Új hozzászólás Aktív témák
-
Buky87
tag
válasz
KillHates #14699 üzenetére
Szia.
Egy msi gtx 460 twin frozr ii kártya. Megpróbálom majd kupak nélkül is. Próbáltam, hogy csak megpasztázom és finoman a kupak és hűtő úgy elszaladt a hőmérséklet nagyon. Ha kupak nélkül nem működik akkor sajnos ragasztanom kell. Végső megoldás az, hogy le esztergáljuk a kupak vastagságot a hűtő távtartójáról.
-
hoax
aktív tag
válasz
Zoli986 #14700 üzenetére
Az R61-en egész véletlenül nem underfill-esek a chipek...? Nézz alá, mert szerintem azért nem jött le, mivel oda van ragasztva a chip a laphoz egy félig áttetsző szürke ragasztóval!
A géppel kapcsolatban pedig... Értem, hogy belépő szintű gépet akartál beszerezni, de sajnos ezeknek a gépeknek pont ez a hibája, hogy alulméretezett az alsó fűtése, ezért púposodik a panel ha nagyon feltekered! Viszont ha nem tekered fel, akkor nem igazán tudod leszedni a chip-eket. A ventinek nem kell állandóan működnie, annak elvileg csak a panel visszahűtésénél van szerepe. A helyedben megpróbálnék valami combosabb lapot is valami nagyobb chip-el, mondjuk egy Intel északi hidat valami vastagabb nyákon. Ha azt le tudod úgy szedni, hogy se a panel ne deformálódjon, se a chip ne hólyagosodjon fel a golyók között, akkor jó úton jársz!Don't panic!
-
Zoli986
tag
Köszönöm a választ,meg fogok próbálni valami vastagabbat,bár azt nem értem,hogy ha eleve alulméretezett a fűtés hogy raktak rá még egy üveglapot is?Így is határeset a dolog és gondolkozok azon,hogy csinálok a profil elejére egy félig meddig "üresjárati melegítést mivel az alsó fűtést nem tudom külön bekapcsolni,hogy melegedjen magának csak együtt a felsővel és így első lépébe beállítanék mondjuk negyed fokot másodpercenként mondjuk 70 fokig és ott tartanám 1-2 percig a felsőt ezzel időt nyerve az alsónak és mikor elért mondjuk 150 fokot akkor mennék tovább a felső fűtéssel nagyobb léptékben profil szerint és akkor "nem maradna le" az alsó sem.Igazából ami kérdéses számomra mivel még nem próbáltam,hogy ezzel elgörbítem e a lapot.
ui.:az alsó fűtés cseréjével javulna a helyzet ha ugyan olyan teljesítményű,de márkásabb kivitelre cserélném,vagy eleve a teljesítmény kevés,esetleg az áram amit lead a készülék a fűtőbetét felé?
[ Szerkesztve ]
-
hoax
aktív tag
válasz
Zoli986 #14704 üzenetére
Ha Altec PC410 vezérlő van rajta, akkor simán be tudod úgy programozni, hogy az első lépésben nem állítasz be neki hőfokot és "ramp" értéket, hanem csak az időt állítod be. Ez azt eredményezi, hogy a beállított ideig nem indul be a felső fűtés. Viszont ekkor az alsó fűtés ugyanúgy elindul és egészen addig csak úgymond csak előmelegíteni fog, amíg át nem lép a program a 2-ik fázisba ahol már bekapcsolódhat a felső fűtés is. A hátránya, hogy programonként egyel kevesebb lépésből tudsz gazdálkodni. Hozzáteszem, nem fog hiányozni...
Őszintén szólva én sem értem ezt az üveglap dolgot... Mert még ha normál IR csövek lennének alul és felette egy vörös kristálylap, akkor ok, de így...?
Viszont, ha előmelegíted az egész lapot, akkor sokkal kevésbé lesz hajlamos görbülni! Az alsó fűtés méretével van a baj, nem a teljesítményével! Pont ezért írták a srácok, hogy nem biztos, hogy jó választás volt, mivel még mókolni kell rajta, hogy rendesen lehessen vele dolgozni. Hidd el, nem bántani akartak...! Apropó! Jól gondolom, hogy egy darab 180x180mm-es fehér kerámia fűtőtest van alul? Ha a méretét tudod növelni úgy, hogy a teljes lapot tudd fűteni alulról, akkor megoldódik a teljesítmény probléma is...
A leadott áram nem fog változni, mivel 230V direktben van a szilárdtest relékre kötve! Ha beépítesz egy plusz fűtőelemet, akkor nagy eséllyel kell majd még egy szilárdtest relé, amit ugyanazzal a jellel tudsz vezérelni, mint az eredeti fűtőelemet.[ Szerkesztve ]
Don't panic!
-
Zoli986
tag
Teljesen jól gondolod.Altec PC410 van rajta a fűtőtest is olyan amilyet irtál.Ki fogom próbálni amit irtál,hogy első lépésben előmelegitek gondolom eben az esetben a sleep funkciót kell használni,mivel van end amivel lezárja a profilt a sleep és a kövekező beállitási lehetőség a 0.02Celsius/s ez teljesen elkerülte a figyelmemet mint ahogy az is,hogy szilárdtest relén kapja a tápot,pedig át is néztem a belsejét mikor a ventilátort átkötöttem,de annyit agyaltam már ezen az egészen az elmúlt 1-2 napban,hogy már simán átsiklottam ezek fölött.Maga a mókolás annyira nem probléma ha normál keretek között kivitelezhető.
A leirása szerint egyébként ez az üveglapos megoldás azért jobb mint az elődje,mert ha rácseppen valami akkor könnyen takaritható.az már más kérdés,hogy rengeteg hőt elnyel.Meg is lepett kicsit mikor videókon azt láttam,hogy 300+ fokos alsófűtéssel dolgoznak vele.Köszönöm a segitőkész hozzáállásod.
-
hoax
aktív tag
válasz
Zoli986 #14706 üzenetére
Igazán nincs mit!
Mivel itt a fórumozók között már szinte mindenki Hot Air gépet használ, kevesen maradtunk az infránál. Rengeteget olvastam a témában, sokat szívtam vele mire belőttem, miért ne oszthatnám meg...? Jelenleg egy LY IR-PRO-SC V.2 gépet hajtok megelégedéssel, ezért vagyok még képben...viszonylag... Más kérdés, hogy építés(átépítés) alatt van egy HT-R490 is!
Az üveglappal kapcsolatban... A fűtőelemnek semmi baja nem lesz némi flux-tól, pláne, hogy mázas kerámia! Hogy miért áldozzák fel azt az amúgy sem nagy teljesítményt a tisztaság oltárán, azt ne kérdezd.
A Sleep funkciót nem használtam még, de én így állítanám be:
r1:1, L1:~25°C, d1: előmelegítés időtartama(kb.2-3 perc)
Itt egy kis olvasnivaló a vezérlőről!
A gyári recept-javaslatokat maximum kiindulási alapnak használd, a felső K-típusú hőelemet pedig mielőbb cseréld le egy megbízhatóbb darabra! Ha le tudod ellenőrizni a mérési eredményeit, kezdetben az eredeti is megteszi...
Sok sikert! Ha kérdés van, csak bátran, ha tudok segítek![ Szerkesztve ]
Don't panic!
-
f27
aktív tag
válasz
KillHates #14709 üzenetére
Az 100db
Szett kel szednem azt a pakkot mert hulyseget csinaltam epp
A biciklibenn most benne van az akku.
Jelenleg egy 104 cellas akkupakk van benne.
Az elso tesztek ugy festenek hogy 10-12W/km a fogyasztasa
Nincs kialitva a speed limit,tehat 32km/h nal leal a motor aztan visszakapcsol,ezzel tarja a 32-ot.
Most rendeltem egy ANT+ USB-t mert azon keresztul lehet programozni a motort csak.Aztan meg igertel nekem vagy 40akkut amit meg nem kultel el nekem
-
Jlaszo81
csendes tag
Sziasztok, tudom nem teljesen ide való, de ha nálatok nem akad akkor sehol, Medion p7612 (MD97860) bios chip re lenne szükségem ic pontos típusa winbond 25x16avsig , és még 1 kijelző vezérlő is elszállt a lapon 1 zárlatos kijelző miatt, de ez melyik ic lehet fogalmam nincs aki tudná esetleg a tipusát mit kellene cserélni vagy esetleg lenne is neki, mind2 megvenném! Előre is köszönöm!
-
f27
aktív tag
válasz
KillHates #14711 üzenetére
Ma mentem vele 50km egy toltes utan.
Ugy nez ki tartja magat ugy 40km ig ,mikor is terhelt allapotban 48v van az akkuba,terheles nelkul 51v
Utanna a maradek 10km nel elkezd zuhanni rendesen mikor is 46v lesz az akkuban uresen es 38v terhelten.
Azt hozza teszem,mindket esetben mikor a fesz eddig leesik,20-30A terheli meg a motor az akkut.
Szerintem lesz egy par hibas cella,de addig nemtudom kiszurni meg keszen nem lesz a cellankenti akkuteszterem,es kitudom valogatni a hibas akkukat.Gyujtogesd csak nekem
kelleni fog boven
Ami negativum,a motor sokszor kikapcsol teljesen es varni kell hogy ujra eledjen.vagy ON-OFF es talan gyorsabban eled ujra.
Olyan erzes mintha tulmelegedes vegett lenne,de a motor kulso alu burkolata csak ephogy meleg,folyamatosan lehet fogni.. Kb 40-45fokos lehet.Vettem programozot hozza ,majd megnezem miket lehet alogatni benne.
Amugy szepen csendesen megy,es jol is huz!
Elvezheto a 40Nm megindulaskor. -
Reggie0
félisten
Jol nez ki! Azert a cellankenti managementet ne sporold le, mert ha ennyi akku begyullad sok mindent nem tudsz csinalni.
(#14713) f27: Ez inkabb vezerlesi problema lesz. Amig a motor kulso burkolata nem eri el a 60 fokot, en nem izgulnek. De ha nem neodimium magnes van benne, akkor mehet 100 fok fole is.
[ Szerkesztve ]
-
f27
aktív tag
válasz
Reggie0 #14714 üzenetére
Lehet nemjol ertelmezted,vagy en nem montam meg,de a toltes vezerleshez van cellankenti akkufigyelet.
De azt nem irja nekem semmin meg hogy esetleg valamelyik cellasor jobban megmerult volna mint a tobbi.
Ehez kell majd hogy kijelzon lassam utkozben is hogy esetleg valamelyik cellasor jobban merult.Most feltoltottem fulra az akkut ismet,es 460W ment vissza az akkukba.
Ez fogyasztasilag az 50km-re vetitvel,kevesebb mint 10W/km re jott ki.
Vagyis ha hibatlanok lennenek az akkuk,akkor elmenne egy toltesel 100km siman. -
f27
aktív tag
-
f27
aktív tag
válasz
Tamás9x #14719 üzenetére
Majd megnezem.
Levalasztom egy teszt erejeig a BMS-t az akutol es direktbe tolom a motornak.
Eddig 70km/h nal 35A vett fel a motor es letiltott,ha kifut (125km/h)-ig vagy kozelebe es nem tilt le (eddig letiltot) akkor a BMS lesz a ludasom.
De lehet hogy melegszik a kis gane es azert tilt le? Meg nem is neztem -
f27
aktív tag
Nah..
Utanna olvastam../neztem.
A levalaszto reszet kikell iktatni.
Vagyis a kisuto aramot nem a BMS-rol kell hozni hanem direktbe biztositekkal.
Ezek a reszek kissebb motorokhoz jok csak.enyem meg 2KW-os
-
(Bundás)
addikt
Sziasztok!
HP G62-höz keresnék felírható BIOS-t (2mb), vagy aki a gyári 2.18 MB-osból ki tudja nyerni a lényeget.
(g62-b60sh) -
-
dpu1
csendes tag
Sziasztok!
Keresek egy OZ129TN controllert akár használtan is. Nálam Satellite P305-ben volt de gondolom másban is haasználják.Köszi.
[ Szerkesztve ]
-
Zoli986
tag
Igazad volt az r61-el kapcsolatban.
Az alsó fűtés volt a gond.Ma volt időm kísérletezni és kipróbáltam a sleep funkciót,de ugyanúgy fűtött szóval valami nem stimmel,vagy én használtam rosszul,majd teszek még egy próbát.
Az előmelegítést elnyújtva szépen lejött a chip.
Nem gondoltam volna,hogy ekkora különbség van két lap között.Hőmérőből milyet ajánlasz ami pontosabb? -
hoax
aktív tag
válasz
Zoli986 #14731 üzenetére
Pedig van köztük különbség, nem is kicsi! A "sleep" funkciót felejtsd el, próbáld ki amit írtam!
Hőmérőből ami pontos, az sajnos drága is, viszont idővel az összeset kalibráltatni kell, ha meg akarod őrizni a pontosságát!
Én Ebay-ről vettem két egyforma kínai motyót, ráakasztottam egy-egy Omega hőelemet és összemértem a gépbe épített szenzor értékeivel. Pár fok eltérés ugyan van, de nekem megfelel...
Gondolom a gépeden van PC csatlakozó(USB aljzat). Minél többet használod, annál jobb lesz a forrasztás, ugyanis ki tudsz alakítani egy korrekt felfutási jelleggörbét.[ Szerkesztve ]
Don't panic!
-
f27
aktív tag
válasz
Reggie0 #14722 üzenetére
az volt a baj
most már nem tilt le.
viszont így sem megy többet 60km/h-nál
az akku fesze be esik 42V ra és felvesz a motor itt már 40A.
kevés az akku úgy fest
mentem vele 4km-ert és kiszedett az akkuból 80W-ot.
vagyis az eddigi 9,6W/km-ből lett 20W/km
mondjuk az is igaz hogy kétszer gyorsabban tettem meg a 4km mint eddig. -
Reggie0
félisten
Tobb akkut kell parhuzamosan kotni. De javaslom egyezunk meg a Wh-ban W helyett
Most hogyan vannak kotve a cellak? Csak sorban es N darab sorbakotott blokkot kotsz parhuzamosan, vagy eloszor parhuzamosan kototted a cellakat, majd ezekbol a blokkokbol kotottel sorba sokat? Ha nem az utobbi, akkor ilyenre alakitsd at.A motor nevleges fordulatszama terhelesfuggo, tehat ne is vard, hogy elerd az uresjarasibol szamolt sebesseget.
-
f27
aktív tag
válasz
Reggie0 #14736 üzenetére
8db parhuzamosan,es ilyen 8cas cellak vannak sorba kotve 13db.
Az uresjarati 200km/h sebesseget nem is varom hogy elerje
Ma mentem vele tokon babon,es azt hiszem mivel ez egy cross bike kint a prerin eleg gyorsnak tunik ez a 60km/h is.
Amugy egesz jol ki is bekulnek ezzel a sebesseggel,hisz valahol ez egy bocikli
Azert irom Watt ba csak,mert ez nem egy oranyi teljesitmeny.
Van Watt/h adat is,de az a megtett ido/fogyasztas felfele konvertalt adat amibol csak akkor tudna mindenki a valos fogyasztast ha tobb adatot irok.
Az akku 1000Wh lenne ha jo lenne .
De osszegezve ugy is lehet mondani annyi Wh fogyott ki belole,csak nem egy ora alatt[ Szerkesztve ]
-
Hunter2
addikt
LA-5911P lapja nincs valakinek? hibás is érdekelhet.
Acer 5552 illetve PB TK81-et szereltek ezzel (meg valamilyen emachines-t is). -
Reggie0
félisten
Na az teljesn jo akksielrendezes. Viszont akkor keves neked a 8 parhuzamos cella, boviteni kell, hogy jobban birja az ampert.
200km/h beteg lenne
Hat valahol bicikli, de ha a rendor elkap, akkor gepjarmunek fogjak tekinteni az biztos. Es meg fogalomba sincs helyezve.
A Wh nem egy oranyra eso teljesitmeny, hanem joule, ami energia. Konkretan 1Wh=3600J. Ahogy a benzin literje is energia, konkretan 1L benzin=31.7MJ. Tehat ha a kocsi fajlagos fogyasztasa liter/km(31,7MJ/km), akkor az elektromos kerekpare Wh/km(3.6kJ/km).
-
Tamás9x
őstag
-
Zoli986
tag
válasz
Tamás9x #14742 üzenetére
Az elsőről van tapasztalatom.
A talp amin áll az egész nem tartja meg. Ha a talp középpontájtól lényegesen kintebb hajtod,ki kell támasztani valamivel,hogy megálljon.A képe tűrhető kategória,legalábbis jobban látni vele mint szabad szemmel,vagy nagyítóval.Egy masszívabb álvánnyal szerintem vállalható lenne. -
válasz
Tamás9x #14742 üzenetére
Nekem az ondósztár van. Teljesen vállalható, bár messze elmarad egy professzionális terméktől, de nagyitó helyett, meg amikor képet kell csinálni valamiről teljesen vállalható.
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
Router
őstag
válasz
chipkonzol #14744 üzenetére
Igen. Én megcsináltam, tökéletesen vállalható a képe de odáig még nem jutottam, hogy konzolt is csináljak hozzá.
www.reballing.hu/forum
-
mobileman
aktív tag
Szép meg jó ez a csodabringa, de próbáljunk meg a topik címénél maradni, ha bicóról akartok dumálni, akkor csináljatok magatoknak egy célirányos topikot, ott jobban is menne, mint itt...Ne szemeteljük tele, maradjunk a makkforrasztásnál!
BMW navigáció szerviz-» https://www.bmwmodulszerviz.hu
-
egyedije
csendes tag
Üdv.
cx20672-11z audio codec ic-t keresek.
Asus K52JC alaplapon van.Vagy Acer 7740.
Bontott is érdekelne.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban tilos hirdetni!