Új hozzászólás Aktív témák

  • szacsee

    nagyúr

    Szimulátor és szimulátornak nevezett játék közt is lehet óriási különbség.
    Elsőhöz tartozik pl iRacing, ahol ha koccolod a falat vagy a futóműt erős behatás éri, ami miatt pl a lengőkar deformálódik, vagy a kormány összekötő... viszont a verda üzemképes marad, akkor a szimulátor kiszámolja, hogy milyen kormány elfordulási szöggel tudsz a továbbiakban egyenesen menni. Kicsit gáz dolog, viszont a versenyző megtanulja óvni a verdát az ilyen behatásoktól, mert különben pl 45°-os kormány elfordulással kell letolni egy versenyt hogy egyenesen menjen.
    Ez egy példa a sok közül. Ezzel még Dirt Rallyban nem futottam nagyon össze, viszont a való életben is így működik. Defekt hasonló eset, ahol korrigálni kell állandóan jóval nagyobb igénybevételnek kitéve a versenyzőt nem szervós autónál.
    Ehhez képest pl itt csak kanyarokban kell figyelni nincs annyival nagyobb eltérés mint amekkora a valóságban.
    Törésmodellt nem is említem, mert nem kell nagy sebességgel megfogni egy fát, hogy a hűtő ronggyá menjen, ott kb. üzemmeleg motornál max 4-5 km és megfőhet a motor, itt meg lazán egy futam sorozatot be lehet fejezni sérült hűtővel.
    Ezek egy átlagos sofőr számára is könnyen felfogható dolgok.

    Nyilván kell húzni egy határt, ami eléggé szimulátorossá teszi a játékot de nem veszi el mindenki kedvét a versenyzéstől.
    Az első példában leírtak elég bosszantóak lennének rally esetében, viszont a játék nem tesz különbséget egy 60-as évekbeli autó és egy modernebb szervós autó között ilyen téren.. mindegyiknél akkora erőhatás kell pl egy defektes autót végigvezetni a pályán ahogy észrevettem.
    A játék készítéséhez nem értek, ehhez strezi szakértelme kellene, hogy a fentebb full segítség nélküli beállítás szimes vezetést tegyen lehetővé, a segítségekkel való vezetésnél pedig arcade szerűen viselkedjen a játék.
    Gondolom van egy sor olyan paraméter amit figyel a program, pl gumimodell esetében (már ha van ilyen a játékban). Szimesnél minden tényezőre úgy reagál a játék mint a valóságban , arcade módban pedig a "legjobban" tapadó modellt veszi alapul és a futam alatt nem változtat a paramétereken a program. Viszont szimnél lehet ez nem megoldható mert valamilyen értékre szüksége van a proginak hogy a menettulajdonságokhoz szükséges adatokat kiszámolja...

    Azt aláírom hogy egy jól megírt FFB-vel támogatott szimulátorra hajazó játék jobb mint egy fos FFB-vel megáldott full szimes program, ezért sem szőrözök annyit rajta, mivel élvezet hajtani a verdákat. :))
    Amit sajnálok, hogy pár olyan dolog is arcade szerűvé teszi a játékot amik az NFS huszároknak kedvez, holott a való életben néha a verseny végét jelnti egy ilyen manőver... pl felázott út angol pályán levágva a föld nem lassítja be annyira a járgányt, hogy ellenkormányozni kelljen. OK, hogy a kocsiszekrény a centrifugális erő hatására a körív külső kerekeire nehezedik, de valamennyire számítani kellene, vagy nem?
    Na mindegy is, nem szőrözésből írtam, csak ha már szóba került a szim leírtam a véleményem.

Új hozzászólás Aktív témák