Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
q765
tag
válasz Reggie0 #6551 üzenetére
Fűnyírótraktort szeretnék benne hurcolászni. Télen jó lenne fedél alatt tárolni.
Nyáron be szeretném íratni a fiam GoKart tanfolyamra, aztán ezzel a Kart hurcolászása is megoldható.
Az oldalajtóra mindenképp rakok extra zárat. Vannak neki hátul támasztólábai. Azon ötletelek még, azokat hogyan lehetne lefixálni kiengedett állapotban.[ Szerkesztve ]
-
q765
tag
válasz Reggie0 #6555 üzenetére
Aha, valami jobb minőségűbbre. Nagyobb átfogóval tök jól el tudom képzelni erre a célra.
Mod: Kicsavarja a lábat, és kiveszi. Most gondolkozok, hogy hülyeséget beszélek.
Az oldalajtóra van valami ötleted? Küldtem az előző oldalon linkeket. Szerintem körberöhögnek a boltban ha beviszem a gyári kis cilinderét, hogy kérek egy másikat.[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
-
-
veterán
Everybody lies.
-
2ozzmexy
senior tag
Up-date a bimmeről (már akit érdekel mennyire szopódtam be ):
Múlt hét csütörtökön a belvárosban lebilincselték a főnökömet és mivel senki más nem vette fel a telefont, így engem hívott, bosszúból arra kárhoztattam hogy bele kelljen üllnie a hámúszdébe. Több mint egy éve csak kívülről látta a verdát... Beleüllt, az első 2-3 perc azzal telt el hogy simogatta a belsejét hogy milyen szép tiszta. Aztán feltűnt neki hogy hátbarugja néha és nem világít a checkengine. Főnök: "Te csináltál ezzel valamit? Nem világít a motorvisszajelző és mintha lenne benne egy kis tűz. Eddig úgy láttam csak lemostad, de ez mintha nem is az a kocsi lenne..." Befizettük a büntit, levetettük a bilincset közben elmeséltem neki mi a helyzet a kocsival és hogy már jönnek hozzá a cuccok, aztán szépen mindenki ment a dolgára. Péntek reggel találtam egy cetlit az asztalomon: "Hívjál fel!" Felhívtam, nem votl boldog de adott 30rongyot a kocsira (I win )
Délután jött a futár, hozta az alkatrészeket (alkatrész24-ből lett rendelve végül), este összeszedtem a váltó és difi olajat is.
Szombaton kicseréltem a kopásjelzőt és kicseréltem benne a motorolajat de még a régi csavart tettem vissza. A szűrőházat úgy megtépték hogy csőfogóval sem igazán jött (csoda hogy nem roppant össze), úgyhogy áthajtottam rajta egy szerkezet csavart és úgy szedtem le, aztán eszembe jutott hogy kellene még egy olajszűrő a következő cseréhez, mert amit most a friss olaj kimos, azt ugyebár a szűrőnek kellene összeszednie, úgyhogy még go el autósbolt éppen zárás előtt vettem még egy olajszűrőbetétet.
Vasárnap reggel (5kor kávé után éhgyomorra) lekaptam a váltó alját, én barom. Az összes csavar feje széttépkedve, dekni pasztázva. Imádom ezt amikor kalapálni kell a bitfejet hogy meg tudjam lazítani a csavart, nyami. Szóval átugrottam a Vitarába és elfutottam csavarért. Sebaj, legalább kifolyik az összes olaj a váltóból amíg elvagyok... addig kicseréltem a légszűrőt meg a pollenszűrőt és ha már amúgyis darabokban volt szegény gép, kapott egy új gázolajszűrőt is. Alámásztam aznap másodjára az új csavarokkal hogy megnézzem mizu, még csöpögött azért kicsit, szóval tovább másztam és lecseréltem a difiolajat is. Na azt a csavart sem piszkálhatták eddig sokat, mert az emelőről majdnem lerántottam a majd' 2 tonnás bódét mire megindult (pedig nem járok gyúrni 20 éve). Ca. 6-7 deci ZF folyadék ment bele és annyi. Tényleg csak ennyi kelle bele!? Összeraktam a váltót és feltöltöttem a gyári ZF olajjal, de még a régi szűrőt tettem vissza a már új csavarokkal. Ekkorra 10-11 között járhattunk, szóval elindultam vele nagybevásárolni a hipermarketekbe, hát dolgozott a technika bőszen, váltott szépen oda-vissza és csendesebb lett az egész autó járása. Ebéd után jött a szopás második felvonása, váltó alja le, folyadék ki, új alsórész (ez a dekni és a szűrő egyben, kiciócónaoncípősz médincsájna és méregdrága, ha aranyból készítenék BMW logó nélkül olcsóbb lenne szerintem), paszta maradványok lekapar, új csavarok, új tömítés, ismét friss folyadékkal feltölt. Szóval újra 4 keréken állt a technika, jöhetett a klímabomba, de először leengedtem a hűtőt, kijött közel 4 liter és annyi. Kapott frisset, kitakarítottam a belsejét újra (ráfért már) és megkapta a fertőtlenítős Loctite bombát. (azt mondta a fickó az autósboltban hogy abban van a legtöbb fertőtlenítő )
Kb 6 liter motorolaj maradt otthon, az a jövő hétvége lesz, csak előbb még meghajtom Nürnbergig. Hátra vannak még az ablaktörlő lapátok és a biztosíték tábla átfésülése, mert mintha a tükörfűtés nem menne... Ez igazából ma reggelig fel sem tűnt, amíg nem jegesedett be teljesen. Nem igazán így képzeltem el a hétvégémet...Mindenkinek nagyon köszönöm a közreműködését és jótanácsait. A hétvégéből levont tapasztalattal egy tanácsot tudok adni: ha valaki ilyet kér tőletek, fussatok gyorsan és messzire!
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
senior tag
A 7 flakon váltóolaj majdnem teljesen elfogyott az utolsó kb félig van, vagy inkább 2/3-ig. Ennyi pénzért tuti nem fogom cserélgetni, jófej a főnököm, de ennyire nem szeretjük egymást, ha állja a költségeit akkor okés. (váltóolaj: [link])
A difiolaj is talán ATF VI, szóval az is 10rongy körül van egy liter. Abból legalább csak egy flakon kell... Kíváncsi leszek milyen motorolaj jön le belőle hétvégén, bár ketteske szemei között már tegnap is megjelent az adidas jel... (sok lesz már a bimmer henkölés )Ha még tavasszal is meglesz, akkor kap egy réteg waxot, de csak a teknősösből, nehogy már budán érezze magát...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
senior tag
6-7 deci jött le belőle, nem sok, azt visszatöltöttem frissel. Sajnos nem tudom mennyi ment bele, kibontottam, kihúztam a csőrikét, belenyom a lukba és nyomtam a flakont amíg vissza nem bugyog. Se skála az oldalán se semmi. Úgy két ujjnyi maradt az alján. Majd hétvégén ismét megemelem, nézek szinteket és rátöltök ha kell. A hűtőn lepődtem meg hogy a kiegyenlítőből meg a rendszerből összesen 4 liter jött ki... kapott frisset. Egészen tiszta ami lejött, szóval nem mostam át, csak visszatöltöttem ami lejött belőle, nem volt olyan dráma. Hogy miből mennyi jött le azt nem tudom, mert nincsen leeresztő tálam, csak egy 4L-es szélvédőmosó ami kiürült, annak vágtam ki az oldalát, amikor kezdett nagyon tele lenni akkor átöntöttem belőle egy kólásüvegbe, szóval ne kérdezd miből mennyi jött ki, nem mértem csak engedtem.
Viszont a fékfolyadék rohamos mértékben romlik, nincsen tipped rá mi okozhatja? Kb 1000km-el ezelőtt kapott frissítést, kinyitottam a légtelenítőt és engedtem amíg nem szép színű jött, közben mindig rátöltöttem a kiegyenlítőre... De most elkezdett barnulni megint és olyan furcsán zavaros lett...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
senior tag
Köszi, jó nagy mélytorok volt. Hála az Égnek karbantartott jármű, ja nem.
Olyasmi, ez egy ZF automata, hivatalosan a feltöltési mennyiség 8,5-8,8 liter, ami azért fura, mert 7 liter olajat használtam el összesen ehhez a duplacserés témához.A szint jónak látszott, de ugye ennél is úgy állapítod meg a szintet hogy járatod és nézed hogyan csöpög, mennyire szaggatott vagy hogy mondjam.
Igen, kétszer cseréltem, egyszer csak hidegen leengedtem és feltöltöttem, majd járattam és beállítottam úgy nagyjából a szintet. Mentem vele hogy váltogasson sokat aztán megint leengedtem, kicseréltem a teknőt és ismét feltöltöttem, így ment el kb 6,5liter gyári váltóolaj... Lövésem sincsen ez mennyire normális így, nem értek hozzá, csak egy parkolóban szerencsétlenkedő szakbarbár vagyok. Konkrétan trapézemelő, a fentebb említett DIY leeresztő tálacska meg egy PowerFix (Lidl) dugókulcs készlet állt rendelkezésre. Kókány Művek akcióban...
A fékfolyadék jobban aggaszt. Sajnos BMW-ből fű vagyok nagyon.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
veterán
válasz 2ozzmexy #6580 üzenetére
Az Aisinba is valami 5 és 8 liter közötti kell, már nem emlékszem. A 2,8 liter az ami lefolyt belőle, aztán ugyanannyit öntettek vissza a szervizben (Sziki-Car).
Fékfolyadékra tipp: az ABS-tömbben benne maradt a régi cucc, most jött ki belőle. Gondolom cserénél meg kellett volna járatni a tömböt diaggal.
-
2ozzmexy
senior tag
Nem rossz tipp, nekem is megfordult a fejemben. Távolságtartó tempomatot szoktam használni benne... Talán az mozgatja meg a folyadékot és így keveredik?
Sajnos nem tudom mennyi jött le belőle, mert elrontotta a bulit hogy a védő műanyag leszedésével a nyakamba borult egy adag sár... Amikor a deknit levettem ezt megfejelte egy adag váltóolaj is némi iszappal megbolonditva... igyekeztem a kiömlő folyadékot a kannával felfogni, de ment mellé... 4 liternél nem jött le több egy alkalommal sem.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
senior tag
Azt a részét ismerem, most az elméletben reménykedem, miszerint a fekfolyadek nem keveredik, tehát a réginek el kellene válni az újtol.
@rbalint88: Tuti hogy ebben lesz még két plusz csavar... Ezért drága ez az autó, sok vele a cumi... Gép nélkül gondolom nem fog menni.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Qru
MODERÁTOR
válasz 2ozzmexy #6589 üzenetére
Az a baj, hogy ha geppel nem vezerled ki az abs kockabol a cuccot akkor a regi fekfolyadek benne marad es belulrol rohasztja a kockat. Persze a semmitol jobb ha legalabb a csovekben friss olaj van de az kb felsiker.
Vagy keresel egy jeges utat aztan ott nyomaz sok satufeket es akkor atmossa magat a kocka.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
2ozzmexy
senior tag
Na, akkor így innen az A3-asról jelentem, hogy cefet hideg és dugó van, de a Falken HS01 még bírja a bimmeren és most hogy kiálltam mintha megjelent volna a tartály aljan egy vekonyka világosabb csík a fekfolyadékban, felette zavaros és undi, alatta tiszta.
A távolságtartó tempomat "kilokte" volna a régi löttyöt a kockából!? Help pls, mi legyen? Bízzam Günterékre? Félek az drága lesz...
Esetleg kibírja hazáig és hétvégén úgyis olajat kell cserélnem benne megint, eseteg le tudnám szívni a tetejerol a szennyezettet és feltölteni frissel.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Új hozzászólás Aktív témák
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Home server / házi szerver építése
- Black Friday november 29. / Cyber Monday december 2.
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Microsoft Excel topic
- Gaming notebook topik
- Ukrajnai háború
- BestBuy topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest