Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin_Shield
őstag
válasz NandorHUN #25961 üzenetére
Az okostelefonok dicséretének az az alapja, hogy a legtöbb felsőkategóriás mobil automata üzemmódban, nem extrém körülmények között elégé eye-candy képeket köp ki. Sokaknak ennyi elég, egy gombyomás, mehet a fb-ra vagy az instára,de fullHD (vagy 4k) monitoron is többnyire elfogadhatók.
A Dpreview-en találsz néhány telefonról tesztet, vannak letölthető képek is. Meg egy csomó fényképezőgép tesztet is. Nézd meg és döntsd el magad mi az igazság ebből a mobil lenyomja a DSLR-t maszlagból.
Ha nagyon műszaki érdeklődésű vagy és a száraz adatok, tesztek érdekelnek a DXOmark oldalt is böngészheted. -
Rapid136
őstag
válasz NandorHUN #25963 üzenetére
A fizikát nehéz kicselezni, egy mobilon nem tudsz objektivet cserélni és a kis érzékelőhöz tartozó gyujtótávolság miatt gyakorlatilag minden éles a képen.
Nagyobb érzékelővel és fényerős obival már szépen el tudod "mosni" a hátteret egy portré vagy makrofotónál.
Ez magában minőségi ugrás amiből aztán némi utómunkával még többet ki lehet hozni.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
*Ropi*
félisten
válasz NandorHUN #25959 üzenetére
Szerintem a (valóban) jogos alapja az a telefon vs. DSLR vitának, hogy a telefongyártók azt akarják elhitetni a leendő vevőkkel, hogy az ő telefonjaikkal bármikor (értsd: bármilyen fényviszonyok között) lehet olyan képeket készíteni, mint a nagyobb szenzoros gépekkel. A Huawei-t pedig azért ekézik emiatt (jogosan), mert konkrétan odáig pofátlankodott ebben, hogy a P9 promócióhoz az akkori csúcstechnológiát képviselő Canon 5D3 vázzal és Canon 70-200/2.8L IS II üveggel készült képeket használt - ami bőven kimeríti a vásárlók megtévesztése fogalmát és újra meg újra megteszik. A laikusok esküvők előtt rendszeresen adják azt a tanácsot a párnak, hogy nem kell fotós, majd valaki telefonnal lekapja...Aztán ezeknek a pároknak nem sok értékelhető képe marad az eseményről, annak ellenére, hogy az összes rokon fotózott / videózott. Ha van elég fény, akkor akár jó képek is készülhetnek, de az esküvőkön és a legtöbb beltéri eseményen megszokott fényszegény környezetben használhatatlanok a legjobb telefonok képei is. Maradjunk annyiban, hogy majd amikor ilyen képek készíthetőek vaku nélkül, csak a rendelkezésre álló környezeti fényeknél telefonnal is, akkor beszélhetünk arról, hogy egy szinten vannak (Canon 5D4 + 24-70/2.8L II, 1/320, ISO 20.0000, vaku nélkül, kapáslövés):
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Byk01
senior tag
válasz NandorHUN #25977 üzenetére
Próbálj meg normálisan lefotózni egy mobillal bármit, ami egy nyugdíjas csiga sebességénél gyorsabban halad, aztán ugyanezt egy DSLR-rel, és egyből rá is jössz a különbségre. Szóval, amíg csak tájképet csinálsz napsütésben, addig nem lesz gondod, de amint ki akarsz lépni a mobil igen szűkre szabott ideális viszonyai közül, máris inkább a dedikált fényképezőt fogod választani.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
kovsol
titán
válasz NandorHUN #25994 üzenetére
Ezek a telefonok szoftveresen javítják fel a képeket főként. Ezt te is meg tudod csinálni utólag kedved/tudásod szerint egy RAW file-al. Néha megdöbbentő mennyi dolgot elő lehet hozni egy RAW file-ból még. Tudom lehet most már sok telefonnal is RAW ban fotózni, de nem ez a jellemző szerintem.
Telefon előnye az, hogy legtöbb ember nem akar szöszölni a képekkel. Egy gombot lenyom, és már postolhatja is a facebookra.
Sima utcai képekre napközben lehet megfelel egy mai felsőbb kategóriás mobil is, de nekem sose tetszett, hogy meg van kötve a kezem az által, hogy milyen látószögben tudok fotózni. Egy cserélhető objektíves gépre a számomra tetsző objektívet tudom felrakni. Persze lehet csíptetni a telefonokra is ilyen kis optikákat, de akkor azt se lehet már zsebre rakni, legtöbb ilyen cucc tovább rontja a képminőséget is. És akkor már az az előny is elveszik, hogy csak előhúzod a zsebedből és fotózol.Sokat utazom, és rengeteg ember nyakában látok továbbra is különböző kis méretű milc gépeket, vagy nikon/canon vázakat.
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Rapid136
őstag
válasz NandorHUN #25996 üzenetére
Ha például Sonyt vennél ami még garanciális, akkor kiterjesztheted a garit több évre.
De vannak előrelátó emberek aki ujonnan már több évvel veszik meg, szóval simán ki lehet fogni garanciális darabokat és nem kell aggódni amiatt hogy baja lesz.
Expoval nem sokat kezdesz, ha videoztak egy vázzal az ugyse derül ki és egyre több gépben van már elektronikus zár is.
A külső sem mérvadó mert lehet egy gépbe műteremben használva több tizezer expot is beletenni...
Szóval kb. a bizalom ami számit
Érzékelőt meg lehet nézni, szűk rekeszen kell egyet exponálni az égre akkor kijön az érzékelő koszossága.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
válasz NandorHUN #25998 üzenetére
Hát...
A független gyártóknál van egy szórás, tesztelni kell a leendő objektivet.
Aztán majd belefuthatsz a back/frontfókusz problémába, amelyik objektiv az egyik gépen problémamentes a másikon lehet életlen...
Ha később manuálozni akarnál arra a tükrös korlátozottabban alkalmas mint a MILC, egyfelől adapterezés, másfelől az élességállítás miatt. A Nikon tükrös meg gyakorlatilag alkalmatlan az adapterezésre.
Előbb-utóbb pedig értened kell hozzá és olvasgatni kell a fórumokat
Itt pont ugyanúgy 5 féle tutit fogunk mondani. Ami jó az nem olcsó, a legtöbbször kompromisszumot kell kötni.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Lassú Víz
őstag
válasz NandorHUN #26004 üzenetére
Igen. Minél több van benne, annál valószínűbb a zár meghibásodása. De pl. Nánási Pál Canonjában millió felett volt amikor beadta tisztítani. Egy mai belépő gépnél a magam részéről 20-25 ezer, pro esetében 60-70 ezer expozícióig biztosan nem aggódnék. Persze bármelyik megadhatja magát akár a következő 100 expón belül is. Garantált expozíció szám nem létezik.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz NandorHUN #26007 üzenetére
Nekem Olympus gépem van, csak arról tudok nyilatkozni. A legtöbb típusra átalánydíj érvényes, ami gyakorlatilag a gazdasági totálkár esete. A drágább típusok esetén meg az van az árlistában, hogy egyedi ajánlat. Fogalmam sincs mennyi, de nincsenek illúzióim.
Ha nagyon aggaszt ez a kérdés, inkább vegyél egy új gépet garanciával. Vagy keress olyan használtat amire van még elég hosszú garancia.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
torzo
őstag
válasz NandorHUN #26016 üzenetére
Azonos kategóriában, különösen a prémium optikáknál biztos, hogy a Canon a drágább. Amúgy meg felesleges itt pálcát törni. Amit ropi linkelt, azon az oldalon összehasonlíthatod az almát almával stb.
Azon meg, hogy melyik nagy márkát veszed meg, hosszasan lehetne elmélkedni. Egyikkel sem jársz rosszul, az biztos.
Máté Bence sok-sok év Nikon után átlépett Canonra. Többek között az optikák miatt. De biztos van ellenpélda is.
Amúgy erre a melyiket vegyem, van külön topik. -
kovsol
titán
válasz NandorHUN #26061 üzenetére
"f/8 ISO: 100 4s rekesz."
a rekesz itt az f8
a 4s az a záridőLehet papíron erre képes bármelyik objektív, de valójában minden objektívnek különböző az élessége, máshogy mossa a hátteret, máshogy kezeli a szembe sütő napfényt, kontrasztosabban rajzol, színek mások stb stb. Jellemzően egy fix objektív élesebb képet fog adni, mint egy zoom. Persze nincs kőbe vésve, mert léteznek olcsó fixek és méreg drága zoom obik ugye.
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Rapid136
őstag
válasz NandorHUN #26061 üzenetére
Ha fizikai értelemben kérdezed akkor igen, lévén ez fizika. De még az is előfordulhat hogy egy zoom adott gyujtótávolságon nem tökéletesen egyező képkivágást ad a fixével.
Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Terapeuta
őstag
válasz NandorHUN #26061 üzenetére
Alapvetően azonban egy f8-ra lerekeszelt kitobi képe - ha jól van exponálva, és ott van az élesség, ahová szeretted volna, akkor lényegében ugyanolyan képet fog adni.
És az előttem szólóknak is igazuk van...de ha majd eljutsz oda, hogy ezeket a dolgokat magadtól észreveszed....akkor ráérsz elővenni ezeket a szempontokat...Egyszerűen gondolkodni nagyon nehéz...
-
Clemi
veterán
válasz NandorHUN #26078 üzenetére
Igen, hisz ez logikus is, viszont a több lencsetag miatt amin áthalad, a rajzolat változhat de a drága prémium zoom objektívekben alkalmazott magasabb minőségű lencsék révén a végeredményen mondhatni nem venni észre a különbséget, de cserébe sokszor tetemes súlyt kell cipelni a fotósnak.
-
mikrofon
veterán
válasz NandorHUN #26078 üzenetére
Nem! Vagyis, ha az "enged be" nálad azt jelenti, hogy mennyi fény halad át egy komplett objektíven a vázba, akkor nem. Ezt a T - szám “T-stop” (T = transmission) fejezi ki.
Pl Zeiss Batis 25mm f2 lencsénél megegyezik mert t2, de pl.: Sony FE 100mm F2.8 STF lencsénél t5.6.
Fixeknél a Sony esetében nagyon kicsi az eltérés, de zoom-oknál azért van. Itt van pár példa.Alap optikai információkat itt találsz.
szerk: minden optikai elemnek van vesztesége, ráadásul a tubus hossza és belső felülete is befolyásolja ezt, és nem mindegy, hogy a bejutó fényből mennyi lesz a képalkotás szempontjából hasznos és mennyi lesz a zavaró fény.....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz NandorHUN #26089 üzenetére
Biztos nem olyan színvonalasba jártam mint te mert én még mindig a "lens" és "kitlens" szavakat használom ha angolul írok és nem a "kitlen" és "len" szavakat rendszeresen, majd mikor ez feltűnik másnak akkor nem kérek elnézést, hogy véletlenül lehagytam a "többesszámot". szigorúan egyben írva ... aztán használom tovább egyes számban a későbbi hsz-ekben, természetesen "s" nélkül hiszen az a többes szám jele...
Én kérek elnézést, hogy nem értem el ezt a szintet...
Tényleg nem egy értelmiségi szinten éljük az életünket és nem is fogjuk ez biztos.... feltételezz csak egyébként amit szeretnél... csak nehogy megerőltesd magad a túl öszetett gondolatokkal.
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz NandorHUN #26091 üzenetére
Igen külön írandó a többes szám, te mégis egy szóban írod a linkelt hsz-ben is. Pont erre céloztam...
Igen létezik ez a fogalom és igen angolul is... Képzeld még ismertem is... De a len vs. lens nem ez a kategória.... sajnos...
Ráadásul csak szemléltettem hogy általad bennem hiányolt "egy színvonalas gimnázium" a gyakorlatban inkább belőled hiányozhat... Bár kíváncsi lennék hogy te mit értesz ez allatt, sőt inkább arra, hogy ma Magyarországon névszerint melyikek ezek és hogy pontosan mit is adnak ezek.... Jelenleg ugyis olyan színvonalas a magyar oktatás...[ Szerkesztve ]
-
Rapid136
őstag
válasz NandorHUN #26106 üzenetére
A HDR több expozicióban eltolt képből készül bár ennek a jelentősége a mostani széles dinamikájú érzékelőknél lecsökkent...
RAW-ból gyönyörűen ki lehet hozni a látszólag fehér és fekete felületekből a részleteket.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
t72killer
titán
válasz NandorHUN #26146 üzenetére
Így van, én meg egy többéves "raw-szünet" után térek vissza a bizniszbe, sokminden megváltozott, a régieket meg elfelejtettem (főleg, h anno CaptureNX-et használtam nikonhoz, ami most ugyebár egyáltalán nem játszik).
A DXO Photolab-ja valahogy 2-3 csúszka beállítása után teljesen jó eredményt ad ki magából LR-al nem voltam ennyire szerencsés, a Rawtherapee vmi elképesztően bonyolult, mintha egy Jumbo Jetet kéne vezetnie az embernek - ez persze jó, ha tudod mihez kell nyúlni, de nagyon frusztráló tud lenni.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
p_adam
addikt
válasz NandorHUN #26164 üzenetére
Ha az ember belekukkol a mostanában lőtt sajtófotók sportfotók stb. EXIF adataiba, akkor láthatja, hogy ha nem sima minimálisan editált JPEG (igen kb. ezt többet használják a profik hírekhez és fotóznak szerkesztés helyett) vagy ha nem ez, akkor pedig egyből megy a Photoshop szerkesztőbe. Nem tudom hogy most ez azt jelenti, hogy oda vannak kötve hozzá az ügynökségek, de azért őket tekinthetjük profiknak és ez akkor se C1, azért már kíváncsiságból belenézek, mert inspirációként szoktam ezeket az érdekesebb fotókat gyűjtögetni.
Természetesen a másik egy teljesen jó alternatíva (főleg stúdióba a tetherelés miatt. bár a másik is tudja), de pontosan az, ami.
Vagyis egy alternatíva, nem pedig valami új szabvány, amit kötelezően kellene ismerni és az elkészítés után a végeredmény (vagy a hozzá való eljutás képessége) fontosabb, mint az, hogy ki hogyan jut el hozzá, egy ezektől teljesen eltérő szoftvert is elég betanulni, ha működik - bár az azért mindig jobban jöhet, ha a legnépszerűbb dologhoz ért az ember szóval egyáltalán nem haszontalan, de ilyenről még nem hallottam, hogy ez így elvárás volna. Ha viszont valaki tud angolul, akkor ez a kb. minden fent van YouTube-on csak nézd és tanuld kategória, sok tapasztalat, mire az ember rutint szerez benne. -
mikrofon
veterán
válasz NandorHUN #26218 üzenetére
Szerintem ennek így semmi értelme egyébként .....
Először gondold végig, hogy melyik objektívedet mire fogod használni majd ha ez megvan akkor arra vegyél nd szűrőt amelyikre kell. Nem kell minden objektívre... ha mégis univerzálisat szeretnél akkor vedd meg az erre kialakított rendszert....
Azért egy 72mm-es szűrő 46mm-re használva nem lesz túl eredményes, ha csak nem veszel egy minőségi átalakítót, aminek megfelelő a felülete és kialakítása, hogy ne rontsa a minőséget...[ Szerkesztve ]
-
NandorHUN
addikt
válasz NandorHUN #26223 üzenetére
@mikrofon
Amúgy nem költői kérdés volt - komolyan kérdeztem, hogy van e végeredményben bármi jelentősége, hogy 77mm-es a ND filter átalakítóval vagy eredeti 72-es amit rögtön fel tudok csavarni?Számomra nem lényeg, mert átalakítóval együtt pár száz forint a különbség, de jövőállóság szemponjából inkább vennék nagyobbat.
[ Szerkesztve ]
www.kamerapro.hu | FOTÓS TERMÉKEK SZÉLES VÁLASZTÉKA
-
mikrofon
veterán
válasz NandorHUN #26223 üzenetére
van egy nagy átmérőjű a felület az nd szűrő belső oldalán az egész szűrön át oda érkező fénysugarak egy része visszaverődik erről a felületről az ND szűrőre. Ott a visszaverődő sugarak egy része kilép az ND szűrön, míg másik része vissza verődik az ND szűrő belső oldaláról, ami vagy bele jut a lencsébe és fényszennyezést okoz, vagy újra az átalakítóra érkezik és kezdődik az előző sor újra... Ez mind fényszennyezés, zavar a képalkotásban.....
Kontrasztvesztéssel, lágyulással, becsillanással is járhat.... Ráadásul minél nagyobb a különbség a két méret között, annál nagyobb a veszély....
Ezért nagyon nem mindegy, hogy milyen az set-up ring kialakítása és felülete. Olyan ez mint az objektívek tubusainak, vagy közgyűrűk felületi minősége, kialakítása.Egy normális átalakító ebben a méretben kb 50 USD......
Ugye azt is mondják, hogy az ND szűrőből sem mindegy, hogy milyet veszel......Tehát szerintem van jelentősége a méretnek. Érdemes mindig az objektívre illő méretet venni, vagy univerzális szettet használni (ami nem véletlenül drágább mint a gagyi átalakítók). Max. egy két lépést átalakítani, semmiképpen sem 13mm-es sugárirányú távolságot vagy még többet.....
Véleményem szerint most összevásárolsz minden kacatot, aztán majd jelentős részét nem is fogod használni. Így ha majd később számolsz, rájössz , hogy ez mind kidobott pénz....
[ Szerkesztve ]
-
Speeedfire
nagyúr
-
Stauffenberg
nagyúr
-
Speeedfire
nagyúr
válasz NandorHUN #26928 üzenetére
A hifit ne keverd ide. Minden kábelnek más a karaktere, illetve nem feltétlenül hallod ki, ha egy rossz dac, tápszűrés, fejeserősítőd van. Egy hifi láncban lehet, hogy nem a kábel a leggyengébb láncszem. De egy normális IC kábel sem olcsó.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen