Új hozzászólás Aktív témák

  • konyi79

    addikt

    válasz AMD Power #356 üzenetére

    Ezen én is sokáig matekoltam, mire új autó lett. Nekem második autónak kellett valami többcélú eszköz, elsősorban hobbicélokat kiszolgálni. Ami később lehet egy elektromos mellett megoldás nagyobb távokra is.
    Amit látok magam körül, az autók szerelése annyira bonyolult lett, márkaspecifikus ismeretek nélkül nagyon könnyen lehet késleltetve beinduló láncreakciót elindítani, ami egy eredetileg még elfogadható állapotú autót is pénztemetővé változtat. Hasonló eset nem egy volt a környezetemben:
    Futóműjavítás miatt leengedett bölcső, ahol a hűtő nem lett tehermentesítve, és elrepedt: Két hét múlva elfolyt hűtővíz, hengerfejes autó.
    Kuplungtárcsa csere, ahol a hidraulikus kinyomócsapágy nem lett cserélve: 8000km után ismét kuplung+ szerkezet+ kéttömegű csere

    Másik oldalról is példa: A problémás korai 1,5dci motorokból is ismerek 400e km-t futott darabot, aminek a szerelője tudta, hogy a gyári kicsi olajszűrő helyett nagyobbat tesz fel, ragaszkodik a gyári 2 mikronos üzemanyagszűrőhöz, és 100e km előtt lecseréli a hajtókarcsapágyakat a javított verzióra.

    Szóval sejtheted, el vagyok a környezetben szerelő barátokkal látva, akiktől sorra hallom a rémtörténeteket. Így álltam neki keresni valami használtat tavaly nyáron, amibe majdnem beleőszültem. Ritka kivételtől eltekintve borzalmas a mai használtpiac. Én nem tudom, de még 10-15 évvel ezelőttihez képest hihetetlenül leromlott a használtautók állapota. Össze-vissza gányolt vackok, arcpirítóan tekert órák, hamisított szervízkönyvek meg szemtől szembe hazugságok mindenhol, ritka kivételtől eltekintve.
    Hozzátartozik, az autóim felé magasak az elvárások. Egy 4 éves gumit nem nagyon viselek már rajta, nemhogy egy koppanást vagy gyengülő csillapítást a futóműben.
    Ebből kifolyólag sokat is költök rájuk.

    És akkor még a legnagyobb odafigyeléssel se biztos, hogy megúszod a pénzszórást.
    Tavaly áprilisban cseréltem egyik kocsin vezérlést. Szeptemberben látom ám, félig van a kiegyenlítő vízzel. Elszaladok szerelő haverhoz, mi a gyík lehet: Emelőre fel, kislámpa elővesz, de már mondja is, hogy a gyári vízpumpa sajnos elkezdett szivárogni. Hurrá, lehetett megint a teljes vezérlést cserélni.

    És akkor a környezetvédelemről még nem is beszéltünk. Most még a dízeleket nyaggatják jobban, de bármikor elővehetik ebből kiindulva a benzineseket is. Amit most veszel, az minimum Euro 6d. Egyenlőre nincs jobb, már a robbanómotorosok között, azaz talán a legidőtállóbb.

    Nálam ezért lett új autó, pedig én sem akartam belerakni feleslegesen nagy pénz. De nem akarok meglepetéseket meg esetleg családi havaria esetén magát összefosó autót. Inkább a presztizsből engedtem, és vettem új Daciát.

Új hozzászólás Aktív témák