- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- GoodSpeed: ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI - Memory Context Restory (MCR)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
kovisoft
őstag
válasz elistvan #6000 üzenetére
Itt egy példa a nyerőszámok húzásának függvénybe való áthelyezésére:
void nyeroszamok_huzasa(int nyeroszamok[], int darab){
for(int i=0;i<darab;i++){
int num = (rand() % (80 - 1 + 1)) + 1;
if(num >= 1 && num <= 80 && !tartalmazza(nyeroszamok,darab,num)){
nyeroszamok[i] = num;
}else{
i--;
}
}
}És így tudod meghívni onnan, ahol korábban maga ciklus volt:
int nyeroszamok[20] = {0};
nyeroszamok_huzasa(nyeroszamok, 20);Hasonlóan mehet a többi blokk is, de lesz köztük olyan függvény, aminek több tömböt is át kell majd adni, mint pl. a találatok meghatározása, ami 3 tömbbel dolgozik: tippeltszamok, nyeroszamok, talalat.
A rand() használatához még annyit, hogy ez alapból mindig ugyanonnan indítja a generálást, tehát minden futásra ugyanazt a szekvenciát kapod. Ezért célszerű seed-elni az első hívás előtt valami futásonként eltérő számmal, pl. az aktuális idővel, hogy mindig más random szekvenciát kapj:
srand(time(0));
-
sztanozs
veterán
-
Domonkos
Ármester
Ha a 0-val valo osztas UB, akkor garantalja-e azt valami, hogy egy ilyen kod eseten az
if
is biztosan belefordul a gepi kodba (es persze hogy areturn 69
is marad)?int
d(int j)
{
if (j != 0)
return 100/j;
return 69;
}Gender of electrical connectors is defined by the pins.
-
Domonkos
Ármester
válasz sztanozs #6008 üzenetére
Mert a 0-val valo osztas UB, igy ezzel a lehetoseggel nem is kell a forditonak szamolnia. Mivel ezzel nem kell szamolnia, igy feltetelezheto, hogy j nem 0; am ekkor a feltetel mindig igaz, ezert az NOP-olhato. Ekkor viszont a masik return elerhetetlen, igy az is elhagyhato.
[ Szerkesztve ]
Gender of electrical connectors is defined by the pins.
-
sztanozs
veterán
válasz Domonkos #6009 üzenetére
Nem, mivel 100/j UB, amennyiben nincs ellenőrizve, hogy a j egyenlő-e 0-val.
Tehát, ha az if-et kioptimalizálná, akkor az egész függvényt ki kell, mert a 100/j UB...Szerintem a fordító inkább "beoptimalizál" egy if j !=0-t a kódba, ha nincs ott, hogy ne legyen HW interrupt, csak szoftveres.
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
Domonkos
Ármester
válasz sztanozs #6010 üzenetére
Nem optimalizalhatna az egeszet ki, mert a nem UB esetekre ugyanannak kell lennie a mellekhatasnak.
Egyebkent tobb architecturan nem is triggerel semmifele interruptot egy 0-val valo osztas - ezert is lett ez UB C-ben.Gender of electrical connectors is defined by the pins.
-
buherton
őstag
válasz sztanozs #6010 üzenetére
Nem biztos, hogy bármilyen interrupt is lesz belőle . Láttam már olyan architektúrát, ahol kiszámolta a proci .
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
kunzoltan77
friss újonc
Sziasztok, egy kéréssel fordulnék felétek. Adott a következő feladat:
https://progcont.hu/progcont/100041/?pid=200534A kód amit írtam rá:
[link]A problémám az lenne, hogy a feladatnak ezt a részét nem tudom leprogramozni és módosítani a kódot:
"Kettőspont kizárólag az eredményt leíró részben fordulhat elő a sztringben, a két csapat eredményét választja el egymástól, szóköz karakterek nélkül."
A program lefut és megkapom a jó eredményt, de a progcont hiba miatt, ami feltehetően a fentebbi, nem fogadja.
Nagyon szépen megköszönöm nektek ha tudnátok segíteni.
Zoltán
-
kovisoft
őstag
válasz kunzoltan77 #6015 üzenetére
Az az alapvető baj a függvényeddel, hogy anélkül vizsgálod az egyes karaktereket, hogy figyelembe vennéd azt, hogy az adott karakterkombináció milyen pozícióban fordulhat vagy nem fordulhat elő. Pl. mi van, ha az 1:1 kétszer is szerepel a sorban? Akkor el fogod fogadni, holott csak egyszer fordulhatna elő eredmény. Vagy mi van, ha az 1:1 a csapatok neve előtt van? Akkor is elfogadod. De ugyanez igaz a szóközös vagy a kötőjeles vizsgálataidra is.
Olyasmit kellene csinálnod, hogy a string elemzése közben nyilvántartod, hogy éppen milyen állapotban vagy, azaz éppen milyen alkotórészt azonosítasz. Legelőször a hazai csapatot kell azonosítani, addig nem is jöhet pl. kettőspont. A szabályos hazai csapatnév után az elválasztó szóköz-kötőjel-szóköznek kell jönnie. Utána a vendég csapatot kell azonosítani, közben sem jöhet pl. kettőspont. Ha megvan a szabályos vendég csapatnév, akkor a hazai eredményt kell azonosítani, amiben viszont csak számjegy lehet. Aztán kettőspont kell jöjjön. Végül a vendég eredményt kell azonosítanod, abban is csak számjegy lehet. Utána meg már nem lehet más.
Tehát mindig attól függ, miket fogadsz el, hogy éppen melyik mező azonosítása közben vagy.
-
elistvan
senior tag
Sziasztok!
Ebben az I 504-es megoldásának,. hogy kellene nekiállni? Egyetemen ez a beadandó 1/4-e az egyik tárgyhoz, de lövésem sincs, hogy kéne megoldani. Előre is köszi.
[ Szerkesztve ]
Minőségi angol humor magyar felirattal: http://goo.gl/5kvyBr
-
kovisoft
őstag
válasz elistvan #6018 üzenetére
A 6x6-os kulcsot (cardano.txt) beolvashatod egy 6x6-os tömbbe (pl. char cardano[6][6]). Ugyanígy beolvasod a titkos.txt szöveget egy másik 6x6-os titkos[6][6] tömbbe. A 90 fokkal való forgatás úgy történik, hogy felcseréled a két koordinátát és az egyiket "megfordítod" (azaz 5-ből kivonod). Attól függően lesz jobbra vagy balra forgatás, hogy melyiket vonod ki 5-ből, pl. jobbra forgatás: [i][j] -> [j][5-i]. A dekódolás úgy történik, hogy mész végig sorfolytonosan egyszerre a cardano tömbön és a titkos tömbön, és ahol a cardano-ban 0 van, a titkos-ból ugyanarról a pozícióról kiolvasol egy karaktert. Ha végigértél a tömbön, akkor veszed a 90 fokkal elforgatott kulcsot, és azza újra végigcsinálod ezt, stb.
-
jattila48
aktív tag
Tudnátok a tömbre mutató pointernek valami értelmes alkalmazását mondani?
int ia[2];
int (*pia)[2];
pia=&ia;
pia az ia tömbre mutató pointer, értéke az ia tömb címe. Nade mire jó?[ Szerkesztve ]
„Kétségtelen, hogy nem tudjuk, mit tegyünk, de felkészültek és elszántak vagyunk.” - Olaf Scholz német kancellár
-
jattila48
aktív tag
válasz Domonkos #6022 üzenetére
Vagyis? Bővebben? Az argv char *[] típusú, azaz char * típusú címeket tartalmazó tömb. Nem ugyanaz, mint a (char *)[], char tömbre mutató pointer típus, amit én kérdezek
[ Szerkesztve ]
„Kétségtelen, hogy nem tudjuk, mit tegyünk, de felkészültek és elszántak vagyunk.” - Olaf Scholz német kancellár
-
-
jattila48
aktív tag
válasz Domonkos #6024 üzenetére
Ha megnézed, a getopt paramétere char *[] típusú, nem pedig (char *)[] típusú. A két típus különböző. Én az utóbbit kérdezem. Az első címeket tartalmazó tömb, vagyis az elemei pointerek. A második pedig tömbre mutató pointer, aminek értéke a tömb címe. Régóta programozok C-ben, tudom mire való az argv, getopt és társai. De ez más.
„Kétségtelen, hogy nem tudjuk, mit tegyünk, de felkészültek és elszántak vagyunk.” - Olaf Scholz német kancellár
-
jattila48
aktív tag
válasz kovisoft #6028 üzenetére
Nem felel meg, mert az arr nálad csak egy tömb, nem pedig tömbre mutató pointer. Az én példámban
sizeof(pia)==4
(vagy 8), azaz pointer méret. Náladsizeof(arr)
az arr tömb mérete. A tömb nem ugyanaz, mint a tömbre mutató pointer.„Kétségtelen, hogy nem tudjuk, mit tegyünk, de felkészültek és elszántak vagyunk.” - Olaf Scholz német kancellár
-
jattila48
aktív tag
válasz kovisoft #6032 üzenetére
Ha több ugyanolyan típusú tömböt egységesen akarok kezelni, akkor:
int ia1[5],ia2[5];
int *pia;
pia=ia1;
//valamit csinálok a pia pointeren keresztül
pia=ia2;
//stb...Ha a méretükre van szükségem, akkor
ARRAYSIZE(ia1)
,
de még egyszerűbb, ha#define ASIZE 5
int ia1[ASIZE],ia2[ASIZE];
...[ Szerkesztve ]
„Kétségtelen, hogy nem tudjuk, mit tegyünk, de felkészültek és elszántak vagyunk.” - Olaf Scholz német kancellár
-
kovisoft
őstag
válasz jattila48 #6033 üzenetére
Ha pia egy másik függvényben van, akkor ott nem látod az eredeti tömböket. Lehet pl. pia egy függvény paramétere, és fontos, hogy szigorúan egy adott méretű tömb legyen neki átadva.
Egyébként ha ez most már arra megy ki, hogy hogyan lehet elkerülni tömbre mutató pointer használatát, arra én is tudok módszereket mondani, ilyen vitában nem kívánok részt venni. De eredetileg mintha azt kérdezted volna, hogy mire lehet használni. Továbbra is az a válaszom, hogy olyan esetben, amikor számít a megcímzett tömb sizeof-ja.
-
jattila48
aktív tag
válasz kovisoft #6034 üzenetére
A baj csak az, hogy a tömbre mutató pointerhez hozzá van kötve a tömb mérete. Tehát, ha a tömbre mutató ponter egy fv. argumentuma, akkor annak semmilyen más méretű tömböt nem lehet átadni. Így aztán a tömb méretét lekérdezni nem sok értelme van, hiszen ez a fv. csak ilyen méretű tömböt képes fogadni.
Nem vitatkozni akarok, csupán érdekel, hogy miért létezik ez a konstrukció a C nyelvben. Akkor lenne értelme, ha nem lehetne elkerülni a használatát, vagy az elkerülése bonyolultabb lenne. Ehelyett mindig el lehet kerülni, és egyszerűbben, mint használni. Pointereket leggyakrabban azért haználunk, hogy az általuk mutatott memória címen megváltoztassuk a memória tartalmát (vagy mert a stack-en nem lehet nagyméretű objektumokat átadni). Ehhez képest a tömbre mutató pointeren keresztül nem változtatjuk meg a tömböt (ami itt a tömb címét jelenti), hiszen az nem is balérték. Úgy tűnik, hogy igazából semmi értelme nincs, mindössze a C típusdefiníciós szintaxisának egy csökevénye.„Kétségtelen, hogy nem tudjuk, mit tegyünk, de felkészültek és elszántak vagyunk.” - Olaf Scholz német kancellár
-
jattila48
aktív tag
válasz jattila48 #6035 üzenetére
Közben rájöttem, mikor van értelme a tömbre mutató pointer használatának.
int iia[10][5];
int (*piia)[5];
piia=iia;
Az iia kétdimenziós tömb neve önmagában leírva nem int ** típusú, hanem int (*)[5] típusú. Ezért ha ezt a kétdimenziós tömböt akarjuk átadni az f fv.-nek, akkorvoid f(int (*x)[5]);
prototípusúnak kell lennie.„Kétségtelen, hogy nem tudjuk, mit tegyünk, de felkészültek és elszántak vagyunk.” - Olaf Scholz német kancellár
-
elistvan
senior tag
válasz kovisoft #6019 üzenetére
Ez okés de a kódolás része akkor hogy zajlik?
6. A felcserélt karakterekből álló szöveget rejtjelezzük a megadott Cardano-rács alkalmazásával, és az eredményt 6×66×6-os rácsban – a minta szerint – írassuk ki a sandormatyas.txt fájlba.
Minőségi angol humor magyar felirattal: http://goo.gl/5kvyBr
-
kovisoft
őstag
válasz elistvan #6038 üzenetére
A kódolandó szöveg 3x36 karakterből áll. Mivel egy 6x6-os rács 36 karaktert tartalmaz, így 3 db rács fog keletkezni a kódolás során. A kódolás menete a következő: Megfordítod a kódolandó szöveget (amely tehát így fog kezdődni: HAZRXT...). Veszed a Cardano-rácsot (amiben 0-k és1-esek vannak), ill. veszed sorban a megfordított szöveg karaktereit. Létrehozol egy újabb 6x6-os tömböt, és belerakod sorban a karaktereket arra az [i][j] pozícióra, ahol a Cardano-rácsban 0 van (pl. első sor 2., 4., 6. eleme, második sor 5. eleme, stb, összesen 9 db). Amikor végigértél a Cardano-rácson, elforgatod jobbra 90 fokot, és megismétled az eljárást a következő 9 db karakterre. Ezt megcsinálod négyszer, és elfogyott a megfordított szöveg első 36 karaktere. A maradék 2x36 karakterhez létrehozol egy-egy újabb 6x6-os tömböt, és kitöltöd ugyanezzel a módszerrel. A végén előáll 3 db 6x6-os tömböd, ezeket kell kiírnod a sandormatyas.txt file-ba (tippre soronként).
-
kovisoft
őstag
válasz jattila48 #6041 üzenetére
Egy 6x6-os rács esetén 9 db lyuknak kell lennie, amiknek úgy kell elhelyezkedniük, hogy 90 fokokkal elforgatva ne kerüljön egyik lyuk sem fedésbe bármely másikkal. Tehát minden egyes lyuk hozzáadása kizár (saját magával együtt) 4 pozíciót. Az első lyuk 36 helyen lehet, a következők 32, 28, ... stb. helyen, ami összesen 36*32*28*...*4*1. Viszont a lyukasztási sorrend nem számít, ugyanazt a rácsot kapjuk, bármilyen sorrendben lyukasztjuk ki a kiválasztott 9 pozíciót. Tehát az össz kombinációt el kell osztanunk 9!-sal: 36*32*28*...*4*1/9! = 262144.
Már ha jó a gondolatmenetem...
-
jattila48
aktív tag
válasz kovisoft #6042 üzenetére
Bármelyik kivágott lyuk a forgatások miatt 4 pozíciót határoz meg, amelyek közül csak ezt az egyet lehet kivágni. Hogy egy, forgatások által meghatározott négyes melyik elemét választod ki, az 4-féleképpen lehetséges. Összesen 9 db. négyes van, amelyek mindegyikéből csak egy-egy elemet lehet kiválasztani, ezt pedig összesen 4^9 féleképpen lehet megtenni. Szerintem az én megoldásom a jó!
Egyébként ilyen módon a Cardano rácsot a (rejtjelezés kulcsát) egy 9 hosszú sorozattal lehet reprezentálni, amelynek minden eleme pl. 1,2,3, vagy 4 (pl. 1,3,2,1,2,4,3,2,4), és meg lehetne állapodni, hogy a sorozat elemei rendre az (sor,oszlop)=(1,1),(1,2)(1,3)(1,4),(1,5)(2,2),(2,3),(2,4),(3,3) elemek által reprezentált 4-esek valamelyik elemét jelentik. A fenti példából az (1,1),(6,5),(3,6),(1,4),(5,6),(5,2),(5,4),(4,5),(4,3) Cardano rács adódik, méghozzá úgy, hogy a reprezentáló elemeket helyben hagyjuk (a kulcsban ezt 1 jelöli), vagy 90 fokkal jobbra (2 jelöli), 180 fokkal jobbra (3 jelöli), 270 fokkal jobbra (4 jelöli) forgatjuk.
Lehetne bonyolítani a programot, hogy a kulcsot ilyen tömörebb módon adjuk meg.
Érdemes lenne elgondolkozni azon, hogy hogy lehet egy elég hosszú szöveget a kulcs ismerete nélkül megfejteni. A maga idejében ez elég reménytelen feladatnak látszott, azonban számítógép segítségével ma már nem az.„Kétségtelen, hogy nem tudjuk, mit tegyünk, de felkészültek és elszántak vagyunk.” - Olaf Scholz német kancellár
-
jattila48
aktív tag
válasz kovisoft #6044 üzenetére
Lehet nem jó smiley-t tettem a mondat végére? Reméltem, hogy érteni fogod a viccet. Direkt nem írtam oda kiszámolva, hogy szemmel láthatóan különbözőnek tűnjön. Na persze, ha valaki kiszámolja,... úgy nem ér!
[ Szerkesztve ]
„Kétségtelen, hogy nem tudjuk, mit tegyünk, de felkészültek és elszántak vagyunk.” - Olaf Scholz német kancellár
-
#90088192
törölt tag
Hello Mindenkinek
Igen kezdő vagyok minden szinten, ezert nagyon alap kérdésem, lenne amit nehéz megfogalmazni, számomra, így nem is egyszerű megtalálni a szagirodalomban.
MPLAB-ban készítettem egy működő kódot ami egy kijelzőt vezérel, eddig jó, van két .h fajlom az egyik a hardware deklaráció, a másik maga a font.
Maga a source file screen.c neven futott és tartalmazott egy void main bejegyzést, amit alá írtam az lefutott.Amit csinálni szeretnek, létrehozni egy main.c nevű fájlt, és abba meghívni a screen.c ben összedobott szubrutinokat. Ezt így megpróbáltam, és többszörös definícióra hivatkozik folyamatosan.
Valaki el tudna mondani mit csinálok rosszul?Maga a main.c
#include <stdlib.h>
#include "screen.c"
/*
*
*/
int main()
{
unsigned int x;
InitalizePorts_display();
//Wait for Vcc to settle
delay(100);
// Turn on display
dsp_on();
lcd_select(2);
clr_scr(0x00);
//*************************************************************************
// Test
//*************************************************************************
for(x=0;x<2000;x++)
{
float a=(73.00/5);
string_out("Spotty:", x ,1,0);
delay(10000);
}
return (EXIT_SUCCESS);
}es ez lenne a kijelző vezérlő
#include "hardware.h"
#include "font6x8.h"
void delay(unsigned int usec)
{
_delay_us(usec);
}
void lcd_select(int s)
{
if(s==0)
{
DISPLAY_CS1 = 1; //Selects Left side of the screen
DISPLAY_CS2 = 0; //Deselects Right side of the screen
delay(10);
}else if(s==1)
{
DISPLAY_CS1 = 0; //Deselects Left side of the screen
DISPLAY_CS2 = 1; //Selects Right side of the screen
delay(10);
}else{
DISPLAY_CS1 = 1; //Selects Left side of the screen
DISPLAY_CS2 = 1; //Selects Right side of the screen
delay(10);
}
}
void strobe_E(void) //Turns enabling line off/on
{
DISPLAY_EN = 0;
delay(10);
DISPLAY_EN = 1;
delay(10);
}
void set_y(int y) //Set Y coordinate 0-63 on the active side of the screen
{
//Y address
DISPLAY_RS = 0;
S_DATA_OUT = (0b01000000+y);
strobe_E();
}
void dsp_on(void)
{
DISPLAY_RS = 0; //Instruction mode
S_DATA_OUT = 0b00111111; //Turns display on
//DISPLAY_RS = 1; //Data Mode
delay(10);
strobe_E();
}
void clr_scr (int t)
{
int x; int y;
//line_0();
DISPLAY_RS = 0;
S_DATA_OUT = 0b11111111;
for(y=0b10111111;y>=0b10111000;y--)
{
set_y(0);
DISPLAY_RS = 0;
S_DATA_OUT = y;
strobe_E();
for(x=0; x<64; x++)
{
dsp_on();
DISPLAY_EN = 1;
DISPLAY_RS = 1;
S_DATA_OUT = t;
strobe_E();
};
};
}
void write_char(int line_select, int y_offset, int c)
{ int x; int t;
if(y_offset>63 && y_offset<122) //Check which side of the screen need to be activated
{lcd_select(1); //if the offset is bigger than 63 than the right side
t=(y_offset-64); //correction of the offset for the right side
set_y(t);
DISPLAY_RS = 0;
S_DATA_OUT = 0b10111000+line_select; //select line
strobe_E();
for(x=(c-32)*6; x<((c-32)*6)+6; x++) //Decodes the character code and make sure the data is sent by 8 bits
{
DISPLAY_RS = 1;
S_DATA_OUT = font6x8[x];
strobe_E();
}
}else if(y_offset<64 && y_offset>=0)
{
lcd_select(0); //selects the left side of the screen
t=(y_offset);
set_y(t);
DISPLAY_RS = 0;
delay(10);
S_DATA_OUT = 0b10111000+line_select;
strobe_E();
for(x=(c-32)*6; x<((c-32)*6)+6; x++) //Decodes the character code and make sure the data is sent by 8 bits
{if(t+(x-(c-32)*6)==63) //checks if the character has reached the border of the 2 sides of the screen
{lcd_select(1); //If yes selects the the right side
delay(10);
DISPLAY_RS = 0;
S_DATA_OUT = 0b10111000+line_select; // Select the relevant line
strobe_E();
set_y(0); // Resets the offset
delay(2);
DISPLAY_RS = 1;
S_DATA_OUT = font6x8[x]; //send out the data what belongs to the right side of the screen
strobe_E();
}else{ //If the Character is belong to the left side
DISPLAY_RS = 1;
S_DATA_OUT = font6x8[x]; //Sends the data to the screen
strobe_E();
}
}
}
else
{
lcd_select(2);
clr_scr(0xff);
}
}
void string_out(char* message, float variable, char line, char y_offset)
{
char test[21],i=0,j;
char a[21];
sprintf(a, "%s%f", message, variable);
while(a[i]!='\0') {test[i]=a[i]; i++;}
for(j=0;j<=i-1;j++) write_char(line,y_offset+j*6,test[j]);
} -
buherton
őstag
válasz #90088192 #6047 üzenetére
C fájlt nem illik includolni. Erre való a header fájl, amiben leírod a függvény deklarációkkal, hogy a hozzátartozó C fájl mit is tartalmaz.
A C-ben nincsenek szubrutinok.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
#90088192
törölt tag
válasz buherton #6048 üzenetére
Köszönöm
Akkor természetesen jönnek az újabb kérdések, ha nem baj
Akkor a különböző részegységek funkcióit hogyan tudnám szeparálni.
Vagyis a mostani screen.c bol csináltam screen.h, így működik, de ha újabb .h-t hívok meg amiben egy előzőleg meghívott hardware.h benne van akkor megint ugyan az a probléma.
Tudom hülye kérdés, ilyen alap struktúra probléma, de fogalmam sincs ezekre hogyan keressek rá.
Amit el akarok erni: reszegysegenkent kulon fuggveny konyvtar vagy mi a fitty fene.(Nem tudom minek nevezzem)
Azt hogyan kellene strukturalni?Közben kutakodtam, ezt találtam.
ez a hardware.h
#include "stdio.h"
#include <string.h>
#include <math.h>
#include <p32xxxx.h>
#include <D:\Program Files (x86)\Microchip\xc32\v2.30\pic32mx\include\peripheral\legacy\i2c_legacy.h>
#define SYS_FREQ 80000000L
#define FCY SYS_FREQ
#define F_CPU SYS_FREQ
#define DLY_COUNT (F_CPU/4000000)
#define _delay_us( dly ) {unsigned int x=0,y=dly; while(y--){x=DLY_COUNT;while(x--);}}
// DEVCFG3
// USERID = No Setting
#pragma config FSRSSEL = PRIORITY_1 // SRS Select (SRS Priority 1)
#pragma config FCANIO = OFF // CAN I/O Pin Select (Alternate CAN I/O)
#pragma config FUSBIDIO = OFF // USB USID Selection (Controlled by Port Function)
#pragma config FVBUSONIO = OFF // USB VBUS ON Selection (Controlled by Port Function)
// DEVCFG2
#pragma config FPLLIDIV = DIV_2 // PLL Input Divider (2x Divider)
#pragma config FPLLMUL = MUL_20 // PLL Multiplier (20x Multiplier)
#pragma config UPLLIDIV = DIV_2 // USB PLL Input Divider (2x Divider)
#pragma config UPLLEN = ON // USB PLL Enable (Enabled)
#pragma config FPLLODIV = DIV_1 // System PLL Output Clock Divider (PLL Divide by 1)
// DEVCFG1
#pragma config FNOSC = FRCPLL // Oscillator Selection Bits (Fast RC Osc with PLL)
#pragma config FSOSCEN = ON // Secondary Oscillator Enable (Enabled)
#pragma config IESO = ON // Internal/External Switch Over (Enabled)
#pragma config POSCMOD = XT // Primary Oscillator Configuration (XT osc mode)
#pragma config OSCIOFNC = OFF // CLKO Output Signal Active on the OSCO Pin (Disabled)
#pragma config FPBDIV = DIV_2 // Peripheral Clock Divisor (Pb_Clk is Sys_Clk/2)
#pragma config FCKSM = CSDCMD // Clock Switching and Monitor Selection (Clock Switch Disable, FSCM Disabled)
#pragma config WDTPS = PS1048576 // Watchdog Timer Postscaler (1:1048576)
#pragma config FWDTEN = OFF // Watchdog Timer Enable (WDT Disabled (SWDTEN Bit Controls))
// DEVCFG0
#pragma config DEBUG = OFF // Background Debugger Enable (Debugger is disabled)
#pragma config ICESEL = ICS_PGx2 // ICE/ICD Comm Channel Select (ICE EMUC2/EMUD2 pins shared with PGC2/PGD2)
#pragma config PWP = OFF // Program Flash Write Protect (Disable)
#pragma config BWP = OFF // Boot Flash Write Protect bit (Protection Disabled)
#pragma config CP = OFF // Code Protect (Protection Disabled)
//I/O Digital analog selection
#define Analog_digital AD1PCFG
//Screen Hardware Setup
#define DISPLAY_Dir TRISE
#define S_DATA_OUT LATE
#define S_DATA_IN PORTE
#define DISPLAY_CS1 LATGbits.LATG6
#define DISPLAY_CS2 LATDbits.LATD8
#define DISPLAY_RS LATGbits.LATG9
#define DISPLAY_RW LATDbits.LATD7
#define DISPLAY_EN LATDbits.LATD11
#define DISPLAY_CS1_Direction TRISGbits.TRISG6
#define DISPLAY_CS2_Direction TRISDbits.TRISD8
#define DISPLAY_RS_Direction TRISGbits.TRISG9
#define DISPLAY_RW_Direction TRISDbits.TRISD7
#define DISPLAY_EN_Direction TRISDbits.TRISD11
//Membrane
#define JTAGEN DDPCONbits.JTAGEN
#define MEMBRANE_MUTE LATBbits.LATB13
#define MEMBRANE_MAINS LATBbits.LATB14
#define MEMBRANE_ALARM LATBbits.LATB15
#define MEMBRANE_MUTE_Direction TRISBbits.TRISB13
#define MEMBRANE_MAINS_Direction TRISBbits.TRISB14
#define MEMBRANE_ALARM_Direction TRISBbits.TRISB15
//Analog inputs
#define REF2_5 PORTBbits.RB0
#define MUX PORTBbits.RB1
#define BAT1_CURRENT PORTBbits.RB2
#define BAT2_CURRENT PORTBbits.RB3
#define CHARGER_CURRENT PORTBbits.RB4
#define CHARGER_VOLTAGE PORTBbits.RB5
#define LOAD_VOLTAGE PORTBbits.RB8
#define BRIDGE_VOLTAGE PORTBbits.RB9
#define VREQ PORTBbits.RB10
#define IREQ PORTBbits.RB11
#define REF2_5_DIRECTION TRISBbits.TRISB0
#define MUX_DIRECTION TRISBbits.TRISB1
#define BAT1_CURRENT_DIRECTION TRISBbits.TRISB2
#define BAT2_CURRENT_DIRECTION TRISBbits.TRISB3
#define CHARGER_CURRENT_DIRECTION TRISBbits.TRISB4
#define CHARGER_VOLTAGE_DIRECTION TRISBbits.TRISB5
#define LOAD_VOLTAGE_DIRECTION TRISBbits.TRISB8
#define BRIDGE_VOLTAGE_DIRECTION TRISBbits.TRISB9
#define VREQ_DIRECTION TRISBbits.TRISB10
#define IREQ_DIRECTION TRISBbits.TRISB11
void InitalizePorts_membrane()
{
JTAGEN=0;
MEMBRANE_MUTE=1;
MEMBRANE_MAINS=1;
MEMBRANE_ALARM=1;
MEMBRANE_MUTE_Direction =0 ;
MEMBRANE_MAINS_Direction =0 ;
MEMBRANE_ALARM_Direction =0 ;
};
void InitalizePorts_display()
{
S_DATA_OUT=0;
S_DATA_IN=0;
DISPLAY_Dir=0;
DISPLAY_CS1=1;
DISPLAY_CS2=1;
DISPLAY_RS=1;
DISPLAY_RW=0;
DISPLAY_EN=1;
/* Command port direction settings */
DISPLAY_CS1_Direction =0 ;
DISPLAY_CS2_Direction =0 ;
DISPLAY_RS_Direction =0 ;
DISPLAY_RW_Direction =0 ;
DISPLAY_EN_Direction =0 ;
};
void InitalizePorts_ADC()
{
Analog_digital= 0x10C0;
AD1CON2 = 0x0000;
AD1CON3 = 0x0000; // Configure ADC conversion clock
AD1CSSL = 0x0000; // No inputs are scanned. Note: Contents of AD1CSSL are ignored when CSCNA = 0
IFS1CLR = 2; //Clear ADC conversion interrupt
IEC1SET = 2; //Enable ADC conversion interrupt
AD1CON1 = 0x00E0; // SSRC bit = 111 internal counter ends sampling and starts converting
AD1CHS = 0b1111110011110000; // Connect RB2/AN2 as CH0 input in this example RB2/AN2 is the input
AD1CSSL = 0;
AD1CON3 = 0x0F00; // Sample time = 15Tad
AD1CON2 = 0x0004; // Interrupt after every 2 samples
//Analog PORT directions
REF2_5_DIRECTION =1;
MUX_DIRECTION =1;
BAT1_CURRENT_DIRECTION =1;
BAT2_CURRENT_DIRECTION =1;
CHARGER_CURRENT_DIRECTION =1;
CHARGER_VOLTAGE_DIRECTION =1;
LOAD_VOLTAGE_DIRECTION =1;
BRIDGE_VOLTAGE_DIRECTION =1;
VREQ_DIRECTION =1;
IREQ_DIRECTION =1;
};
void I2C1_Init()
{
//***** I2C1 Hardware Init *****/
//-----Set pin drive modes-----
//I2C - drive outputs so we can manually clear lines
LATDbits.LATD9 = 1; //Start with bus in idle mode - both lines high
LATDbits.LATD10 = 1;
ODCDbits.ODCD9 = 1; //Open drain mode
ODCDbits.ODCD10 = 1;
TRISDbits.TRISD9 = 0; //SCL1 output
TRISDbits.TRISD10 = 0; //SDA1 output
/***** I2C1 Module start *****/
I2C1CON = 0x1000; //Set all bits to known state
I2C1CONbits.I2CEN = 0; //Disable until everything set up. Pins will be std IO.
I2C1BRG = 0x00C6; //set up baud rate generator
I2C1CONbits.DISSLW = 0; //Enable slew rate control for 400kHz operation
//IFS1bits.MI2C1IF = 0; //Clear I2C master int flag
I2C1CONbits.I2CEN = 1; //Enable I2C
} ;[ Szerkesztve ]
-
buherton
őstag
válasz #90088192 #6049 üzenetére
screen.h
void delay(unsigned int usec);
void lcd_select(int s);
void strobe_E(void);
void set_y(int y);
void dsp_on(void);
void clr_scr (int t);
void write_char(int line_select, int y_offset, int c);
void string_out(char* message, float variable, char line, char y_offset);A
hardware.h
-ban pedig függvény definíciók vannak a deklarációk helyett. Nem illik ilyet csinálni. De ha nagyon muszáj, akkor azinline
kulcsszót kell elétenni.Kerüld a fölösleges pontosvesszőket. Nem illik ilyet csinálni.
Ha pedig
void
a függvény paramétere, akkor írd ki, mert így variadikus lesz.A register map-re struktúrát és uniont szoktak ráhúzni és akkor nagyon frankón végigkövetehető, hogy ez melyik regiszter. A macro mágiát érdemes elkerülni.
Az include pathért legyen a build környezet felelős és ne hardcode-ld bele a kódba.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
Új hozzászólás Aktív témák
● olvasd el a téma összefoglalót!
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- EA Sports WRC '23
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Autós topik
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Kupon kunyeráló
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Politika
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- További aktív témák...
- Commlite CM-EF-NEX Auto-Focus Adapter (Canon EF - Sony E)
- Üzletből, garanciával, legújabb Asus Vivobook 17" i7-1355U 10 mag 5GHz/16RAM/1TBSSD/17,3"FULLHD
- Üzletből, garanciával DeLL XPS 15 9500 i7-10750H 32GBRAM 1TBSSD/GTX1650Ti 15,6"4KTOUCH
- i5 12400f 3070 gamer pc
- DeLL Precision 7740 workstation, üzletből, I7-9850H/32RAM/512GBSSD/NVIDIA QuadroRTX3000/17,3"FULLHD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest