-
GAMEPOD.hu
__________________________________________________________
*A Topicban működik a Spoiler TAG (SP), legyetek szíves használni!*
[Cyberpunk 2077 screenshot & érdekességek topic]
________________________________________
Magyar Discord Szerver
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
Topikgazda
Ízlés dolga természetesen. De aki már játszott komolyabb játékkal, ahol valamit nagyon nehéz volt megszerezni, az tudja, hogy a játékélmény meghatározó része, amikor ez sikerül. Ez az élmény kimarad a cheat alkalmazásával, tehát szegényebbek leszünk egy jó érzéssel. Ha pedig az a nehezen megszerezhető valami történetesen egy ultimate fegyver, amivel könnyedén aprítunk le bárkit már a játék elején, akkor a kihívást is sikerült lenullázni, további élményektől megszabadítva a játékost.
Ez csak egy szimpla vélemény, nem megmondani akartam, hogyan játszon bárki!
A tudomány a valóság költészete!
-
LK
addikt
Én is azt remélem hogy nem lesz ez másként. A csúszás miatt a bogártalanító részleg sem állt le gondolom. Itt a nevük is a tét, így kihasználják az időt szerintem.
[ Szerkesztve ]
"óóóóó istenem.. boldogok a lelki szegények, mert övék a trollok és fanboyok országa, ámen" by PUG
-
félisten
-
duvi
nagyúr
Igen, 2022-re tervezik a multiplayer részét
-
[Prolixus]
addikt
Ez a tejes pelda mondjuk szerintem eleg rossz analogia mert kb nem nagyon van lehetoseg mashogy venni csak boltban.
De peladaul ha egy konyvet veszek, es csak egyet tahat nem tobbfele kiado konyvet egyszerre, akkor igenis a kiadotol veszem mert akkor tobb penz jar nekik mintha Bookline-on, Librin stb-n keresztul vennem. Ezt sokszor valamennyivel nagyobb kedvezmennyel meg is halaljak, win-win.
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
[Prolixus]
addikt
Azert termelotol venni VS bemenni a legkozelebbi boltba nem ugyanaz mint a steam vs GOG esete, mert utobbiakon keresztul kaphato termek (jatek) mindket helyrol ugyanolyan konnyedseggel elerheto, ilyen teren nincs kulonbseg (a tejes szori eseteben van, termelotol venni macera, nalam nincs is tejeskocsi). Kulonbseg ott jelentkezik, hogy mennyi extrat kapsz a termek melle (steam hatarozottan jobb platform min barmi mas, hiaba a core termek vagyis a jatek maga ugyanaz)
A konyvek kapcsan meg arra gondoltam hogy Bookline-on keresztul rendelni online vS kiadotol rendelni online. Nyilvan ha bemesz a boltba az mas, de boltban meg annyi kedvezmeny sincs mint ami online szokott lenni (ergo a kulonbseg az a konyvesbolt mint szolaltatas ara). De megintcsak, bookline-on keresztul ugyanolyan egyszeru rendelni online mint a kiadotol, akkor miert ne vennem kozvelenul a kiadotol ha tudom hogy ugy a kiadonak tobb penz marad a zsebeben?
Mivel a konyvvel nem parosul semmi extra szolgaltatas (legtobb esetben), igy nana hogy a kiadotol veszem amikor csak tehetem. A steam vs GOG sztori eseten a tobblet amit a steam ad, az az extra, mkozben a termek maga ugyanannyiba kerul es ugyanolyan. Eppen ezert szerintem tok nemes dolog ha valaki lemond a steam extrairol, csak azert hogy a gyartonak (ezesetben CDPR) tobb maradjon.
Nade mindegy is, nem offolok tovabb.
[ Szerkesztve ]
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
félisten
Nem oké ez a szervilis megközelítés szerintem.
Ennyi erővel, csupán mert a Ford a T modellel implementálta az autót a köznép használati tárgyai közé, vegyünk továbbra is Fordot?
Lehet nekem bugos az agyam, de én sosem értettem ezt a furcsa jelenséget, amit márkahűségnek neveznek.
Ahol a legjobb / szimpatikusabb / innovatívabb / kényelmesebb az adott termék / szolgáltatás, oda viszem a pénzem.
Illetve oda viszem, ahol látom azt a fajta törekvést, amit szeretnék elterjedni látni a piacon.
A Steam jelenleg ezeket imádja:
- market
- VR
- DRMEgyikre sincs szükségem. És sosem volt, de megtűrtem őket, mert az árak jók voltak, a koncepció újszerű, a szolgáltatás megbízható.
Egyértelmű, hogy ha nem a Steam, akkor másik digitális platform jelent volna meg, ne tegyünk már úgy, hogy a digitális szoftver-játékáruház akkora scifi, hogy ezt senki, csak ők találhatták volna ki.
Idő kérdése volt. Az internet egyre gyorsult, egyre több otthonba jutott el, a játékok kezdtek nem elférni CD-ken és DVD-ken.
Annyi, hogy a Steam volt az első, mint a Valve berkein belül induló kb kávészünet-projekt (tehát ha jól tudom, annyira Gabe agyszüleménye, hogy az orra alá tolták az ötletet, ő meg azt mondta oks, próbáljátok meg).
Én sem akarom amúgy túlzottan lehúzni őket, tök király cucc volt a kezdetekkor, progresszív, innovatív meg minden (mondjuk a legutóbbi UI újragondolás azt hiszem az évtized egyik legnagyobb szoftver fail-je, főleg a library szűrők környéke), százával áll a játék ott nekem is, sok még el sem volt indítva.Most ez átfordult nálam, egyre több árnyoldalát látom.
Lehet, hogy a mai gaming piacon ez az innováció, csak az a baj, hogy az én szememben ez nem az.
Kurva jó játékokat fejleszteni, azt szeretném látni tőlük.Gabe elmagyarázta, mi a helyzet a Half Life univerzummal is.
Nincs rá szükség. Megütötték a jackpotot a markettel, az ég világon semmit sem kell csinálniuk, csak farmolni a jutalékokat.
HL (vagy bármiféle játékfejlesztés) akkor lesz, ha el kell adni vele valamit.
Pl VR szerkót. Ergo, ha viszonylag kicsi energia befektetésével hatalmasat lehet kaszálni akár egy egyelőre elég szűk rétegen.
Nincs alkotói szellem, nincs törekvés egy univerzum bővítésére, nincs ott a tűz a Valve-ban, ami ott volt 15 éve.
Ahogy az kihunyt, úgy lett a Steam is egy piac a sokból.Én is nagyon sokáig kitartottam amúgy mellette, nem nagyon vettem máshol semmit, olyan másfél éve változott meg a felfogásom, miután olvasgattam egy korrekt adagot a különféle digitális disztribúciós platformok működéséről és úgy en bloc a játékpiac helyzetéről, és feltűntek dolgok amiket addig leszartam a kényelmem érdekében.
Egyetértek, ne legyünk képmutatóak. De legyünk tudatosabbak. És ahogy egyre tudatosabbak vagyunk, egyre jobban járhatunk.
A Goggal is ez a szitu. Nagy kiadók ismerték fel, hogy érdemes DRM nélkül is odaadni a cuccukat, ha az jó, mert venni fogjuk.
Na most ha ezt igazoltuk, és nagyon úgy néz ki, hogy igazoltuk, akkor miért is kell nekünk a DRM?
Nos, nem kell.A Linux projektnek amúgy én is drukkoltam, az az áttörés nagyon kellett volna annak a rendszernek, én is szívesen áttettem volna a játékos pc-met Linuxra, mert a Win10 töbször púp a hátamon, mint hasznos operációs rendszer.
-
Vesa
Topikgazda
"Plusz érdekes történet, hogy a boltban árult termékeket be kell vizsgáltatni, meg kell felelni egy csomó előírásnak, és a többi, ami például egy őstermelőre nem vonatkozik."
Én ezért nem veszek semmit őstermelőtől. De még piacra se nagyon engedem a feleségemet. Ennek oka, hogy egyszer élőben láttam -és szagoltam- egy tejtermékekkel foglalkozó őstermelő "laborját". A termék csodás volt, nagy magyar zászló, lenvászon díszítésű/fedésű üvegekben szervírozva, jött le a nemzeti öntudat satöbbi, csak éppen olyan kosz volt az egész épületben és olyan büdös, hogy a hányinger kerülgetett. Ráadásul honnan tudjam, hogy az őstermelő zöldséges nénike rendesen vegyszerezte-e a terményt, vagy mivel már nem túl jó a látása, hibásan adagolta és mérgező? Vagy mosott-e kezet az őstermelő hentes, mielőtt megtöltötte a kolbászt?
Nincs bizalmam feléjük...
FoxiestFox
Steam: egy dolgot kifelejtettetek, vagy csak nem vettem észre. A Steam infrastruktúra fenntartása súlyos pénzekbe kerül! Dollármilliókról beszélünk. Sokan képzelik el ezt az egészet úgy, hogy van pár IT-s, meg pár szerver ami néhány összerakott PC, aztán ennyi, csak dől a pénz. A valóság ezzel szemben az, hogy nagyon komoly szerverkapacitás, sávszélesség, szakembergárda kell ahhoz,hogy ennyi felhasználót és ügyfelet egy rendszer képes legyen kiszálgálni. A Steam többek között ezt is nyújtja, amit így nem kell a fejlesztőnek fizetnie, ami a kisebb cégeknek, indie fejlesztőknek kifejezetten előnyös.A Setam olyan mint egy pláza. Ők is kérik a bérleti díjat az üzletek üzemeltetőitől, cserébe sokkal nagyobb forgalmat generálnak, mintha az az üzlet egy random utcában lenne. A Setam-re is azért mennek fel az olyan nagy kiadók is a termékeikkel, akiknek egyébként van saját rendszerük is, mert még így is rengeteg plusz eladást realizálnak ott.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
tomazin
veterán
Gondolom a többség nem igazán törődik ugyanis az üzleti modell fent felvázolt alaptételével más piaci termékek kapcsán. Ami azért így egy kicsit képmutatás.
Nem teljesen értem ezt a gondolatot. Ezek szerint, ha nem foglalkozol mindennel (összes termék/szolgáltatás amit megveszel), akkor semmivel sem kellene?
Én azzal foglalkozok, amiről értesülök és a hozott kényelmetlenség (tehát a foglalkozás vele) akkora, amit be tudok építeni az életembe.
De hogy hozzak egy pár (játékos) példát: a falloutot imádom, a 3mat rongyosra játszottam. Ellenben a 4-et sosem játszottam (értsd még virágboltit sem), a creation club miatt. A HS-t is letettem 3-4év után (ami piszok nehéz volt), mert nem vagyok hajlandó egy olyan cégnek pénzt adni tovább mint amilyenné a Blizzard vált. És a Witcher miatt veszek meg mindent amit tudok gog-on inkább, mint steamen.
Nem tizenéves hülyegyerekek vagyunk már, mindenki eljutott odáig, hogy egy dologgal tud szavazni, mégpedig a pénztárcájával. És ha ezt nem tesszük meg, akkor a játékok olyanok lesznek, mint az UFC4. Nulla újítás, ugyanaz eladva, csak most már reklámokat is rakunk a 60$-os játékba. Én olyan terméket szeretnék, mint a Witcher, ezért támogatom a pénzemmel inkább a gog-ot, mint bármelyik másikat.De hogy egy kicsit árnyaljam a képet (és most éppen magam ellen érvelek) a 30% sáp sajnos az ipari standard.
De gyanítom ezt a zsenge adószedést még a zenei/mozis érából sikerült áthozni a játékos piacra, remélem az epic agresszív piacra lépése, kicsit megmozgatja a dolgokat.[ Szerkesztve ]
-
Vesa
Topikgazda
"Szó nem volt arról, hogy a játékmenet valamelyik elemét mutassák be."
Ez rendben is van, de attól még ha már beletették azt a nőt, várható volt, hogy lesz akiknek ez is tényező lesz. Ahogy a játékok grafikája közelíti a valóságot és a karakterek is egyre élethűbbek, úgy lesz ennek a paraméternek is egyre nagyobb szerepe. Már a Mass Effect-nél is látszott ez pl. Miranda esetén, akinek külön rajongótábora volt (azt a pszichológiai profilt persze lehetne elemezgetni, amikor egy IRL nem létező 3D modellért rajong valaki, de ez most más lapra tartozik).
Magam nevében tudok term. nyilatkozni, de számomra abban a trailerben éppen az volt hátborzongató, hogy egy amúgy gyönyörű nőt nyírnak ki a redőrök. Közelébe nem ért volna ez a hatás nálam akkor, ha egy fiú kinézetű nővel adják elő a jelenletet. Szerintem érthető, hogy ezek után többen kicsit csalódtunk, hogy csajok terén nem ez az irány maradt meg. Ettől még nyilván szeretni fogom a végleges játékot is, csak megemlítettem..
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
gyimger
őstag
A lány V-nek csak a frizkója zavaró, de a főszereplőt amúgy is testre lehet szabni, nem?
A Rule 34-es témába meg nem folyok bele.
"The day is done, time has come. You battled hard, the war is won. You did your worst, you tried your best. Now it's time to rest. Now it's time to rest."
-
[Prolixus]
addikt
Na igen, de még azt sem hogy 1080p-n meglesz a 60FPS mindent maxra húzva. Különben én továbbra is tartom hogy ez a gépigény túl szép hogy igaz legyen. Raytracing meg szóba sem jön...
Csak így meg értelmét veszti kicsit az egész. Én max abban bízom, hogy ha már ilyen bátrak a gépigényekkel, akkor legalább ez azt jelenti hogy jól lesz optimalizálva a játék.
Majd meglátjuk.
[ Szerkesztve ]
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
[Prolixus]
addikt
Én csak azt mondom, hogy lehetnének specifikusabbak. Mert az sem mindegy hogy a Recommended igény 1080p és High beállítások mellett mennyit tud, 30FPS vagy 60?
Szóval annyit tehetnének (és ez nem csak a CDPR sara, más is ezt csinálja) hogy megmondanák hogy a Recommended tényleg mire elég, milyen felbontás, átlag hány FPS, milyen magas grafikai beállítás (HIgh, Ultra, Medium, whatever), extra feature on vagy off (itt raytracing, nyilván off).
A CDPR is csak a felét mondta meg hogy mit tud a Recommended setting, de ahogy mondtam nagyon nem mindegy hogy 30FPS vagy 60FPS teszem azt.
Nyilván ez még egy soktényezős dolog lenne így is, kezdve a driverkérdéstől (ahogy utalva lett rá) egészen odáig hogy nem biztos hogy a lineárisan növekszik a gépigény High - Ultra - Ultra High stb között. De még mindig többre mennénk ha legalább az említett 4 kritériumról nyilatkoznának egyértelműen.I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
Ratrak
csendes tag
Igen, a sztorikezdést én is így értettem, tehát lesz prologue, kb. mint a Dragon Age: Originsben (mai napig az egyik kedvencem ebből a szempontból), de a lényegi rész onnan indul, hogy padlón vagy, hajrá fiam/lányom/egyebem, innen csak felfele vezet az út...
"Hogy nektek ilyen jutott, azért a mesélőt vond felelősségre. (Mi anno AD&D-ben olyan mesélővel játszottunk, akinél a mágikus fegyverek valóságos ritkaságok voltak, így simán eljuthattunk akár az 5., 6. szintre is, mire az első nyamvadt +1-es göcsörtös bunkóval összefutottunk...)"Nem ugyanaz volt a mesélőnk véletlenül?! Dehogy vonom felelősségre, iszonyat jó meséket toltunk - igaz, nehezek voltak, Xp-t csak karácsonykor kaptunk, meg ha hülye voltál, megszívtad - de pár hónapja pont itt pont én nyávogtam erről, hogy a mai szerepjátékokból ez a faktor tökre hiányzik, és szerintem ebből is hiányozni fog... A mi meséinkben nem volt olyan, hogy beszólsz szarul egy nagyhatalmú bőb.sszájbának, mert sok a renegade/sötéterő/blackmagic/fülemtudja pontod, és úgysem lesz bajod, sőt a végén még te jössz ki jól... ha beszólsz, bizonyos szitukban, meghalsz, ennyi. Ne legyél hülye. Ha meg nem vagy elég tökös más helyzetekben, akkor meg azzal szívod meg. És legyen eszed észrevenni, hogy mikor melyikre van szükség/lehetőség. Na, ez nincs meg manapság, kb. tökmindegy mit döntesz a felkínált lehetőségek közül, kb. mindenképp megoldod az adott helyzetet, legfeljebb nem elegánsan, hanem bunkó módra, de problem solved either way. (lásd még: KOTORok, witcherek, dragon age-ek, mass effectek és társaik)
if you think you can - you can. If you think you can't - you're right!
-
félisten
-
mettek
addikt
Ne hasonlitsuk a MS Flight Simulatorhoz. Ez a város kb akkoránakntűnik mint a Division városa ami azért nem nagy és itt ugye járművel is közlekedhetünk. Nekem az is fura hogy egy egy sajátos elemekkel bíró városrész 2-3 utca. De remélem jó lesz azért.
PSN: Mattacks87 Xbox ID: HUNgAlien
-
Maxxy10
addikt
Nem problémázok, egyszerűen érdekelt. Pont azért mert mondták, hogy felfelé is lehet haladni majd. Akkor gondolom lefelé is, ahol mondjuk az illegális fejlesztéseket lehet venni stb.
Engem soha nem érdekelt a térkép mérete, igaz mondjuk a AC Odyssey már tényleg túl nagy volt. -
LK
addikt
Ezt írtam: "Akkor passzolni fogod a küldit?" = Te írtad: "Nem "kell" kinyírnod." Az én olvasatomban.
Az már megint más kérdés, hogy ha elfogadsz egy munkát, és a munka elvégzése helyett felnyomod a megbízót, meddig maradsz életben ill. ha elterjed ez rólad, honnan fogsz munkát kapni, mivel zsoldost játszunk, nem bandatagot. Biztos lesz 1-2 ilyen dilemma a játékban, csak erre próbáltam rávilágítani a kollégának.
[ Szerkesztve ]
"óóóóó istenem.. boldogok a lelki szegények, mert övék a trollok és fanboyok országa, ámen" by PUG
-
Vesa
Topikgazda
Köszönöm az infót!
Úgy tűnik, ez ma valamiféle tendencia, mindenkinek, mindennel baja van.
Tegnap szaladtam bele ebbe a képbe/vitába redditen.Komplett vita alakult ki azon, miért nincs cipő a csajon! Unják magukat az emberek?
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
[Prolixus]
addikt
Nem akarom oktatni a CP gurut, de a 2. éveda a SAC sorozatnak simán csak úgy volt nevezve hogy 2nd GIG. Az Individual Eleven a 2nd GIG egy filmbe sűrítve.
A Solid State Society az egy egészestés film, de NEM a 2nd GIG filmesítve, hanem egy önálló "folytatás" ami időben a 2nd GIG után játszódik, miután annak eseményei és a traumák miatt Motoko elhagyta a Section -9 egységet.
Rajzok terén toronymagasan a Solid State Society a legjobb, mivel érezhetően egy adott percre jóval több büdzséjük volt, mint a sorozatok idején. én nem vettem észre hogy a SAC második évadnak rosszabbak lennének a rajzai, szerintem jobbak. Amúgy a sztorit, karaktereket stb leszámítva, szerintem a 2nd GIG az egyik legjobb anime amit valaha csináltak. Hideo Kuze és az ő sztorija, meg az ő és Motoko kapcsolata a mai napig meghatározó élmény volt számomra.
Sajnos mindnen ami a Solid Stat után jött GitS fronton (Arise sorozat, hollywood-i film, SAC 2045, szimplán borzalmas)[ Szerkesztve ]
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
sixpak
nagyúr
Nagyszerű!
Köszönöm...csak már nyomhatnám az install gombot.
Az (amúgy remek) összefoglalóban olvastam, hogy csak egyféle kiadást terveznek, nem lesz különféle (divatos) extended/special/premium/pre order bonus, etc. kiadás, ez gondolom már így is marad.[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/86396338@N05/
-
Vesa
Topikgazda
Mester! Szuper, hogy erről is van infód! Ennek örülök, akkor ezzel sem lesz gond.
GhostPetya
Újabban már kezdenek ráébredni a problémára, egyre több játékban skálázható a felület, már az olyan legendásan olvashatatlan játékokat fejlesztő cégeknél is, mint a Paradox. Persze még mindig akadnak, akik nem képesek felismerni, hogy manapság konkrétan játszhatatlan lesz a játék sokak számára, ha kihagyják ezt az opciót. Főleg, ha konzolra is megjelenik a játék és a TV-n kéne tudni elolvasni 4méter távolságból (adott esetben 4k-ban) a 6 pixeles tiny betűket.nubreed
Ez szerintem is jobb! Mondjuk az a nadrág büntet![ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
LK
addikt
Nagy hangulata lesz a játéknak! (Alsó kép alapján) Úgy látom figyeltek arra is, hogy a népsűrűség alacsony legyen hajnalban az utcákon. Minden DLC-re vevő leszek, az tuti.
Eszembe jutott, hogy alvás-evés lesz-e a játékban? Tehát oda kell-e rá figyelni?[ Szerkesztve ]
"óóóóó istenem.. boldogok a lelki szegények, mert övék a trollok és fanboyok országa, ámen" by PUG
Új hozzászólás Aktív témák
Hivatalos oldal:
Cyberpunk.net
Hivatalos fórum:
forums.cdprojektred.com
Hivatalos Twitter fiók:
@CyberpunkGame
Hivatalos Youtube csatorna:
@CyberpunkGame
Összefoglaló a világról és a háttérről:
Cyberpunk, Chippin In
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen