-
GAMEPOD.hu
Az eBay használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz Wiz Khalifa #81050 üzenetére
Aki azt beírta cég az sumákolós és nem könyvelt küldemény, abban az időpontban nem szállhat le repülőgép, majd 5:00 óra után. És nincs közvetlen járat ide Hong Kongból.
De kerestem egy hasonlót, ennél ezt írták: Jun 20, 2020 07:39 Arrived at destination country airport Hungary SunYou Logistics és 2020.07.29-én landolt a postaládámban.
Lehet hogy a jövő héten megkapod.[ Szerkesztve ]
-
PROTRON
addikt
Na megint akadt kérdésem.
Megszoktam hogy ha külföldről rendelek, akkor az magán szállító cégen keresztül történik pl GLS, ahol azért ha nem is 1000%ig, de az ügyfél érdekeit tartják szem előtt (elvégre külön díjas szolgáltatás), pl időpont egyeztetés.
Ugyanakkor az MPL-t nem ismerem.
Mire számítsak?
Csak mert ha megjelenik a sima postás itt 12kor én meg épp nem vagyok itt, aztán elkótyavetyéli az "ajánlott" fecnit akkor nézek mint boci az új kapura...
Elvileg jövőhét hétfőre igérik a csomagomat, tudok bármit egyeztetni az MPL központtal?
Még azt is biztosabbnak érzem ha küldenek akármilyen online formában értesítést és bemegyek érte a legközelebbi postára...
Bár ez esetben meg nem tudom hogyan megy az ellenőrzés, tehát a csomag sértetlenségének megállapítása, szabad-e a pulton felnyitni és ott helyben jegyzőkönyvezni ha van valami? Vagy ez az MPL házhoz részénél sincs meg?
Köszi.[ Szerkesztve ]
Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
-
Topikgazda
válasz PROTRON #81053 üzenetére
Ha belefér a postaládába akkor beleteszi, ha nem fér bele akkor majd kapsz sms-értesítőt, feltéve ha a te telefonszámod rajta van a csomagon. Mivel járványügyi módi van ez így működik. Van nyomkövetési számod akkor látod hogy mi van vele.
Pénzért átirányíthatod a küldeményt postán maradóra vagy máshelyre, de nem fognak értesíteni ha ott van, neked kell figyelni a nyomkövetést.
Bár van valami értesítő módi ha regisztrálsz az app-ban vagy a Neten hozzájuk. De akkor csak a kézbesítési kísérlet marad el ami egyébként az ajánlott és könyvelt küldemény árában benne van.
Ha sértetlen a külső csomagolás nincs mit jegyzőkönyveztetni és egyébként is átvetted. Nézd meg az ÁSZF-t, de szerintem arra amit írsz hogy szeretnél arra nincs szabályozás.
Amikor egy webshop ezt írja hogy futár esetén így csináld az azért nem reális, vagy átveszed vagy nem ez utóbbi esetben senki sem bonthatja ki., ha pedig átvetted akkor annyi.
Sérült csomagolás esetén más az eljárás. -
PROTRON
addikt
Mindenek előtt, köszi hogy válaszoltál. Elvégre civilizált vó'nék vagy mifene...
Ne szivass.
Ezt komolyan gondolják? Ez kerül 14 euróba? Legközelebb ha ezt tudom megkérem az eladót hogy inkább valami komolyabb céget bízzon meg a DHL helyett...(irónia volt)
Érdekességképpen a kigyós pc perifériákat gyártó cégtől 100 euró feltti rendelésnél ingyen GLS futár hozza a csomagot...nem lehet több a költségük a fenti összegnél.Tehát elvileg azért kell fizessek a MPL-nek, hogy nekik egyszerűbb legyen a dolguk? Révén hogy a belső logisztikájukban jóval egyszerűbb az egyébként is csomagokkal foglakozó központibb postákra szállítani valamit mint egyesével az adott címekre. vidéken más a helyzet, de engem most cska a BP helyzet érdekel. Hisz az sms-es értesítéses módi alapján van olyan változat hogy nem lehet megoldani kontaktus nélkül.
Ugye amíg nem látom a csomagot, addig nem tudom hogy a külső csomagolása sértetlen-e...vagy valami olyan behatás érte ami az ÁSZF-en kívül esik, tehát hivatalosan nem kell rá felkészülnie a feladónak. De így akkor hiába készítek felvételt a csomag felvételről.
És hogyan él a fentebbi commentben említett 500 eurós kártérítési dolog?
Ha tudjuk bizonyítani hogy az ÁSZF szerint megfelelően lett becsomagolva, de ha meg nem nyithatom ki átvétel előtt, akkor meg bármit letagadhatnak... :@@@
Na most beparáztattál...Amúgy meg mi van olyankor, ha simán feltörik a postaládát??? Olyankor kié a felelősség? Hiszen értesítés nélkül nem is tudhatok róla hogy mikor kell figyelnem... :@
Amúgy nem tudom hogy pontosan mekkora csomagolásba rakta azt alaplap eredeti dobozát, tehát hogy belefér-e a postaládába, de rengeteg helyen olvasni, hogy az PML-es akkor is belegyömöszöli ha nem fér bele, aztán meg megy a mutogatás hogy az átvevő tette tönkre. :@Tisztára balkáni még mindig a posta ha ez tényleg így működik, kénytelen vagyok megkérdezni postánál dolgozó ismerőst, pedig gyűlölöm az urambátyám protekciózó rendszert fent tartani.
Rage off...Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
-
fil
őstag
válasz PROTRON #81053 üzenetére
Ha van követési számod, azt célszerű beregisztrálnod a posta app-jába. Akkor tudod követni, hogy merre jár. Tapasztalatom az, hogy az MPL-es futár nem telefonál, nem küld sms-t , időpontot meg végképp nem egyeztet. Ahogy előttem írták, ha belefér a postaládába akkor bedobja. Ha nem fér bele leadja a postán és mehetsz érte. Felbontani csak átvétel után lehet, de ez mindenhol így van. Ha olyan külsérelmi nyom van a csomagon ami alapján sérültnek gondolod ne vedd át. Ha nincs tracking numbered, akkor nem érdemes várnod. Az elmúlt egy évben egyetlen tracking nélküli csomagot sem kaptam meg a Magyar Postától. Azokat rögtön ellopják.
-
PROTRON
addikt
Köszi Neked is.
Szerencsére van tracking number, de az még csak a DHL honlapján él, a naív énem abban bízik hogy a magyar postánál szimplán azért nem látom mert még nem érkezett meg az infó a folyamatról.
Egyenlőre Stuttgart melletti DHL területi telephelyen van a csomag ha hini lehet a netes rendszernek.Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
-
Topikgazda
válasz PROTRON #81055 üzenetére
Le van írva a kártérítési dolog rendezése, az a biztosítás persze vonatkozik elvesztésre és a szállítási sérülésre, de az hogy a csomagoláson belül eltörik, úgy hogy nincs külsérelmi nyom mert nem megfelelően csomagolta a küldő, az nem a posta hibája, az a feladóé.
A Posta törvény szerint a könyvelt küldeményt elsősorban címen kötelesek kézbesíteni, ha te ettől eltérő módszert szeretnél azért kérhetnek külön pénzt, inkább az szokott lenni a probléma hogy nem akarják kihozni és neked kell bemenni érte.
A járvány ideje alatti kézbesítési módszerükről már többször leírtam a véleményem, én úgy gondolom hogy ez potenciális kár okozási lehetőség az ügyfeleknek, hiába írják le attól még nem tisztességes megoldás, de én kicsi vagyok ehhez.
Ja és még egy dolog, egyenlőre nagyobb veszélyben van a csomagod mint az hogy itt lesz vele valami, mert még nem hagyta el a Feucht-i logisztikai központot, no arról tudnának néhányan mesélni Európa szerte.[ Szerkesztve ]
-
PROTRON
addikt
Már besötétedett, nem kértem horror sztorikat lefekvés előtt.
Így jár az ki nem akarja zaklatni a németországban élő testvérét, mondván úgy is megoldható a közvetlen szállítás.
De procit most már nem merek ebayen licitálni...sem msata ssd-re...pedig tengap még volt kedvem hozzá.Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
-
Topikgazda
válasz PROTRON #81059 üzenetére
Azért nem annyira problémás, inkább a webáruházi csomagok vannak veszélyben, az Europa+csomag amit az MPL futár kézbesít az is jó és az eladótól is függ hogy mivel akarja, tudja küldeni. Mivel Németországból termék csak csomagként jöhet Mo-ra így itt nehezebb elveszíteni, de persze képesek rá. Az eBay, PayPal vásárlói védelem keretében védve vagy, a pénzed nem megy veszendőbe. Vannak problémák de miért pont a tiéddel lenne gond?
-
PROTRON
addikt
Mert nekem most fontos.
Najó abbahagyom, mert a végén még tényleg bevonzom.
Amúgy rákerestem arra a Feucht-ra és máshol azt írják hogy csak a távol keletről érkező dolgok esetén valószínű az ottani bermuda háromszög, a német csomagokat lehet tisztelik.
Amúgy igen, pont a vásárlói védelem meg az érték biztosítás miatt nem tartok az ottani dolgoktól...[ Szerkesztve ]
Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
-
minas
aktív tag
Korábban volt egy ügylet, amikor eladtam valamit, a vevő meggondolta magát és visszaküldte. (return). Miután visszaérkezett, a pénzt (a termék árát igen, a szállítást nem) visszaküldtem neki. Elvileg vissza kellene kapnom a levont jutalékot, vagy egy részét. Most az ebay eladói fiók összegzésben (seller account) az egyenleg (balance) egy zölddel írt mínuszos összeget mutat (ami a jutalék volt korábban). Azt gondoltam, hogy ez visszakerül majd a PP számlára. De nem. Most mi is van ezzel?
-
Topikgazda
Megváltozott a dolog nem sztornózzák már a jutalékot, elméletben ha a vevő nem minőségi kifogás miatt küldte vissza akkor sztornózzák a jutalékot.Már volt itt róla szó.
A postaköltséget ha te fizetted (free shipping volt a vevőnek) akkor azt nem kell visszaadnod, viszont ha a vevő fizette, akkor a teljes pénz vissza jár neki, mert az idefele utat neki kell fizetni és a termék nálad van, nem büntetheted pénz elvonással.[ Szerkesztve ]
-
PROTRON
addikt
Na eddig jól állok, elvileg elhagyta az emlegetett Feucht-ot a csomag ha jól értelmezem ("The shipment will be transported to the destination country/destination area and, from there, handed over to the delivery organization. ") és már a posta is tud róla a tracking alapján.
Mivel a posta még nem ír várható dátumot, a jelenlegi hajtásban mennyi idő lehet egyáltalán míg németből lekamionozzák mo-ra?
Amúgy a posta a "Küldemény értéke" mezőt üresnek jelöli...ezt csak az esetleges kártérítés miatt kérdezem, hogy akkor lehet elfelejtődött feladáskor az értékmegadás?Amúgy az összegzőben szereplő legelső nyomonkövető linken a dimension részben 15x60x30 cm csomag befoglaló méretet ír. Ezt hogy kell értelmezni? csak mert az alaplap 17x17 cm, és az eredeti doboza is alig 2-2 cm-vel nagyobb.
Szóval ez valami kategória jelölés?
Csak mert ha tényleg ennyivel nagyobb csomagba kapom, az azért valahol megnyugtató mind a sérülésvédelem, mind pedig a postai levelesládába próbálkozás kapcsán.
Azt már az elején konstatáltam hogy pl a csomag súly megjelölés inkább postázási kategóriát jelent, hiszen egy ekkora alaplap még dobozával sem lehet 2 kg...bár ha tényleg annyi térkitöltő pufit rakott mellé kitudja. xD[ Szerkesztve ]
Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
-
Topikgazda
válasz PROTRON #81067 üzenetére
Pont ez a neuralgikus pont. 12-48 órán belül meg kell érkeznie és a postának könyvelni a megérkezést. Az szokott gyanús lenni hogy 08:00 az időpont, nincs beírva a küldemény típusa és 0 g a súlya a Magyar Posta nyomkövetőjében. Amit autóra raknak annak ezek az adatok megvannak.
Nem tudom hol nézed, de azok a számok egy standard csomag méretnek felelnek meg. Mint írtam terméket a német posta Magyarországra csak csomagként továbbít, teljesen mindegy hogy 5 dkg vagy 30 kg. -
PROTRON
addikt
A kimásolt angol szöveg a DHL nyomkövetőjéből van, ott 7:35-öt ír erre a részre.
Az összefoglalóban lévő legelső tracking linken 7:35-el még az is szerepel hogy "Departure from outward office of exchange" - Feucht.
Aztán a magyar postánál is szerepel egy 7:35-ös idpont "Küldemény előkészítése nemzetközi szállításra", majd követi 2 db 8:00-ás "Küldemény előkészítése szállításhoz", meg hogy "átadása nemzetközi szállításhoz".
Itt ahogy írod a küldemény értéknél üres, a tömegénél 2000 gramm szerepel és típusként 0...meg hogy németországból adták fel.
Tehát auto-ra rakták a paramétereket?Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
-
Topikgazda
Ha eladóként valaki angol vevőnek küldene valamit akkor tudjon az alábbiakról.
A Royal Mail szolgáltatás a jelenlegi formájában 2020. december 20-ig lesz elérhető, vámáru-nyilatkozat nélkül.
2020. december 21-től kötelező a vámáru-nyilatkozat kitöltése és csatolása a küldeményhez ha terméket tartalmaz.
Tájékoztatásul!
2021 január 1-től az angol vevőkre náluk ezek a vámtarifák vonatkoznak ha tőlünk vásárolnak:
- ÁFA fizetése 0 GBP és 135 GBP között (20%)
- Vám és ÁFA 135 GBP-től -
PROTRON
addikt
Erre már rá akartam kérdezni.
Idehaza van az az adószabály, hogy bizonyos összegig (évente 600k), ha tudod igazolni pl számlával az eredeti vásárlást és annak értékét, akkor nem kell áfát fizetni magánszemélyek közötti használt cikkek forgalma után.
Nemzetközileg nincs valami hasonló szabály?Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
-
Topikgazda
válasz PROTRON #81072 üzenetére
Rosszul értelmezed, az amit írsz a jövedelemadó, nem áfa.
Magánszemély nem üzletszerűen történő használt ingóságainak eladása az említett értékig szja mentes.
Az Áfa törvény teljesen más dolog, de abban az amit írtál nincs benne.
Országonként eltérő áfa és jövedelemadó szabályok vannak de a külföldi értékek nem érintenek bennünket -
minas
aktív tag
Szóval a return kérelem oka nem minőségi probléma volt, hanem egyszerűen meggondolta magát és ezt is jelölte meg a return okaként. Tudomásom szerint ez esetben visszajár a jutalék (erről beszéltünk itt korábban), illetve a postát is elbukta. A return-nél a termék vételárát kellett csak visszaküldenem, azt meg is kapta és nem volt egyéb igénye a vevőnek, nem is jelezte, hogy lenne. Tehát most az ebay egyenleg zöld és mínuszos összeg, nem pedig piros és levonandó, ahogy az eladáskor. A kérdés az, hogy ezt mikor és hogyan írják jóvá, merthogy ez nem történt meg. Azt gondoltam, a hónap végén ez megtörténik, ahogy a havi tranzakciók jutalékát is akkor vonják le (ha van). Szóval az összeg azóta is ott nézelődik egyenlegnél (currency balance). Tehát röviden: a korábbi havi számlák - amikor hol fizetnem kellett jutalékot) ott pozitív az összeg, a most aktuális számla minuszos (tehát jóváírás/sztornó).
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Nem kötekedés, de ezt te hol olvastad: A return-nél a termék vételárát kellett csak visszaküldenem..
Ha a vevő fizeti innen a postát mert elküldi neked a "posta" pénzt hogy feladd a nevében lényegében és azután a saját költségén visszaküldi neked a terméket, melyik törvény szerint kell megbüntetni?
Nem adtál neki semmit, nem szolgáltattál neki semmit, milyen kártérítés ez az eladónak mert meggondolta magát? Nagyon nem világos a dolog és ne értsd félre de én jogalap nélküli gazdagodás kategóriába sorolom.
Én ennél is ebből indulok ki, ha nem is vagyok webshop, mert ez a jogszabály:
Az elállási jog
Ez azt jelenti, hogy ha a vevőnk vásárlása után két héten belül meggondolja magát, vagyis úgy dönt, hogy a termékre nincs szüksége, az nem tetszik neki, jogszabályi felhatalmazás alapján egyoldalúan visszaléphet a szerződéstől. Ekkor indoklás nélkül visszaküldheti a terméket a webáruháznak, ez pedig az e-kereskedőt arra kötelezi, hogy 14 napon belül térítse vissza a vételárat és (ha van) a szállítási költséget. A termék visszaküldésének költségei mindazonáltal a vevőt terhelik.
Az elállási jog logikája az, hogy az interneten történő vásárlás esetén a vevőnek nincs lehetősége a terméket kipróbálni, kézbe venni, személyesen megvizsgálni, így ezt a jogalkotó a termék visszaküldésének jogával kompenzálja. Az e-kereskedőnek nincs lehetősége arra, hogy mérlegeljen, kötelező visszafizetnie a vevő által kifizetett összeget.
Fontos tudni, hogy a jog az Európai Unió minden tagállamára egyformán vonatkozik, a határokon átnyúló vásárlások esetében is.[ Szerkesztve ]
-
minas
aktív tag
1. Amikor visszaérkezett a termék, annak vételárának kijelölésével lehetett (választógomb, ha úgy tetszik, nem én írogattam be az összeget tetszőlegesen) indítani a visszafizetést.
2. a vevő és az ebay azóta sem jelezte, hogy probléma lenne a postaköltség miatt.
Szóval lendüljünk túl ezen, mert nem ez volt a kérdésem lényege, hanem a levont jutalék jóváírása (amit nem kaptam vissza, és ha már a jogtalan meggazdagodást említetted, az mi, ha a vevő miatt meghiúsult eladás után az ebay a levont jutalékot nem írja jóvá?)[ Szerkesztve ]
-
Fred23
nagyúr
USA-ból rendelnék két régi, nagyon olcsó VGA-t, de a postázás 23 $.
Mivel nem kell megfizetni a 10 €-ot el nem érő áfá-t, ezért a kérdésem, hogy a postázás költségét hozzá kell -e adni a termék árához? Ha igen, kell áfát fizetnem, ha nem, akkor viszont nem. -
Fred23
nagyúr
Köszi, és gondololom, január is 40 $ körül lesz, vagyis ha 39-et veszek, az biztosan "oké" lesz.
Szerintük "Import charges (estimated) $0.00". Na erre én nem vennék mérget mégsem. De lehet, hogy igazuk van, még nem számoltam ki.
Ha több ilyen olcsó karit dobok be a zsákba, már az jelenik meg, hogy "See import charges at checkout". Megbízhatóan számolnak, vagy számoljam át én is? -
-
F_Zolee
veterán
Hello
Ebay témában (is) kezdő vagyok. Annyi infó van az összefoglalóban, hogy fel se tudom fogni. Rendeltem terméket(8 euro, ingyen postával, németből) aminél a kézbesítés dátuma Nov 29, 2020 - Dec 10, 2020. Eddig nem jött semmi. Küldemény azonosító nincs. Kell aggódnom vagy megjöhet még? Ha nem jönne elég jelezni, hogy nem kaptam meg?
-
fil
őstag
válasz F_Zolee #81085 üzenetére
Ebayen írj az eladónak, hogy mi a helyzet a csomaggal. Ha válaszol annak függvényében várj esetleg még pár napot. Ha nem is válaszol azonnal jelezd az ebaynek, hogy nem kaptad meg és a leveledre sem válaszol. Ezután az ebay is megpróbálja felvenni vele a kapcsolatot. Erre kb. lesz egy hete. Ezután , ha nem kaptad meg indítasz egy claim-et (kéred az ebay beavatkozását). Ezután egy-két nap alatt visszautalják a pénzedet.
Az én véleményem az, hogy ,ha nincs tracking ,akkor a Magyar Postánál azonnal lenyúlják. Ez viszont legyen a feladó problémája, miért választott ilyen szállítási módot. Bulgár feladók tényleg lehetnek problémásak. Én is a héten kaptam vissza az ebaytől 47 usd-t aolyan áruért, mit bulgáriábol kellett volna feladni (tracking nélkül) ,de nem jött meg és soha semmire nem válaszolt az eladó. Nagyon nem izgultam, mert ebay vagy paypal elég garancia.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Pandémia van, Bulgáriában is és nálunk is vannak fenn akadások, mivel január 10-ig lehet reklamálni, adni kell egy kis időt hogy kézbesíthessék a csomagot.Me, kell azonnal visszakövetelni a pénzt és ugyan mit tud mondani az eladó egy más által szállítoot küldeméyn helyzetéről, legtöbb esetben annyit lát mint amennyit te.
A véleményed a Magyar Postáról nem helyénvaló, rágalmazás, én megkapom amit feladnak és az idefelé vezető úton nem veszik el.
Te nem hallottál már arról hogy esetleg fel sem adják, egy nem nyomkövetett, nem könyvelt küldemény azonosítót látva még nem jelenti azt hogy elküldték és hogy az a te küldeményed száma.
Több száz, ezer km-t szállítják a küldeményt, adott esetben nem csak egy cég, mire alapozod hogy csak itt a Magyar Postánál tűnhet el? -
PROTRON
addikt
Hát igen sajnos karácsonyi időszakban én is parázok, pedig tudom hgoy türelmesnek kéne lenni.
A fenti nemzetközi linken már átrakták estimated deliveryvel kapcsolatban 14-ről 16-ra az alaplapom érkezését, mivel látják a nemzetközi, Postal Union adatbázisokban hogy az elmúlt hetekben mekkora csúszások voltak.
Pedig reménykedtem hogy ha szerda reggel elindult a kamion Feuchtból, csütörtökön meg is érkezik Mo-ra, és mai napon legalább annyi változást látok hogy mondjuk könyvelésre várakozik.Amúgy fentebb írod hogy elvileg az eladó is tud töröltetni negatív értékelést, ezt hogy kell elképzelni? Tehát ha valaki reklamál hogy a leírás ellenére hibás alkatrészt kapott és emiatt ad negatív értékelést. Majd ha megkapta a refundot, után az eladó törölteti a negatív értékelést?
Mert az én eladómnál 2 olyat látok ahol a vevő volt hülye( nem olvasta el a leírást amivel kapcsolatban reklamált, a másiknál meg a kompatibilitási felhívást), de azért az ördög nem alszik, mivel eladott 5 ilyen alaplapot, de csak az egyikkel kapcsolatban kapott pozitív értékelést.
[ Szerkesztve ]
Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
-
fil
őstag
Ami a türelmet illeti, az én esetemben október 25.-én vettem. Többször írtam az eladónak, hogy feladte-e és mikor, mi van a csomaggal. December 1.-ig semmi válasz. 2.-án jeleztem az ebaynek, akik 8.-ig kértek időt, azzal, hogy ők is felveszik a kapcsolatot az eladóval. 8.-án jeleztem, hogy semmi fejlemény és még aznap visszafizették, miután kivizsgálták. Az természetesen lehet, hogy fel sem adta. DE! Ebben az évben mindösszesen 4 db tracking nélküli (ebből 3 kis értékű) küldeményt vártam, mind-mind máshonnan. Egyiket sem kaptam meg. A trackingesek eddig még megjöttek mind. Úgyhogy részemről nem rágalmazás, hanem személyes tapasztalaton alapuló vélemény volt.
-
PROTRON
addikt
Nono, kicsit belevau, mert a személyes tapasztalatod az hogy a csomag nem érkezett meg. Azt viszont nem láttad hogy valójában melyik lépcsőnél akadt el, hiszen nem voltál jelen és lehet te megbízol az összes többi lépcső tistzességében, de nem biztos hogy ez a valóság.
Igazából tesztelni kéne a rendszert szúrópróba szerűen valami ismerőssel aki távol keleten él.
Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
-
-
fil
őstag
válasz PROTRON #81092 üzenetére
Nem idei, hanem tavalyi "élmény". USA-bol rendeltem valamit, PayPal-al fizettem. A feladó US Post-al küldte, látszólag tracking nuberrel. Feladta, látszott, megérkezett a reptérre, látszott, a csomag elindult az USA-ból és megérkezett Ferihegyre ,látszott. Utolsó info az volt a Magyar Posta app-jában, hogy Ferihegyen kibontották a konténert, vagy zsákot. Innentől se kép, se hang, se áru. Mikor a postánál kerestetni próbáltam azt mondták, hogy az a tracking szám nem nemzetközi, így számukra a csomag nem is létezik. Ha a PayPal nem lett volna, én is szegényebb lettem volna 50 USD-vel. Ez bizonyíthatóan a posta ferihegyi csomagátvételénél tűnt el, de ez a posta számára természetes, így van rendjén "nincs semmi látnivaló".
Egyik általam felhozott példa sem távol-keleti volt.
Ebben az évben kirúgták a "postásunkat" ,állítólag elsikított dolgokat. Róla egyébként nem is gondoltam, mert jóban voltunk ,néha eldumáltunk, igaz néhány csomagom nem jött meg, de róla nem feltételeztem. Rá kellett jönnöm, hogy nem vagyok jó emberismerő.
Most már nagyon off ezért lezárnám. -
PROTRON
addikt
Köszi hogy részletesen megosztottad velünk ezt a tapasztalatot.
A távol kelettel csak random irányra céloztam, nehogy a tényleges simlisek megneszeljék hogy épp ellenőrzés folyik.Igen ez így elég gáz. Fura hogy a ennyi cég van aki nemzetközi helyre úgy szállít hogy nem viszi fel a Universal Postal Union adatbázisba a szállítást...katyvasz az egész még számomra, legközelebb tuti más módot kérek majd, hogy biztosan megérkezzen a csomag még ha picit drágább is.
Viszont ez az appos dolog felkeltette érdeklődésemet. A DHL-es tracking numbert hogyan tudom magamhoz ( saját regisztált fiókomhoz) hozzáadni? Még egy darab emailt nem kaptam a tárgyban az ebayeseken kívül hogy kövessem a dhl honlapján a trackinget.
Nyilván kell biztonsági lépcső, hiszen különben bárki átirányíthatja a csomagot, de jelenleg nem tudom a feladó tényleges nevét, már pedig a posta honlapon az email küldéshez ezt az adatot kérik.
Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
-
-
PROTRON
addikt
A neten tudom követni, azzal nincs gond, csak lusta vagyok folyton frissítgetni.
De email értesítéses, vagy mobilon csippogós megoldást keresek. Meg legfőképpen azt hogy címzettként hol a francban tudom leellenőrizni a kapcsolattartói adatokat, nehogy rossz helyre akarja kiszállítani.A magyar posta az emailes értesítős rendszerhez kéri a feladó nevét, amit jelenleg nem tudok és eredetileg nem akartam zaklatni ebayen ilyen kérdéssel.
A DHL.de-n keresztül tudtam kérni 1X email állapot jelentést a legutolsó befejezett pozícióról, ami még FEUCHT, hisz valszeg a postánál könyvelésre vár...vagy még nem futott be a kaminyon, bár azért ez már a 3. munkanapja lenne a fuvarosnak egy 12 órás útra.
[ Szerkesztve ]
Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
-
fil
őstag
válasz PROTRON #81097 üzenetére
A tracking appokban nem kell email cím. Csak írd be a tracking no.-t és kész. A telefonon jelez, ha változik a státusz.
A címet nem fogod látni egyiken sem.
A fuvaros nem hozzád hozza. Megy a posta budaörsi nagy elosztójába, ott vámkezelik, onnan egy másik (talán területi) logisztikai központba stb. szóval türelem. -
PROTRON
addikt
Naja, szerda óta ma frissült a szállítmányom adata, hogy beérkezett az NPKK-hoz.
Akár még az is lehet hogy hét elején kihozzák (legalábbis postán dolgozó ismerős szerint).
De hogy kaputelefon nélkül a kívülről mágnes-zárt társasházi kapun keresztül hogy fogom tudni mikorra számítsak na azt még mindig nem tudom...pedig még borra valót is felajánlanék egy telefonos csörgetésért, csak nem tudom hogyan juttathatom el az üzenetet a tényleges kiszállítóhoz.
Bár ismerős aki fél kerülettel lakik arrébb azt mondta hogy idén amikor MPL hozta a rendelését, a hozzájuk járó "bácsi" (őt idéztem) kaputelefon csöngetés után 3 seccel már csörgött telefonon...nem várta meg míg kiér a haver az előszobába.De fő az optimizmus, már csak egy 6. genes intel procit kéne szereznem bios frissítéshez, de ez már másik topic...
Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az eBay szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen