Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Ejj, de szép is lesz. Marad a közel 30 éves rozsdakupac, az is offline módban!
[ Szerkesztve ]
-
joghurt
addikt
Úgy értik, a szalonban közvetlenül a tízpluszmillió kicsengetése előtt aláíratják a leendő vevővel, hogy ehhez hozzájárul?
Az ilyen "becsszóra névtelenített" adatátadásokról eddig mindig kiderült, hogy valahogy nem jött össze a névtelenítés. Meg ugye sokszor önmagában egyetlen helyadatból azonosítható a konkrét személy.
A tej élet, erő, egészség.
-
8th
addikt
Sosem fogok ilyen autóval járni szóval nem érint.
-
félisten
A telefonok már rég csinálnak ennél cifrábbat is.
Gondolom, hasonlóan fog működni, mint a telefonnál, hogy amikor először beindítod az autót, a kijelzőn megjelenik az EULA, amit ha nem fogadsz el, nem tudsz továbblépni.
De ez csak tipp, sosem ültem még online kapcsolatra képes autóban.
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
ViZion
félisten
Névtelen lesz, csak a rendszámot küldi el, a neveket nem
Tanár mesélte, h valami kérdőív, névtelen (!!!) az egyiken az oktatási azonosítót kell megadni (ez kb. a személyigazolvány számnak felel meg), a másikon azt, h melyik munkacsoportokban tag és mióta dolgozik az intézményben... De nevet nem kért sehol...Amúgy aggódni kár ezen, ha most az öntisztítós gyári SW-t le tudják cserélni, akkor lesznek majd, akik ezt is lecserélik valami offline verzióra, kis pénzért...
Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
-
Alaaf Pi
aktív tag
Ezt a GDPR adatvédelmet elég komolyan veszik a cégnél. Szükségem volt Power Bi hozzáféréshez hibakód keresés kapcsán gyárak és modellek között, s ezt csak egy teszttel záruló GDPR tréning után kaptam meg, pedig a VIN volt az egyetlen személyes adat, amiből még senkit és semmit nem tudok beazonosítani más rendszerekben, még a konkrét autó tulajdonságait sem, ha más gyárban készült.
-
Raysen623
addikt
Az a gondom ezzel, hogy nem tudok róla véleményt alkotni. Klikkvadász hír, amit rémisztgetésre vagy érzékenyítésre írnak. A világunkban pedig már jó ideje nem lehet csak úgy elbújni, ha meg akarnak találni, akkor meg is fognak, ehhez nem kell pont egy autó megléte. Ezer más megoldás van és létezik. Majd pont ettől rettegjünk? Azt sem tudjuk merre fog elmozdulni az autóhasználati szokás az embereknél, csak annyit látunk változik minden. Kína most éri be a világ többi részét autóhasználattal, míg az "üldözött" meg le akar róla szokni, vagy más koncepciót szeretne életre hívni.
Várom a többi cikket a témában. Az új helyzet újabb jogi problémákat fog úgyis felvetni.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
GoldhandRent
őstag
Jó, most a cikk címére én is felhúztam a szemöldököm, és felment a pumpa, de elolvasva, hogy mire használnák ezeket az adatokat, ami nem is a te adatod, hanem az autóé kvázi, akkor már nem is olyan rossz a helyzet.
Ha ez hozzájárul ahhoz, hogy ne legyenek kátyúk, frekventáltabb helyen több töltő legyen, (vagy a frekventáltságot széthúzni), ingázási útvonalaknak alternatrívát adni, akkor ez az adateladás még jól is kisülhet.
Olvasatomban nem reklámokat fog feldobni az autó, vagy az autó által a személyedhez kötött eszköz. Ez csak egy kis QoL updatenek tűnik
Persze lehet ezt szépen, meg ocsmányul is
(személyes példa: amerre hazajárok, az egyik utca egyik oldalán 300 méteren olyan csatornafedelek vannak pont a nyomvonalon, hogyha megengedett sebességgel rá/belemész, defektet kaphatsz, vagy akár ki is szakadhat az egész kerék a picsába... ha nem jönnek szembe, mindig a kikerülöm ezeket a szarokat, ha jönnek szembe akkor lassítok, vagy megvárom míg elmegy és kikerülöm.
többször ment már előttem "ÚTELLENÖRZÉS"-es narancssárga benga merga, az aknákkal viszont nem kezdtek semmit. illetve annyit, hogy az egyik (fém)csatornafedél pereme 5-10 centire kiállt a besüllyedt útburkolatból, így azt valszeg valami defekt szitu miatt kénytelenek voltak csatornafedél szintjéig feltölteni betonnal, de még így is süllyesztett a szituáció. ha legközelebb látom a narancsmergát , fix megállítom, és megmutatom neki ÉN az úthibát, ha már 3+ alkalommal átmenve rajtuk nem sikerült észrevenni...
szóval itt ha jelezne mindenkinek az autója aki arra jár, hogy szar az út, remélhetőleg meg lenne csinálva)[ Szerkesztve ]
-
-
válasz GoldhandRent #11 üzenetére
"ha legközelebb látom a narancsmergát , fix megállítom, és megmutatom neki ÉN az úthibát, ha már 3+ alkalommal átmenve rajtuk nem sikerült észrevenni..."
Ne bántsd a közutast: tudnak róla, csak nincs kapacitás javítani. -
válasz GoldhandRent #11 üzenetére
Igazából ugyanez van a telefonoknál, vagy a WIndows telepítésekor, csak ott már megszokták az emberek... ez most meg új és így lehet rajta hőbörögni.
-
8th
addikt
Én megértem őket. Télen hideg nyáron dögmeleg van és őszintén szólva egy nevetséges szakmunkás minimálbérért + műszakpótlékért én sem szakadnék meg az biztos. Pláne, hogy mit el kell tűrniük a tahó vadbarom autósoktól. Ált.iskolai osztálytársam vagy 15 éve kátyús brigádban nyomja. Mesélt olyanokat... engem az első napon kivágnának onnan mint a macskát. Ha engem üdítős és/vagy energiaitalos dobozzal megdobálna/leköpne/le qrva anyázna/büdös cigányozna valaki biztos kiszedném a kocsiból és az illető arcával döngölném bele a kátyúba a gőzölgő aszfaltot. Velük ez napi szintem megtörténik és el kell tűrniük havi 250 ezerért.
szerk: miközben ezt megírtam szerkesztetted a hozzászólást. Mindegy ezt most már itt hagyom.
[ Szerkesztve ]
-
L3zl13
nagyúr
válasz GoldhandRent #11 üzenetére
Egy ilyen nyilatkozatban ami anyilvánosság felé van célozva persze, hogy nem azzal jönnek elő, hogy eladják az autó használati szokásaidat.
Engem jobban érdekelne az a sales pitch amit a potenciális adat vásárlóknak szánnak.Egyébbként tőlem mehet a dolog, használják csak az adataimat, ha cserébe én meg ingyen megkapom az autót.
Aki hülye, haljon meg!
-
veterán
Ja, kicsit visszavettem közben, mert átgondoltam. Bár teszem hozzá, ha nem az adott céget nézzük, hanem úgy globálban a hazai útépítő cégeket, akkor nem annyira rossz a helyzet. Aki már teherautón ül például, és egész nap csak locsol, az úgy visz haza nettó 500 felett, mint a huzat.
-
Reggie0
félisten
-
Pötyi
őstag
válasz GoldhandRent #11 üzenetére
Node mi van akkor, ha csak hazudják, amit mondanak? Kifejezetten a megnyugtatásodra? A mögöttes célt meg egy összeesküvés-elmélet is megirigyelné: a nyomkövetett autó egy remek eszköz az álompógár állandó követésére?
QNX is cool!
-
gabor7th
addikt
Szóval ezt is eladják, pénzt keresnek vele, de a kedves ügyfél meg fizessen havonta nekik valamilyen "szolgáltatásért" is, mert pénzből sohase elég.
Válasszatok olyan autót ami nem olyan irányba megy, hogy feleslegesen legombol rólad annyi pénzt amennyit csak tud plusz még a privátszféradat is lesz@rja. Subaru ilyen...
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
bambano
titán
Nekem az is feltűnt, utólag büdös, hogy azokért a célokért nem kell eladni a konkrét autók adatait. Most azt akarja csinálni, hogy elad x millió adatot, hogy erre ment az autó és ennyi volt a töltöttség. Miközben azt is csinálhatná, hogy kielemez x millió rekordot, amiből csinál egy listát, hogy ide meg oda kellene töltő, jónapot.
Tehát ha társadalmi célok vezérelnék, kis plusz költséggel kielemezné saját maga az adatokat, és az eredményt tenné közzé. Mivel nem ezt teszi, elég nyilvánvaló, hogy hazudik.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
ViZion
félisten
Majd a hozzád hasonlóknak lesz a display-en egy látványos gomb, valamelyik al-al-almenüben, amivel tilthatod az adatküldést.
Megnyugszol, mert kikapcsoltad. Mint anno az LG TV tulajok, akik kikapcsolták...Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
-
-
Pötyi
őstag
válasz GoldhandRent #36 üzenetére
Te nem érted! Aki ezidáig nem akarta, hogy kövessék, merre is jár, az eddig úgy kocsikázott, hogy nem volt mobilja. Mostantól ez a fícsör is kilőve.
QNX is cool!
-
Rowon
veterán
Annyiból teljesen egyenes, hogy legalább bejelenti, nem pedig botrányt kell miatta kirobbantani.
Az emberiség két legnagyobb találmánya az írás és a mikrohullámú sütő.
-
Alaaf Pi
aktív tag
válasz GoldhandRent #35 üzenetére
Elég meredek pont, de ha always on a GPS, és az vihető, akár az is kiolvasható kanyarra pontosan, hol mekkora sebesség biztonságos az autók szerint. (Mekkora sebességgel haladnak, van-e bármilyen baleset, kell-e féket és mennyire használni, dolgozott-e ABS, ESP és mennyire... Ez alapján a veszélyes helyek, vagy a biztonságos helyek könnyebben meghatározhatók, akár időjárás szerint is, s lehet erre lépni, még akár sebességhatár emeléssel is, ha úgy adódik.
-
bambano
titán
Nyilván nincs minden autóban mobilnet, mert a két régi autómban sincs. A legfiatalabb autómban van egy mobiltelefon, amin lehet segélyhívásokat küldeni, az autó maga is képes automatikusan segélyhívást küldeni, és (állítólag) bizonyos paramétereit mobilappon keresztül le lehet kérni. Olyanról, hogy mobilnet az autóban, és azt wifin kiadja az utasoknak, nem tudok, de elvileg lehetne.
Ha emlékeim nem csalnak, az automatikus segélyhívás eu-s kötelezettség vagy az lesz nemsokára.
Elvileg lehetne olyan, hogy amikor regisztrálsz a szolgáltatásra, akkor mobilnetet is lehet kérni, és akkor azt kiszámlázzák. Nekem a General Motors webjén kellett volna regisztrálnom, de nyilván nem tettem meg. Segélyhívás viszont működött, megnyomtam a gombot és ember bejelentkezett rajta.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Alaaf Pi
aktív tag
-
Raysen623
addikt
Mit akarsz ezzel mondani?! Jelenleg a teljes főváros ellenségnek van beállítva és folyik a módszeres és szervezett kifosztása. Közben meg nulla koncepcionális elgondolás mit és hogyan akarunk kezdeni a megnövekedett forgalommal. Kész zombiland az egész és még az ott élők is telibesz@rják. Én ezt látom. Anyázás az megy de tenni valamit már fárasztó.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
GoldhandRent
őstag
válasz Raysen623 #45 üzenetére
Ugyan úgy napról napra beülnek az autóba, és várják a zöldet a dugóban
Ilyen mentalitással sosem lesz itt semmi
BTW mehetnék én is autóval, de utálok dekkolni (főleg dugóban), ezért inkább rollerezek, régen meg robogóztam. Persze van amikor autóval kevesebb idő... ha elindulsz reggel 5-6-kor, meg ha hazamész este 7-8-kor ugye ez nem szabadság... mert megköt, hogy ha autóval szeretnék IDŐBEN eljutni valahova, akkor 7:30 és 17:30 között ne is induljak semerre (városon belül), míg rollerral vagy robogóval akkor megyek amikor akarok. Ha erre végre rájönne a sok dugóban dekkolóidió(1 ember ül az X7-ben) akkor lehetne értelmes élet a városban.#41Alaaf Pi
Igen, ez elég jól hangzik, én látok benne fantáziát
Csak kérdés, hogy ki veszi meg ? Illetve ki lesz forceolva, hogy megvegye
Pl ha elmész az alza mellett, akkor az alza megveszi, és dobja fel neked a heti akciókat?-
-
Néznének, mint hal a vízben gülü szemekkel hogy vagyok képes szerencsétlen autóval kiló huszat tolni azon a kátyús szar úton. Oh, könnyen.
Automata váltósként a legjobb barátom az akkumulátor.
-
Alaaf Pi
aktív tag
válasz GoldhandRent #46 üzenetére
Forceolni egyrészt nehéz, másrészt könnyű, mert egy ideje mindenki big data adatbányász akar lenni, és abból meggazdagodni. Ész nélkül.
Anonim módon az alza neked nem tud mit feldobni, ahhoz meg nem kellenek neki autó adatok, hogy személyed kövesse, célozza. Arra már most ott a Google, Facebook stb. -
Reggie0
félisten
válasz GoldhandRent #46 üzenetére
Tul olcso az autozas, mar reg behajtasi dij kene a belvarosba es duplazni az uzemanyag arat.
-
veterán
Ja. Vagy inkább hatszorozni a cigi árát, és tízszerezni az alkoholét, mert nekem meg úgy tetszene. Más f@szával mindig könnyebb verni a csalánt, ugyebár... Kíváncsi lennék a sok megmondóra, hogy mégis hogyan jár be IDŐRE dolgozni mondjuk 25 kilométerre, napi szinten, vidéken. Tömegközlekedést kilövi az IDŐRE paraméter, mert amikor az az opció, hogy 1 órával korábban érsz be munkakezdéshez, vagy épp 20 perccel később, akkor az nem opció. Hazafelé meg vagy vársz negyven percet, vagy még lekésed azt is, mert valami segg a cégnél kitalálja, hogy 16:05-kor hív fel mostazonnalnemérráholnap gondokkal. És igen, mi itt vidéken a legtöbben továbbra sem HO-ban verjük a farkunkat, és a tökmagos frapppucsínót se kilenckor isszuk meg, hanem 7:30-tól 16:00-ig járunk be irodára, mert fix munkarend van. Annyi az opciód, hogy túlórázhatsz, mert az meg elvárás egyre több helyen. És akkor ehhez kellene még hangolnod a tömegközlekedést, vagy bármilyen alternatív módott ahelyett, hogy magadra csukod az ajtót, és végre kussban és tisztaságban ülve haza autózhatsz, hogy legalább az utazás ne basszon fel minden egyes nap. Ja ,meg esetleg még a gyerekeidet is be tudod ültetni magad mellé a kocsiba, ha esetleg nem férnének fel melléd a rollerre. De így van, szopassuk szét a dolgozó népet még azzal is, hogy az egyetlen dolgot, ami kvázi luxus az életükben, elvesszük tőlük. Járjanak lovaskocsival, azt még tölteni se kell. A három műszakban szalag mellett szopóknak meg még ennyire se alternatíva bármilyen más közlekedés, legalábbis felénk elég ritkán jár mondjuk 4:30-kor busz vagy épp vonat.
(Ugyanakkor, azt elismerem, hogy dugóban ülni se lehet hawai minden egyes nap).
[ Szerkesztve ]