Új hozzászólás Aktív témák

  • Geller72

    veterán

    A motorok nem tétel a Phantomnál sem. A nyákot (is) és a géptestet le lehet fóliáztatni és akkor nem lesz gond, ha beleszaladsz az esőbe, vagy ha ködben, magas páratartalmú levegőben repülsz. (Én azért az ilyen szitut kihagyom). A vízbe eséssel az a gond, hogy baromi nagy zárlat lehet, ami megöli a panelt akkor is, ha fóliázva van. Jó esetbe a legtöbbször kibírja, ha nagyon gyorsan kikapod és leveszed az akkut. nekem így fürdött már meg drónom, igaz kicsi, de pont ezért nem fűztem nagy reményeket hozzá - mégis majd másfél évet repült még, pedig vagy 3 percet víz alatt volt, "áram alatt". De a szomszéd farkaskutyájával nem akartam ujjat húzni, mire kijött a szomszéd, megfogta átugortam, kivettem a hordóból, elég sok idő eltelt. Ott világítottak a ledek a hordó alján. :D. Az akku kuka lett, a gép - mint említettem még sokáig ment, aztán azért megadta magát. :D.

    A víz felett amúgy is ésszel repülünk, kikacsolt szenzorokkal. Sajna, az Airnél nem lehet kikapcsolni az alsó szenzorokat. :/

    Idéztem:

    "Víz feletti repülés:
    Ha víz felett tervezünk közvetlenül repülni 1-2 méter magasságban, akkor érdemes kikapcsolni a VPS (Vision Position System) rendszert. Ezek az alsó szenzorok, amik a drón alatti felület textúráját figyeli vizuálisan és ultrahangos megoldással, hogy jobban tudja magát tartani a talajhoz képest ha már közel van hozzá. Ezzel pontosabban be tudja magának lőni a talaj közeli távolságot, mintsem a barométerrel. Ha ez az alatta levő felület túlságosan homogén vagy tükröződik vagy ritmikusan változik, az megzavarhatja a pontos mérésben, emiatt téves magasságot határozhat meg és süllyedhet annyit a drón, hogy az már a vízben köt ki. Vízfelület esetében ez akkor léphet fel, ha tükörsima a víz felülete, a napsugarak pont úgy verődnek vissza, hogy az “elvakítja” a szenzort, vagy éppen az aprólékos kis hullámfelületek zavarják meg az optikai szenzort. Az ultrahangos jelek is máshogyan verődnek vissza a vízfelületről, mint pl. a föld felületéről. Beltéri reptetésnél ilyen problémákat szoktak még okozni a szőnyegek, amik elnyelik az ultrahangos jeleket, így azok nem tudnak visszaverődni. De problémát tud okozni egy fényes csempefelület is. Ha ilyen felületek felett repülünk akár kültérben, akár beltérben, inkább kapcsoljuk ki az applikáción kerresztül a VPS szenzorokat és óvatosan repüljünk, tartsuk a magasságunkat. A VPS szenzorra 2 méter felett már nem hagyatkozik a drón. Ha 2 méternél magasabban repülünk az ilyen felületek felett, akkor nem szükséges a szenzorokat kikapcsolni."

    --Forrás--

Új hozzászólás Aktív témák