Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • válasz AMD Power #356 üzenetére

    Ha tíz évre tervezed akkor simán megéri.
    Használt autóval a kor haladtával ami nem is a kilométereknek köszönhetően egyre több pénzt fog elvenni a családi pénztárcából.

    A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

  • konyi79

    addikt

    válasz AMD Power #356 üzenetére

    Ezen én is sokáig matekoltam, mire új autó lett. Nekem második autónak kellett valami többcélú eszköz, elsősorban hobbicélokat kiszolgálni. Ami később lehet egy elektromos mellett megoldás nagyobb távokra is.
    Amit látok magam körül, az autók szerelése annyira bonyolult lett, márkaspecifikus ismeretek nélkül nagyon könnyen lehet késleltetve beinduló láncreakciót elindítani, ami egy eredetileg még elfogadható állapotú autót is pénztemetővé változtat. Hasonló eset nem egy volt a környezetemben:
    Futóműjavítás miatt leengedett bölcső, ahol a hűtő nem lett tehermentesítve, és elrepedt: Két hét múlva elfolyt hűtővíz, hengerfejes autó.
    Kuplungtárcsa csere, ahol a hidraulikus kinyomócsapágy nem lett cserélve: 8000km után ismét kuplung+ szerkezet+ kéttömegű csere

    Másik oldalról is példa: A problémás korai 1,5dci motorokból is ismerek 400e km-t futott darabot, aminek a szerelője tudta, hogy a gyári kicsi olajszűrő helyett nagyobbat tesz fel, ragaszkodik a gyári 2 mikronos üzemanyagszűrőhöz, és 100e km előtt lecseréli a hajtókarcsapágyakat a javított verzióra.

    Szóval sejtheted, el vagyok a környezetben szerelő barátokkal látva, akiktől sorra hallom a rémtörténeteket. Így álltam neki keresni valami használtat tavaly nyáron, amibe majdnem beleőszültem. Ritka kivételtől eltekintve borzalmas a mai használtpiac. Én nem tudom, de még 10-15 évvel ezelőttihez képest hihetetlenül leromlott a használtautók állapota. Össze-vissza gányolt vackok, arcpirítóan tekert órák, hamisított szervízkönyvek meg szemtől szembe hazugságok mindenhol, ritka kivételtől eltekintve.
    Hozzátartozik, az autóim felé magasak az elvárások. Egy 4 éves gumit nem nagyon viselek már rajta, nemhogy egy koppanást vagy gyengülő csillapítást a futóműben.
    Ebből kifolyólag sokat is költök rájuk.

    És akkor még a legnagyobb odafigyeléssel se biztos, hogy megúszod a pénzszórást.
    Tavaly áprilisban cseréltem egyik kocsin vezérlést. Szeptemberben látom ám, félig van a kiegyenlítő vízzel. Elszaladok szerelő haverhoz, mi a gyík lehet: Emelőre fel, kislámpa elővesz, de már mondja is, hogy a gyári vízpumpa sajnos elkezdett szivárogni. Hurrá, lehetett megint a teljes vezérlést cserélni.

    És akkor a környezetvédelemről még nem is beszéltünk. Most még a dízeleket nyaggatják jobban, de bármikor elővehetik ebből kiindulva a benzineseket is. Amit most veszel, az minimum Euro 6d. Egyenlőre nincs jobb, már a robbanómotorosok között, azaz talán a legidőtállóbb.

    Nálam ezért lett új autó, pedig én sem akartam belerakni feleslegesen nagy pénz. De nem akarok meglepetéseket meg esetleg családi havaria esetén magát összefosó autót. Inkább a presztizsből engedtem, és vettem új Daciát.

  • mirci18

    addikt

    válasz AMD Power #356 üzenetére

    Egyébként minden nézőpont kérdése. Mint már írtam egyszer kiszámoltam hogy mennyibe kerülne nekem egy új autó 10 évre és egy használt autó 5 évre amit nyilván emiatt kétszer is meg kell venned.
    Lehet lamentálni várni a csodát régebben is elmondták 10 év vagy 200 e km után add el a kocsit ha nem akarsz te is a szerelők barátja lenni.
    Mint már mondtam jelenleg is egy 16 éves autóval járok amit csak azért nem adok el mert belement már eddig 500 e ft-om 4-5 év alatt. Másnak a vackát nincs kedvem javítgatni.

    Most ha meg is venném az új autót megtartanám a régi mivel kell egy B terv ha megteheted hiszen ha lerobbansz vagy összetöröd akkor mit használsz?

    Nagyon szar érzés csak az elmúlt szűk egy évet leírni de megteszem.
    Tavaly sokáig balra húzott erősen a kocsi. Emiatt a gumim is kukázni kellett. Előtte szűk egy évvel lett rendbe rakva 150 e ft-ért a komplett futómű. Most télen beállítattam a futóművem januárban.
    De aki csinálta jelezte gond van az első egyik gömbfejjel.

    Kicseréltettem mindkettőt 40 e ft. A futómű beállítás 6 e ft volt.
    Jelenleg fogy az olajam 10 e km alatt egy teljes feltöltés elfogy s a motor hűtésével és a fűtéssel is gondom volt.
    A szerelő akihez vittem megijesztett hogy valószínűleg hengerfejes. Se az olaj nem folyik át a vízbe se a motor nem eszik meg egyiket sem.
    Olajfogyásom van de valószínűleg engedi valahol hiszen a blokk alja folyamatosan olajos. mihelyt megállsz érződik rajta a konstans olajszag. Keressük a hibát.

    A víz elvileg a hűtősapkánál fogyott emiatt volt gond a túlmelegedéssel ugyanis 3 liter folyadék hiányzott belőle.
    Mihelyt a sapkát cseréltük s a rendszert feltöltöttük megoldódott a gond.

    Mint írtam januárban futóműbeállítás és szerelés volt.
    Most voltam a héten műszakin ahol magamat megszívattam a le nem vett vonóhorgommal.
    Ahol a műszakiztató jelezte hogy a bal hátsó teleszkóp 0 százalékos kuka plusz kicsit hullámos a bal első fék ami miatt remeg az autó fékezéskor.
    Nagy nehezen le lett műszakiztatva az autó. Most mehetek javítani a hátsó teleszkópokat és az első féket.

    És ha mindez megvan várhatom mikor megy tönkre benne valami újra mivel amik be vannak rakva már nem gyári alkatrészek így ezek nem bírják annyi ideig.

    Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH

Új hozzászólás Aktív témák