú Daedra, egy-egy Et'Ada Daedra szolgálatában áll. E "köznépi" Daedra fajok is kétneműek, de általában csak egy nem képviselőivel találkozol, mert míg pl. a Markynaz-ok társadalma patriarchális, addig a Golden Saint-eké matriarchális. Az Et'Ada Daedrák között is van hímnemű, nőnemű (pl. Azura), sőt, még hermafrodita (Mephala) is. Azt ne kérdezd, hogy Hermaeus Mora milyen nemű. A Daedrák is képesek tehát szaporodni, a hallhatatlanságuk pedig arra vonatkozik, hogy a lelküket befogadó porhüvely (jellemzően erőszakos) elpusztulása után, lelkük és tudatuk hiánytalanul új befogadó testet kap egy szertartás során (az Oblivion "vizei" által). Így tehát még ha elpusztulnak is, új testükben rendelkeznek minden korábbi emlékkel, tudással és egyedi jellemvonással, ezért nem félik a "halált".U. I. Kezdek én is bekattanni, mint Varlaisaran, bár én még nem kezdtem el Nirn eseményeivel álmodni...
[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
válasz katt777 #9516 üzenetére
Pedig nem. Geológus vagyok. Elég sok éve. Szakterületem a vulkanológia és a magmás kőzetek geokémiája. Akik ilyesmit mondanak/írnak, azok érdekes "tudósok" lehetnek. Sok klassz dolgot tudunk erről mesélni én is meg Bendőke is, ha érdekel, akár a vulkán blogon is.
Varlaisaran:
[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
válasz Varlaisaran #9522 üzenetére
A bugok szinte minden nagyobb játék "természetes" velejárói. Elvétve jön ki olyan játék, amelyben elsőre nincsen komolyabb játékmenetet befolyásoló/történetet megakasztó bug. Az már szinte sikernek tűnik. De így volt ez régen is, a BG, a Planescape Torment, vagy Gothic idejében, de a Morrowind vagy Daggerfall is beleillik ebbe a sorba. Nem tudom, hogy ez a minőség ellenőrzésre fordított kevesebb idő miatt van, vagy mert egyszerűen egy ilyen méretű és összetettségű játékot már tényleg lehetetlen hibátlanul kiadni, főleg a rendkívül változatos HW és SW hátterű PC-re. Szóval én nem parázok a bugok miatt. Biztos lesz benne egy csomó, aztán majd jönnek a patch-ek sorban. Ez a világ rendje...
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
válasz Varlaisaran #9524 üzenetére
KKaresz45 jól mondja. "Siralmas a számítástechnika már" Ahha. "Bezzeg a régi szép időkben..." Hát én még emlékszem a C64-es "Load Error"-okra... Meg a felsorolt játékok, és még millió más példa. És a Jóisten mentsen meg a konzol színvonaltól. Lásd a sirámaimat itt. Szóval én inkább együtt élnék még egy ideig a bugos PC játékokkal, ha lehet.
Ami meg ezt a név reklámot illeti: én nem kaptam fel a vizet, inkább röhögtem egy jót. Szerintem a marketinges is be lehetett állva/lőve amikor kitalálta.[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
válasz Varlaisaran #9530 üzenetére
Hát nem tudom. Én a geológiához értek (Katt:ez nem "magyar tananyag" hanem tények kérdése. Egyébként tanultam külföldön is, a NG pedig ismeretterjesztő adás, annak minden előnyével és hátrányával -off vége), ti meg a programozáshoz. Én csak azt látom, hogy pl. az 1999-es Planescape Torment semmivel sem kevésbé volt bugos, mint az Oblivion. Szóval érdemben sem előre, sem visszafejlődést (legalábbis azóta) én nem nagyon látok. Hogy korábban mi volt a helyzet, nem tudom, ezt ti jobban átlátjátok (én a BASIC-ig jutottam anno ).
Ami a landscape-ezést illeti: megpróbálhatok segíteni, de amint már mondtam, segghülye vagyok a CS-hez, sosem használtam. Lehet, hogy tovább tart betanítani, mint amennyi hasznot hoznék. Hétvégente pár órát tudnék rászánni, nem tudom ennyi idő alatt mekkora munkát lehetne elvégezni. Korábban nem azt mondtad, hogy problémák lépnek fel ha nem elkészíted, hanem bemásolod az elemeket? Ha így van, akkor az én vagy más által készített darabok bemásolását az általad készített munkába hogyan lehet megoldani?
[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
válasz Varlaisaran #9534 üzenetére
Nos, ebből közel sem mindent értettem, de elküldöm privátban a skype címemet, aztán este vagy holnap megbeszéljük mit és hogyan tudok segíteni.
A Dremora csávó ezt mondja: "You destroyed the Sigil Tower at Ganonah" Ebből nekem az jön le, hogy Ganonah az Oblivionnak az a része, ahol a Sigil torony állt. Semmiféle információt nem találtam arról, hogy ez Kvatch neve lenne, vagy hogy van-e a kacsolata e névnek az Ayleidekkel. Ez szerinted Ayleid név? Lassan befejezem az Imperial Library átnyálazását. Az eredmény nagyon szegényes, konkrét információ alig van. Ha akarod, holnap elküldhetem az anyagot privátban.
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
válasz hoffman_ #9554 üzenetére
Sajnos nem tudok, mert a fraps egyáltalán nem hajlandó képeket készíteni. A Morrowindről a MGE segítségével csináltam képeket, de az OBGE nincs fenn, mert a vasam azt úgysem bírná el. Ha tudsz javasolni működő alternatív módszert a használhatatlan fraps helyett, akkor szívesen megcsinálom.
[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
válasz Bendőke #9560 üzenetére
Ezt mondta Hoffmann is. De nálam egyszerűbb a dolog: 10 próbálkozásból 0 alkalommal készít képet. Mindegy, hogy átállítom-e a billentyűkiosztást, vagy nem, illetve az is mindegy, hogy átállítom-e az alapértelmezett foldert, az mindig üres marad. Nálam ez a program nem készít képet, ennyi. (Az fps-t viszont számolja)
[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
válasz Bendőke #9634 üzenetére
Aha. Akkor ezért lehetett, hogy amikor egyszer elhatároztam, hogy nademostaztán minden kaput bcsukok amit csak látok, akkor Skingrad közelében 18 db-ot kellett bezárnom.
Varlaisaran: Elnézésed kérem, de egyszerűen nincs időm rá, hogy érdemben segjtsek. Ha egyszer eljutsz a történetig, akkor abban nagyon szívesen, de a CS számomra érthetetlen; akár kínai mandarinul is íródhatott volna. Megpróbáltam, két hete megnéztem mi fán terem, de esélytelen; én ehez hülye vagyok.
Ha valaki unja az oblit, annak javaslom próbálja ki a Two Worlds II.-t, ha sandbox barangolásra vágyik. Hatalmas pozitív csalódás számomra az a játék, nem gondoltam volna az első része után, hogy ilyen jó lesz.
[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
válasz Varlaisaran #9636 üzenetére
Az jó. Amikor utáljára felnéztem, elég kilátástalannak tűnt a dolog. Akkor most már futószalagon gyártódik a Tamriel 2 ? (amúgy nem lenne jobb megvárni most már a Skyrim construction set-jét? )
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
válasz =WiNTeR= #9669 üzenetére
Ha a játékod nem virágbolti, és a legfrisseb patch-ek fenn vannak (lásd 1. hsz) akkor nem lehet különösebb gond. A szokásos köröket fusd meg először: patch, friss driver stb. Városokban, ahol sok NPC interakció van, a radiant AI nevű programrész fogyaszt sokat -ez főleg a processzort veszi igénybe, míg városon kívül inkább a VGA ereje számít. Mivel a cuccoknál nincs megadva semmi, ennél konkrétabb infókkal sajnos nem szolgálhatunk.
Többieknek: sok bajom van mostanában, csak ritkán tudok felnézni, de azért örülök, hogy nem halt még ki a topic
[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
válasz =WiNTeR= #9678 üzenetére
Nem a gamebryo-val lesznek itt a gondok. 1680x1050-ben, ezeknél eonokkal öregebb proci+ VGA párosítással nincs semmi FPS problémám. Itt valami kompatibilitási, vagy driver gond lesz, illetve ha crack-elt verzió, az is okozhat gondokat. Ha valami VGA limit van, akkor az szabad természetben, főleg a Golden Coast környékén jön ki a legjobban, ott tapasztalható a legnagyobb FPS esés.
[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
válasz Varlaisaran #9736 üzenetére
Qrvjól néz ki. Te tervezted? A textúrák felbontása gondolom még változni fog, mert néhol elég homályos. Az a makró kép a virággal meg bexarás.
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
válasz Varlaisaran #9739 üzenetére
Aha. Valamit kezdeni kéne vele, mert így nagyon "mozaikos" a textúraminőség, és ezért feltűnő.
Hát amit a Lore-ban Ayleidekről tudtam, azt anno rádöntöttem abban a gigahoszú privátban. Deakkor még az volt a terv, hogy Tamriel 2.-t csinálsz, és ennek megfeleően valami nagyszabású dolgokban gondolkodtunk: vsszateleportálás az ayleid korba stb.
Ha most ez kisebb szabású dolog, akkor is azt javaslom, hogy nézd meg azt a régi üzenetet, és válassz ki egy megfelelő részt, ami illik ennek a mod-nak a nagyságrendjéhez. Aztán lehet ötletelni, questet gyártani, abban szívesen segítek.Ceyatatar nevéről rémlik, hogy olvastam valamit az Imperial Library-ben, majd utánanézek.
[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
válasz Varlaisaran #9743 üzenetére
Valamit akkor most nem értek. Azt mondod, hogy Tamriel2-t nem lehet megalkotni, ugyanakkor a készülő mod akkora területre terjed már ki mint Colovia. Nem mondom, a kettő között van méretbeli különbség, de már nem nagyságrendbeli. Akkor a landmass mégiscsak módosítható-faragható épelméjű sebességgel?
Annak idején olyasmit terveztünk, hogy a hős valamilyen teleport/varázstekercs hatására átkerül az Ayleidek idejébe, Alessia korába, ahol az a feladata, hogy valamiféle menedéket biztosítson a kiirtás szélére került Ayleideknek. Ez lehet valami olyasmi, mint amit Kagrenac alkalmazott a Dwemer esetében, de izgalmasabb, ha valami "időburok"-ba teszi a népességet, ami a megfelelő pillanatban kinyítva lehetőséget ad némi revansra... Hősünknek ehhez be kellett volna szivárognia Pelinal-ék táborába (ezért kellett az Ayleideknek egy ember erre a célra), és mindenféle varázstárgyakat megszereznie, vezetőket megmerényelnie, ilyesmik. Ez volt a nyers ötlet.
Végül is, ha nem lesz Tamriel 2. az ötlet második fele alkalmazható. A Septim vonal kipurcant, itt az ideje a visszatérésnek.
"Tamriel lakói egyszer csak arra lesznek figyelmesek, hogy a coloviai határvidék irányából fényes kék villanások láthatóak. Először újabb oblivion-kapuk nyitásának vélik a dolgot, de az odaküldött felderítők arról számolnak be, hogy az egykori aylied romok újra teljes pompájukban tündökölnek, és körülöttük Ayleidnek látszó elffélék nyüzsögnek. Skingrad grófja, mivel különösen fenyegetve érzi magát, üzenetet küld hősünk számára, hogy vizsgálja ki, mi a francnyavaja történt..."
Egy ilyen indítás, mondjuk?Cayatatar: Jól rémlett akkor, ezt a könyvet olvastam. Úgy értelmeztem, hogy a "Shadow of the Fatherwoods" -ból a "Fathetwoods" valami olyasféle jelentéstartalommal bírhat, mint a német-germán kultúrkörben a "Fatherland".
Hadhuul lenyomásáról már én is írtam neked abban a privátban, az utolsó bekezdésben, "Alessia korában biztosan létező Ayleid királyságok" -nál:
"Ceyatatar (Ceya-tar), királya Hadhuul (Fire King). Ő volt a legkegyetlenebb, Pelinal hívta ki és ölte meg őt is."
Pelinal akkoriban többek között azzal foglalatoskodott, hogy sorban kihívta és kinyírta, az Ayleid városállam-királyságok uralkodóit. Emlékszel, Hadhuul volt az, aki a fény helyett annak tisztátalan formáját, a tüzet imádta, és mindenféle elevenen elégő áldozatokat nyomtak Ceyatatar-ban, többek között gyerekeket is. Drogokat is használtak. Lehet, hogy innen származik a "Cey", mivelhogy erre a királyságra árnyék vetült, mivel ezt az elfajzást már a többi Ayleid királyság sem nézhette jó szemmel...
Szóval egy ilyen őssel én nem büszkélkednék...[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
válasz Varlaisaran #9748 üzenetére
Szép. jól megcsináltad, hogy ne legyen kriptahangulat. Belső részekbe még nem lehet bemenni?
Fatherland- ez egyszerűen az "anyaország, anyaföld, haza" jelentésekkel egyezik meg kb, csak a germánok erősen patriarchálisak. Csak azt akartam ebből kihozni, hogy abban a kifejezésben sem az "ős" szerepel, hanem az "apa"/ atya" kifejezés.Ja, a többi Ayleid király legföljebb halálra dolgoztatta az ember rabszolgákat. Hadhuul viszont elevenen elégette őket... micsoda pazarlás!
[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
válasz Varlaisaran #9750 üzenetére
Jó, hát voltak akkor még ott perverz állatok többen is Bár emlékszem, hogy azt régebben sem tudtam lefordítani, hogy mi a fene az a "gut-garden".
[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
válasz Varlaisaran #9852 üzenetére
Oké. Ma este még én is agyalok meg utánanézek a forrásoknak.
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
válasz Kareszovics #9854 üzenetére
Hű bakker, ez meg mi fán terem? Marha jól néz ki. Ja nye gavarju paruszki. CSak néhány elsigetelt szót és mondattöredéket értek. Ez valami nagy konverzió lesz mint a Nehrim? Van valami infó róla? Sok Morrowindből származó elem tűnik fel benne: Tribunal-oltárok, Indoril meg Gah-julan sisakos Dunmerek, Dwemer erőd, óriásgombák és Hlaalu-stílusú középületek. Jól látszik, mekkora hangulatbomba lenne a Morrowind egy moddolt Oblivion vagy netán egy Skyrim-szintű grafikával. De van pár teljesen új elem is, amelyek engem kissé a Gothic 3-ra emlékeztetnek, pl a havas táj a kunyhókkal, meg a fűrészelő faszival.
[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
válasz Varlaisaran #9869 üzenetére
Látom kezdesz bekattanni...
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
válasz Varlaisaran #9873 üzenetére
Ha a múltkori eszemcserénk alapján pontokba szeded a vázat, akkor a történetet meg a lore elemeket megpróbálom kibontani. Amit a múltkor beszéltünk, azt már sokat szinesíteni nem kell.
[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
válasz Varlaisaran #9988 üzenetére
Hogy szarnának szögesdrótba csomagolt sünt... Igen, én is pont ettől undorodok, kontroll alá mindent és mindenkit! Hogy rohadnának meg... Aztán majd jön a felhő... és majd azért kell perkálnod havonta, hogy a saját adataidhoz hozzájuthass. Még 3-4 évet adok, hogy ez elkezdődjön.
Hoffmann: ja nem érdekel, ugye? Netbankoltál már? A én gépemen nem lesz fenn soha ez a xar, az biztos. Ha Bethesdáék csak így adják ki, hát akkor így jártak, vesztettek egy vevőt.[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
válasz Elydan #10015 üzenetére
Sajnos magyarítással kapcsolatban semmi tapasztalatom nincsen, sosem használtam. Azt tudom, hogy többeknek okozott grafiakai glitch-eket. A telepítési sorrend megfelelő volt? Itt ellenrizheted Van fent más mod? Ha igen, akkor a betöltési sorrenddel lehetnek gondok. Ha nincsenek, akkor feltételezem, hogy a magyarításnak a hivatalos patch-ek és az unofficial patch-ek utn kell betöltődnie. A betöltési sorrendet pl az Oblivion Mod Managerrel tudod állítani. Az 1 hsz elolvasása erősen javallott, esetedben különösen a "telepítés, grafikai beállítások..." link.
[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
válasz Inv1sus #10100 üzenetére
Lehet, hogy azért unod meg hamar, mert túl koncentráltan nyomod. A morrowindet is viszonylag hamar meguntad. Jobb úgy játszani ezeket a játékokat, hogy maximum csak pár naponta veszed elő 1-2 vagy 2-3 órára. Különben túl töménnyé válnak egy idő után. Én már régóta csak relaxálni, kóborolni járok Tamrielbe. A Shivering Island-s-ot azért ajánlom, hogy próbáld meg; új környezet, szórakoztató lakosok, nem beszélve Sheogorath-ról... Ráadásul a rendfenntartók különösen csinosak.
[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
Bendőke, te sokat játszottál Khajit karakterrel. Ugye el tudja kapni Khajit is a vámpirizmust, tehát lehetséges Khajit-vámpír? Viszont argóniai elvileg nem kaphatja el mivel minden betegségre immunis. Viszont a DB küldetés során argóniait is átalakíthatnak vámpírrá? Ha nem, akkor van egy küldetéssorozat (a vámpirizmus-gyógyjtásos, Skingradi herceg rejtekhelyes) amit argoniaival nem lehet végigjátszani.
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
válasz Bendőke #10133 üzenetére
Igen, ezt Katt is javasolta már egyszer régen, de olyan nagy melónak tűnt (legalábbis ha korrekt módon akarjuk megcsinálni), hogy visszarettentem tőle. Mostanában meg nem Oblizok. Ahogy most belegondolok, már több mint egy éve nincs fönn sem ezen sem az előző gépemen, úgyhogy sokat felejtettem. Mostanában a Morrowindet tolom xarrámoddolva, de azzal sem játszottam már egy hónapja. Kevés a szabadidő
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
válasz Bendőke #10138 üzenetére
Gyps Fulvus egyelőre nem tervezi. Egyrészt túl sok risztó hír, butításról szóló beszámoló stb érkezett felőle, másrészt nagyon nem szeretnék egy DRM-el egyesített spyware-t telepíteni a gépemre. Ez most komoly dilemma, mert egy másik játék is steamwork-ös ami erősen érdekel (a Deus Ex HR). Szóval öreg koromra vagy visszatérek a virágbolthoz, vagy beadom a derekam és bedarál a Gépezet. Meglátjuk.
Van itt egy szinvonalasnak tűnő, spoilermentes ismertető. Ez alapján talán mégsem butították xarrá, és jó lesz. Azért én is megvárom előbb a számomra mérvadó, hozzám hasonló ízléssel rendelkező itteni kollégák véleményét. Addigra legalább kijön pár patch, stb. Majd karácsonyra talán megveszem.[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
válasz Varlaisaran #10142 üzenetére
Az engem is érdekel majd. Bár annyira azért nem "égett be" a tudatomba, mint a TES sorozat.
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
válasz Varlaisaran #10146 üzenetére
Végül is, ha jól tudom, már a Morrowind is Gamebryo motort használt, nem? Úgy látszik, ez olyan motor amelynek evolúciója folyamatos, nem pedig szakaszos, mint a többi fejlesztőnél.
[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
válasz Varlaisaran #10148 üzenetére
Ez le fog csengeni egy idő után. A Morrowindre is jelennek még meg a mai napig modok. Az újdonság varázsa el fog múlni. Persze mindez attól is függ mennyire lett jó és időtálló a Skyrim, és vele összehasonlítva mennyire maradandó az Obli.
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
Ha a steam-es verziód van meg, akkor elméletileg minden hivatalos patch-nek fennt kell lennie rajta, tehát azokkal nem kell törődnöd. A végleges verziószámnak, amit a játék főmenüjének képernyője sarkában látsz, 1.2.406-nak kell lennie. Van egy kis kavarás, hogy a steam-en van "sima" GotY verzió, és van egy "deluxe" GotY verzió. CSak az utóbbi tartalmazza a sok kicsi kiegészítőt, a "sima GotY" csak a nagyobb (KotN, SI) kiegészítőket. A grafikai modok elvileg nem igénylik a teljes "deluxe" verziót, de a többi mod (pl. quest modok) igen. Az általad linkelt kép alapján neked a deluxe változat van meg, tehát ez rendben lévőnek látszik.
Ha meggyőződtél róla, hogy a hiánytalan 1.2.406 verziód van fenn, utána töltsd le és telepítsd a Katt általad is linkelt cikkében lévő unofficial patch-eket. azok a linkek még működnek a cikkben, telepítsd abban a a sorrendben, ahogy ott fel vannak sorolva. Itt megint lehet egy probléma: a seam-es verzióval sokaknak gondja akadt, olyan bugok jelentkeztek a grafikai modok után, amelyek a dobozos, vagy a virágbolti verzióval nem. Ha telepítetted ezeket az unoff patch-eket, lépj be a játékba, és vidd el a főküldetést addig a pontig, amikor már ki tudsz lépni a szabad ég alá. Készíts backup mentést a data könyvtáradról, majd egyszerűen kövesd a Katt cikkében a "A telepítés" c.fejezetet (az 1. pontot neked elvileg már nem kell megcsinálnod). Ott lépésről-lépésre le van írva mit csinálj. Az oblivion mod manager-t innen töltsd le, ez az aktuális legfrissebb verzió. A mod manager használata nélkülözhetetlen a betöltési sorrend beállításához. Amit belinkeltél, a data könyvtárad, az egyszerű felsorolás, nem a betöltési sorrend. Amit nem értek benne, az hogy a master file (Oblivion.esm) nincs beikszelve. Elméletileg ami ikszelve van, az aktív, tehát az esm-nek is ikszelve kéne lennie. Lehet, hogy ez valami steam kavarás, de sztem jelöld ki.
Gamepadról nem tudok nyilatkozni, de sztem egy PC-s játékot bűn lenne azzal erőltetni. Az általad említett egér-érzékenységi problémával nem találkoztam, de a beállításoknál elvileg állítani tudod az érzékenységet.[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
válasz vhunor #10154 üzenetére
Mármost te lettél vámpír? Ha igen, és meg akarsz tőle szabadulni, akkor keresd meg Raminus Polus-t Imperial City-ben az akadémián. Ő nem tud túl sokat, de eligazít, hová fordulj, és egy hosszú küldetés indul el, aminek a végén kigyógyulsz.
Nagyon rég játszottam a játékkal, de olyanra nem emlékszem, hogy vámpír üldözött volna éjszakánként, pedig a brumai vámpírvadászos küldetést megcsináltam én is. Biztos, hogy vámpír?
A technikai kérdésedet sajnos passzolom.[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
válasz Varlaisaran #10158 üzenetére
Ja, elfelejtettem, hogy ha ez az álom jön, akkor már nem az első napban van, és már nem hat rá a cure disease. Hiába, régen játszottam.
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
válasz vhunor #10160 üzenetére
Ha nem elég magad a resist disease értéked, akkor egy vámpírral harcolva, vele érintkezve is elkaphatod. Nem vetted észre a feliratot (nyilván a csata hevében) és az első napi tünetek nem feltűnőek. Ha az aktív hatásokat nem nézted meg, akkor lefeküdtél aludni, aztán kész.
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
válasz Varlaisaran #10166 üzenetére
De elvileg ezt a bugot az egyik unoff. patch javította.
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
A 3. "a" jelű verziód a jó. De abból is csak az unoff patch-ekkel, tehát az utolsó három sorral van dolgod, hiszen a steam elvileg felpatch-elte a játékot az összes hivatalos, (azaz official) patch-el. Ez a lassú járás hiba eddig nem fordult elő, legalábbis én nem emlékszem ilyesmire a fórum hosszú története folyamán. Attól tartok valami speciákis steam-es bug lesz. Neikszelted végül az ovlivion.esm-et a data-ban? Ha nem próbáld ki, lehet, hogy ez az idióta steam real time letöltéssel próbálja futtatni a játékot, és azért lassul be nálad is, meg oliba-nál is? Nekem szerencsére dobozos van, azzal ilyen gond nem volt soha. Ha nagyon nem akar menni a dolog, akkor - khmmm, khm- megpróbálkozhattok a virágbolti verzióval is. Végül is megvásároltátok a játékot, tehát megvan hozzá a jogalapotok, ha az eredeti bugos marad. Meglepő módon azzal van a legkevesebb probléma.
Magyarítást elvileg a legvégén kell telepítened, minden más általad használt mod után. (Javaslom, hogy a játékot először kizárólag grafikai modokkal játszd végig. Rengeteg küldetés/új terület stb mod létezik, de csak azután érdemes ezekhez hozzálázni, miután az alapjátékot és hivatalos kiegészítőket végigvitte az ember. Az is leaglább 100 óra játékidő) A magyarítás egyébként elég sok galibát okozott, aogy a fórumban láttam (mert belenyúl a master file-ba és nekem szerencsére sosem volt rá szükségem, mert az angolságom elég jó. E téren tehát sajnos nem tudok segíteni, nincs tapasztalatom.[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
válasz Varlaisaran #10183 üzenetére
Én is eléggé hasonlót írtam, csak nem ennyire szakmai szemmel. Ugyanakkor el kell mondanom, hogy azóta már minden hibájával együtt "beszippantott" , akárcsak az Oblivion anno. Azt hiszem, ha valaki komolyan moddolásra adja fejét mint te, és belelát a folyamatokba, akkor bizonyos szempontból sokat veszít. Én nem scripteket, masheket és textúrákat látok, hanem tájat.
Ja amúgy mennyi könyvet olvastál? Vágod, hogy majdnem u. azt a történetet valósították meg a negyedkor első két évszázadában háttér lore-ként, mint amit mi terveztünk a mododhoz, csak nem Ayleid restaurációval, hanem az Aldmeri Dominium "feltámadásával"? A birodalom romokban... A köcsög High Elfek már a spájzban vannak... Kemény... Hát ezért küszködött annyit a Champion of Cyrodil???
[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
Na, örülök, remélem nektek is annyi örömet okoz majd ez a játék, mint nekünk. Ha bármi tanácsra van szükségetek, akár technikai, akár játékmenet terén, nyugodtan írjatok csak ide. Egy jótanács: szintlépéskor ügyelj rá, hogy a választott attributumaid legalább 3-al nőjenek, és az Endurance legyen az első amit kimaxolsz (vagy legalább az első 3 között)!
Varlaisaran: Sztem az Oblivionban is pont u. ilyen volt a voice acting, u.ennyire amatőr szintű. A Lost Spires-ban pl. messze jobb, mint mint az alapjátékban. Úgy látszik, erre költenek a legkevesebb lóvét. Viszont a környezeti zajok nagyon jók lettek, és a zene is maradt magas szinvonalú. Az UI. qrvaszar, de jobb híján kezdem megszokni. A kovácsolás/craftolás pedig egészen remek lett (Gothic koppintás, de jó) Nem értem, hogy ha bele mertek tenni egy ilyen non-árkád új elemet, akkor minek kellett kivenni a spellmaking-et?? A lore háttér pedig durva, gyakorlatilag megszakadt a birodalom hagyományos szövetsége Akatosh-al az amulet of Kings pusztulása, és a Septim vérvonal kihalása miatt. Új szövetséget kell kötni. Közben a restaurált Aldmeri Domínium elfoglalta a fél birodalmat, és egyszer lerombolta Imperial City-t is. Javaslom olvasásra először a "The Great War" c. könyvet. Még nem tudom mi sül ki a fő sztoriból, de már a játékról szóló első hírek során, amikor bemutatták a sárkánykiáltásokat felmerült bennem, hogy itt nemcsak Skyrim, ahnem esetleg a birodalom trónjáról is szó lehet. Hiszen Tiber Septim volt az utolsó, aki birtokában volt a Thu'um-nak.
[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
válasz Rozsomák13 #10188 üzenetére
Uhh. Konzolparancsokban Varlaisaran, meg a Katt a kompetens, esetleg Bendőke, én ehhez sajnos hülye vagyok. Volt már itt régebben hasoló probléma, és létezik egy "feltámasztó" konzolparancs, minden karakternek van egy RefID-je, de legföljebb kiguglizni tudnám. Alapból nem jó ötlet átírni az npc-k kódját ölhetővé, mert több küldetést is bukhatsz miatta. Az a szőke manus nem az aréna-beli fanod volt, miután Great Champion-ná váltál? Mert azt le lehet rázni.
[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
válasz Rozsomák13 #10188 üzenetére
Na, voltam olyan jó fej, hogy utánanéztem. Ha minden igaz ezt kell beírnod a konzolba:
prid 0002AE31
player.moveto 0002AE31Ha nem látod ezek után Maglirt, akkor még egy sort:
enable
Ha ez nem működik, akkor sajnos passzolom.
[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
válasz Cucuska2 #10204 üzenetére
A grafikához nem, de sok mod csak azzal működik. Pl Deadly Reflex.
Varlaisaran: Bendőke pár napja kapacitált, hogy írjunk egy kiegészítőt az 1. hsz-hez, aktualizálni a grafikai lehetőségeket, illetve betenni egy quest mod részt, álljatok össze, és én is besegítek a quest modokba.
Mr. Csizmás: Nem ritkán j grafikai glitch-ek jelentkeznek, pl rózsaszín talaj. De van aki megússza.
[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
válasz Varlaisaran #10208 üzenetére
Oké! Írjál Bendőkének, lehet, hogy elkezdte már. Ha jól emlékszem a múlt héten beszéltem róla vele.
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
Új hozzászólás Aktív témák
- HP ProBook 645 G4 szép állapotban, AMD Ryzen 2700U, magyar világítós bill. gyári gari 2024-ig
- HP EliteBook 860 G10 (A13YRE8) - ÚJ - 16" üzleti notebook - i7-1365U, 16GB, 512SSD, W11 pro
- HP 14-em0001ne - ÚJ - 14" FullHD IPS notebook - Ryzen 3-7320U, 8GB
- Új bontatlan Sandisk Ultra 3d SSD 4TB és Samsung 2.5 870 Evo 500GB SATA3 (MZ-77E500B)
- BONTATLAN ÚJ iPad Pro 2021 2022 M1 M2 Chip 11 és 12,9 128-2000GB DEÁK TÉRNÉL AZONNAL ÁTVEHETŐ
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen