Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz radi8tor #12966 üzenetére

    Ide kapcsolódva ma szereltem be gps trackert mindegyik kocsiba (5 jelenleg). Van benne opció hogy emailt küld low voltage esetén amit 12,3-ra tettem épp. Érdekesség hogy még nem tanulmányoztam az elektromosok töltési rendszerét. Nagyvonalakban tudtam hogy ha töltöd a kocsit az is tölt de kb ennyi. Így a Ctek gyors csati be se került az EV-k be. Rámérve kinyitás után égő lámpákkal volt 12,48V. Majd beindítás után 14,26V. Mentem egy kört majd leálltam és lassú fali töltőn hagytam akkor volt 13,72V. (Kocsit, nem az akksit) Most a GPS app szerint 13,06V az amit nem töltöttem csak leraktam. 13,62V amit töltőn hagytam.

    Egyébként a Bosch S5 5 év garral jön és 6 év után szólt a Ctek hogy nemsokára kasza, rosszul veszi a töltést. Akkor vettem Varta AGM-et (ugyan az mint a Bosch AGM). 5 év gar, felépítésből adódóan nincs cella zárlat csak lassú elromlás. Sokkal strapabíróbb. Mindenbe azt teszek ha lehal ami benne van, Varta AGM. Akár start stop akár nem. Ha nem EV akkor Ctek gyors csatit is.

    Egyébként a Ctek és az Aldis töltő is alacsony amperen tölt ha csak nem teszed rapidra. Elvileg jobb az akksinak ha lassan töltődik. Pl telefonokat, tesla akksikat is előbb kinyírja a gyors töltés mint a lassú. Így azt mondanám hogy ha nem sürgős az eset lassan menjen, 0,8 - 2A között. Ha rapid kell akkor meg amit bír.

Új hozzászólás Aktív témák