Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Kerékpár és roller 25 kilométerre napi szinten már nem opció, munkába járáshoz legalábbis, kivéve néhány sportmukit, akik mínusz 10 fokban ugyanúgy tolják az országútit, mint plusz negyvenben, de ez az elvetemültségen felül azt is feltételezni, hogy van egy fürdő, ahol rendbe tudod tenni magad érkezés után. Nálunk például nincs. Robogóval már most is azok járnak csak, akik mernek a kéttonnás SUV-ok meg kamionok között motorozni, kisbusszal pedig azok, akiknek ez egyáltalán lehetőségként adott a cég irányából, de jellemzően ez nem az irodisták terepe, többnyire a fizikai munkásoknak biztosítja ezt a vállalatok zöme. Akiknek meg nem, azokat látod az utakon napi szinten kocsival ingázni.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Ha megdragul az uzemanyag, akkor nem lesz annyi SUV es kamion se. Szoval megoldja a problemat.
Amugy meg az egesz csak megszokas kerdese, ezek nem igazi gatlo tenyezok. Lasd vietnamban nem nagyon akadnak fenn azon, hogy kamionok is vannak az utakon, kb. mindenki kerekparozik es robogozik(motorozik).
De mint mondtam, akkor ott a mopedauto, az kb. fele annyit fogyaszt es olcsobb is fenntartani.
[ Szerkesztve ]
-
Avicularia
veterán
Nekem egy fél éves Honda Civic hibridem van. Van benne automatikus és kézi segélyhívás. A fejegységről elő tudok fizetni Honda mobilnetre, amivel lesz hot-spot a kocsiban. Díját nem néztem meg. Tehát ha akarják simán aktiválják a mobilnetet sunyiban és letöltik a rögzített adatokat ha akarják a Hondánál. Már gondolkodtam, hogy ki kéne venni belőle a sim kártyát.
-
Reggie0
félisten
válasz Avicularia #55 üzenetére
Ha kisebb a forgalom, akkor a teherforgalom is hatekonyabban tud kozlekedni. Nem mellesleg az egeszseg is draga. Ha tudorakot kapsz igy, majd azt irjak a sirkovedre, hogy de legalabb olcso volt a kenyer?
-
veterán
"De mint mondtam, akkor ott a mopedauto, az kb. fele annyit fogyaszt es olcsobb is fenntartani."
Onnan indultunk, hogy nagy a dugó. Miben lesz ez jobb a mopedautóval, ami vért húgyozik kábé negyventől is?! Ha reggel az M5 bevezetőn majd mindenki negyvennel menne a városba, miközben tolja le a 40 tonnás vontató az útról, szerinted nem lesz dugó? Még itt vidéken is, pályán kívül is kész életveszély ez a sok lom transit meg ezeréves nyerges, biztos szívesen ülnék át egy 500 kilós nejlonzacskóba.
Vietnámot meg ne keverjük már ide, van néhány különbség a két ország között, bár tény, hogy mindkét helyen sárgák dolgoznak azért, hogy egy szintre kerüljünk. A baleseti statisztikák kapcsán azért nem vennék rá mérget, hogy jobban állnak, mint mi.
Valódi megoldás ebben az országban majd az lesz, amikor az átlag magyar tényleg annyira elszegényedik, hogy esélytelen lesz tankolnia még a 40 éves golfot is. Akkor majd járnak szép új villanyos járművek az utakon, és nyugodt lehet mindenki. Nem kell aggódni, ebben a tempóban és irányban haladva szerintem 20 év, és megleszünk!
[ Szerkesztve ]
-
Attila0
őstag
"Nem mellesleg az egeszseg is draga. Ha tudorakot kapsz igy, majd azt irjak a sirkovedre, hogy de legalabb olcso volt a kenyer?"
Ennyi erővel az is kerülhetne a sírkőre hogy "Éhen halt, mert tüdőrák veszély miatt volt drága a kenyér."
Na, szerinted melyik a rosszabb?
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
"kerekpar, roller, robogo(esetleg mopedauto), ceges kisbusz."
- kerékpár: Ha nem városban élsz és nem helyben mozogsz vele akkor nem opció. Tekerjen lakott területen kívül az autók között az akinek két anyja van. Sulis koromban bicóztam eleget forgalomban autók buszok és kamionok között, kösz elég volt. Csoda, hogy életben maradtam.
- roller: lásd. a kerékpárra vonatkozó részt.
- Robogó: lásd. a kerékpárra vonatkozó részt + a fogyasztása is egy rossz vicc. Egy 50ccm robogó 3 liter környékén vagy a felett felett kér 100 kilométeren. Ez picit erős.
- mopedautó: lassú kicsi büdös feltartod vele a forgalmat és ha ránézel spritmonitorra magad is láthatod, hogy közel annyit fogyasztanak mint egy modernebb kisautó. Az öreg fos 1.4 tdi-m 4,4 litert fogyaszt vegyesben. Egy Aixam sem megy el sokkal kevesebből szóval ez sem opció.#53: Ha megdrágul az üzemanyag akkor minden megdrágul. Nem gátló tényező? Ha szerinted nem az járj te napi 47 kilométert egy biciklin szirszar utakon kamionok távolsági buszok között majd megtudod. Vietnám? Tele a web olyan videókkal amin járművek között tekerő (többnyire valami távol-keleti) szervdonor artisták agyveleje belső szervei több méter hosszan repülnek ki a testükből és kenődnek szét a flaszteren amikor keresztülmegy rajta a teherautó. Kösz nem.
"De mint mondtam, akkor ott a mopedauto, az kb. fele annyit fogyaszt es olcsobb is fenntartani."
Az már a napnál világosabb, hogy mopedautóhoz sem volt soha dolgod különben nem írnál ilyen sületlenségeket róla.
mod:
#56: "Nem mellesleg az egeszseg is draga. Ha tudorakot kapsz igy, majd azt irjak a sirkovedre, hogy de legalabb olcso volt a kenyer?"
Megnyugodhatsz, sokkal hamarabb fogsz rákot kapni a stressztől, a kajáktól amit eszel, a szomszédaid vegyes tüzelésű kazánjától (+ ha városban laksz a szálló portól) mint az autók kipufogógázától. Van fogalmad róla mi jön ki egy átlagos kéményből amibe bedobálnak szórólaptól kezdve mindent ami elég? Nem igazán az autóktól kéne rettegni az csak csepp a tengerben.
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
Reggie0
félisten
Az, hogy akinek draga az uzemanyag valos alternativa mellett, az kevesbe fog autoba ulni, akinek meg muszaj, annak van valamivel olcsobb megoldas.
#598th:
"Tekerjen lakott területen kívül az autók között az akinek két anyja van"
Igazolasa annak, hogy csak uri huncutsag autoval jarni."Van fogalmad róla mi jön ki egy átlagos kéményből amibe bedobálnak szórólaptól kezdve mindent ami elég?"
Tipikus te is erveles.[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
"Igazolasa annak, hogy csak uri huncutsag autoval jarni."
Totál háttal ülsz a moziban. Kocsival 2x 25perc bejárnom ha műhely munka van. Bringával minimum 2,5 óra lenne naponta de robogóval is vagy másfél. Ismétlem: naponta. Egy héten az mennyi elpocsékolt idő is? Egy hónapban az mennyi eldobott idő is? Télen hóban-fagyban vagy épp nyáron a 35°C dögvész kánikulában qrvára nem fogok egy szutykos drótszamarat tekerni. Meghagyom másnak ezt a remek lehetőséget. Ez van. Abban a megyében ahol legrosszabbak a baleseti statisztikák, ahol a legtöbb ittas sofőrt csípik fülön annak ellenére, hogy nálunk a legkisebb a népsűrűség tekerj te az autók között. Ezeken a pazar fasza utakon ahol mindenki megy mint az állat, ahol a buszok és kamionok nyomvályúsra járták és letördelték az út szélét ezért még ha akarsz sem tudsz lehúzódni ha autó jön. Hajrá. Csináld te. Ne a fotelből legyél okos. Te fosol a tüdőráktól én meg attól, hogy elbacc valaki. a különbség az, hogy utóbbira sokkal nagyobb az esély... Szóval agyf*szt kapok az ilyen tudálékos okoskodóktól mint te akik személyeskedve felfelé tartott mutatóujjal megmondják a tutit a magas lóról.
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
Reggie0
félisten
Tokmindegy ki mit mond, kifogas az mindig lesz. Ezert kell leszarni a sirast es cselekedni. Majd ha kisebb lesz a forgalom, akkor a rendoroket is jobban at lehet helyezni, hogy a lenyeges dolgokkal foglalkozzanak.
Ha egy eroforras olcso, akkor azt pazaroljak. A pazarlast pedig nem ejnyebejnyevel meg szemoldokosszehuzassal lehet megszuntetni, hanem az ar emelesevel. Egyszeru ez, mint az egyszeregy.
A te peldadhoz visszaterve: Majd atszervezed a munkat es fele annyi alkalommal mesz, dupla annyi ideig dolgozol ott vagy koltozteted magad a muhelyt stb.. Sok alternativa van. Vagy te tonkremesz, mas meg felismeri a lehetoseget es nyit egy optimalisabban uzemelo muhelyet. A gazdasag megoldja, legfeljebb egyeni szinten paran megszivjak akik nem kepesek alkalmazkodni a korulmenyekhez. Az elet errol szol, nem a sultgalambrol. Ha nem igy lenne, meg mindig lovaskocsival jarnank es reggel palcaval kopognanak, hogy mikor kell felkelned.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Bocs, de úgy látom, nem csak fordítva ülsz a lovon, hanem a hátas el is van ásva a földbe, fejjel lefelé. Többen megírtuk már Neked, hogy a szép zöld világképed nem egyeztethető össze a realitással, amire a jelek szerint csak annyi válaszod van, hogy úri huncutság, meg "nem akarás" kérdése. Akkor ugorjunk egyet az elejére: szerintem meg tiltsák be az alkoholt, vagy tegyék megfizethetetlenné, mert én nem iszok, más viszont rongálja vele a saját máját, meg aztán foglalja a sort a kórházban. Ráadásul még részegen el is b_sz másokat autóval, vagy beesik eléd biciklivel. Cigizni se cigizzen senki, mert én nem cigizek, ráadásul attól nem csak a cigis, hanem a környezete is tüdőrákot kaphat, és egyébként is, úri huncutság, semmi szükség nincs rá, tekerjen dohány helyett biciklit. Nagyjából ugyanezt az érvelést tolod, ennek semmi értelme így. Én befejeztem...
[ Szerkesztve ]
-
Attila0
őstag
" Ha nem igy lenne, meg mindig lovaskocsival járnánk es reggel pálcával kopognának, hogy mikor kell felkelned."
Miért az sokkal jobb. hogy meg sem vettünk egy autó, ébresztőórát, de már szinte adhatjuk is el/hajíthatjuk is a kukába. Mert közben ki is jött ki belőle egy még jobb változat?
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Konkretan az arra volt pelda, hogy a fejlodessel szakmak is szunnek meg, megis pozitiv volt a vegeredmeny es akkor is keseregtek azon, hogy kinek szunik meg a munkaja(masik ilyen pelda az elektromos kozvilagitas bevezetese).
Meg oszinten szolva, aki 2x25km-et jar, az kibirja egy kis villanyossal is, igy legalabb megeri majd valtani, mert olcsobb lesz a belsoegesuhoz kepest, beirhatja a szmajlit a kockasfuzetbe a szamitas vegere.
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
Te nem háttal ülsz a lovon hanem a ló ül rajtad. Hülyeségeket írsz. A világ nem így működik főleg nem egy 90+ alkalmazottat tartó fémipari cégnél. Ott nem viheted haza magaddal a műhelyt, ember. A kisebb alkatrészeket előgyártom itthon és futóval viszem be homokolóba. Tudom tudom. Ne keressek kifogást kössem a bicikli mögé a futót és tekerjek. Bomba ötlet! Hogy ez eddig, hogy nem jutott az eszembe. Dolgozzak kétszer annyit. Ez még jobb! Kár, hogy csak 24 óra van egy napban. Az is elég nagy pech, hogy a munkaidőnk limitálva van napi 7,5 órában. Itt nincs túlóra, nincs hétvége. Ha fejre állsz akkor sem dolgozhatsz ennél többet és pont. De majd te biztos megmondod a tutit erről is. Az látom nagyon megy.
"A gazdasag megoldja, legfeljebb egyeni szinten paran megszivjak akik nem kepesek alkalmazkodni a korulmenyekhez."
Hja vagy úgy, ilyen alapon a tüdőrákkal sincs semmi gond. Legfeljebb egyéni szinten páran megszívjak akik nem képesek alkalmazkodni. Hát istenem, ilyen az élet. Ha nem tetszik a légszennyezés majd költözteted magad a város kényelméből oda a hol tiszta a levegő. mint írtam, hülyeségeket beszélsz újfent. Nem, a világ továbbra sem így működik. ¯\_(ツ)_/¯
mod: Szövegértelmezés egyes, leülhetsz. 2x25km-t járok a MŰHELYBE. Hétvégénként járjuk az országot mert mi a francot üljünk otthon. Majd ha nyuggerek leszünk ráérünk eleget ottohn a négy fal közt üldögélni. Nem igazán érdekel, hogy olcsóbban gurul a villanyos ha 1500 forint lesz a gázolaj azt is megengedhetem magamnak, nem fog földhöz vágni. Meghagyom az elektromos autós kínlódást a fillérb*szóknak akik egy excel táblát bámulva éleik le az életüket.
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz #79484416 #68 üzenetére
Frászt. A fő gond az, hogy a családtól veszed el azt a három órányi időt amit elbiciklizgetsz magadnak. Ha meg kivasalnak game over. És mindezt a semmiért. Na ez a fő gond.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
Reggie0
félisten
Majd a 90+ alkalmazottas femipari ceg megoldja a munkabajarast, ha gazdasagi erdeke. Mashol a vilagon erdekes modon mukodik. Meg egy egyszeru logisztikai vagy zsakvarro gyar is megengedheti maganak, hogy berel egy buszt es jaratot indit muszakvaltaskor.
"Hja vagy úgy, ilyen alapon a tüdőrákkal sincs semmi gond."
De, ilyen alapon van. A tudorak egy nem igazan visszafordithato betegseg, mig az, hogy lusta vagy es nem akarsz koltozni egy kis szellemi fejlodessel feloldhato problema. A te logikad szerint a nemieroszakot es a gyilkossagot is engedni kene.Az, pedig hogy merre szeretnel utazgatni szinten csak hobbi. Ha te meg is engedheted az 1500-as benzint, sokan nem, igy vegeredmenyben javul a helyzet es ez a lenyeg.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz #79484416 #68 üzenetére
Nekem ne mondd, régebben rendszeresen országútiztam, néha olyan időben, hogy a vázra fagyott a kulacsból csöpögő víz. De egész más az, amikor sportcéllal tekersz, meg az, amikor minden egyes nap munkába mész be, ahol mondjuk zuhanyozni sem tudsz. hazafelé már oké, akkor majd otthon megoldod, de reggelente az azért gáz, ha csatakosan ülsz be az irodába. Meg egy idő után, az ízületeid se köszönik már meg, nekem negyven évesen ropog kábé mindenem IS, nem hiányzik, hogy még erőltessem is minden nap.
8th: +1. Ma országúton kerekezni egy nettó oroszrulett. 15 éve, amikor aktívabban toltam, még valahogy más volt, vagy csak nem vettem annyira zokon a másfél méteren belül a könyökömtől elhúzó autókat, nyergeseket.
[ Szerkesztve ]
-
GoldhandRent
őstag
Én pl a fővárosról beszéltem, ahol alternatíva azért akad. bőven...
De tudom milyen a "vidék", onnan járok fel, és mikor szabin vagyok, vagy valami miatt reggel/délután (7:30-8:30 között, vagy 15:00-16:00 között) be kell mennem a városba, akkor az is iszonyat. és nem azoktól iszonyat az sem, akik 25km-ről járnak be..hanem a focianyuktól, meg a többi helyi népektől, akik nem képesek buszra, bicóra, rollerra, motorra szállni ! mert az büdös, rossz, kényelmetlen.
2x68km-t utazok az irodai napokon... roller-vonat-roller
Pedig pont az ilyen embereknek "szabadna" az autót választani,,, csakhát a helyiek nem hagyják (értelmes keretek között)[ Szerkesztve ]
-
-
Reggie0
félisten
válasz GoldhandRent #75 üzenetére
Ez igazabol nezopont kerdese, hogy a helyit kene hagyni ugy elni helyben ahogy szeretne, vagy a nem helyit. Azert az sem lenne igazsagos, hogy az ingatlan aran sporolva szennyezel oda masnak, ahelyett, hogy ott elnel.
[ Szerkesztve ]
-
GoldhandRent
őstag
Vagy a munkalehetőséget (a jól is fizető munkalehetőséget) nem kéne kizárólag egy helyre telepíteni.
Ugyan ezért a munkáért helyben kevesebb, mint fele annyit fizettek, és még én örüljek, hogy a dicső cégüknél dolgozhattam Közben az ott töltött 1 év alatt felet ugyan úgy BP-re kellett járnom, mert nem készült el a helyi iroda a beígért időre.
Tehát aki nem nagyvárosban él, hanem mondjuk falun, az mind legyen gazda, vagy kisbolti eladó ? Legtöbbször más nagyon nincs.
Legyen inkább 100% HO, én aztán boldogan nem mennék sehova, elhiheted Heti 1x vagy 2x bolt belefér robogóval vagy rollerral is.-
-
Reggie0
félisten
válasz GoldhandRent #77 üzenetére
Ha ez ekkora piaci res, akkor alapitani kell ra egy ceget.
-
Raysen623
addikt
válasz GoldhandRent #46 üzenetére
Tökéletesen leírtad a véleményemet a témában. Jómagam motorra váltok minden szezonban, egyébként meg ha tehetem tömegközlekedem. Autó csak az általad is leírt idősávokban szükség esetén, amikor nyújtanom kell a napot melóhelyen.
Legnagyobb problémám hogy nincs egy átfogó koncepció a fővárosra, ami nem is tud lenni ilyen politikai vezetéssel. Egy fővárosnak kormányzati berendezkedést átívelő fejlesztési tervvel kellene rendelkeznie, mert az érintett beruházások, melyekre égető szükség lenne, nem férnek bele 4 éves ciklusba.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple notebookok
- Ubuntu Linux
- Politika
- Renault, Dacia topik
- Eredeti játékok OFF topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Kerékpársportok
- További aktív témák...
- Macbook Pro 16 M1 PRO 10C/16C 16GB - 1TB Magyar billentyűzet - Garanciális 2025.augusztus 4.-ig
- Sharkoon TG5 számítógép ház Corsair HX650 tápegységgel eladó
- Asus V8460 Ultra ( Geforce 4 Ti 4600 )
- HP Prodesk 600 G5 DM, Tiny i5-9500T , 8-16GB DDR4 , 256GB NvME , 2 év gari , AAM számla
- DOBOZOS Lenovo ThinkPad T14s Gen 3:R7 PRO 6850U,32GB DDR5,2TB,vil.HU bill,Radeon680M,400nit 100%sRGB
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest